Jump to content

Стандартна работна температура на А4 Б6 AVF quattro


chu4081

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

преди 2 месеца купих въпросният автомобил, проиведен 2004г. 

Карал много Аудита и съм бил винаи доволен.

 

Още, когато купих колата, имаше проблем с термостата. Сменихме го при обслужването.

Колата работи перфектно, не пуши, не харчи масло, не харчи антифриз. Тествал съм я в различни атмосфери. 

 

Има анумалия с температурата. Не я прави винаги а избирателно. Загрявайки, рязко пада до 50 градуса и после пак качва до където е стигнала. Повтаря го многократно с пълно и рязко падане до 50 градуса и също толкова бързо и рязко въщане до където е стигнала.

 

Стигне ли 90 - не мърда. Диагностицирахме- няма грешка, маркучите са ОК, радятора е ОК, парното е супер и постоянно, дори при рязко падане на градусите по табло... Вчера включихме VAG COM - на място колата стигна до 98 градуса (като последните 3 градуса качи след повече от 30 минути на място). Показваше си 90 по табло и не пуна перки до 98. Климатроника работи, като го включим и перката тръгва.

 

Въпроса ми е колко е стандартната рабтна темература на тези двигатели и кога включват перки?

Нормално ли е при 98 градуса по VAG COM перките да не се включт?

 

Поръчал съм си VAG COM за да засека температурата в движение.

 

Моля за мнения и препоръки !

 

Link to comment
Share on other sites

Водна помпа сменял ли си?По принцип термостата отваря на 87градуса.На място да вдигнеш над 90 градуса си е направо невъзможно,не знам как си го направил.Аз моята съм я виждал макс 93 градуса и то след няколко дължини на летището с каране с газ до ламарината ,и след 2 мин на място си заковава пак 87градуса.

Link to comment
Share on other sites

Водната помпа е сменена! Преди това карах колата около 20 км в задръствания, но стрелката не е мърдала. После работи на място до 98.... Водата цирколира норнално. Радятора горе е около 58 градуса, долу 20 градуса. И перките не тръгват.

Link to comment
Share on other sites

Моята преди правеше така.Както карам и стрелката на температурата пада до долу и след малко пак се връща където е била,и така когато си поиска го прави.След като смених температурния датчик това повече не се е случвало.

Link to comment
Share on other sites

Колегата говори за много рязко падане на температурата по табло. Всеки, ако се замисли малко, ще разбере, че температурата на мотора не е възможно да се променя рязко. Това са сравнително бавни процеси. Така че не може да става въпрос за радиатори, помпи, циркулации и т.н. Проблема видимо е електрически, много вероятно датчик, както спомена колегата по-горе.

Link to comment
Share on other sites

И аз залагам на някои датчик. Провери ги дали са си със параметри които трябва да са. Защтото има един дава сигнал на точно 98 градиса точно да включва перката. Ако някои го е бъркал преди това. Тои е абсолютно същтия на цвят големина и така на татък ,но просто дава сигнала на по висока температура. Аз ако бях на твое място бих започнал от там с проверките .

Link to comment
Share on other sites

Много добре го е написал колегата КОКО60. Проблема ти е от темп сензор G62. Той представлява 2 термосъпротивления в един корпус. Едното дава показание на таблото, а другото се чете от ЕКУ и служи за управление работата на двигателя. Явно при теб проблема е, че ти прекъсва това, което е за показание на таблото. Това по никъв начин не влияе на работата на колата и няма как да се види с вагком. Все пак за избягване на бъдещи проблеми не е зле да го смениш. Ето ти моя тема къде се намира....сменя се лесно, но ще с еналожи да досипеш антифриз....или източи стария и пак си го сипи. http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=62860

Link to comment
Share on other sites

Ivanu6ka още днес ще купя един и довечера ще се пробвам... ако не се оправя ще го закарам на майстор.

 

После ще пиша за резултата.

 

Само за инфо- имаш ли представа какъв е реда , по който тръгват перките? Притеснявам се, че не съм ги чувал никога... само веднъж след като загасих мотора...

Няма ли правило за тези двигатели при колко градуса коя перка тръгва?

Link to comment
Share on other sites

Перките са 2. Едната е с виско муфа(механично зацепване), а другата е електрическа. Тази с виското върти винаги, като в зависимост от температурата зацепва повече или по-малко и така сама си регулира оборотите, но и чисто студена да е колата тя все пак си се върти. Лявата(ако седиш срещу двигателя) е електрическата. Та се управлява от модулче електронно, което пък взима температурата на охлаждащата течност от Г62( тази част дето при теб е изправна...към екуто) и външната температура и зависи също дали си пуснал климатика на охлаждане. ако искаш принудително да я пуснеш при студена кола трябва климатика да пуснеш и мисля винаги тръгва и тя. Не знам точно при колко градуса я пусна и нея контролния блок, но трябва да е около 100-те градуса. Според мен там нямаш проблем, но все пак си провери. Проблема при теб е само в показанието на таблото( си мисля аз, по това дето си описал като дефект).

Edited by Ivanu6ka
Link to comment
Share on other sites

тук идва другия казус - според мен моята е без виско.. с две перки, но без виско.... и това, което гледам в нета, е че перката тръгва чак на 102 градуса... но уви учил съм друго и ми се искаше още някой да потвърди :) 

Link to comment
Share on other sites

Моята също стига до 97-98 по Ваг-ком, на таблото си е на средата. Аз съм само с една перка, която не се върти постоянно, а при достигане на някаква температура се включва (незнам колко точно). При пускане на климатика, тръгва на бърза степен директно. Ако не ти се върти постоянно перката, а се включва, когато има нужда, може би е нормално да стига 98 градуса и като повърти да охлажда до 93-94. Мойта точно така се държи. Повече от 98 не качва и няма никакъв проблем колата, дори и в най-големите жеги. Въпроса е, че казваш, че не си виждал да се пускат перките. Като пуснеш климатроника (без ECON) тръгват ли?

Link to comment
Share on other sites

Като пусна климатроника тръгват- има една голяма и една малка. От днес имам собствен VAG COM и първото , което направих в обедната е да засека температурата по табло и по VAG COM. 

Резултат: по VAG COM загрява нормално... 68-69-70, а стрелката на таблото умира за известно време изцяло, после пак тръгва..... т.е. изглежда , че в охлаждането всичко е наред. 

Загря до 87-88, струва ми се, че и термостата отвори- започна да се топли радятора.

Нямах време да изчакам до 102 градуса.... мисля след работа да пробвам до 102 (тя 100% ще качи в задръстването) и ще си държа лаптопа до мен за да видя дали ще чуя перки по някое време. 

 

Струва ми се сложно да сменя датчика сам- ще чакам някой майстор да ме приеме за тая дреболя.... То има и доста кабели около всички датчици ... може и някой от тях да е.

Link to comment
Share on other sites

По принцип не мисля, че ще стигне до 102 градуса. По-рано ще включи. Щом на таблото не дига стрелката и не излиза индикацията на фис-а, мисля, че нямаш проблем с прегряване. Със сигурност някой датчик се ебава. Колкото до перките, нямаш никакъв шанс да ги чуеш. Аз на 1,8t не мога да я чуя даже до нея да стоя, камо ли на TDI и то отвътре с лаптопа. Никакъв шанс. Дигаш капака като стигне до средата температурата и по Ваг-ком е над 90 градуса и чакаш да видиш кога ще се врътне ;)

Link to comment
Share on other sites

То пада голямо чакане на тоя ТДИ... в петък чаках от 95 до 98 1 час... и на човека в сервиза му писна от мен и ме пусна да си ходя :D 

Довечера ще се заредя с една бира и ще си дочакам... докато не ги видя да тръгнат сами не вярвам на нищо 

Link to comment
Share on other sites

Излишно се филмираш според мен. Смени си тоя датчик да не се джазира таблото и си карай. Ако има проблем с перките, ще е записала някаква грешка най-вероятно.

Link to comment
Share on other sites

Загрях колата до 105 на място, не посмях повече, загазих и чак тогава завъртяха перките. След около 5 мин спряха, включих и видях че е паднала до 90.
Докато работеше колата така и не тръгнаха до 105 градуса.... Иначе в движение не качва повече от 92 и то трудно... Седи си 89,90,91.

Възможно ли е датчика , който алармира перките да работи при загасена кола, а да не работи при работеща?

И кой датчик казва на перката да тръгне?
Загрях колата до 105 на място, не посмях повече, загазих и чак тогава завъртяха перките. След около 5 мин спряха, включих и видях че е паднала до 90.
Докато работеше колата така и не тръгнаха до 105 градуса.... Иначе в движение не качва повече от 92 и то трудно... Седи си 89,90,91.

 

След това пуснах пълен скан и очаквано се появиха две грешки:

 

1 Fault Found:
00526 - Brake Light Switch (F) 
            36-10 - Open Circuit - Intermittent
 
1 Fault Found:
01039 - Coolant Temperature Sensor (G2) 
            30-10 - Open or Short to Plus - Intermittent
 
 

Възможно ли е датчик G2 да алармира перката да върти при загасена кола, а да не върти при работеща?

 

Edited by chu4081
Link to comment
Share on other sites

Гаранция тоя датчик дава информация на компа, кога да включи перките. Сменяй го и не я пробвай повече с чакане. Щом не тръгват, докато работи колата, а след като я загасиш, не е наред нещо. Никога не ми се е включвала на загасена кола перката и никога не е оставала да работи след като изгася колата. Незнам при tdi как е, но се съмнявам да е по-различно. То няма логика да охлажда на загасена кола.

Edited by kosio85
Link to comment
Share on other sites

Има логика,като загасиш колата температурата на антифриза се покачва,макар и малко.

Цитиране на предходно мнение!

Edited by VBI
Link to comment
Share on other sites

При А6 с 3.0тди, съм чувал, как перката върти при загасен двигател.Тръцовете не са така, мисля че и 1.9тди може би я няма тази екстра.

Link to comment
Share on other sites

Нищо не се включва при AVF а темп. при здрав термостат трябва да кове 90градуса на табло без колебания. Това е моя опит с колата и бях с една перка която се включва заедно с компресора

Link to comment
Share on other sites

Вчера смених датчика (17 лева на SWAG). Исках оригинален, но нямаше наличен и не ми се чака до др седмица.

На кофти място е и се разглабят няколко неща- може би другия път ще пробвам сам като взема оригинален.

 

Резултата- колебания в температурата по табло вече няма. Снощи пак пуснах VAG COM, колата държи същите стойности като без датчик, но няма проблем на таблото.

Пак си вдигна до 103, 104 градуса на място и перки няма :) Може би наистина е нормално. Прави ми впечатление , че на VAG COM в стойностите под екрана пише от 50 до 110 градуса. Може би тръгват при 110... 

Както е казал и колегата горе- перките тръгват при включен климатроник.

 

С разваления датчик и с новия датчик държи около 860-880 оборота в покой, ако някой се интересува от още детайли :) 

Link to comment
Share on other sites

Аз като си взех б6цата през януари преди 3г смених ремъци, ролки, водна помпа и термостата с оригинални (Благодарение на Райно). После се стопли, направих профилактика на климатика  и ми се наложи да пътувам през Хаинбоаз май месец. Колата е 1.9 TDI 2004та б6 AVF Не е мърдала над 90 градуса. Като се прибрах се оказа, че и двете ел.перки не ми работят и са затегнали (по-скоро джамбазите така си ми я продали). Та при тази кола нещата са пре и над изчислени :) Как разбрах че не работят перките ли - климатика на място не духаше толкова студено :)

Та в конкретния случай вземи си оригинален датчик и не се занимавай повече с глупости :)

Edited by Firo
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...