Jump to content

Закупуване на автомобил от чужбина на собствен ход - Германия или Австрия


Recommended Posts

Здравейте,

Отдавна не бях посещавал форума, 2011 година, когато закупих моята красавица - Ауди Б6, 2.0 Е, 131 к.с, метан. Автомобилът имаше доста проблеми и неработещи системи. Въпреки много гледане, съвети, четене се набих в Дупница и харесах колата външно. Прилагам няколко снимки, за да ме разберете правилно :) А да, беше и на метан и комфорта на возенето е просто несравним. Няма човек,познат, приятел, близък, който да не я похвали колко тихо и спокойно вози, както и готините джанти, особено жените :) . Доста ангажименти имах покрай нея :) но до този момент, въпреки проблемите с теч на масло, смяната на акумулатор, тампони на двигател, окачване и т.н., т.е. стандартните за Ауди, не ме е предала и изоставила на пътя :) 5 години по-късно и навъртяни около 60 хиляди км (167-225к) е време да се разделя с нея и да потърся нещо "по-ново" :) Имам ОГРОМНО питане към хората, които са пътували в чужбина и са си купили/докарали колите в България. Какви ограничения има на границите, може ли да се мине с повее от 10 000 евро и плащат ли се данъци, мита, такси и т.н. Знаем, че балканските митничари и традиции не са от най-добрите. Как сте процедирали, тъй като смятам да се насоча към Германия и Австрия. Знам, че и там имам измамници и тарикати, защото къщите се държат от малцинствени групи, араби, турци, българско участие, разбира се, и т.н. Какви проблеми бих имал, ако обявата пише , че е от частно лице, а всъщност автомобилът няма номера и е в автосалон. Бих бил благодарен на всяко адекватно мнение и съвет от по-опитните на пътя :) Благодаря предварително на всички отзавали се. Извинявам се, ако тази тема е вече дискутирана, но дори в нета не видях подробна информация за всички стъпки. Само какви талони и че може само с договор за продажба. ДДС-то е огромна сума и също не съм наясно къде следва да се плати и в какви срокове. 

П.С. Аудито е с цена 6000 лв. с лети джанти "Момо" 17 (снимките) + лети джанти "Момо" 15 и "Нокиан" зимни/летни гуми, съответно 2011 дот зимните, 2012 май летните. 

A4.jpg

A4_1.jpg

 

a4_3.jpg

Редактирано от Azrael
Информация
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 84
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

ДДС не се плаща като я докараш от Германия или Австрия. Обаче не гледай обявите, където пише без ддс за експорт. С тия дето ги продават за експорт е най-вероятно да се натресеш на проблем. Там са турците, арабите и руснацитеОсвен това не можеш да я вземеш без ддс за евросъюза. Даже и да успееш ще го платиш тук.

За австрия не мисли, много са гнили, няма голям избор и са скъпи транзитните номера. Оттам само с автовоз си струва.

 

Номерата са към 100-150 евро червените с прехвърлянето(не помня точно), за жълти не мисли, не става с тях.

 

над 10000 евро в сърбия трябва да ги декларираш при влизането. Другаде няма проблем. Ако сте 2-ма може да ги разделите, за да са под 10к на човек. По-добре е да избегнеш декларирането поради ред причини. Но ако не ги декларираш и ти ги намерят над 10к на излизане ги конфискуват.

Провери все пак да няма промяна в сумата. Ако са като тук често да сменят законите, за да не може човек никога да е спокоен.

Редактирано от mshbul
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоо филм бих го играл само ако имам някакво ниво немски и имам представа от пазара, иначе вероятността да се нашие човек с гюм клони към 100%.

Най малко ще говоря по тел с продавача за да разбера какъв е.

А каква е идеята на това мероприятие , разходка, покупка на кола с доказана история или мислиш че ще грабнеш нещо на далавера?

Изпратено от моят SM-G900F с помощта на Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мнения всякакви разбира се...... аз мисля, че цяла такава операция има смисъл....ако да кажем си харесал нещо на 4 години.........с изтичаща или все още в гаранция, от първи собственик...... отивате в представителството на съответната марка да видиш поне какво и се е случвало до сега и на какъв пробег е и.....що годе да знаеш какво купуваш. В останалите случаи с автомобилите на повече години, пак играеш тото........ 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 14 минути, Fireblood написа:

Мнения всякакви разбира се...... аз мисля, че цяла такава операция има смисъл....ако да кажем си харесал нещо на 4 години.........с изтичаща или все още в гаранция, от първи собственик...... отивате в представителството на съответната марка да видиш поне какво и се е случвало до сега и на какъв пробег е и.....що годе да знаеш какво купуваш. В останалите случаи с автомобилите на повече години, пак играеш тото........ 

Като четеш че е приготвил 10к мислиш ли че отива за ауди на 4 години, освен изтърбушено А1 не виждам кво друго може да вземе за тези пари, макар че и това е невъзможно, щото търговците обикновено продават коли на 1-2 години и до 80-100к максимум  (за официален представител говорим ). 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата никъде не е казал точно каква сума е приготвил. Просто пита дали може да се минава граница с повече от 10К евро. (Да, изпуснал е едно "ч" в бързината.)

 

Между другото моя отговор на този въпрос е всичко да се прави по банков път.

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За тази сума може да се вземе добра кола но трябва търсене.Не знам защо си мислите че 10000 евро са недостатъчни.Тои никъде не е споменал какъв модел и марка кола ще търси.Така че без поредните бисери как ще се нашие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей живея в Германия,за да вземеш на ход трябва да има ТЮФ и само червени номера.Ако я вземеш от частно лице трябва да отидете да я отрегистрирате и на твое име за износ да регистрирате така става бързо и удобно.Ако е отписана с документите отиваш и вземаш номера за износ,но ти трябва банкова карта за да си вземат данъка за месец или за колкото са номерата,по добре да е продавача със теб да му платиш на него сумата,и после пак с колата за да я проверят и сложат лепенки(печат):lupe:.

За сумата незнам,но само като разгледам обявата и се обадя разбирам с какъв си имам работа,дали е немец или бай таргаш,малко са немците които си ги продават,връщат ги в салоните и вземат нова,говорим за сумите над 10к.

Трябва търсене и гледане аз за моите коли ми трябваха по около  2 месеца време за да ми хареса по обява и цена и екстри...всеки си има свой изглед.

Мога да помогна ако трябва с нещо живея в Майнц, 30км от Франкфурт

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Купуването на кола от Германия в дългосрочен план ВИНАГИ излиза по евтино отколкото кола от тук.Намирането на кола също не никакъв проблем а посочената сума е повече от достатъчна.Единственото важно нещо е да има с какво да се обикаля.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегите са обобщили нещата по-горе, но и аз да допълня нещо.

 

Колите в Австрия от едно известно време насам са ПО-СКЪПИ отколкото в Германия. Аз съм случвал на повече коли с върнати километражи от Австрия. И като добавим по-скъпата цена - ходи до Германия да си вземеш кола с валиден TUV. Там пише последно на колко километра била, когато е минала преглед. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

10 hours ago, petrishki said:

^^

Благодаря на всички, които вземат участие в дускусията:) При всички положения ще ми бъде от ползва, надявам се, също така и на други. Ако е за 10к или около сумата няма да тревожа никого с подобни запитвания :) И вече имам опит с наблъскването на родния пазар и последващата поддръжка, така че и сега да уцеля нещо куцо в чужбина няма да ме учуди :) Желанието  ми е закупя по-скъп автомобил и затова попитах дали ще е проблем, ако декларирам парите на границата? Не бих искал да ми обяват някакви такси или мита на сръбската граница за сумата. Минаването през Румъния също знам, че не е добра идея от гледна точка на пътища и корумпирани власти. Предполагам отиване с рейс и евентуално да помоля някои от спътниците за съдействие, ако проверяват по щателно и да ги разделим на по 10к :) Благодаря предварително на колегата "Lorda", който предполагам има доста повече опит в процедурата. Доколкото разбирам и там превъртат километражи и т.н., така че шансът да попадна на кофти екземпляр е голям. Относно избора - Audi S4, RS4, RS6, Mercedes S350, 500. Това гледам към момента. Има и красиви А4ки S-line, но ми се иска нещо по-различно този път :) Ще споделите ли според вас кои мотори на Ауди след 2007, 2010 са относително успешни. Между другото в момента карам мултитроник и освен смяна на маслото и компютъра (около 300 лв.) друго не съм правил да чукна на дърво. Но смятам този път да взема или ръчна или S-типроник. 


1. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11413023635849572
2. http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11480250948303293 - RS4

3. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s6-5-2-quattro-keylessgo-distronic-navi-mmi-mülheim-a-d-ruhr/235226451.html?action=parkItem - S6
4. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s5-leder-bang-olufsen-bixenon-sommerfahrzeug-jesewitz/232725312.html?action=parkItem - S5
5. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-s5-augsburg/228829672.html?action=parkItem S5
6. http://suchen.mobile.de/auto-inserat/audi-tiptronic-b-o-20-artform-rs5-style-auspuff-dinslaken/236493142.html?action=parkItem RS5
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Незнам до кога ще битува мнението, че ако човек си внесе кола от Германия ще вземе задължително добър автомобил ?

Пълно е с араби, турци, българи, руснаци, правещи същите измамни схеми като тук. Единственият плюс е, че поне има по-голям избор на автомобили, но пък се взима същият кош като тук, но на по-дебела цена и се бие път и е излишна занимавка.

От Германия си струва да се купи 2-3-4 годишна кола от представителство, с гаранция. Не, че и там не се опитват да прикрият нещо, но като ги натиснеш си казват. И пак основният плюс е, че има повече коли, повече конфигурации като екстри и мотори и можеш да си избереш кола, пасваща ти максимално.

Има и частни лица, продаващи си колите, но пак зависи на какъв ще попаднеш.

От моя опит най-добре е да се купи кола купена нова от БГ, да й се проследи цялата история и все пак да е пазена и прилични километри.

 

За споменатите 10 000 евро от Германия ще се вземе Ауди не от предатавителство, а просто от някоя си автокъща.Нито километри ще са гарантирани, нито удари ще се знаят. 

 

Редактирано от Raino
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няма да коментирам парите.

Ама тези набелязаните от България RS4 примерно защо не я провериш в представителството и ако е изрядна грабвай. Това разкарване до там без начин да провериш закачиш на компютър (дюзи, грешки и тем подобни) няма да се видят?

Смятам че за кола от представителството или от немеца пред къщичката да му я вземеш всичко друго е ненужен риск.

 

Лично мнение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия вицове с проследяването на историята на колите купени от България се съмнявам, че все още има хора дето да им се връзват. В  Германия ако има турци и араби в България 90%процента от търговците са по лъжливи и от циганите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Защо да са вицове, взимаш рамата и проверяваш колата - излиза ти всичко. 

Няма как да има манипулация на история в сървъра, абсолютно невъзможно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз няколко пъти получавам пълната сервизна история на автомобил X от представителството по вина. Не ме интересуват документите на продавача,печати,книжки и така....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно така си е. Има и вариант даденият човек да не си е давал винаги книжката за попълване и да не е нанесено всичко, обаждаш се или отиваш в представителството и ти вадят всяко едно посещение с дата и километри.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, Raino написа:

Защо да са вицове, взимаш рамата и проверяваш колата - излиза ти всичко. 

Няма как да има манипулация на история в сървъра, абсолютно невъзможно е.

Проверяваш мушмули.На 60% от новите колите им се сменява маслото на кой където му падне за по малко пари и им се въртят километражите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно ще трябва повече да обяснявам.На три смени на масло една е в официалния сервиз като километрите са точно колкото трябва, но без 30 000км примерно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, може ли малко по-подробно да обясниш за по-прости като мен :)

Имам задължително обслужване на колата на 1 календарна година или 15к км, което настъпи първо. Обслужването ми е около 500 лв.

Обаче аз съм хитрец и отивам да ми сменят маслото за 200 лв (примерно, не вярвам да може за по-малко, защото толкова ми струваше обслужването на 18-годишната кочина), плащам си за връщане на километража Х пари и рискувам да изгубя 5-годишната гаранция, за да спестя 200-300 лв от обслужване на кола за 100к лв.

Ако е такава врътката, ми е трудно да се определя като не-олигофрен :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ще дам 150000лв и ще пропускам смени за да мога някакси накрая да наглася нещата и да взема малко повече пари!? Аз ако не се замислям да дам тия пари ми дреме дали ще загубя и колко ще загубя накрая. А и нали имам 20к км или една година!? Освен да правя повече от 20к на година ама да е фирмена незнам не ми се връзва!?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...