Jump to content

Мнение за конкретен екземпляр


Recommended Posts

Един въпрос с който не целя да се заяждам:

Колко пъти се сменя прословутия радиатор...? Да кажем на 50 000 км...? Или на 100 000? Колко пъти?

Колко пъти се ремонтира този автомат? Веднъж годишно? Или на ХХ км?

 

Quote

3700 лв закупуване, ако е нов внос има екотакса 270 лв, ГО е 270 лв, обслужване 1000, газов инжекцион 1500, винетка 100 лв. До тук си почти на 7000 лв. А гуми, дискове, накладки, окачване, скъпи агрегати? 

ПП: Всеки иска да кара, комфортна, голяма, бърза кола за 7000 +1000 лв. За съжаление живота казва друго

За еко-таксата, ГО-то, инжекциона и винетката :) - съм напълно съгласен. Но за останалите, как да го кажа, нещо не доумявам, защо изобщо го прибавяте към първоначалната цена на автомобила. Всмисъл, гуми още първата седмица ли ще се наложи да се вземат? Дисковете още първия месец ли ще са "претъркани", че да се сменят? Накладките - ако колата си спира нормално още на огледа, мисля че ще се разбере дали са за смяна. Ако по окачването няма претрисане, няма разни хлопания, не виждам защо трябва да се подмени всичко, ако си върви гладко. За какви точно скъпи агрегати говорим?

 

С горното не твърдя, че трябва да е на другата крайност и да не се сменяват части, но според мен това е когато се наложи и е напълно нормално да не се прибавя към първоначалната цена, а по-скоро към поддръжката, която не е ясно точно кога и кое ще "сдаде багажа"... Не е ли така? Всмисъл - не пиеш А*алгин, ако не те боли глава, нали?

 

Съжалявам ако обиждам някого просто търся отговори на моите въпроси. От 5 години управлявам автомобил (3 от които сегашното ми Audi). Досега от споменатите по-горе съм:

- сменял едва тази зима (т.е. на 5-тата година) комплект чисто нови зимни гуми (досега винаги съм намирал евтин вариант - употребявани гуми)

- сменял само накладки; дискове не съм изпитвал необходимост да сменям, нито пък в сервиз са ми препоръчвали да го правя;

- по окачване - обикновените "болежки" - шарнирчета, носачи, пружини, амортисьорчета, лагерчета и пр.; не виждам нещо повече което да има А8-цата, просто е логично да са по-скъпи частите, но не вярвам цената да е х2;

- пожелателните смени - акумулатор - на 2-3 години, гърнета на още толкова и пр.

- и разбира се - накрая, но не на последно място - традиционните масла, ремъци и филтри на по 12-15К км.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По колко километра караш годишно? Щом за 3 години каране на една кола не ти се е налагало да сменяш дискове, предполагам че не караш много. Ако не караш много, значи и сериозните ремонти ще ти се случват по-рядко.

 

Факт е че с тези около 7000лв ще се впишеш в покупка, регистрация, обслужване и газифициране на колата. Остава само да я закараш на оглед в добър сервиз и ако няма сериозни проблеми - купувай. Дали ще излязат някакви непредвидени проблеми след покупката? - най-вероятно да. Дали цените на частите ще са х2 спрямо 100-цата? - най-вероятно ще са х3 и х4 за много неща. Поразпитай в някой сервиз колко струват определени части/ремонти и ако цените те устройват, значи си ти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за мнението, manoleo! Прав си че нямам и кой знае колко км - с първата кола за две години имах близо 19К км, което е близо 9К/год. Със 100-цата имам около 45 К за 3 год ~ 15К/год. Обикновено с нея ходя до работа, която е на около 10-тина км. и още толкова вечер + почивните дни. Като цяло и А8-цата се предвижда да е с такъв годишен преход и долу-горе с такъв престой при мен (г/д след 2-рата година ми омръзва колата)... Още веднъж благодаря за съвета! Очаквам още мнения по темата, разбира се...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако не е сменян радиатора до момента бъди винаги готов, както казваха пионерчетата на времето!:hilezh:

За автомата - ако не му се е случвал ремонт бъди уверен, че скоро ще му се случи, но това няма как да го разбереш.

Далеч съм от мисълта да те отказвам - кефа е голям!

За този тип автомобили с пълна сила важи поговорката: "Кога пили пеЯли, кога плАщали плАкали! :steinigung:

 

Поздрави и лек ден!

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проста аритметика, кой продава здрава кола (А8) за 3700 - 800 лв (докарване) - ХХХ лв печалба за автотърговеца = 2500 лв/2 = 1250 евро? Въпроса не е дали ще ти се случат ремонти за хиляди левове, а дали можеш да ги направиш. Това с гумите втора употреба, даже не ми се и коментира. 

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя път съм съгласен с шпека.

Икономически неразумно е да се купи тази кола- цялостно погледнато. Разбирам да имаше нещо, за което да се хванеш като да кажем - Петако. А то.... нищо и никакъв спънат двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След всичко изписано по-горе се питам как това се вписва в концепцията за "надежден" автомобил каквото бе основното ти задание KDebian?

Автомобил на 20г. и абсолютно неясен (но не по-малък от 10 обиколко на екватора) пробег е всичко друго, но не и надежден по дефиниция. Днес ще е едно, утре друго. Без значение от марката и модела.

 

Въпросите са само 2: трябва ли ти автомобил със скъпа поддръжка (има ли за теб алтернативи) и ако няма алтернативи - готов ли си да посрещнеш нуждите на въпросния автомобил. Не е важно дали ще е радиатор или спирачки - нещо винаги ще е, примери можеш да прочетеш достатъчно нагоре. А да вярваш, че един 20г автомобил на огромен пробег няма да се чупи, щото е Ауди било то и А8 е илюзия. 

 

Пита ме какви алтернативи - знаеш моделите на марката от това и следващото поколение - сам погледни и най-важното - пробвай и си отговори! Много от изписаното тук за комфорт и стабилност са празни приказки. Това ако можеш да се лишиш от елементи от естествено дърво и седалки с пълнеж от шишарки от бор в един автомобил разбира се (ако непременно ти липсва природата докато си на път винаги можеш да окачиш борче.). Но темата тук е за А8, за това наистина не бива да се разводнява със странични дискусии за други модели. Ако твърдо държиш на такова (подобно) А8, помисли ли за вариант да събереш първо малко по-висок бюджет и да се целиш в нещо малко по-ново, малко по-непротрито и малко по-сигурно. 

Редактирано от Moonland
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 22 часа, KDebian написа:

Желанието ми за покупка на A8, не е "статус"... Какъв "стасус" е автомобила на тази възраст? Крайната цел , както се спомена по-горе в коментарите, е да имам автомобил на който мога да разчитам. Ето това е една от причините поради която си взех и 100-цата - влизам в сервиз когато АЗ реша и когато ИМАМ време, а не когато съм принуден да си взема отпуск, за да ѝ хамалувам. ;) Желая да сменя 100-цата с А8, поради по-голямата широчина в купето, някои от екстрите, както и по-голям багажник, по-комфортна возия, стабилност при завиване, което в 100 - липсва.

А8цата е много голяма черна дупка и пари не връща. Когато една кола почне да ти тежи спира да вози "комфортно". Аз бих погледна А6 Ц5 за този бюджет.  Но пак всички кочини са толкова карани, че искат сериозни реставрации (окачване, спирачки, мотор, турбина и т.н). По-скоро изборът е по-стар автомобил, който ти да си стегнеш или по-нов на малко километри, разчитайки на презумпцията, че по-новото е по-здраво. Но комбинация от старо (без реставрация) и надеждно е илюзия. Друг момент е малкия пробег и желанието за честа смяна на возилата. След като за 2 години реставрираш А8цата ще стигнеш до съждението "аз точно я направих сега ще си я карам" :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

A8 си е А8 и сега и преди 20години, просто по-удобна пък макар и морално остаряла кола. Няскоро гледах едно сравнение на стари/нови премиуми на fifth gear или нещо подобно, извода беше че старото и новото са супер близки що се отнася до комфорта.

 

Проблема обаче е че комфорта си има цена и няма как да го получиш за малко пари, дали ще е стойност на придобиване или карта за сервиза ще си платиш... Реставрацията между другото е обречена кауза, да може да се направи всичко да е като ново, но времето и парите необходими за да стане това неща обезсмислят тотално подобно начинание. Стигне ли се до там по-добре да ходиш да вадиш пари вместо да ресваврираш безбройни часове и да си купиш със същите пари нещо пепълнолетно.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Quote

Проста аритметика, кой продава здрава кола (А8) за 3700 - 800 лв (докарване) - ХХХ лв печалба за автотърговеца = 2500 лв/2 = 1250 евро? 

Ами ако дълго време не са могли да я продадат е съвсем възможно и затова да е намалена цената.

Quote

Това с гумите втора употреба, даже не ми се и коментира. 

Защо? И какво имаш предвид? Не виждам нищо лошо.

Quote

А тая глупост на хано за комфорта и т.н. в 20 годишна кола са в сферата на фантазиите.

Защо да го няма комфорта? Голям и широк автомобил, надали ще друса като една Корса, да речем. При положение че моя 100-так се справя добре и е '91, не виждам по-голямата и в случая по-новата да не и по-комфортна. Разбира се, ако се наложи да се сменят амортисьорите, тампоните и лагерите към тях, ще се направи, но ако се налага...

Quote

Ясно е, че като е ниска цената ти се иска да си я купиш но просто е безсмислено. Изчакай и събери повече пари да си купиш нещо по съвременно.

Добре, ти какво предлагаш да си взема в този бюджет?

Quote

След като за 2 години реставрираш А8цата ще стигнеш до съждението "аз точно я направих сега ще си я карам"

Не знам, до момента не съм стигал до момента "точно я оправих". За мен винаги един автомобил си е постоянна поддръжка. Винаги изскача по нещо. Както и смятам че няма перфектен автомобил, понеже надали има тук във форума човек на който да му работи абсолютно всичко.

Quote

Ако не е сменян радиатора до момента бъди винаги готов, както казваха пионерчетата на времето!:hilezh:

За автомата - ако не му се е случвал ремонт бъди уверен, че скоро ще му се случи, но това няма как да го разбереш.

Благодаря! Ето един човек го каза кратко, точно и ясно.

ь

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А8 от това поколение на тези години си е скъп за подръжка гробарник, както и да го погледнеш. То само салона на това нещо ще иска пълно реставриране, ето първите 1000лв заминаха... Същото се отнася и за следващото поколение вече, да не говорим за това. Ако потърсиш аналогичните БМВ и Мерцедес положението е сходно, може би малко по-добре. Там проблема е, че не може да намериш пък екземпляр не-прояден от гнилоч.

 

Хората ти описаха - подръжка и ремонти за хиляди левове. Заслужава ли си тази кола? Ако ще я търкаляш с части от megaparts, гуми втора употреба от olx и по 20лв газ най-много да я намразиш от времето и нервите, които ще изгубиш. Иначе да, колата най-вероятно предлага комфорт, като изключим че всичко по интериора ще скърца и хлопа. За статуса пък няма какво да коментираме...тази кола може да даде статуси на прохождащ дилър от краен квартал или за 20лв пред куките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 4 часа, Fitil4o написа:

Икономически неразумно е да се купи тази кола- цялостно погледнато. Разбирам да имаше нещо, за което да се хванеш като да кажем - Петако.

:zustimm:

Затова и цените на D2-ките са ниски,а примерно на едно S6 С4 с петак са в пъти повече.Нищо,че и те са над 20 годишни вече.

И ще се качват с напредване на годините още.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@KDebian Един съвет, който ще ти спести много нерви и време: При така зададените изходни данни (А8 на 20 години, на тази цена), можеш да си спестиш всякакви: огледи в сервизи, компютърни диагностики, проверки на сервизна история и т.н. Всичко ще е както най-много не ти се иска да бъде.

Така че отиваш, кръстиш се и взимаш колата. Сменяш едно двигателно масло и филтри, сменяш спирачна течност и някое вкочанено спирачно маркуче.

Започваш да караш и като спре, ремонтираш и продължаваш. Караш-караш, като спре - пак правиш и караш нататък. Опазил те Господ от пудрене на салона, инвестиране на хиляди лева за превенция и т.н. На тази кола - не си струва. В противен случай след две години ще пишеш тема за това, как е възможно кола със закупна цена 3000 лева да ти донесе разходи за 20000.

Съветът ми е прям, откровен и добронамерен.

 

П.п.: Другият вариант ти е да дадеш накуп 10к за нещо такова и да си що годе спокоен: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11496899790756550&slink=3pgisj (не е реклама, просто проверих какво има на пазара в момента)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

4 hours ago, AALEXANDROV said:

@KDebian Един съвет, който ще ти спести много нерви и време: При така зададените изходни данни (А8 на 20 години, на тази цена), можеш да си спестиш всякакви: огледи в сервизи, компютърни диагностики, проверки на сервизна история и т.н. Всичко ще е както най-много не ти се иска да бъде.

Така че отиваш, кръстиш се и взимаш колата. Сменяш едно двигателно масло и филтри, сменяш спирачна течност и някое вкочанено спирачно маркуче.

Започваш да караш и като спре, ремонтираш и продължаваш. Караш-караш, като спре - пак правиш и караш нататък. Опазил те Господ от пудрене на салона, инвестиране на хиляди лева за превенция и т.н. На тази кола - не си струва. В противен случай след две години ще пишеш тема за това, как е възможно кола със закупна цена 3000 лева да ти донесе разходи за 20000.

Съветът ми е прям, откровен и добронамерен.

 

П.п.: Другият вариант ти е да дадеш накуп 10к за нещо такова и да си що годе спокоен: http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=1&act=4&adv=11496899790756550&slink=3pgisj (не е реклама, просто проверих какво има на пазара в момента)

Абсурдна простотия да не се направи детайлна диагностика на автомобил с толкова скъпа поддръжка. Буквално все едно си изхвърляш парите в кофата за боклук!

 

5 hours ago, petrishki said:

Тя темата май се изчерпа.
@KDebian нещо неясно по тоя туч остана ли ти?

+1

Дебиан имаш най-важното инфо за д2 и какво да гледаш като отидеш на оглед. Сам прецени дали си заслужава да вкарваш пари в такава кола. Направи един тест драйв на 4.2 да го сравниш с 3.7 преди да купуваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...