Jump to content

Разход на масло при 1.8T (A3/S3)


Silwerr

Recommended Posts

Здравейте колеги,
1. Любопитен съм, колко ви е разхода на масло за 10 000км при мотора 1.8T (150, 180, 209, 225 к.с. ) ?
2. С какво масло карате автомобила си?

Благодаря предварително. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

150 AUM  1l 5w40 Titans Fuchs за 10к км, около 700 грама с 10в40 на същата марка,разликата е пренебрежима за 1л приемам разликата от Мин до Макс на щеката.При мен предимно го хапва турбината,но колата не пуши въобще и ауспуха е чист,от кулера масло не изтича.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 3 часа, Gostrex написа:

от кулера масло не изтича.
 

От кулера няма и да потече,ако е здрав.Седи си кротко вътре в него докато не стане достатъчно да го засмуче мотора и да обърне оборотомера наопаки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм се изразил правилно,колега.Имах впредвид че когато откача маркуча от кулера от него не потича масло,а е сложен на колата по такъв начин,че ако има нещо събрано в него ще изтече през долния маркуч.Единствено има следи от масло в сплесканата тръба която върви по десния рог и някои от гумените съединения,но това е съвсем нормално за всеки двигатле с турбокомпресор.(под следи от масло разбирайте че маркучите са леко мазни отвътре,а не че в тях се е загубил въпросния литър)Двигателя си го папка преспокойно без да му навреди по никакъв начин,такива количества са съвсем допустими,не съм забелязал да е навредило и на катализатора,лятото го свалях.
Чудното е че другата ми кола (1,9тди) не го пипа ама хич,въпреки,че е на доста повече километри,маслото не мърда въобще по щеката а турбопътищата отново са мазни,но с по-гадно масло:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 2 минути, Gostrex написа:

 

Абсотно си прав за това,което написа.

Межу другото ТДИ-то помпа дюза ли е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Gostrex написа:

Не съм се изразил правилно,колега.Имах впредвид че когато откача маркуча от кулера от него не потича масло,а е сложен на колата по такъв начин,че ако има нещо събрано в него ще изтече през долния маркуч.Единствено има следи от масло в сплесканата тръба която върви по десния рог и някои от гумените съединения,но това е съвсем нормално за всеки двигатле с турбокомпресор.(под следи от масло разбирайте че маркучите са леко мазни отвътре,а не че в тях се е загубил въпросния литър)Двигателя си го папка преспокойно без да му навреди по никакъв начин,такива количества са съвсем допустими,не съм забелязал да е навредило и на катализатора,лятото го свалях.
Чудното е че другата ми кола (1,9тди) не го пипа ама хич,въпреки,че е на доста повече километри,маслото не мърда въобще по щеката а турбопътищата отново са мазни,но с по-гадно масло:hilezh:

Май не е от там, от където си мислиш. 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моята S3-ка похапваше масълце бая и пушеше доволно. 

 

Мислих, че е от турбото, което беше пътник, но го рециклирах и продължава да пуши.

Не мога да кажа дали продължава да гори масло, защото съм минал 200 км след рециклирането на турбината.

 

Преди около 3 месеца сменях

гарнитура на глава и с нея разбира се гумички на клапаните, затова ги отписвам като вариант.

 

Искам да питам как мога да разбера дали са за смяна сегментите без да се отваря мотора отново?

Някакви признаци има ли за заминали или заминаващи сегменти?

 

Колата върви нормално според мен, компресията е 10 на 3 от цилиндрите и 9 на другия.

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Just now, S3Power написа:

...

Искам да питам как мога да разбера дали са за смяна сегментите без да се отваря мотора отново?

Някакви признаци има ли за заминали или заминаващи сегменти?

...

 

При мерене на компресия след първото замерване се слага по малко масло ( 50гр. ) и се мери отново. Ако има разлика, разбира се в повишение на стойностите, е ясно че има износване или друг проблем по ЦБГ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 22 минути, S3Power написа:

Преди около 3 месеца сменях

гарнитура на глава и с нея разбира се гумички на клапаните, затова ги отписвам като вариант.

 

Искам да питам как мога да разбера дали са за смяна сегментите без да се отваря мотора отново?

Някакви признаци има ли за заминали или заминаващи сегменти?

При положение, че е отварян мотора къде гледахте тогава :nixweiss:

 

По темата - докато мотора беше сток/с ремап (209к.с. АМК) бях стигнал до около литър разход на масло на 1000км. поради надрани цилиндри. Маслото беше 5w40. Сега след перформънса (500+к.с. на мотор) за 5000км. разхода е около 0.5л, като на колата се раздава доволно газ почти през цялото време, когато е в движение. Маслото е Mobil 1 Peak Life 5w50 + добавка Bardahl Long Life 6 in 1.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

17 hours ago, loshdancho said:

Май не е от там, от където си мислиш. 

Ами остават гумичките на клапаните да са се опекли,картерната вентилация съм я ревизирал.А двигателя е на много малко километри за да е прогорил масло от сегменти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките ги пробвам по един стар бабешки метод.На загряла кола форсирам почти до края на оборотомера и връщам газта рязко,като даването на газ го прави помощник,а аз гледам отзаде какво излиза.За атмосферни коли с механичен дросел важи с пълна сила,ако в момента на връщането на газта и след това пропуши синкав дим,работата е ясна.При тази проба при мен двигателя не изпуши,но не съм сигурен до колко е показателна при турбиниран двигател с ел.дросел,който не връща клапата до нулево положение.За сега разхода е пренебрежимо малък,че да се правят ремонти,след някоя година живот и здраве ще кажа дали е било от гумичките.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гумичките се гледат на студено палене.Във  времето стояла угасена  маслото се стича по стеблото на клапана(през водача) и ако клапана е останал отворен...директно върху буталото. В първите няколко такта на горене изгаря със син дим. Ако има останло масло по стеблата на изпускателните клапани се изпарява в генерацията от високата температура. Дава синакво-бял дим при плене докато се изпари...

Обобщение: припушва ли при плене и мирише ли остро на масло...гумички и водачи. 1.8т е известен с бързата умора на водачи и гумички заради високото термично натоварване на мотора.....поне така съм чел.:hilezh:

Едно мерене на компресия ще даде насока, дали компресията е виновна за харча или клапаните. Турбината я изключвам като вариант за разхода щом няма локви в колера. Картерната вентилация е ревизирана, отпада...остава коНпресия и гумички-водачи.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За жалост, моят разход (BAM -225hp) е около 1.2-1.3 л за почти 3000км, не съм засякъл син дим + колата си работи нормално.. карам с Castrol 5W-40 Magnatec.
Ще съм благодарен, ако ме упътите към някой кадърен човек с възможности за проверка на компресията.
 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ти си готов за ТФСИ :)

 

По темата - масло може да се гори и през топлата част на турбината.

1.8т задължително губи масло от уплътнението при веригата - гарнитура + "полумесец". 

От привидно минимално омасляване всъщност изчезва значително количество масло.

Въпросните части са сравнително евтини със сравнително трудна смяна. Затова е хубаво да се слагат оригинални (аз лично съм сложил ВикторРейнц и засега нямам теч, но разликата в цената с оригинални не е голяма).

 

А маслени сегменти на 1.8т се спичат лесно - две-три смени с неподходящо масло и проблемът е налице.

Сегменти на кола на 180к км съм ги чистил един ден.

На същия автомобил водачите на клапаните не бяха мръднали.

 

21 hours ago, GTX3071R said:

При положение, че е отварян мотора къде гледахте тогава

Аз също не разбирам - при свалена глава да не се извади поне едно бутало за ревизия.

 

1.8т има друг характерен (и класически) проблем и не разбирам защо никой не споменава за него по форумите.

Сегментите може да са прегрявани и да са омекнали.

Резултатът - винаги добра (на мерене) компресия и нулево износване на сегменти и цилиндри. Под бууст обаче :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При запекли само маслени сегменти,компресията е малко по-голяма от нормалната за двигателя.Например ако приемем че един добър двигател 1,8т помпи с 12-13 атмосфери,а след време прогори масло и рязко се мотивира да помпи с 14-15 атмосфери работата клони към маслените сегменти.Най-вече страдат от нередовна смяна на масло и брутално прегяван двигател във времето.Това че двигателя някога е прегрял,гарнитурата е сменена и главата е шлайфана,по никакъв начин няма да ни отърве от повреда на сегментите.

@loshdanchoА 1,8т е известен с проблемите с водачите,както и много други 16,20,69 и 115 клапанови мотори,освен че е силно термично натоварен,клапаните са със стебло дебело колкото солета,оттам и водача не е особено масивен,оттам и живота му не е много дълъг и щастлив.

Като стана въпрос за това откъде текат,задължително си проверете отворите на свещите за насищане с масло,защото освен наглед безобидния теч,ще сменяте и бобини ако нещата продължават така.Гарнитурата на капака на клапаните е слабо място,за гарнитурата при веригата,колегата преди мен е споменал.Добре е и да се погледне кривия пластмасов уй от който тръгва картерната вентилация и като цяло не е лошо леко да се опрости "съвършената" картерна вентилация,има доста клипове из youtube.

Редактирано от Gostrex
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Gostrex написа:

При запекли само маслени сегменти,компресията е малко по-голяма от нормалната за двигателя.Например ако приемем че един добър двигател 1,8т помпи с 12-13 атмосфери,а след време прогори масло и рязко се мотивира да помпи с 14-15 атмосфери работата клони към маслените сегменти.Най-вече страдат от нередовна смяна на масло и брутално прегяван двигател във времето.Това че двигателя някога е прегрял,гарнитурата е сменена и главата е шлайфана,по никакъв начин няма да ни отърве от повреда на сегментите.

@loshdanchoА 1,8т е известен с проблемите с водачите,както и много други 16,20,69 и 115 клапанови мотори,освен че е силно термично натоварен,клапаните са със стебло дебело колкото солета,оттам и водача не е особено масивен,оттам и живота му не е много дълъг и щастлив.

 

Не съм известен със знанията си по 1.8т.:hilezh:

Принципно проблемите със сегменти са няколко.

Омекване (отвръщане). Износване, счупване, разбиване на канала в буталото(аксиален луфт), запичане(косообразуване).

Компресия се мери сутрин на студено, когато маслото се е стекло, и няма в канала на буталото покрай маслените сегменти.

Тогава си показва дали уплътняват радиално в цилинъдра. После се сипва по една чаена лъжичка масло в цилиндъра, да се види дали проблема с компресията  не е евентуално в клапаните.

Но никой няма как да види и предцени по "слух" дали не са разбити каналите аксиално и сегментите хлопат в канала на буталото. От там се получава помпен ефект...и маслото отива в горивната камера.

Преди 10 часа, robobug написа:

По темата - масло може да се гори и през топлата част на турбината.

  Обикновено тогава при спускане по наклон(когато няма горене и се охлади мотора) маслото се събира в тръбите на ауспуха, после при подаване на газ.....след теб люти не се вижда от сини облаци.

Лошото, че същото прави когато е пръднал мотора и качва масло в горивната камера...та не може да се диагностицира със сигурност коя от двете повреди се случва.

 

Редактирано от loshdancho
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Разхлопаните сегменти се чуват като отчетливо звънене,но се иска обучено ухо.При съвремените двигатели рядко се случва,технологията за изработка на каналите в буталото е много по-съвършена и този проблем е отложен доста във времето,но при по-старите особено двутактови двигатели не е рядкост.Като се износи прекалено канала на 1вия пръстен звъненето се услива,ако не му обърнем внимание първия чупи канала в буталото и отива на гости на втория и там вече става интересно.При повечето читави двигатели един комплект бутала могат да надживеят 2 комплекта сегменти,та тези проблеми се явяват след поне 700-800к км дотогава все нещо друго ще си е изпяло песента и ще сме се отървали от колата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1.8T AGU 150 пълен сток:

Repsol Evolution 5W40 -1л. до 10К км. 

Castrol Magnatech 5W40 - 600-700мл. до 10К

Сега съм на точно 10К на Castrol-a и мисля да пробвам Motul 8100 5w40 та някой който е карал с него?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...