Jump to content

Питанки относно А4 Б6/Б7 - Vol. 3


dobri_sc

Recommended Posts

Колеги, гледах този клип във връзка с куатро задвижването :

https://www.youtube.com/watch?v=mXMVaB-wfWc

под самия клип пише че е за А4, в самия клип е показано А5. Въпроса ми е при мен на Б7-цата куатрото на този принцип ли е като в клипа (доколкото разбрах преразпределя върт. момент в зависимост от нуждата към 4-те колела) или постоянно са "зацепени" и 4-те колела при мен и въртящия момент се разпределя по равно на всички независимо от условията (нещо като на УАЗ-ка :)  ) това в кръга на майтапа? А показания клип да се отнася за поколението от Б8 нагоре, тоест куатрото да е една идея по-интелигентно в по-новата А4?

Друг въпрос - зимата на много сериозен заснежен наклон с твърда кора почти на лед - спрях нарочно по средата на наклона, точно когато започнах да тръгвам на таблото за секунда ми светна EDL  в оранжево и колата потегли без да завърти нито едно колело, все едно беше сух асфалт, това някакво заключване на диференциала ли е, ако е усетило, че ще приплъзне?

И последен въпрос, но може би най-важния за мен - на клипа, май някъде по средата показват сравнение, когато колата навлиза в завой с локва на самия завой, тази с куатрото овладява ситуацията, а другата без излиза от завоя. Конкретно в този случай не е ли от огромно значение ЕСП-то на колата, не толкова куатрото или има опция двете системи да работят в паралел с цел по-голяма безопасност (устойчивост) на колата? Това при мен така ли е, както в клипа или има разлика? Няма да се опитвам да преодолявам физичните закони, но просто да съм една идея по-спокоен по завоите.

Много бих се радвал, ако някой намери време да разясни тези неизвестни за мен неща, че отдавна се канех да питам.

https://www.youtube.com/watch?v=USRGroq25Hc

Ето този клип е доста по-изчистен, въпроса ми е при мен така ли е или това се отнася за по-новите модели?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 3,7k
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

B6/B7 няма нищо общо с това.

Ето ти малко да почетеш http://www.awdwiki.com/en/quattro+evolutions/

EDL-а симулира блокаж на дифовете на предна и задна ос чрез ABS-а.

При мен светва ESP-то.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

9 minutes ago, royce said:

 

При мен светва ESP-то.

ЕСП-то ти светва при тръгване по наклон???

Ясно, относно линк-а значи при мен е система Quatro 4, тъпото е, че карам кола 2005 а ползва система от 94,(тоест вероятно е същата система и като в Б4, поне да се адявам да е здрава тогава и надеждна :), но ясно доста въпроси ми се изясниха.

Мерси за линка.

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На наклон ... като се замисля май не ... Като дадеш повече газ зимата и като тръгне да се суче светва ESP-то и ти отнема газта ... Така ми е светвало.

EDL индикация сякаш не знам имам ли, нямам ли ...

 

P.S. - то реално май ESP-то ти управлява EDL-а ... или бъркам?

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да де мен затова ме учуди че споменаваш ESP, по завоите ясно че ще се включи ако си попаднал на хлъзгав участък или си раздал повече газ и на мен ми светва зимата понякога, когато реша да си правя тестове, на безопасни места разбира се.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, NITRO1 said:

Да де мен затова ме учуди че споменаваш ESP, по завоите ясно че ще се включи ако си попаднал на хлъзгав участък или си раздал повече газ и на мен ми светва зимата понякога, когато реша да си правя тестове, на безопасни места разбира се.

 

Точно ESP индикацията светва и при наклон, като почне да буксува някое колело ... щото то дали поднася на хлъзгав равен участък, или върти напразно на хлъзгав наклонен ... все му е тая.

ESP-то е малко нож с 2 остриета, щото един път заради него щях да направя една беля ... отне газта и не можах да издърпам.

На Субару-то нямах такава екстра.

 

 

Just now, Black edition said:

Много полезна информация в линка за еволюцията на Quattro системата . 

 

Има за доста марки там инфо ...

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Така, като чета описанието за Quattro 4 точно това е разликата при мен:

" Cons: When both front or both rear wheels are on ice, rollers, or raised in the air, the four wheel drive does not work " и първия линк, който съм цитирал, значи там е по-новото поколение Quattro, тоест при мен попадне ли предния мост или задния на хлъзгав участък все едно съм без Quattro, тоест конкретно в този случай поведението на Б7 с куатро ще е като на Б4 на предно и мога да разчитам единствено и само на ESP, независимото задно окачване и по-скъпи гуми от занасяне в завои. Или греша?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5 minutes ago, NITRO1 said:

тоест вероятно е същата система и като в Б4, поне да се адявам да е здрава тогава и надеждна :), но ясно доста въпроси ми се изясниха.

Мерси за линка.

 

Торсена е същия, но там имаш твърд блокаж на задния мост, а не EDL ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, royce said:

 

Точно ESP индикацията светва и при наклон, като почне да буксува някое колело ... щото то дали поднася на хлъзгав равен участък, или върти напразно на хлъзгав наклонен ... все му е тая.

Доколкото съм чел ESP-то сравнява ъгъла на въртене на волана и ъгъла на автомобила или нещо такова и ако има голямо странично занасяне се намесва, сигурен ли си че има общо и с буксуването на колелата? Пак казвам не съм убеден, но мисля, че ESP отговаря само и единствено при странични занасяния на колата (конкретно в Б7).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, NITRO1 said:

Така, като чета описанието за Quattro 4 точно това е разликата при мен:

" Cons: When both front or both rear wheels are on ice, rollers, or raised in the air, the four wheel drive does not work " и първия линк, който съм цитирал, значи там е по-новото поколение Quattro, тоест при мен попадне ли предния мост или задния на хлъзгав участък все едно съм без Quattro, тоест конкретно в този случай поведението на Б7 с куатро ще е като на Б4 на предно и мога да разчитам единствено и само на ESP, независимото задно окачване и по-скъпи гуми от занасяне в завои. Или греша?

 

Не. В идеалния случай оставаш на място. Говоря в идеалния случай когато от едната страна на Торсена нямаш никакво сцепление. Торсена има конструктивен дефект, според който за да ти предаде въртящ момент на "втория" край, трябва да имаш сцепление на "първия".

Just now, NITRO1 said:

Доколкото съм чел ESP-то сравнява ъгъла на въртене на волана и ъгъла на автомобила или нещо такова и ако има голямо странично занасяне се намесва, сигурен ли си че има общо и с буксуването на колелата? Пак казвам не съм убеден, но мисля, че ESP отговаря само и единствено при странични занасяния на колата (конкретно в Б7).

 

Може и аз да бъркам тогава. Но аз нямам индикация за EDL ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как да оставаш на място? Не говоря да преодоляваш преспи със сняг. Караш си нормално с 80 на извънградско, навлизаш в завой, в чиито апекс има локва с вода или изцяло заледено по цялата ширина на двете платна. Първо навлиза предния мост логично в този участък, той губи сцепление, волана ти "олеква" , това "съобщава" някъде, че предния мост е загубил тракшън или сцепление и в този момент губи и задния и оставаш без Quattro, но по-лошото е , че може да се завъртиш много сериозно. Аз така го разбирам този недостатък.

В такъв случай колкото и да звучи просташки може ли да се каже, че точно в конкретния описан от мен случай една Це класа на задно от същите години и със същата скорост ще запази траекторията си в завоя например?

В обяснението за Quattro 4 под axle  се разбира полуоска или целия мост преден или заден?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз затова казах в идеалния случай - в лабораторни условия. И да, за преспа сняг говорех.

Леда е хлъзгав, но не е съвсем 0 сцеплението. Няма да увисне задния мост. Тука компютърът доста влиза в помощ.

Редактирано от royce
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоест да съм спокоен по заледените или мокри завои?

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да, ако владееш антигравитация, бъди спокоен ^_^. Не съществува куатро, което да оцелее в заледен завой! Е, освен с рали шипове.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ... имай едно наум все пак. Това, че караме коли с куатро не ни прави безсмъртни.

Както сам си каза - тествай на широко и що-годе безопасно място възможностите на автомобила си. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, NIKO said:

да, ако владееш антигравитация, бъди спокоен ^_^. Не съществува куатро, което да оцелее в заледен завой! Е, освен с рали шипове.

 

Много точно казано ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Куатро ли,зимата става ясно за какво иде реч.Ама някои водачи си мислят други работи и като се увъртят,реват и плюят системата.Тя не е виновна.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами всъщност куатро на лед е много по-опасно от предно предаване.

Първо - защото задницата поднася,

Второ - защото може да пренесе много повече торк върху настилката.

 

Второто изглежда като плюс, но ако мога да дам един условен пример - това е като да имаш "нормална" кола с "обикновено окачване" и 1000+ конски сили. Колата е неуправляема. Не, че съм карал такава де:)

 

С кола на предно може да се посочи посоката с волана и колкото да се дава газ, като няма сцепление, колата бавно ще следва посоката. При куатро просто ще се завърти.

 

Друг типичен пример за недостатък на куатрото е излизане от коловоз - с предно предаване гумата си изкопава борда на коловоза и излиза. С куатро - задните гуми постоянно бутат и колата се плъзга в коловоза. И никакви блокажи и електронни системи не помагат.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги при вас когато карате на задна предавка например 10 метра издават ли ви скоростите звук. Говориме за А4 Б6  131кс 6 скорости знам че при тези модели няма виене като при ауди а3 и друго питане при тръгване има изпукване отпред усеша се при педалите това е само когато колата е престояла иначе не :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 hours ago, robobug said:

Ами всъщност куатро на лед е много по-опасно от предно предаване.

Първо - защото задницата поднася,

Второ - защото може да пренесе много повече торк върху настилката.

 

Колата е неуправляема.

 

С кола на предно може да се посочи посоката с волана и колкото да се дава газ, като няма сцепление, колата бавно ще следва посоката.

Друг типичен пример за недостатък на куатрото е излизане от коловоз - с предно предаване гумата си изкопава борда на коловоза и излиза. С куатро - задните гуми постоянно бутат и колата се плъзга в коловоза. И никакви блокажи и електронни системи не помагат.

Колега, това което казваш наистина ли е така?

Аз се метнах на Б7 с идеята, че задницата много трудно ще поднесе а то нямало значение куатро ли е или не?

И спрямо предното, такава с куатро е по-неуправляема при гореописаните условия????????????????????????

А бе някой може ли да подхвърли някой линк затова как се кара куатро в различни условия и какво НЕ трябва да се прави, че започвам пак да вдигам кръвно.

Сега излиза, че предното за критични ситуациЙ е по-добро?

Редактирано от NITRO1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...