hero077 Публикувано 8 Декември 2016 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2016 Привет колеги, Имам драма с акумулатора или по-точно избора, който трябва да направя. Оригиналният е 110 ампера, но не е AGM. В книжката, която е качена тук, се казва, че акумулаторът трябва да е AGM, ако колата има печка, каквато аз имам. Въпросът ми е дали да взема AGM акумулатор, който май е нова технология и не го е имало през 2006-07 година, или да сложа стандартен 110 амперов. И друго - ако е AGM може ли да сложа 95, 100 или 105 амперов, че са по евтини? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 8 Декември 2016 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2016 Слагай обикновен и не се занимавай. АГМ ти трябва, ако имаш старт/стоп система и ти гасне колата по светофарите. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hero077 Публикувано 8 Декември 2016 Автор Доклад Share Публикувано 8 Декември 2016 Благодаря за бързия отговор. Ще те послушам, все пак имаш 6329 мнения:)))) Дано печката работи коректно, че сега не е много наред Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pe6koo Публикувано 8 Декември 2016 Доклад Share Публикувано 8 Декември 2016 Ако ти пада акумулатора, нормално печката да изключва сама или изобщо да не се включва. Вземи си нормален акумулатор, АГМто няма да ти върши по-добра работа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Bobo Quattro Публикувано 9 Декември 2016 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2016 То и двата ще вършат работа,но АГМ акумулатора ще ти изкара двойно повече време от обикновенния.Друг е въпроса ,че е и двойно по скъп.Аз сложих преди време на Туарега 100 ампера обикновен и едвам изкара 2г.После му праснах един АГМ и вече 3 та година е ОК.На Q 7 цата също сложих АГМ. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aleksandrov84 Публикувано 9 Декември 2016 Доклад Share Публикувано 9 Декември 2016 И все пак новото си е ново по добре на 2г нов обикновен от колкото AGM който да се молиш след третата година Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bugster Публикувано 31 Януари 2017 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2017 (Редактирано) Аз наскоро сменях акумулатор и си сложих Gigavat 110 ампера за 210 лева. AGM беше 450 лева на Бош ..... Мисля че е по-добре евентуално 2 обикновени да смениш отколкото както каза един колега да се молиш след 3-тата година по-скъпия да държи Ако го смениш с обикновен имаш минимум 4 години гаранция, ако евентуално ти се наложи да го подмениш след 2 години Редактирано 31 Януари 2017 от bugster Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
aleksandrov84 Публикувано 31 Януари 2017 Доклад Share Публикувано 31 Януари 2017 сега има промоция на варта и бош,ама защо са 105 амперови,http://www.acdc.bg/Акумулатор-105Ah-BOSCH-S6-AGM-Technology-S6015?path=125_63_79 http://www.acdc.bg/Акумулатор-105Ah-VARTA-Silver-Dynamic-AGM-Start-Stop-Plus-AGM-Technology-H15?path=125_59_75 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rotkod Публикувано 1 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2017 Малко личен опит на 4 автомобила смених акумулаторите на между 9-тата и 10-така година. Бяха оригиналните им вградени, т.е. първи акумулатори, като 3 броя бяха обикновени и един брой AGM. За мен изкарват еднакво двата вида акумулатори. Различните марки автопроизводители имат различни изисквания към вгражданите или заменящите ги след това акумулатори. Особено при корейските и японските е доста комплицирано. Както и да е. При "светата Троица"- BMW, Audi, Mercedes съм забелязал, че за един модел може да се вложат няколко различни по капацитет и стартов ток акумулаторни батерии. Донякъде разликата идва от монтираните екстри на колата (които имат различно потребление на ток), при други пък чисто и просто имате избор на видове акумулатори и капацитети. Доколкото знам при монтажа на батерията, тя трябва да се регистрира, за да "знае" динамото как да я зарежда (за Ауди не знам дали е така, о не вярвам да е изключение). А това е така, тъй като обикновен акумулатор се зарежда с 14,0-14,3V докато AGM e около 15,0V... Оттук следва, че ако си бил с AGM акумулатор и го замениш с нов обикновен, той ще бъде презареждан. В обратния вариант ще бъде недозареден винаги. AGM акумулаторите се водят хай дрейн батерии (за каляски с повишена консумация и нужда от повече ток). Наистина ценово разликата е голяма и AGM-а е почти двойно по-скъп. При някои автомобили се слага само AGM (по препоръка на производителя) и нищо друго. Останалото е на ваш риск. Относно "AGM е 2 пъти по-скъп и дано два пъти повече". Това не е вярно (за мен), горе в първия абзац съм написал защо. Другото, което каза колега, че обикновен акумулатор му е изкарал само две години ма Туарега. За мен това е прекалено малко като време и бих търсиш причината или в неподходящо подбран капацитет или в проблем с тоците (евентуално утечки - малки) или в дефектен акумулатор или в тотално евтина марка и долнопробно качевство. Искам да отбележа, че вече на пазара б БГ се предлагат батерии с 3 години гаранция, та дори и с 5 (пет!) години гаранция, което за нашТе географски ширини е изключително, но в UK например това е масово, даже и за някакво неизвестни на мен марки. Така че колегата може да си вземе нормален акумулатор, да му замерят колата, и след заверка на гаранцията от 3-5 години да си кара спокойно. За мнението над мен, Между Бош и Варта, за мен Вартата е повече марка. Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolay80 Публикувано 1 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2017 Моята беше оригинално с AGM за първоначално вграждане производство на Варта .Купих я миналата година на 5 години и акумулатора беше сдал багажа.Сложих Varta AGM като с добра отстъпка го платих на 300лв. Наистина това за зарядния ток е така.Напрежението при заряд гледам стига 14.8V.И другото което съм чел ,че AGM се зарежда доста по бързо и търпи повече от обикновения дълбоко разреждане. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
ShoxXx Публикувано 1 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2017 Когато сменях акумулатор беше голямо чудене, подобно на повечето хора. Моя не беше заводски AGM, съответно 110Ah с 520 ампера стартов. Предвид, че това е старо поколение акумулатор, помислих и стигнах за себе си до следните 2 извода: - в днешно време акумулаторите имат много по-висок стартов ток. Взех Varta 110Ah с по спомен над 900A стартов ток. Интересното е, че ако си вземете оригинал от Ауди пак ще ви дадат 520А стартов, което е безумно за 2017 година. - AGM акумулаторите, които ми предлагаха бяха по-малки като размер от оригиналния. Извод: който е с обикновен да взима смело обикновен и да не се набутва излишно с AGM, защото след втората година като падне гаранцията повече боли като се скапе AGM-а. Който е с AGM, да си прецени сам кой вариант иска. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pe6koo Публикувано 1 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2017 (Редактирано) Стартовия ти ток мисля,че е бил 850А , а не 520А. Погледни пак внимателно акумулатора. Освен 520А DIN, отдолу пише 850А EN/SEA/GS. Смятам, че това е стартовия ток. Редактирано 1 Февруари 2017 от pe6koo Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolay80 Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 Стартовия ток който дават Ауди е по DIN а другия който масово пише по акумулаторите е EN.И сега са си същите долу горе.Оригиналния ми е 92Ah и е 520А DIN и 850А EN. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
hysterics Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 9 hours ago, Rotkod said: За мнението над мен, Между Бош и Варта, за мен Вартата е повече марка. На мен ми казаха в магазина, че Бош и Варта ги правят на едно място в Чехия. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
CVT Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 Вярно е. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 AGM ти трябва, ако си със старт/стоп система. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka359 Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 Преди 11 часа, hysterics написа: На мен ми казаха в магазина, че Бош и Варта ги правят на едно място в Чехия. В Понеделник си сменях акумулатора в АUDI сервис и ми сложиха Варта на който пише , че е произведен в Германия специално за Volkswagen. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
trackersoft Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 (Редактирано) Колега, кви пари те ръснаха за него? Редактирано 3 Февруари 2017 от VBI Цитиране на предходно мнение! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nikolay80 Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 (Редактирано) По номер гледам излиза цена 622лв.Интересно,че 110Ah нормалния е със същите ампери като 92Ah AGM. Редактирано 2 Февруари 2017 от nikolay80 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitaka359 Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 На мен обърнато в български левове ми легна 840 с " монтажа " но, няма база за сравнение цена-заплата с България. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Rotkod Публикувано 2 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2017 14 hours ago, hysterics said: На мен ми казаха в магазина, че Бош и Варта ги правят на едно място в Чехия. А защо всички производители слагат Варта за първоначално (е не 100% всички, но ако сравняваме само двете марки)? Това се потвърждава и от други колеги, които са писали след мен... Парите са си твои, изборът също! (Ние само даваме инфо) Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fr0sT Публикувано 3 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 3 Февруари 2017 Само че Varta-та правена за VW, която колегата е снимал по горе съм сигурен че няма нищо общо с вартите продавани по нашите магазини. И за мен варта и бош са еднакви боклуци, изкарат гаранцията +1-2 години макс и до там. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kostaIliev Публикувано 3 Февруари 2017 Доклад Share Публикувано 3 Февруари 2017 Моя Акумулатор - BOSCH S3 го имам вече 7 години и половина, като това му е 8-ма зима и пали без проблем на - 22 (минус двадесет и два) градуса. Даже за една година беше на една стара астра която имаше проблеми със стартера и паленето въобще , като въртях някой път по десет пъти за да запали. Купен от Метро. Противно на всички писания тук, това нещо продължава да си служи вярно. Имам и Варта на другата кола, която също е доста добра - на 3 години и си пали колата след месец престои, все едно нищо не е било. Можеби сте попаднали на ментета , знам ли. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 13 Юни 2020 Доклад Share Публикувано 13 Юни 2020 Аз купих еди AGM акумулатор Варта през януари 2017 г за 300 лв., с две години гаранция, изкара до тази пролет, т.е. 3 години и 4 месеца. Ако бях купил обикновен за 200 лв., щеше да изкара поне 2 г., ако е мо.малко щяха да го сменят гаранционно. Преди десетина години купих един АЦ Делко, обикновен, издържа 3-4 години. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване