Jump to content

За или против махането на катализатори?


yavor20v

Recommended Posts

При подаване на яка газ има миризма на сероводород в купето, което според едни значи че катализаторите са тотал.

Други майстори имат различно становище, че след като не дава грешка "неефективност на катализаторите" или че са прегрели, не бива да се кормят.??

Дайте мнения, става дума за А8 4.2, 2005 год 180к км

Миризмата е само при подаване на яката газ.

Интересувам се също, къде би могло да се направи това читаво и с какво трябва да са заменени? Не давам пари за нови катализатори.... :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Махай, рано или късно ще си заминат, усещаш ли я колата затапена и да тъпчи, моя катализатор като се запуши, миришеше и тъпчеше.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз знам че щом мирише на развалени яйца ,време е за смяна на катализаторите.На мое Ауди не съм сменял но на други две мои коли се наложи смяната.И двете съм ги сменял в Ем Комплект 33 на околовръстното  между Горнобански път и ул Пушкин. Слагат "проходно гърне" май се казваше.Взимат старите катализатори и пари за новото и за монтажа не давам.Ефекта е че свали разхода с около литър, не мирише на яйца,като че ли тръгна повече да върви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен Явка изчакай да ти светне лампата или да ти запише грешка за катализаторите. Моите също понамирисват от време на време и на двете коли, но на ГТП изгорелите газове са в норма. Не очаквай да "литне" като ги махаш, при бензиновите двигатели ефекта е по-скоро плацебо. Ако ги махнеш ще почне да мирише повече, ще имаш проблем с вторите л-сонди и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знам дали препарата за дпф и катализатор с който мием на бмв така дали няма да свърши работа.Обикновенно има ефект при това голям.Ще потърся снимка. http://buzzi.snimka.bg/automobiles/avarii.895345.36539718

сваляне на грънците, наливане с препарат,чака се около 40 мин,качване палене и пяна от аспусите. Свалянето е при запушени грънци,налива се от всякъде, ще снимам препарата по късно.

Редактирано от buzzi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Оправиха смесите на газ, днес я газих и не миришИ :nixweiss:

Утре ше изляза на околовръстното да й смачкам газта яко и ше видя дали ше има още смрадове.

Аз също не искам, преди да изпише грешка за неефективност на катализаторите, но ако продължи да ме трови, ше се замисля...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен основният проблем е шумът. На атмосферен мотор би трябвало да се усеща повече махането на катализаторите (като акустика). От друга страна е А8-ца....

Аз бих си намерил изтърбушени катализатори от такъв мотор - и бих пробвал с тях как е като вървене, шум и миризма.

Сонди предполагам, че не са по-трудни за премахване софтуерно, отколкото на турбо мотор.

Спорадичната миризма на сяра и за мен не е признак за запушване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имай впредвид, че в момента на минаване от бензин на газ и обратно може да замирише за малко от катализатора, после трябва да е ОК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Както ти казах и вчера, ела да ти дам спортните катализатори, така ще имаш чисто нови и ще стане "бегачка". :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

24 PM
Here's what may be going on:



How catalytic converters work
Eggbert and Shelley were driving home from the market when they stopped at a red light behind a new minivan. As they waited, an unpleasant, rotten egg smell permeated their sedan, and they realized the offensive odor was coming from the minivan. "Why does that new minivan smell so bad?" asked Shelley. "Oh, that's the catalytic converter," replied Eggbert. "It's not working properly, so some bad fumes are coming out in the exhaust." "What a shame," lamented Shelley. "A new car and the converter is broken already." While the couple puts away their groceries, let's get an SwRI Whizard to tell us what's going on.


--------------------------------------------------------------------------------

"Did Eggbert and Shelley correctly identify the problem? Well, yes and no. The smell was caused by the catalytic converter, but it wasn't broken. In fact, the bad smell is a sign that the converter is working quite well. It doesn't need to be fixed, and the smell will go away with time. 

"So what is that awful smell? It's hydrogen sulfide or H2S. It does not exist in the fuel or oil, which is why you can't smell it at the gas station. It does, however, come from the gasoline. Almost all gasoline contains organic sulfur compounds with sulfur levels ranging from 30 to 100 parts per million, approximately. 

"As the fuel burns, the organic sulfur compounds break down into simpler compounds. If the engine is running lean (more air than is needed to burn the fuel), the sulfur is likely to be SO2, or sulfur dioxide. The catalytic converter can change this into SO3 (sulfur trioxide), which then reacts with the catalyst to form sulfates on the catalyst. Over several minutes there is a build up of sulfates. If the engine suddenly starts to run rich (not enough air to burn all the fuel), such as when you stop at a red light, climb a steep hill, or brake hard to slow down, the chemistry changes. Now the sulfates are unstable and they react to form hydrogen sulfide, which is expelled from the exhaust pipe all at once. The high concentration is the reason for the bad smell! This effect is a common problem with new vehicles because the catalyst is working at a very high efficiency. However, as the catalyst gets older, the activity drops. Fortunately for us, one of the first reactions to be affected is the formation of hydrogen sulfide. So as the catalyst gets older, the smell will go away. It should also be noted that many catalysts never smell bad. One reason might be because the vehicle doesn't run lean for much of the time, or perhaps the catalyst has an extra component that reduces the production of hydrogen sulfide

"Next time Eggbert and Shelley stop behind a vehicle that smells bad, they can be grateful that it's at least not contributing much to atmospheric pollution." 

Thanks to this month's Whizard, Dr. Gordon Bartley, a senior research scientist in the Emissions Research Department of the Automotive Products and Emissions Research Division. Bartley specializes in the development, aging, and evaluation of vehicle emission catalysts. 

The Lighter Side SwRI Home

May 21, 2004
 

И какво излиза??? Че каро смърди на айца, катализаторите бачкат пропърли, а не обратното...?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нещата са на кантар с тая логика на катализаторите по писанията на д-р Гордън Бартли...

За да не фукаш серен диоксид, катализаторите го преобразуват в сероводород...

Е, той да не е по-малко отровен и токсичен, че и киселинен, ммм?

 

Може би малко истина се крие в последните изречения от достолепното становище:

 

Quote

It should also be noted that many catalysts never smell bad. One reason might be because the vehicle doesn't run lean for much of the time, or perhaps the catalyst has an extra component that reduces the production of hydrogen 

sulfide.

 

И количествата на единия и другия газ, които излитат, в крайна сметка...

Демек - иди ги премери на някое читаво ГТП с анализатор на газове, па ще се разбере...

 

Друго се сетих...

Според д-ра по-горе, яката смрад се получавала, когато работи двигателя с бедна смес.

Е, или ти беднее сместа преди подаването на яката газ (грешка би трябвало да се регистрира)

или гориш масло - серистите ( :hilezh: ) съединения в маслото...

Редактирано от Cornu©opia
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ако ти се дават пари, най-добрия вариант е метални универсални катализатори - към 1000-1500 лв трябва да ти излязат 2 с монтажа.

 

Моя опит с д2 до сега е:

С оригиналните катализатори, в купето не се чуваше нищо. ГИ-то работи пушка - перфектната кола!

Без катализатори (с резонаторни гърнета) е по-шумно и ГИ-то е трудно да се настрои да не дава грешка бедна/богата смес. При мен светва на към 500 км преход. Още се чудим що така и само сменям разни неща, което явно е безсмислено, защото катализаторите създавали някакво обратно налягане на газовете или пр ... Да видим след време, но губя надежда че ще работи колата без да светва чек-а

С тръби е прекалено шумно извън колата - ще те гледат злобно съседите :) Но ако се кефиш на звука са добро решение

С универсални катализатори, няма да изкараш и половин година, защото колата е мощна, а те имат ограничение на конете и никаква гаранция ....

 

Катализаторите явно влияят на работата на двигателя и като цяло е по-добре да ги има, въпреки, че колата е малко по-спъната и с пренебрежимо завишен разход на гориво.

 

Ако се решиш на смяна, правилния човек е Дидо в Люлин - на мен ми ги направи на двойно по-ниска от ем-комплект и 3 пъти по-качествено, не само заради използването на качествени гърнета/скоби и пр. Принципно се слагат втулки, които отдалечават ламбда сондите за да симулират катализатора, но не на всички коли се получава (на 90% става).

 

Ако махнеш катализаторите, Krematop е твоя човек - да изключи задните содни за да не ти свети чек-а (ако не стане само с втулките)

 

поздрави

 

ако ти се дават пари, най-добрия вариант е метални универсални катализатори - към 1000-1500 лв трябва да ти излязат 2 с монтажа.

 

Моя опит с д2 до сега е:

С оригиналните катализатори, в купето не се чуваше нищо. ГИ-то работи пушка - перфектната кола!

Без катализатори (с резонаторни гърнета) е по-шумно и ГИ-то е трудно да се настрои да не дава грешка бедна/богата смес. При мен светва на към 500 км преход. Още се чудим що така и само сменям разни неща, което явно е безсмислено, защото катализаторите създавали някакво обратно налягане на газовете или пр ... Да видим след време, но губя надежда че ще работи колата без да светва чек-а

С тръби е прекалено шумно извън колата - ще те гледат злобно съседите :) Но ако се кефиш на звука са добро решение

С универсални катализатори, няма да изкараш и половин година, защото колата е мощна, а те имат ограничение на конете и никаква гаранция ....

 

Катализаторите явно влияят на работата на двигателя и като цяло е по-добре да ги има, въпреки, че колата е малко по-спъната и с пренебрежимо завишен разход на гориво.

 

Ако се решиш на смяна, правилния човек е Дидо в Люлин - на мен ми ги направи на двойно по-ниска от ем-комплект и 3 пъти по-качествено, не само заради използването на качествени гърнета/скоби и пр. Принципно се слагат втулки, които отдалечават ламбда сондите за да симулират катализатора, но не на всички коли се получава (на 90% става).

 

Ако махнеш катализаторите, Krematop е твоя човек - да изключи задните содни за да не ти свети чек-а (ако не стане само с втулките)

 

поздрави

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
На 17.06.2016 г. at 14:44, Милен Марков написа:

Цитиране на предходно мнение!

 

за д2-ката бяха по 100тина лв всеки (ако е с цели пити - вътре са 2)

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ако дюзите, ламбдите и детонационните датчици са наред и ти плюе catalyst below effiency значи са чао. С "резонарсни" гърнета ще е шумна колата 100%.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На ‎17‎.‎6‎.‎2016‎ г. at 16:03, HannoSLM написа:

за д2-ката бяха по 100тина лв всеки (ако е с цели пити - вътре са 2)

Аз взех 400лв за катовете на 2.5тди - по 150 от всяка тръба, и 100 за малкия, след турбото. Тва на сточна гара. Има един колега във форума, който изкупува в обявите на форума и дава още някой лев отгоре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 03/07/2016 at 14:22, ogip написа:

Цитиране на предходно мнение! 

и на мен от там ми ги изкупиха. По номера на кат-а го проверяват и дават цена.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Колега искам да попитам някой дали е срещал следния проблем:

Сложих газ на Д2 4.2 бензин и кога съм в задръствания или на място, колата работи на газ ми свети чека с грешка: P0421 Warm Up Catalyst Efficiency Below Threshold, което за мен значи че катализаторите вдигат висока температура. Грешката се появява само на място в движение няма проблеми... Много ще съм благодарен, ако някой сподели как може да се реши проблема!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иди да ти понаучиш английски.
Грешката казва че загряването на катализатора е под допустимото - демек катализатора е студен и не си върши работата.
Тъй като газовете стават повече като се размърда колата, повечето газове нагряват повече и грешката изчезва.

Редактирано от HEPBAKA
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, съвсем не означава това. Грешката казва че ефикасността на катализатора е под определената граница във времето когато двигателя все още е в режим загряване.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...