Jump to content

Не пали, не върти, 1.8Т АЕБ


ole

Recommended Posts

Да, не ме свърта да разбера какво се е случило, тия дни може би.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 140
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Днес разкостих почти целия мотор. Диагнозата е 5 счупени клапана, които са си "поиграли" в горивните камери, няколко не много дълбоки + дребни деруги по бутала и наранявания по горивните камери в главата, едната е доста пострадала, отделно доста криви клапани, освен 5-те счупени. Всичко това заради счупена шпонка на коляновия вал и развил се (може би?) болт. По-късно ще кача снимки, брутални са :D

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еб@си мамата.
От всички клапани ли има ударени, или само изпускателните?

Какво ще правиш? Друг двигател, или само блок и бутала ще търсиш?

Редактирано от AsK
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 2/17/2017 at 21:58, Schnura написа:

Виж да не ти е превъртяла шайба на колянов вал. При отворен капак на ангренажа и на 5-та го бутнете леко и гледай ще се завърти ли ангренажа.

Мое ми викаш нострадамуса :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Счупените клапани са само изпускателни. Иначе и на четирите цилиндъра има счупени и криви клапани. Блока не виждам да е спукан или нещо от сорта, май е здрав, както и цилиндрите май са ок. Глава ще се търси сигурно, за бутала не знам, ще кача снимки по-късно да ги видите.

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Как може да се предотврати такова унищожение на двигателя-чупене на шпонка на коляновия вал?Скоро видях едно АСЕ със счупена шпонка,но двигателя беше оцелял.Бяха изместени само 3 зъба на ангренажния ремък

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото ми логично обяснение е, че се е развил болта на шайбата, който сега съжалявам, че не смених заедно с ремъците и ролките и от там къса шпонката. Тя тая шпонка си мисля, че не е предвидена да издържи при разхлабен болт, а е само да сложиш правилно шайбата. Аз не знам защо е толкова много щета. Мотора работеше на празен ход, когато изгасна, долях бензин 10литра защото имах съмнения, че може да е прелял на майната си, понеже не ми отчита коректно гориво стрелката и после може би 5-6 пъти съм опитвал да пали с въртене и не са се чували някакви нехарактерни звуци. А по снимките се вижда, че направо е било като мелачка и в 4-те цилиндъра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой може ли да даде ориентировъчна цифра за биелни, основни лагери, сегменти, клапани, каквото трябва да се шлайфа иии май е това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Биелните за 1.8Т са с усилени черупки/май долните/ и струват около 200 лв.Някои слагат обикновени за 20 лв,но всеки сам си решава.По каталог са усилени.Основните бяха евтини,не се сещам цена.Сегментите струваха 200 лв-около 50 лв на бутало.За клапаните нищо не мога да кажа.Пълна ревизия на главата може да излезе от 200 до 300 лв.Препоръчително е да се сменят осемте водача на клапаните.Тези взех за моя мотор

11111.jpgfree screen capture software

22222.jpgadult photo sharing

 

 

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трябва да провериш и биелите....

При тази месомелачка е много възможно да са "мръднали" .

Носи ги за проверка понякога позволяват корекция(не знам как ги коригират...но става). А ако си перфекционалист..трябва и вал да се гледа и борщанга за тунела на вала. 

Буталата ше сменяваш ли?

Ако не....трябва и тях да носиш за проверка. Елипса, пукнатини, нарушени размери на каналите за сегментите,  отвори за пистоният болт....всичко трябва да се провери. Защото при тези удари може да е раздуло пукнало или смачкало -поддало накъде

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тая глава ми се чини пътник и не ми се вярва да е възможно оправяне.

 

Земи си бутала и биели от двигател на части и сменяй всички лагери и сегменти.

( т'ва при условие, че няма големи поражения по цилиндрите )

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със заварка. :)

 

Според мен тоя тоя мотор си е изпял песента. Като се почне със основни и биелни лагери, мине се през шлайфане на блока, което е свързано с нови ремонтни бутала, други биели, че може да има някоя кривнала, друга глава, която също трябва да се ревизира, гарнитури, семеринги, нови болтове и още доста дреболии стигаме до едни 2000+ лева само за части. Да, но мотора ще е като нов. Лично аз бих взел някой читав мотор и газ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ADR е здраво нещо . Няма чупене. Сипвай там квото има и раздавай газ. Само дето гори два - пъти повече отколкото върви, но кола на тези години като върви пак е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на всички за инфото и съветите. Ще се разглоби блока, като се почистят бутала и биели ще се прегледат, както и ще се види състояние на основни и биелни лагери, ще пусна и снимки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За нова глава си. Задължително ревизиране в работилница. Те ще преценят какво да и правят.

Биели едва ли си повредил с въртене на място.

Ако имаш нараняване по стените на цилиндрите направо търси нов двигател. 

Не се занимавай да купуваш бутала или да шлайфаш блок. За вал да не говорим.

 

Лагерите за този мотор са Глико. Купуват се от ВиД. Дори за коли над 300кс не се купуват усилени. Достатъчно е да не са ментета от евро07.

Сегментите са Мале, 200лв е цената без отстъпка. Това трябва да е последното нещо, което ще купиш.

Задължително нови болтове за главата. Гарнитурите и семерингите няма голямо значение. Задната гарнитура на обтегача на веригата + полумесеца задължително викторрейнц или оригинална. Елринг-а е далеч като качество на изработката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Под усилени лагери се разбира за такива с усилена горна черупка на биелния лагер. Не става дума за реисърски лагери, а за лагери на  коли с турбина. За биелите не може да се каже без мерене. Ако не са мръднали ОК, ама никой не може да даде гаранция без да ги премери. Така и така ще се разглобява, нищо не пречи да се проверят. В бившото АРП(зад Балканстар) правят тая операция. Аз спестих меренето на цилиндри и сегменти та отварях мотор на ново..... 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 2 часа, loshdancho написа:

Под усилени лагери се разбира за такива с усилена горна черупка на биелния лагер. Не става дума за реисърски лагери, а за лагери на  коли с турбина.

Какво е твоето мнение за биелните лагери,оригинални за модела за турбомотор 200,00 лв или обикновени за ADR 20,00 лв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако сложиш обикновени лагери на турбо мотор, има много голямата вероятност да повлекат .Обратното: да сложиш усилени лагери за турбомотор на обикновен двигател...не виждам смисъл. 

Sputter се казват усилените за турбомотори. Разликата е в твърдоста на бабитната(оловна)сплав, отделно сърцевината е по-якостна.  Конструктора е изчислил според размера на черупките и силите действащи върху тях. 

Някога изучавах двигатели(ама беше доста отдавна)....

Учехме равномерност на скоростта на въртене за определени мотори, сили действащи върху частите, изчисляване според тези сили на самите части. Та по спомени от преди 23год... Атмосферният двигател има по-плавно разгръщане на мощността, нютоните са по-малко, но в по-голям диапазон на обороти.  Турбинираният има по-рязко разгръщане нютоните са в повече но в по-малък диапазон на обороти. Ъгловата скорост на коляновият вал за 1-оборот при работа на мотора варира в по-широки граници при турбомотора . От там изискванията за частите са повишени, дори двигателите да са с приблизителни характеристики....турбото си иска по-здрава карантия.  

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

14 hours ago, integrale45 said:

оригинални за модела за турбомотор 200,00 лв или обикновени за ADR 20,00 лв

Аз мисля, че ти писах и в основната тема, когато сменяше мотора. От много време си във форума, можеше да пуснеш темата и да питаш някои неща предварително, а не да откриваш топлата вода.

Ако наистина си дал 200лв за биелни лагери, мога да кажа само - да беше си оправил документално колата за тези пари.:)

 

Лагерите за АЕБ по каталог на Глико са 71-3732, струват около 30лв с отстъпка и с такива лагери хората правят коли по над 300кс.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига си заблуждавал хората.За този двигател не са 30 лв лагерите.За 1.9TDI са същите.Нютоните за AJL и AFN са едни и същи 235Nm.Разликата между конструкцията на AEB и AJL знаеш каква е.Няма лошо че си поставил такива,но ole, не рискувай.Нека Митака и всички останали,които са правили пълна ревизия на мотора да кажат какви са поставили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тези лагери са по каталог и за S2, но за теб са слаби :).

 

Едит: 2017-та няма нужда да питам никой .....когато му е било времето съм питал хора, които са направили десетки проекти с 1.8т...и през годините мнението им се е потвърдило.

Редактирано от robobug
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По каталог може да излиза номера, защото горната черупка е една и съща. Разликата е в долната, която е със специално покритие. Двете части на лагера са с различни парт номера. 

@integrale45 Ако си взел комплект усилени лагери (в една опаковка горни и долни черупки) само половината са усилени (долните), ако не се съобрази при монтажа и се сложат отгоре, все едно си с обикновени.

@ole Ако ще правиш двигател, явно имаш намерение да си караш колата дълго време - сложи усилени лагери.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...