Jump to content

Каране с изтекло масло


Хан Соло

Recommended Posts

Колеги, днес излизах с колата (AUDI B4 1.9tdi)и на връщане малко преди да паркирам пред блока гледам лампата на маслото мига. Угасих двигателя, отворих капака и гледам масления охладител - целия в масло. Дотук - добре, най-вероятно е заминал пръстена, лесно ще се смени. Проблема обаче е, че не знам колко време съм карал с изтекло масло, защото слънцето грееше в очите ми, и е възможно да съм изминал няколко километра без да забележа лампата. Върнах се пеша до мястото на което бях спрял и открих маслено петно, а разстоянието до там е 4-5 км. Това значи, че още там е текло и целия обратен път съм карал рисково. Двигателя до последно работеше нормално. Въпросът ми е: мога ли след като спра теча и сменя маслото да я карам или трябва да отида първо да ми проверят двигателя?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си О-пръстена първо, провери и долей масло и като запалиш ще се разбере по шума на мотора. Това, че първото петно е на 4км не значи нищо - може да се е разтекла силно точно пред блока. Ако имаш късмет няма да има щети.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

лапмпата мига като намалее малсото, а като стане критично малко свети постоянно и има зумер, но и тогава не е фатално за двигателя за това кратко разстояние, което казваш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

Днес сутринта сложих добре зарден акумулатор пробвах да запаля. Ме се получи независимо че настоявах.

Погледнах мотора и забелязах, че около масленият филтър има много масло - яисто, току що изхвърлено. Огледах по детайлно и според мен се е получила пукнатина на тялото към което се завива филтъра.

Някой патил ли от това?

https://drive.google.com/open?id=1n3DAdw249fhiKHb1_t_B0NLIUsem8eS6qw

https://www.dropbox.com/s/8c7jg2j885xjkhk/IMG_20160124_141248822.jpg?dl=0

 

https://www.dropbox.com/s/3auc1umflulfel0/IMG_20160124_141326210.jpg?dl=0

Редактирано от jaby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О-пръстена е "сдал багажа", точно сега в студеното време се случва...

 

Номер 6

 

3 - 5 лева е, лесно се сменя.

 

http://www.drive.by/spare/etka/audi/a80/114/115500/

 

8593510X.png

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Привет и аз имам същия проблем,само че зад филтъра има една капачка на  блока която се върти,въпреки болта.

Някой с схема за ACE мотор,много ще съм благодарен


Браво навреме помоща,благодарско

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря, колеги. Зумер не ми се е включвал, а и карах на ниски обороти, че не беше загряла. Утре ще сменя о-пръстена и ще запаля. Надявам се само да не е тръгнал някой лагер или коляновия вал, че ще си каже чак след километри...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това ли е:

130220151652baFJxAQ.jpgМахаш капачката.На нея мисля имаше О-пръстен.Сменя се с нов.

Редактирано от veselin velchev
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е мястото. Тук е охладителя с масления филтър към него. А тоя о- пръстен каква беля може да докара - не е истина. Вече ще го сменям заедно с маслото! За 5 лева да рискуваш ремонт на двигателя не си е работа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хан Соло,о-пръстена като го смениш,ще кара сума ти години,проблема е да не се разхлабва охладителя като развиваш филтъра.Затова,всеки път преди да завиеш новия филтър,стягай гайката (номер 8).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О пръстена е 2 лв . Колега и аз имах миналата зима тоя проблем опекъл се е на капут . Сваляш масления филтър и тама има на цицката гайка 17 ка мисла че беше развърташ я и масло охладитела пада на доло и тама е о пръстена . Ама изчисти хубаво преди да сложиш новия о пръстен да си нямаш ядове после пак :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колите са друг модел, но принципа е същия.

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=156388&page=3

 

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=117382

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О пръстена е 2 лв . Колега и аз имах миналата зима тоя проблем опекъл се е на капут . Сваляш масления филтър и тама има на цицката гайка 17 ка мисла че беше развърташ я и масло охладитела пада на доло и тама е о пръстена . Ама изчисти хубаво преди да сложиш новия о пръстен да си нямаш ядове после пак :)И ти ли не можа да

 

Колега и  ти ли не успя да стартираш мотора? 

 

 

Както го обясняваш може и на място сам да  го сменя но достъпа само от горе или трябва и канал?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

99 процента проблема ти е от пръстена - сигурно е стар и в тия студове се е одървил. Пукнатина е малко вероятно да се получи точно там. Имаш късмет, че не ти е изхвърлил цялото масло като при мен. Тия дни ще оправям проблема и ще пиша, като оправиш твоя - драсни един ред...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като се има в предвид условията тези дни трябва на канал или на подемник да се смени. Тоест нещата опират до сервиз. А придвижването или с теглене или пътна помощ.

Редактирано от jaby
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като гледам, колко много свободно пространство имаш няма да ти е нужен нито канал, нито подемник, свободно може да си работиш отгоре.

 

8597080o.jpg

 

8597081O.jpg

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ако питаш, ще е много по-трудно да бъркаш отдолу, но ти си решаваш. Хубаво е разбира се да процедурата да се извърши в гараж.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма за какво да се бърка отдолу , за смяната не са необходими канал и подемник . Най-лошото , което може да се случи , е при сваляне на охладителя да се сцепи някой от маркучите за антифриза. В това студено време , аз бих загрял колата до температура , до която мога да пипам без да се изгоря и тогава да сваля охладителя.Също може и да се махнат маркучите от охладителя , но аз не бих се цапал и с антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво да му е трудното на О-пръстена. Махаш скобите на маркучите, махаш филтъра, после гайката и охладителя/отоплителя пада сам. Не ти трябва канал, нито подемник.

 

Оффтопик: Правилно ли е да се нарича охладител? Маслото никога не ми е загрявало повече от 80 градуса, дори при каране по магистрала (стига да е правилния вискозитет) Антифриза стои на 90-95 пред повечето време :nixweiss:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...