Jump to content

Audi A6 Allroad 4.2


Recommended Posts

Привет, 

 

Насочил съм се към следната обява: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11482494750206848

 

Може ли съвет от по-опитните от вас, относно слабости, за които да гледам. От 5 години съм с С5 2.5 tdi - там знам за какво да гледам :))) Но не ми се реанимира и 4.2, така че по-запознатите да казват за евентуални слабости.

Редактирано от damyan22
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Отличен избор. Не случайно казват, че който е свикнал на читав осмак, трудно би се върнал на по-малки цилиндри и кубатура.

Двигателят е много балансиран, има голям запас от мощност и върви в целия работен диапазон, с характерно прогресивно отдаване на мощност по целия оборотомер. Още на 1000-1100 оборота има 300 нютона въртящ момент, което на мен лично ми позволява да изкачвам големи баири и да правя изпреварвания със смешни обороти от порядъка на 1200-1500. Буквало има сила и тяга още от "нулеви" обороти и така чак до края на оборотомера. 

Впечатлява и голямата лекота, с която се случва всичко - доускорение, изпреварване, старт от място и поддържане на вече набрана скорост. 

Звукът не е нужно да се коментира - все едно караш голям камион, хаха. Както обичам да казвам "може да надърви и умрял".

Ангренажен комплект с ремък Conti, ролки Ina, хидравличен обтегач NTN, водна помпа HEPU, термостат WAHLER, пистов ремък Conti, ролки и обтегач  ina, антифриз G12+ труд е 1088 лева при Д-Брос.

Относно проблеми възли - трябва да се проверят клапите на колекторите - когато са счупени или запекли, караш кола с мощност не повече от 180-200 коня. Аз дълго време не знаех, че моите са запекли и въпреки това също ме кефеше как върви 4.2. След като ги оправих, тогава вече положението стана перфектно.

Трябва да се провери и за течове на масло от гарнитурите на капаците на клапаните, тапите и семерингите на валовете. Много хора не ги ревизират и оттам идват едни от митовете, че моторът бил "лейка".

Скъпо звено са вериги и обтегачи, които се сменят рядко и косвено могат да се хванат на ВАГ-КОМ. Моите са проверени и тествани и все още са ок, като в същото време имам готовност да ги сменя, когато това се наложи. 

Моторът събира 7.5 литра масло. Аз слагам Castrol Edge 5w30 + филтри на МАНН. Масло + филтри + труд ми излиза около 300 лева.

Моят осмак е един от малкото, които нямат НИКАКВО клатене на празен ход - не можеш да разбереш дали моторът работи, или не. Всичките, които пробвах преди това, клатеха оборотите, подскачаха, работеха грубо и неравномерно. Няма да забравя как тествах една S6 340 коня, която вървеше колкото дизела на родителите ми, който е 131 коня, хаха. Вероятно защото е била "дроб-сарма."

Автоматът /не само при 4.2/ също трябва да се наблюдава за подозрителни удари, приплъзвания, шумове и т.н.

Разходът градско е около 20 на 100, а извънградско пада много - при спокойно каране с около 100, без проблем дава 10 на 100. При 140 км/ч. ми дава 11.5, или ако е пълна с 5-ма души и багаж - около 12.

Тази година ходих на море и през повечето време поддържах 140-180, при което даде точно 13 на 100. Със 125 км/ч. си точно на 2000 оборота на пета.

Аз лично нямам газ, но знам, че газов инжекцион Фобос струва около 2000 лева, а Ланди - 3100. Мои приятели имат осмаци на газ и съм карал - ускорението в никакъв случай не е абсолютно същото като на бензин, както твърдят всички газаджии.

Откакто имам колата, съм сменил маслото общо 4 пъти. НИКОГА до момента не съм налял повече от 2 литра, за пробег 10 000 км.

Съветът ми е да гледаш внимателно, защото 80 % от 4.2-ките на пазара са смляни от каране и не са поддържани адекватно. Оттам идват и заблудите, че не върви, че харчи 30 на 100, че харчи 10 кила масло, че тече като лейка и какво ли още не.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мерси за изчерпателния отговор/насока. След Нова година ще посетя автомобила, ако не са го продали. Весели празници и успех!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега да не го купи по телефона, утре или вдругиден щях да ходя да го гледам ама обявата изчезна. Добре си беше колата поне на снимки,оборудване и състояние и цена...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло варианта така оборудван олроуд ,че и фейс с 4.2 и газ да е  на тия пари със сложена печалба и да е читав = 0!

Един олроуд няма нищо общо с обикновена А6 с 4.2 мотор и ако не е читав ще те разсипе за нула време.

Има много скъпи агрегати,износва бързо накладки,дискове и гуми.

Компресор,възглавници.

Отделно разхода няма общо с А6 поради факта ,че така оборудван олроуд тежи около и над 2000-2100 килограма,има по-голямо челно съпротивление и гори доста.

Същото е и с новия олроуд с 3.0тди,който ако е в ниския ценови диапазон може да ти причини доста главоболия.

Само акумулатора за този кош е 600лв. Например.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А дисковете и накладките сигурно са 2к лева, щом акумулатора е 600 лева.. Машината си е сериозна, но и поддръжката е не по-малко такава. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло варианта така оборудван олроуд ,че и фейс с 4.2 и газ да е  на тия пари със сложена печалба и да е читав = 0!

Един олроуд няма нищо общо с обикновена А6 с 4.2 мотор и ако не е читав ще те разсипе за нула време.

Има много скъпи агрегати,износва бързо накладки,дискове и гуми.

Компресор,възглавници.

Отделно разхода няма общо с А6 поради факта ,че така оборудван олроуд тежи около и над 2000-2100 килограма,има по-голямо челно съпротивление и гори доста.

Същото е и с новия олроуд с 3.0тди,който ако е в ниския ценови диапазон може да ти причини доста главоболия.

Само акумулатора за този кош е 600лв. Например.

 

 

Мерси за отговора, относно поддръжка, имам си дявол в гаража, който взех "нов внос" и реставрирах изцяло, закупен за 5000 и доляти 12 к, първите 1-2 години. Генерално, каквото и да взема в бъдеще, определено ще бъде от собственик, който може да ми разкаже за автомобила. Относно изтритата вече обява, именно ниската цена и нежеланието на търговеца да закара автомобила за проверка в "Порше Варна" бяха причина да попитам за съвет. Но вече няма значение, явно е продадена. А аз не искам втори вечно мой автомобил. Имам си реставриран 2.5 tdi, който не мога да продам за 4к, въпреки че последния месец, само за обслужване на мотора (беше му време) бяха дадени 1+ к. Затова е важно за мен да е от собственик, защото може да прецениш (пак не е гаранция) как се е грижил за автомобила.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, IceHeart написа:

А дисковете и накладките сигурно са 2к лева, щом акумулатора е 600 лева.. Машината си е сериозна, но и поддръжката е не по-малко такава. 

4Ф си иска поддръжка ,особено 3.0тди,където масово в диапзона 12-15к са милионници и после се почва с плюенето по марката.

Моята 4Ф беше от последните,2011г и 4броя дискове с четири комплекта накладки на АТЕ всичко с труда при приятел и отстъпките ,които ползвам за части отиде на 1200лв.

В Порше 2000 ги удряш спокойно ,че и повече.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спирам да гледам олроудите на 4Ф :hilezh:

Връщам се в лигана на Б8, където има 2.0тъдъи, двигател за всеки джоб :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

7 minutes ago, sweep said:

Спирам да гледам олроудите на 4Ф :hilezh:

Ако това ще те "успокои" на цецо бевше нормалната, не Олроуд. С,метай там какво става катъо влезеш в Порше.

Дискове и накладки на цената на запазена Б4 

:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Ц Е Ц О написа:

4Ф си иска поддръжка ,особено 3.0тди,където масово в диапзона 12-15к са милионници и после се почва с плюенето по марката.

 

 

По-принцип този модел автомобил и на мен ми е мн. по душа, но не и по джоба. Дори да го взема обслужен, както се казва "Сядаш и караш'' като дойде момента да се развали нещо, пак увисваш. А това много хора не го мислят. Купуват и после реват по форумите или по сервизите. Всяка кола си иска поддръжка. Но когато нямаш кинти, е хубаво да не се изхвърляш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не,тези неща се мислят преди да я купиш дадената кола.

Демек преди да се хвърлиш в дълбокото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смяна на масла и филтри на двигател и скоростна кутия със оригинална гарнитура за кутията и смяна на накладки АТЕ всичко струва 1200лв.Кое му е толкова скъпо?Мисля че е нормално когато караш такъв клас автомобил.

Изпратено от моят EVA-L09 с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами за кола,която някой е купил за 12-13к е скъпо,това са 10% от колата......

Но не всеки го разбира.

като си купят 12г 4Ф за 12-13 хиляди и си мислят ,че поддръжката е 50-100лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако си по-професия тираджия, и взимаш по 4к лева заплата, даже ще ти е леко поддръжката на тая кола, все едно поддържаш Трета грешка Голф, 1.4 моно. Ама с 700 лева пенЦия, само гумите ще ти глътнат заплатата. Ама кво обяснявам, повечето карат с 2-ра ръка гуми /не говоря за никой от форома/ а общо казано. Щото видиш ли 18-ката била скъпа. И мн. други примери.

Тези коли си се водят лукс, и такива ще си останат. Това не е а3-ка да падне цената, и обслужването заедно с нея. Ако си от провинцията, такива със скъпи коли ги карат по столицата или в Гърция да ги правят, щото тамошните майстори са леваци. И гледат като телета на такива коли. Пример с мен. На а3-ката 1.8 анг, питах един 'майстор' защо притраква при палене, и тоя ми вика 'повдигачи'! Аз му казвам, че го прави само сутрин и не е от повдигачи, а от веригата на валовете. А отговора му беше, 'тая не е с верига' :nixweiss::unsure:  Леко дадох задна, и да ме няма. Тоя сервиз за мен не съществува.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прав си,ама за сервизите по провинцията не е точно така.Има хора които разбират,малък процент са,но има.

Ако искаш вярвай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1 hour ago, IceHeart said:

Ако си по-професия тираджия, и взимаш по 4к лева заплата, даже ще ти е леко поддръжката на тая кола


Позволи ми да вметна нещо. 4к не са главозамайваща заплата, не са и заплата която ще ти позволи да не те притесни поддръжката на кола от този клас. Няма да ти позволи и да я ремонтираш с оригинални части.
Имам колега който живее още с мама и тати, разходите са му само колата. Кара 3.2ФСИ бензин и не е като да не го притесняват разходите. До сега сменя вериги, прави вариатори, разни датчици и тн. и от 15к за кола е на около 28.
Нямаш разход само тая кола - като ти се наложи да люснеш 3-4-5к на веднъж тея 4к не те оправят. Стандарта ти няма да е като на човке с 500лв и другите разходи си текат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Дисковете и накладките ся колко струват? 2к или 800 лева, смятам, че разликата е съществена.

С  4к заплата мога ли да си купя 4ф или ще плача и страдам? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, HEPBAKA написа:


 Стандарта ти няма да е като на човке с 500лв и другите разходи си текат.

Разбира се, че няма да е. Но друго си е да имаш 4к заплата и да ги харчиш за а6, и друго е да караш а3-ка и да работиш за 500 лева, горе долу си по-добре от финансова гледна точка ;) Но всеки с вижданията си.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, nichirenshu написа:

Какви са тези отстъпки и приятели, малкомса те минали. На 4.2 най високия клас накладки и дискове, предни и задни дойдоха на 800. А има 3 вида накладки предни, за 100, 150 и 250 epad. Същото е с дисковете предните, 400 най -високия клас, 200 по ниския. Само за Текстар говоря. Ате-то бяха на поодбни цени, проверих при the. saint. За оригинални неща само предните накладки бях проверил и бяха 250.

Метка 

не помня вече брат,ама и филтрите са към тая сума и труда.

Масло си занесох,знаеш какво.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ее то горкото миксерче ще прегрее от мъка да го носи тоя 2 тона варел... заеби, само за осмак си е нивоматния лумбурник.

Или душегуб, за да ти е гадно. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...