Jump to content

Инструмент за прибиране на спирачни бутала


Satori

Recommended Posts

Здравейте колеги, 

някой да знае къде в Пловдив мога да си намеря инструмент за прибиране на задните спирачни апарати? Или ако някой колега от Пловдив има и е склонен да ми го даде за 2-3 дни да си сменя накладките на задните апарати и да му го върна, ще е най-добре.
Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

началник, една дъсчица + първия попаднал под ръка лость и ще направиш чудеса по въпроса, инструментите са за лаиците^_^.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Задните имат резба вътре и колкото и да ги напъваш, без въртене нИ моИш ги прибра.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че с водопроводен ключ ги въртях и натискане докато въртиш. Ако не се лъжа по часовниковата въртиш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, а пък с инструмента, който го има и по разни сайтове, е много лесно.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 47 минути, NIKO написа:

началник, една дъсчица + първия попаднал под ръка лость и ще направиш чудеса по въпроса, инструментите са за лаиците^_^.

е ако беше нормално бутало - ок, за нула време щеше да стане с дъска и лост, ама тая пуста резва вътре...

инструмента го намерих по сайтове, но не смятам,че трябва да дам 50 лв. за единия инструмент, то ако е така ще ида в сервиз да ми ги сменят...

Водопроводният ключ е вариант, но само да не нараня целостта на буталото.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става с него. Но, както ти казаха, трябва един да натиска, друг да върти с тръбния и става бавно и досадно.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си що годе добър в метлообработка (рязане с ъглошлайф и заварявне) можеш сам да си направиш.

Виж разстоянието между жлебвете на буталото.

По спомен е 30-40 мм.

Вземаш правоъгълна тръба 30 на20 или 40 на 20 и изрязваш с флекса две "зъбчета" които да влязат в жлебовете на буталото. На другия край на тръата заваряваш друга напряко да служи като дръжка. Така можеш да натиснеш и завъртиш едновременно.

Върти се по посока на стрелката на часовника.

Лично съм го правил и още си ползвам "железото".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей, верно, не се сетих да пробвам да направя. Благодаря за идеята. Значи варианти много, като се захвана ще го измисля и ще споделя в крайна сметка как е станало, ако успея де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става и с кръгла тръба със съответния диаметър. Само трее премериш.

Редактирано от Schnura
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сменил съм 3 комплекта накладки (на B5) с ключ за сваляне диска на ъглошлайф/шмергел/ракета, желязо с резба и 2632077_1.jpg?lm=1463582526

 

такъв ключ от балканче. Натягам желязото да притисне буталцето, завивам 1-2 оборота с ключа от ракетата и така 3-4 пъти. Ако не ти е много запекло буталцето става и само да въртиш, и да натискаш с ръка. Ако има някой да натяга става много бързо, но и сам ще се справиш

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Една вложка (кмък) #27 с флекс му изрязваш леко предната част докато останат две краченца.   После си ползваш  вложката удължение и тресчотката. 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте отново колеги,

днес направих спирачките - за прибиране на буталото използвахме голяма дърводелска стяга, като врътката я въртяхме с тръбен ключ(да е като лост). Много лесно стана. Задната дясна вътрешна накладка просто беше гол метал. Новите са някакви "немски" Ремас или нещо такова, 35 лв за четирите + 4 болта. Имаше доста ръжда, тъй като накладките май не са сменяни от поне 5 години... Та ако има някой нещо да пита - ще се опитам да отговоря на въпросите след като вече съм запознат с процедурата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Раздвижил ли си апаратите?

Всичко трее да е изчистено от ръжда, прах и смазано, където трябва.

А тия 4 накладки за 30 лева, дано са добри!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако са Ремса, по едно време бях с такива, сториха ми се много твърди понеже почти не се износваха.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, чистих ръждата колкото можах, смазах водачите там и така. Накладките са Ремса,да. Просто такива имаха в магазина, другите бяха някви по-евтини и реших да са тези. Като цяло колата спира по-добре от преди, все пак има разлика между 4-5 мм. накладки и 1 см :D 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз колега моите ги прибрах с малка двойна скоба за лагери като ползвах само винта и гайката с двете уши за рамената на скобата без самите рамена (тях свалих предварително) и с ключ за ъглошлайф с който се стяга диска. Той ключа си има отвор в средата и винта на скобата минава точно през него. Прибраха се с лекота. Винта съм въртял на ръка. Въртиш малко да натисне буталото и въртиш с ключа за ъглошлайф по посока на затягане.

Ето такава. 

035%20MTL%20016.jpg

Ползваш само винта и това червеното като го запънеш в челюстите на спирачния апарат и предварително си нанизал ключа през винта за да можеш да въртиш.

Като имай в предвид, че има ключове които нямат отвор в средата а са с Y образна форма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ба ви масоните сами си сменявате накладките :hilezh:Купете си дърводелска стяга като не ви се дават пари. Някой ако може мен да м светне от къде да си купя нитачка за нит гайки 8 и 10мм ще почерпя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...