Jump to content

А4 Б6 1.8TQ 2003 163к.с. LPG - слагане на чип.


Recommended Posts

Здравейте колеги, 

 

моля, да ме извините, ако се повтаря темата, но никаде не намерих правилните отговори, а и се нуждая от малко лична помощ :)

 

Та имам колата от заглавието вече 1 година, като е закупена от Италия на 200к км. Сега е на 230к. Газовият инжекцион е BRC Sequent, изпарителя е Genuine 1500Mbh. Слаган е на колата на 160к км.От както я имам, съм сменял само филтри, тръбата е 6мм или цола, незнам точно, но газаджията в БРЦ Дружба каза, че била 6 нещо си... Та искам да сложа чип и по възможност да си запазя газта. Моля ви, ако някой, който е минал по този път и разбира повече, да ми даде нужните насоки:

 

Къде да сложа чипа ( от това, което четох клоня към Бразел )

Къде да отида за да се погледне газовата и да се каже какви промени трябва да се направят, както и къде да ги направя.

Целта ми е да сложа чип, като в момента, както и след чипа колата се кара и на бензин. Екземпляра е доста запазен и засега не съм имал никакви оплаквания от газта, бих искал така и да си остане след чипването :) Не е проблем да се инвестира и в бууст метър, блоу оф, кулер и т.н. но държа да се пипа от хора, на които може да се има доверие. Цената не е решаваща толкова в случая.

 

Ще бъда благодарен и на колега, който е в час с нещата, в района на София, за да погледне колата и каже мнение.

 

Благодаря ))

Редактирано от Ander Hererra
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 68
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Ако цената не е решаваща за чипа, може да прочетеш още малко мнения за различните фирми и да се преориентираш. По колата не е нужно да сменяш нищо, но ако искаш да е направено кадърно и да получиш максимума  могат да се сменят: 1. инжектори 2. челен кулер 3. генерация (или поне даунпайп по-голям) 4. блоу-офф клапан. Буустметър не ти трябва, но ако ти е мерак да си следиш налягането може да си вземеш. Ако искаш всичко да ти го направят наведнъж в някоя тунинг фирма цената може да ти дойде малко висока :D .

 

След като я ремапнеш тогава трябва да се консултираш с някой газ сервиз и да направите съответните промени по инсталацията. Най-вероятно ще ти трябва по-голям изпарител, 8мм тръба, сондата в бутилката също може да трябва да се смени. Газовите инжектори трябва да се погледнат дали ще смогват. Общо взето ако искаш да върви безпроблемно на газ може да се наложи да смениш всичко без газовата бутилка. Може да пишеш ЛС на колегата Муцев от форума.

 

http://audibg.com/forum/index.php?/forum/37-автомобилни-газови-уредби/ в този раздел има писано много за конфигурации и фирми за чипнати коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

6mm диаметър на тръбата на газта - няма да стигне. Само това може да те откаже от ЧИП, щото ще почне да обръща на бензин като я понастъпиш и турбината пикне.

Не знам точно какво си чел, предвид че Брезел всички го хулят как за нищо не става на тема бензин. Включително аз. Моето 1.8Т го прави той и чипа е супер куц.
Прави максимално налягане на 4100 оборота, вместо на 2,1-2,3 както е нормално за тая смешна К03 турбинка. Съответно се усеща по-спряла до 3000 след чипа от колкото преди чипа.
Имам и друг чип, който още на 2000 оборота прави 0.8 - играл съм си да сравнявам.

Като цяло отиди до Варна за 200лв повече ще си много по-доволен.
Дори Пловдив Маднес на стокова кола ще са по-добре.
Сигурно има и други, вероятно Крематор може да те уреди с нещо адекватно за 1.8Т на същите пари като Брезелчо, ама по-хубав чип.

Но като цяло не бих си сложил чип при тая конфигурация на газта, щото само драми ще има или ще трябва да се кара на бензин и тн.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, Ander Hererra написа:

Здравейте колеги, 

 

моля, да ме извините, ако се повтаря темата, но никаде не намерих правилните отговори, а и се нуждая от малко лична помощ :)

 

Та имам колата от заглавието вече 1 година, като е закупена от Италия на 200к км. Сега е на 230к. Газовият инжекцион е BRC Sequent, изпарителя е Genuine 1500Mbh. Слаган е на колата на 160к км.От както я имам, съм сменял само филтри, тръбата е 6мм или цола, незнам точно, но газаджията в БРЦ Дружба каза, че била 6 нещо си... Та искам да сложа чип и по възможност да си запазя газта. Моля ви, ако някой, който е минал по този път и разбира повече, да ми даде нужните насоки:

 

Къде да сложа чипа ( от това, което четох клоня към Бразел )

Къде да отида за да се погледне газовата и да се каже какви промени трябва да се направят, както и къде да ги направя.

Целта ми е да сложа чип, като в момента, както и след чипа колата се кара и на бензин. Екземпляра е доста запазен и засега не съм имал никакви оплаквания от газта, бих искал така и да си остане след чипването :) Не е проблем да се инвестира и в бууст метър, блоу оф, кулер и т.н. но държа да се пипа от хора, на които може да се има доверие. Цената не е решаваща толкова в случая.

 

Ще бъда благодарен и на колега, който е в час с нещата, в района на София, за да погледне колата и каже мнение.

 

Благодаря ))

Ако наистина беше прочел повечето неща,особено двете теми в този раздел ,последното място да чипнеш 1.8т с газ е при Брезел.

За мен нищо не си прочел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еххх, веднага се почна. Добре де за бразел бях чел преди време, когато карах дизелов пасат и отзивите въвVW forum бяха доста добри. Днес прочетох и темите тук и ми се изясни положението. Не съм малоумен, нито ме мързи да чета, така че моля да ме извините за невежеството. МИР. 

Сега обратно в темата.

 

Danidelev, Нервака, благодаря ви за насоките! 

Не ми пречи ходенето до Варна, както и смяната на на части по АГУ то. Има ли вариант при който, се слага примерно само кулер и чип, после се добавят останалите неща или по скоро, кое след кое се слага и оринтировъчни цени ако знаете. За газта, ще се обърна към колегата Муцов за помощ?

Редактирано от Ander Hererra
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз смених само тръбата от 6 на 8 мм и рейката от 3 на 1.5 ома.  Турбото ми надува до 1.3 бара и не се усеща недостиг на газ,при положение,че сондата в бутилката е с отвор към тръбата 6 мм. Чипа ми го постави един мой познат. Доколкото съм запознат, цените за повишаването на кс и Nm варират около 200 лв.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това коеТо те ограничава е газовата. Трябва 8мм тръба, изпарител за турбо кола с поне 250кс и съответните дюзи. Кулер, генерация и тн за стокова к03 от към перформънс нищо осезаемо няма да дадат.

Преден кулер ще даде постоянна темп на входящия въздух, щот след 10тина старта заводския се предава, а лятото дори без много газ загива. Генерацията на к03 освен шум друго няма да даде. Само катализатора я запушва.

 

Но с тая 6мм тръба ще береш ядове като надуе турбината

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, добре ще задам точно въпроса. 2к лв. Ще ми стигнат ли за чип, преден кулер и маркучи, както и всичко по газовата?

Другото, което не знам е промени по свещите дали трябва да правя както и какво масло да се слага след чипа. Чета доста мнения за масла и свещи, като в момента карам с оригинални свещи от Райно и със мотул 8100 5w30 504.00  507.00

Утре ще се обадя до Варна за да се уговорим за ден.???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В горния ми пост съм ги наредил нещата по реда, в който бих ги направил аз. Инжекторите ще припаднат преди да стигнеш максимума на турбината или ще работят на 100%, което не е препоръчително. А и за смяната им си трябва настройка. Другите неща могат да се добавят после. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 08/14/2016 at 22:49, Ander Hererra написа:

Колеги, добре ще задам точно въпроса. 2к лв. Ще ми стигнат ли за чип, преден кулер и маркучи, както и всичко по газовата?

Другото, което не знам е промени по свещите дали трябва да правя както и какво масло да се слага след чипа. Чета доста мнения за масла и свещи, като в момента карам с оригинални свещи от Райно и със мотул 8100 5w30 504.00  507.00

Утре ще се обадя до Варна за да се уговорим за ден.???

 

 

На темата масло, погледни тук

 

https://ap1shop.com/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 8/16/2016 at 10:38 AM, Ander Hererra said:

Колеги, благодаря ви за помощта. Другата седмица ще пиша за резултатите )))))

Колега каква цена ти обявиха за чипа, ако не е тайна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

какви са тези масла 5 /30 на 1.8 Т.  Кое му е по-доброто пред 5/40 пълна синтетика ?  Аз също карам 1.8 Т 18к.с А6 С5 AJL мAторя и сори, че се включвам твърде късно, но вторник имам час при Касапина в пловдив за чип, по мнение на хората от VW клуба, направо го боготворят и казват, че правел чиповете много по-сейфти от меднеса, не знам колко е вярно аз за това няма да искам максимума , най-много 200-205 к.с и не повече от 290 Нм . Така по-нататък по темата, гледам, че питаш за свещи, някой казват, че за чипнати тръцове трябвало една идея по-студени свещи като например NGK BKR7E(струват по 5-6лв едната). Обаче тези свещи се карат 8-10 хиляди и се сменят на всяка смяна на масло, защото са медни и не е хубаво да се карат повече. Класическите свещи за този мотор, независимо дали с газ или не са : NGK PFR6Q. Не знам обаче как ще се държат на чипнат тръц, аз сложих такива такива преди чипа , след вторник ще видим. Като стигнахме до газта , тръба 8мм съм аз, с изпарител до 240 киловата (около 300 коня) и нови дюзи с рейка, не знам на колко ома обаче и колко мм калиброващи дюзи, предните бяха на 3мм. Сега тук е много важно за газта да обясниш на мапера, че не искаш времената на бензиновите инжектори да са над 22милисекунди, щото после става шоу при газта :)) Успех , дано съм бил полезен

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги! Сега за маслото, моторите 1.8т които са евро 4, заводски спецификацията на маслото е 504.00 ( което е заместител на 502.00) но го дават с по малко пепел и не вреди на катализатора, който е метален, А масло със спецификация 504.00 има само 5w30! Няма 5w40. Заводски излизат с Кастрол edge 5w30 - което се води long life. Затова и аз карам с такова ( Motul 8100 x-clean + ) което е по евтината алтернатива на Specific 504 - 507. Сега, след всичко изчетено за маслата, ще мина на 5w40, защото всеобщото мнение е че 5-30 износва мотора по-бързо. Аз лично съм доволен от 5w30, доливам по 250-300мл на смянна ( 3 такива съм правил )нямам и катализатор, но ще се доверя на масата от хора и ще заложа на 5w40. Мислих и за 5w50, но се отказах.

Това го казвам, като извод, до който съм достигнал, след всичко прочетено ( може и да греша някъде, ако е така, моля някой колега да ме поправи)

 

Свещите, с които карам са си оригиналните от Райно -  NGK PFR6Q. Да, малко по скъпи са, но пък ги дават за по - голям пробег. Никакви проблеми с газта, изминал съм 25000км на газ и 5000 на бензин ( приблизително) - сега и след ремапа ( 500) км няма ядове.

 

А да, като споменах ремап, днес бях във Варна ! ))))))) Иска ми се да можете да ми видите усмивката )))):hilezh::dance: 

 

За Тони Келеша - :respekt: Пред боговете не се говори :flehan:

 

За колата?? - разликата ще оставя на цифрите, а те са :

 

Преди намесата - Max power - 93.4kW@ 4950RPM Max Torque 216.7N-m@3000RPM

 

След намесата - Max power - 116.1kW@ 4850RPM Max Torque 271.6N-m@3700RPM

 

Графиката е ужасна, защото телефона не ми позволява да я снимам хубаво, но утре ще се постарая повече. Данните са на "точилата", но по формулата за изчисление, Tони ги сметна 197,5КС на мотора. Преди намесата - 158КС на мотора. ( Ако някой знае точната формула, моля да я сподели :flehan: За ускорението не го попитах също, колко се падат на мотора.

 

Като усещане, е доста странно! Сега определено колата е различна. Започва да тегли след 2500RPM доста добре, от 3000 до 5000 полудява истински :magic:    По баирите, разликата е огромна. Въртящия момент си казва думата и колата тегли уникално. Определено ми допада :hilezh:  Във високите скорости ускорението от 140 до 200 км в час, сега е ускорение а преди е било достигане на тази скорост. Пробвах го на права, без коли на магистралата ( не съм рацер или самоубиец ) Максимална скорост не съм пробвал, не ми е приоритет))

 

В понеделник ще ходя на газаджия, имам уговорка с колегата Муцев и ще пиша какво е станало...

 

IMG_20160820_213000.jpg

Спадът в края на ускорението идва от 33те градуса във Варна, при по студено време графиката би била една идея по изправена в края.

 

Редактирано от Ander Hererra
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

2 hours ago, James said:

... Аз също карам 1.8 Т 18к.с А6 С5 AJL мAторя и .... аз за това няма да искам максимума , най-много 200-205 к.с и не повече от 290 Нм .....

 Ако нямаш някакви жокери по колата много трудно AJL-а ще изкара тая мощност... особено, ако е със стоковата турбинка К03-005.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

жокерът при мен е по-големи дюзи , по-мощна бензинова помпа и по-големи перки или лопатки да го наречем в охлюва. Всички мислят, че AJL e все едно AEB  със софтуерна промяна само, демек чип от завода, но не е баш така. Често и под капака се намира К03-029 , мах на тази викат на жаргон на К03S. Но са толкова много модификации, че не мога да установя зависимост, кога я слагат нея и кога К03-005

Ето при мен преди чипа колко е плавна графикаа и колко дълго държи бууст. Аз да чукна на дърво, ама по-добра графика на сток 1.8 Т не съм виждал, понеже бях забравил климатроника да работи,  изкара 170 коня само, което е приемливо.. но за мен графиката е страшно плавна и с дълъг пик

13313766_1251988038144862_849263267_o.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 08/21/2016 at 18:29, James написа:

жокерът при мен е по-големи дюзи , по-мощна бензинова помпа и по-големи перки или лопатки да го наречем в охлюва. Всички мислят, че AJL e все едно AEB  със софтуерна промяна само, демек чип от завода, но не е баш така. Често и под капака се намира К03-029 , мах на тази викат на жаргон на К03S. Но са толкова много модификации, че не мога да установя зависимост, кога я слагат нея и кога К03-005

 

 

 

Звучи интересно, но нещо черно на бвло (документация и т.н.) ?!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги,

 

днес бях при колегата Муцев, за да видим какво трябва да се направи по газовата след ремапа. Сипахме газ и се качихме на магистралата. След ремапа не бях я карал на газ и за всеобщо учудване, колата се държеше много добре. Правихме рънове, карахме и с високи скорости и като заключение, по газовото не трябва да се сменя нищо! :hilezh: И какво излиза в крайна сметка. Тръбата е 6мм - изпарителя е 1500Mbh и след чипа, колата е часовник )))):nixweiss:

Явно има значение и кой е правил ремапа, :flehan::flehan: 

 

Благодарности и на колегата Муцев - :respekt: Разбира ги нещата )))))))

 

Сега остана едно бууст метърче да сложа и пълно обслужване.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз имах някакво малко предположение,че тръбата с диаметър 6 мм ще се справи,щом аз съм с 6 мм евросонда,а 8 мм тръба

преди 19 минути, Ander Hererra написа:

Сега остана едно бууст метърче да сложа и пълно обслужване.....

На тази обява преди един месец цената беше 35 лв.На две 1.8Т-та съм с такъв уред и сме много доволни.Изчакай малко и търси промоции.

Преглеждай и тази обява,може да има наличност

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...