Jump to content

Ремонт на моторче за задна чистачка Audi след 2003-та година


Recommended Posts

Здравейте. В настоящата тема ще Ви представя моето виждане за ремонт и отстраняване на конструктивния недостатък на моторчето за задна чистачка, монтирано на всички модели Audi ~ от 2003-та година до ~2013-та година. Въпросното моторче се монтира на следните модели: Audi A3 8P, Audi A4 B6/B7/B8, Audi A6 4F, Audi Q3 8U, Audi Q5 8R, Audi Q7 4L и др.  Разработка и производство е на Valeo. Най-често се среща под VAG номер 8Е9-955-711-Е. Основният недостатък е липсата на уплътнение между оста и задния капак. Това води до прониквана на вода в моторчето и неговото дефектиране. 

Преди три дни смених на приятел моторчето на А3-ката му с ново. При мен остана старото му, вече дефектирало. Ето и какво представляваше преди ремонтът и възстановяването:

 

IMG_20180118_082142.jpg

 

Както се вижда, водата бе прониквала в механизмът и бе довела до отделянето на ръжда. Тя бе довела до затруднена работа и спиране на чистачката където и падне.

Първата ми работа бе да накисна оста в ръждопреобразовател, за да премахна ръждата и предотвратя появата на нова. През това време почистих хубаво корпусът и колелото от всякакви следи от ръжда, които биха довели в бъдеще до появата на нова. Нанесох също където е нужно смазка:

 

IMG_20180119_122937.jpg

 

IMG_20180119_122947.jpg

 

IMG_20180119_123109.jpg

 

IMG_20180119_123150.jpg

 

Сега идва и важната част. За да не случи това отново, добавих О-пръстен на оста. Целта му е да не позволи водата да проникне в моторчето (да им се чудиш на Valeo защо по дяволите са си го спестили и са обрекли всичките си моторчета на смърт!). Нужния О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина). 

 

IMG_20180119_123208.jpg

 

IMG_20180119_123253.jpg

 

Няма как да сбъркате къде се поставя О-пръстенът, но за всеки случай ще покажа:

 

IMG_20180119_123321.jpg

 

Намазвате хубаво оста с грес (да търка мазно и да не се изноства ;)):

 

IMG_20180119_123508.jpg

 

И продължаваме със сглобяването.  Да не забравите да мацнете и О-пръстенът, да не търка на сухо. Аз сложих и силиконова смазка и малко грес:

 

IMG_20180119_123808.jpg

 

IMG_20180119_124959.jpg

 

IMG_20180119_125314.jpg

 

За финал остава да бъде сложен и капакът:

 

IMG_20180119_125346.jpg

 

IMG_20180119_130457.jpg

 

IMG_20180119_130519.jpg

 

Моторчето вече е като ново и без конструктивния си недостатък. За финал оставих моторчето да работи 15 минути на бюрото си (заработи невероятно тихо и леко) и след това проверих с вакум, дали оста няма да пропусне. За целта задържах вакум през входът и изходът за течността за чистачки. Не пропуска, вакумът остана :). С това мисля се гарантира безпроблемната му работа, десетилетия напред ;). Дори и да не е спряло още моторчето, мисля е хубаво да му се направи една профилактика и доработка, за да не се стигне до необратимото му дефектиране.

 

P.S. 

Опитния субект (от снимките в темата) не ми е нужен и ще бъде продаден. При интерес, на лични.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На Valeo ще им пратя една дълга и широка. Може ли на направиш нещо с нарочен коструктивен недостатък, за да умре и да нямаш избор да си купиш ново, произведено отново от тях и отново с дефект....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес при мен мина колега, да погледна моторчето му. Дойде точно на време. Скоро е сменяно с ново оригинално, но вече имаше начални следи от ръжда (точки). Сложих О-пръстен и сега ще си кара без да мисли за моторчето.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, slona написа:

Въпросът е дали този О-пръстен ще издържи дълго време.

 

Зависи какъв се закупи. Аз купувам  Wurth.

 

Преди 1 час, Passi написа:

На мен ми е чудно на Пасатите какви са моторчетата та не съм чул никой да се оплаква от тая "екстра":gruebel:

Отново на Valeo, с друга технология за пръскалката. Всички VW са с такива. Нямат много общо с тези за Ауди. За това и не можеш на Пасат да кложиш моторче от А4 и обратното. Разбира се, говоря за моделите след 2004--та.  Но да не се отклоняваме. Това е Ауди форум, а не VW.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@bsdnikolov Браво! Много хубава тема :zustimm:. Аз моето също го смених, отново е на Valeo, но е от Ауди А1 (2012/3) Имаш ли идея дали са се сетили да го оправят или е на същия принцип (понеже по спомен ти беше слагал от A3 8V на твоята, би трябвало да са идентични)?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Ето какво става, когато се изчака моторчето да спре или както е при конкретното, да започне да върти постоянно:

 

IMG_20180131_081518.jpg

 

IMG_20180131_081532.jpg

 

IMG_20180131_081636.jpg

 

IMG_20180131_081646.jpg

 

IMG_20180131_082514.jpg

 

И в моторчето даже е влизала вода:

 

IMG_20180131_081746.jpg

 

Има разбира се поражения и върху електрониката (за това чистачката започва да работи още с контакт и не спира):

 

IMG_20180131_080631.jpg

 

Финалната присъда на толкова изпуснато моторче е бак! Не става за поправка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да допълня само нещо. Може да е полезно за някой.

При моторчето на А3 8L /с пръскачка в оста/, същото се получава от НЕ ползване. Тръбичката, през която минава течността за чистачки минава през оста. Съответно клеясва и се къса /месингова е/ и вътре в моторчето става същия мармалад.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това почистване може ли да се приложи и би ли имало ефект върху предните чистачки, защото нещо ми се промени точката на стартиране и респективно на приключване на цикъла на предните чистачки ( измести се с около 10 см. по-нагоре ) ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 10 months later...

Има ли как да качите снимките в някой сайт, че тук не зареждат, а и на мен ми престои същата процедура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще пейстна снимките, които са ми останали в архивът:

 

Първо поствам снимките, където съм сравнявал новото си моторче (чисто ново, а не втора употреба) и заминалите от водата части на старото.

 

IMG-20161007-092335.jpg

 

IMG-20161007-092441.jpg

 

IMG-20161007-094045.jpg

 

IMG-20161007-094057.jpg

 

И сега снимките от реставрацията на старото:

IMG-20180118-082142.jpg

 

IMG-20180119-122937.jpg

 

IMG-20180119-123109.jpg

 

IMG-20180119-123150.jpg

 

IMG-20180119-123208.jpg

 

IMG-20180119-123253.jpg

 

IMG-20180119-123321.jpg

 

IMG-20180119-123508.jpg

 

IMG-20180119-123808.jpg

 

IMG-20180119-124959.jpg

 

IMG-20180119-125314.jpg

 

IMG-20180119-125346.jpg

 

IMG-20180119-125507.jpg

 

IMG-20180119-130457.jpg

 

IMG-20180119-130519.jpg

 

 

А ето и снимки на моторче, което вече е дало всичко от себе си и за мен не подлежи на поправка:

 

IMG-20180131-081518.jpg

 

IMG-20180131-080631.jpg

 

IMG-20180131-081532.jpg

 

IMG-20180131-081636.jpg

 

IMG-20180131-081646.jpg

 

IMG-20180131-081746.jpg

 

IMG-20180131-082514.jpg

 

 

P.S.

Смениха домейна на снимковия сървър и всичко което съм поствал последните 4 години вече не се вижда тук.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Направих и аз процедурата с пoчистване, смазване и добавяне на О-пръстен. Сложих моторчето и пръсках известно време. След това махнах капака на моторчето да проверя имали ефект от гумения О-пръстен. Нямаше течност за чистачки при червяка и зъбното колело.

Дано изкра още 10-20 години :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз тези дни ще го правя.. Просто задната кора ме мъчи, че съм сигурен, че някоя щипка ще замине :D Иначе имам и моторче от А6 С5, мисля и на него да я направя процедурата и да го пусна за някой друг лев.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моторчетата на С5 са по-различни от описаните в темата. Там О-пръстен няма да те спаси. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

преди 3 минути, Chitatelia написа:

Тук показват как става.

https://youtu.be/S-io_SuWlpY

Аз успях без да счупя нищо :)

Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk

Да и аз днес го гледах, ще видим тези дни, че трябва да сменя и актуаторчето за отварянето на багажника, но ще трябва да го изчакам от Алито

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Идеята да се ползва О-пръстен в случая е добра, но не и този дилетантски начин на реализацията й.
Самото изречение: "О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина)."
показва, че автора на темата има съвсем смътна представа за О-пръстените.
Донякъде ситуацията може да се подобри, ако се ползва О-пръстен ф6х2,5 NBR90, но...само донякъде.
Правилното решение включва и изработката на канал за О-пръстена на оста, но едва ли някой ще го направи предвид неудобството.
Това пък, че ако даден О-пръстен е купен от Вюрт е едва ли не гаранция за качеството му, съвсем ме разсмя.
И да обобщя - даденото решение е крачка напред в разрешаването на проблема, но да се ползват изрази като "десетилетия безпроблемна работа" и други подобни в мен предизвикват само снизходителна усмивка.
Бих препоръчал на автора на темата да подобри и правописа си, защото само при едно четене на темата забелязах поне 6-7 груби правописни грешки, което поразваля общото добро впечатление...:zustimm:

Редактирано от nickgaidarov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Принципно, стремя се да бъда над подобни дискусии. Но, @nickgaidarov "хвърли маслото".

 

Преди 19 часа, nickgaidarov написа:

Здрав съм, имам прекрасно семейство, престижна и добре платена работа, добри колеги и съседи.

Какво повече ми трябва?

Веднага ще отговоря, стая в Карлуково. Там ще намериш душевен покой.

 

Хайде сега колега, завърни се в любимия си раздел "Извън темата" и там парадирай с езиковата си култура. Това тук е "технически раздел". И ни тук не сме професори, за да внимаваме за понятия като "червячно колело", "зъбно колело", "О-пръстен" и т.н. Просто тук (в технически раздел) споделяме знания и опит. Може някои от тях да ти се виждат аматьорски, но елементарното възпитание (през първите 7 години) изисква да уважаваш трудът на другите. Писна ми да чета, как чрез клавиатурата се опитваш да компенсираш житейските си комплекси.

Редактирано от bsdnikolov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 Човека им поднася полезна информация на готово, играл си е да снима и обяснява и все се намира някой комплексар да се изкаже не подготвен! Айде комплекса под мишница и в литературния форум!

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
On 1/3/2019 at 8:55 PM, nickgaidarov said:

Самото изречение: "О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина)."
показва, че автора на темата има съвсем смътна представа за О-пръстените.
Донякъде ситуацията може да се подобри, ако се ползва О-пръстен ф6х2,5 NBR90, но...само донякъде.
Правилното решение включва и изработката на канал за О-пръстена на оста, но едва ли някой ще го направи предвид неудобството.
 

 

Не че нещо, ама има и 2мм О-пръстени, да знаеш.

 

Досега канал за О-пръстен в ос не съм виждал, каналът се прави във външното легло на О-пръстена, не в оста.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моето беше така потресаващо пълно с ръжда но не се отказах чистих го 1 час с WD40 и го докарах до блясък. Платката нямаше поражения. Добавих нов о пръстен и всичко тръгна както трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз още не мога да сваля задната кора.. Тия отзад невидимите щипки нямат сваляне, пробвах като на клипа, но не искат да се откопчаят и тва е.. Някой ако може даде акъл ще съм благодарен [emoji16]

Sent from my P20 lite using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...