Jump to content

ABT и Castrol 5w40


NITRO1

Recommended Posts

Някой може ли да каже ако на Б4 АБТ му налея 5в40 на Кастрол дали ще има някакви последствия, в момента е с 10/40, но мисля за предстоящия зимен период да го поглезя малко? Няма да може да се източи напълно 10/40 при смяната и би ли било проблем ако се смеси с новото 5/40. Предполагам че остатъка от 10/40 ще е е около 100-200 грама.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, аз съм с АБТ и карам с 5W40 вече трета смяна. Само че Бардал. Доволен съм от маслото, мотора работи много добре и тихо. Явно не съм попаднал на ментак. Не го гори. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пробвам, при всички случаи няма да навреди, най-много да го гори-ако му дойде тънко. Наложи се за един ден да мина 1000 километра и съм супер доволен от колата. Бардал е сериозна марка а и не съм чувал да има ментета, но Кастрола ми остана от Б7-цата и мисля да го налея в Б4-та.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще ти дам координати на двама "неверници" (от твоя район) на темата 5W40, които след една проба, вече не искат и да чуят за 10W40

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За какво не са вярвали? Ако ще и е по-добре на вечната здрава с това масло само с такова ще я карам. Да ме изкара още 30-на години друго не ми трябва :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз същжо карам АБТ-то с 5 на 40 и направо се родих - работи супер тихо и гладко, не го гори и нямам никакви проблеми. Преди, напротив, лампата на маслото не искаше да гасне след палене и тракаше. 5w40 е малсото за тези коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно, засилвам го с това масло. 25 годишна кола с пълна синтетика, те затова няма да продам Б4-та.:flehan:

Между другото някой знае ли заводски с 10/40 ли излиза този двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

АБТ/АБК събират точно 3 литра масло. Разликата между Мотул 6100 и Мотул 8100 е 2-3лв на литър.

Т.е. за 6лв на смяна ли е цялата тема? Или има съмнение, дали по-евтиното масло е по-добро?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разликата между 5в40 и 10в40 е само при студен мотор. Няма логика загряла кола да работи по-добре с едното отколкото с другото. При студен старт ще има разлика, както казва колегата лампата гасне по-бързо, мотора не изтраква... Те навремето може да са го пуснали от завода и с 15в40 но давате ли си сметка дали е имало и на каква цена е било 5в40 тогава и дали е било изгодно за масовия потребител? Аз най-доволен останах от кастрол и мобил.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 01/09/2017 at 6:28 PM, robobug said:

АБТ/АБК събират точно 3 литра масло. Разликата между Мотул 6100 и Мотул 8100 е 2-3лв на литър.

Т.е. за 6лв на смяна ли е цялата тема? Или има съмнение, дали по-евтиното масло е по-добро?

Темата въобще не е свързана с пари и няма абсолютно нищо общо с това. Питането ми , породено от незнание беше дали мога да прецакам нещо по двигателя с това тънко масло, като например хидравличните повдигачи, предвид годините на колата да не текне като лейка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с ABT мотор и си го карам с Castrol EDGE Titanium FST 5W-40  и съм си супер доволен. Колата ми е на малко километри, не го гори и работи много тихо. Вземам го от Влади и нямам съмнение дали е оригинално. И моя съвет е този мотор да се кара с 5W40...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм с Avant 1.6 ADA и карам само с 10/40. Нямам и грам разход от смяна до смяна. За чий ... ми е да си правя експерименти с 5/40. Даже навремето на Гоуфо наливах Liqui Moly и доливах около 0.100 л. Последно на Audi-то налях дори от варел, оригинално немско от вносител и с отстъпка ми излезе 16 лв, 4 л. Еми 5000 км съм минал от тогава, още си седи малко над максимума.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и аз съм за 5/40. Както каза колегата TiL разликата е само при студен старт. "кръвоснабдяването" от вискозитет 5 е по-бързо и лесно спрямо 10. При нормално ниски температури разликата е малка, но при  минус нещо си е по-голяма. След няколко минути работа вече се изравняват двата вида по свойства. В заводските упътвания е написано да се кара и избират маслата според външната температура и начин на каране. За климата на България 5/40 в хладните месеци е може би най-разумния вариант

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе то и аз карам моя кашон с 5w40 ама много им се втелявате на тези дъртите кошници.Талянци и шваби кой знае с какви батаци са им навъртели по 300-400000 км. преди 23 години и са забравили,че има такива коли,а ние тука се превръщаме в реставратори и ги връщаме към живота.:hilezh:

По принцип обаче съм съгласен,че с 5w40 е по-добре за мотора отколкото с 10w40.

Редактирано от batiaro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Въпрос към колегите каращи АБТ моторите си с 5/40, които пишат, че не им гори масло. Правили ли сте накакви ремонти по мотора свързани с горене на масло преди да започнете да карате с това масло?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз преди да сменя гумичките на клапаните каквото и масло да сипвах ( 10в40, 5в40, 5в50) разхода си беше един. Около 1.5л на 10хил. След смяната на гумичките сипвам само 5в40 и не доливам нищо до смяна.


Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...