bsdnikolov Публикувано 19 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2018 Здравейте. В настоящата тема ще Ви представя моето виждане за ремонт и отстраняване на конструктивния недостатък на моторчето за задна чистачка, монтирано на всички модели Audi ~ от 2003-та година до ~2013-та година. Въпросното моторче се монтира на следните модели: Audi A3 8P, Audi A4 B6/B7/B8, Audi A6 4F, Audi Q3 8U, Audi Q5 8R, Audi Q7 4L и др. Разработка и производство е на Valeo. Най-често се среща под VAG номер 8Е9-955-711-Е. Основният недостатък е липсата на уплътнение между оста и задния капак. Това води до прониквана на вода в моторчето и неговото дефектиране. Преди три дни смених на приятел моторчето на А3-ката му с ново. При мен остана старото му, вече дефектирало. Ето и какво представляваше преди ремонтът и възстановяването: Както се вижда, водата бе прониквала в механизмът и бе довела до отделянето на ръжда. Тя бе довела до затруднена работа и спиране на чистачката където и падне. Първата ми работа бе да накисна оста в ръждопреобразовател, за да премахна ръждата и предотвратя появата на нова. През това време почистих хубаво корпусът и колелото от всякакви следи от ръжда, които биха довели в бъдеще до появата на нова. Нанесох също където е нужно смазка: Сега идва и важната част. За да не случи това отново, добавих О-пръстен на оста. Целта му е да не позволи водата да проникне в моторчето (да им се чудиш на Valeo защо по дяволите са си го спестили и са обрекли всичките си моторчета на смърт!). Нужния О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина). Няма как да сбъркате къде се поставя О-пръстенът, но за всеки случай ще покажа: Намазвате хубаво оста с грес (да търка мазно и да не се изноства ): И продължаваме със сглобяването. Да не забравите да мацнете и О-пръстенът, да не търка на сухо. Аз сложих и силиконова смазка и малко грес: За финал остава да бъде сложен и капакът: Моторчето вече е като ново и без конструктивния си недостатък. За финал оставих моторчето да работи 15 минути на бюрото си (заработи невероятно тихо и леко) и след това проверих с вакум, дали оста няма да пропусне. За целта задържах вакум през входът и изходът за течността за чистачки. Не пропуска, вакумът остана . С това мисля се гарантира безпроблемната му работа, десетилетия напред . Дори и да не е спряло още моторчето, мисля е хубаво да му се направи една профилактика и доработка, за да не се стигне до необратимото му дефектиране. P.S. Опитния субект (от снимките в темата) не ми е нужен и ще бъде продаден. При интерес, на лични. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
katsi86 Публикувано 19 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2018 Отново, за пореден път - ЕВАЛА (извинявам се за чуждицата) за труда!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JoroYan Публикувано 19 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2018 С удоволствие да пратиш кратката презентация на Valeo. Браво на Пламен! Sent from my S8 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 20 Януари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 20 Януари 2018 На Valeo ще им пратя една дълга и широка. Може ли на направиш нещо с нарочен коструктивен недостатък, за да умре и да нямаш избор да си купиш ново, произведено отново от тях и отново с дефект.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Януари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2018 Днес при мен мина колега, да погледна моторчето му. Дойде точно на време. Скоро е сменяно с ново оригинално, но вече имаше начални следи от ръжда (точки). Сложих О-пръстен и сега ще си кара без да мисли за моторчето. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slona Публикувано 21 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2018 (Редактирано) Въпросът е дали този О-пръстен ще издържи дълго време. Редактирано 21 Януари 2018 от slona Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Passi Публикувано 21 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2018 На мен ми е чудно на Пасатите какви са моторчетата та не съм чул никой да се оплаква от тая "екстра" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 21 Януари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 21 Януари 2018 (Редактирано) Преди 1 час, slona написа: Въпросът е дали този О-пръстен ще издържи дълго време. Зависи какъв се закупи. Аз купувам Wurth. Преди 1 час, Passi написа: На мен ми е чудно на Пасатите какви са моторчетата та не съм чул никой да се оплаква от тая "екстра" Отново на Valeo, с друга технология за пръскалката. Всички VW са с такива. Нямат много общо с тези за Ауди. За това и не можеш на Пасат да кложиш моторче от А4 и обратното. Разбира се, говоря за моделите след 2004--та. Но да не се отклоняваме. Това е Ауди форум, а не VW. Редактирано 21 Януари 2018 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan_Ch Публикувано 22 Януари 2018 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2018 @bsdnikolov Браво! Много хубава тема . Аз моето също го смених, отново е на Valeo, но е от Ауди А1 (2012/3) Имаш ли идея дали са се сетили да го оправят или е на същия принцип (понеже по спомен ти беше слагал от A3 8V на твоята, би трябвало да са идентични)? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 1 Февруари 2018 Автор Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2018 Ето какво става, когато се изчака моторчето да спре или както е при конкретното, да започне да върти постоянно: И в моторчето даже е влизала вода: Има разбира се поражения и върху електрониката (за това чистачката започва да работи още с контакт и не спира): Финалната присъда на толкова изпуснато моторче е бак! Не става за поправка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Williams Публикувано 2 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 2 Февруари 2018 Да допълня само нещо. Може да е полезно за някой. При моторчето на А3 8L /с пръскачка в оста/, същото се получава от НЕ ползване. Тръбичката, през която минава течността за чистачки минава през оста. Съответно клеясва и се къса /месингова е/ и вътре в моторчето става същия мармалад. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Alexander Boichev Публикувано 4 Февруари 2018 Доклад Share Публикувано 4 Февруари 2018 Това почистване може ли да се приложи и би ли имало ефект върху предните чистачки, защото нещо ми се промени точката на стартиране и респективно на приключване на цикъла на предните чистачки ( измести се с около 10 см. по-нагоре ) ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
simoV49 Публикувано 24 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Има ли как да качите снимките в някой сайт, че тук не зареждат, а и на мен ми престои същата процедура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Декември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Ще пейстна снимките, които са ми останали в архивът: Първо поствам снимките, където съм сравнявал новото си моторче (чисто ново, а не втора употреба) и заминалите от водата части на старото. И сега снимките от реставрацията на старото: А ето и снимки на моторче, което вече е дало всичко от себе си и за мен не подлежи на поправка: P.S. Смениха домейна на снимковия сървър и всичко което съм поствал последните 4 години вече не се вижда тук. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 24 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Направих и аз процедурата с пoчистване, смазване и добавяне на О-пръстен. Сложих моторчето и пръсках известно време. След това махнах капака на моторчето да проверя имали ефект от гумения О-пръстен. Нямаше течност за чистачки при червяка и зъбното колело. Дано изкра още 10-20 години Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
simoV49 Публикувано 24 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Аз тези дни ще го правя.. Просто задната кора ме мъчи, че съм сигурен, че някоя щипка ще замине Иначе имам и моторче от А6 С5, мисля и на него да я направя процедурата и да го пусна за някой друг лев. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Chitatelia Публикувано 24 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Тук показват как става. https://youtu.be/S-io_SuWlpY Аз успях без да счупя нищо Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 24 Декември 2018 Автор Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 Моторчетата на С5 са по-различни от описаните в темата. Там О-пръстен няма да те спаси. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
simoV49 Публикувано 24 Декември 2018 Доклад Share Публикувано 24 Декември 2018 преди 3 минути, Chitatelia написа: Тук показват как става. https://youtu.be/S-io_SuWlpY Аз успях без да счупя нищо Sent from my PRA-LX1 using Tapatalk Да и аз днес го гледах, ще видим тези дни, че трябва да сменя и актуаторчето за отварянето на багажника, но ще трябва да го изчакам от Алито Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
nickgaidarov Публикувано 3 Януари 2019 Доклад Share Публикувано 3 Януари 2019 (Редактирано) Идеята да се ползва О-пръстен в случая е добра, но не и този дилетантски начин на реализацията й. Самото изречение: "О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина)." показва, че автора на темата има съвсем смътна представа за О-пръстените. Донякъде ситуацията може да се подобри, ако се ползва О-пръстен ф6х2,5 NBR90, но...само донякъде. Правилното решение включва и изработката на канал за О-пръстена на оста, но едва ли някой ще го направи предвид неудобството. Това пък, че ако даден О-пръстен е купен от Вюрт е едва ли не гаранция за качеството му, съвсем ме разсмя. И да обобщя - даденото решение е крачка напред в разрешаването на проблема, но да се ползват изрази като "десетилетия безпроблемна работа" и други подобни в мен предизвикват само снизходителна усмивка. Бих препоръчал на автора на темата да подобри и правописа си, защото само при едно четене на темата забелязах поне 6-7 груби правописни грешки, което поразваля общото добро впечатление... Редактирано 3 Януари 2019 от nickgaidarov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bsdnikolov Публикувано 7 Януари 2019 Автор Доклад Share Публикувано 7 Януари 2019 (Редактирано) Принципно, стремя се да бъда над подобни дискусии. Но, @nickgaidarov "хвърли маслото". Преди 19 часа, nickgaidarov написа: Здрав съм, имам прекрасно семейство, престижна и добре платена работа, добри колеги и съседи. Какво повече ми трябва? Веднага ще отговоря, стая в Карлуково. Там ще намериш душевен покой. Хайде сега колега, завърни се в любимия си раздел "Извън темата" и там парадирай с езиковата си култура. Това тук е "технически раздел". И ни тук не сме професори, за да внимаваме за понятия като "червячно колело", "зъбно колело", "О-пръстен" и т.н. Просто тук (в технически раздел) споделяме знания и опит. Може някои от тях да ти се виждат аматьорски, но елементарното възпитание (през първите 7 години) изисква да уважаваш трудът на другите. Писна ми да чета, как чрез клавиатурата се опитваш да компенсираш житейските си комплекси. Редактирано 7 Януари 2019 от bsdnikolov Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Fireblood Публикувано 8 Януари 2019 Доклад Share Публикувано 8 Януари 2019 (Редактирано) Човека им поднася полезна информация на готово, играл си е да снима и обяснява и все се намира някой комплексар да се изкаже не подготвен! Айде комплекса под мишница и в литературния форум! Редактирано 8 Януари 2019 от Fireblood Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SECURITY Публикувано 22 Януари 2019 Доклад Share Публикувано 22 Януари 2019 On 1/3/2019 at 8:55 PM, nickgaidarov said: Самото изречение: "О-пръстен е с размери 6mm x 2 mm (6 mm вътрешен диаметър, 10 mm външен диаметър, 2 mm дебелина)." показва, че автора на темата има съвсем смътна представа за О-пръстените. Донякъде ситуацията може да се подобри, ако се ползва О-пръстен ф6х2,5 NBR90, но...само донякъде. Правилното решение включва и изработката на канал за О-пръстена на оста, но едва ли някой ще го направи предвид неудобството. Не че нещо, ама има и 2мм О-пръстени, да знаеш. Досега канал за О-пръстен в ос не съм виждал, каналът се прави във външното легло на О-пръстена, не в оста. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
FanatikaTm Публикувано 24 Януари 2019 Доклад Share Публикувано 24 Януари 2019 И моето беше така потресаващо пълно с ръжда но не се отказах чистих го 1 час с WD40 и го докарах до блясък. Платката нямаше поражения. Добавих нов о пръстен и всичко тръгна както трябва. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
simoV49 Публикувано 1 Февруари 2019 Доклад Share Публикувано 1 Февруари 2019 Аз още не мога да сваля задната кора.. Тия отзад невидимите щипки нямат сваляне, пробвах като на клипа, но не искат да се откопчаят и тва е.. Някой ако може даде акъл ще съм благодарен [emoji16] Sent from my P20 lite using Tapatalk Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts