Jump to content

смяна на А4 Б5 с А4 Б6 \Б7


Recommended Posts

Здравей те колеги, решил съм да си сменя старата А4 Б5 със А4 В6 или А4 Б7 . Спрял съм се на дизел с автоматична кутия, но въпроса ми е как да разбера  дали   кутията  е мултитроник или типтроник. Колата ще е без куатро 1.9 тди или 2.0 тди. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При B6 и B7 няма четири цилиндрови дизелови мотори с 4х4 и автомат, не и за европейския пазар. Всичките им автомати на предно са Мултитроник, независимо от моторизацията. Вече при B8 е различно....

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много благодаря за информацията. Много кофти ще минавам на ръчка защото много го

 

Много благодаря за информацията. Много кофти ще минавам на ръчка защото много негативи за мултитроника, а така ми се караше автоматик.

Редактирано от VBI
Цитиране на предходно мнение!
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами...всеки с вкуса си! Мен пък много ме е яд, че няма комбинация Мултитроник и 4х4. Субару е кола, която бих си взел заради вариатора и 4х4, обаче тяхната кутия хич не кефи при шофиране, дълго мисли....а като го измисли мисълтА все е погрешна:hilezh:. Ако искаш автоматик, преоценки ситуацията и избери мотор, който се комбинира с Типтроник. 3.0 Tdi, 2.0 Tfsi, 3.2 Fsi и т н. Рядко се случва някой да подкара автоматик и после да се върне на ръчка. 

Редактирано от Fireblood
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам и автомат и ръчка.Не мога да кажа кое ми харесва повече. Верно, че автомата е 15 годишен....ама има моменти в които много ме дразни и с ръчка би ми било по ОК. В града е ясно, че трябва да е автомат, но извън града и особено на магистрала за мен е без значение. По планински път със завои....там направо ми е досаден тоя автомат. Ръчния режим на автомата....ми не е точно ръчен. Някакъв хибрид м/у автомат и ръчка. И да не забравяме, че с ръчка винаги е на "S" режим кутията :hilezh:  За съвременни автомати нямам идея как е, вероятно са много по-добре нещата. Интересно ми е как са нещата с V8 и ръчка. Дали в S4 или в S8 D2.

За мултитроника мога да споделя за А6 С5 1.8Т. Приятел си я взе на 170К....с около 50К върнати, т.е. към 220К реални. Вече трябва да е минал едни 30-40К, може и повече. Ми няма никакви грижи...изобщо.

 

Редактирано от kurty
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Миналата година имах удоволствието да изкарам 1 затънал джип автомат. Много зор . Добре, че не беше мой. Сигурно му подпалих автомата и спирачките.

 

Днес затънах с моя в един дълбок много тежък, заледен отгоре и сплъстен сняг.  Много по-тежка ситуация от миналогодишната, но излезе.

С автомат щеше да се наложи да копая.

 

т.е. ако искаш проходимост не ти трябва автомат.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

11 hours ago, kurty said:

Аз карам и автомат и ръчка.Не мога да кажа кое ми харесва повече. Верно, че автомата е 15 годишен....ама има моменти в които много ме дразни и с ръчка би ми било по ОК. В града е ясно, че трябва да е автомат, но извън града и особено на магистрала за мен е без значение. По планински път със завои....там направо ми е досаден тоя автомат. Ръчния режим на автомата....ми не е точно ръчен.

И аз карам и двете, ръчка,  автомата и стар и нов и мнението ми е доста различно... От време на време ми се иска да си карам ръчката, но като цяло безсмисленото лашката и ръчкане не ми харесват изобщо. Понеже темата е за а4-ки където масов двигател е 1,8Т, там особено с куатро важи с двойна сила това. 

Карам и планинско редовно и там просто не искам и да чуя за ръчката -  големите спускания стават по-лесно и удобно с дългия автомат, имаш възможност да караш спокойно без да чакаш на 3к оборота да изпревариш някой, обикновено изпреварването ми изисква само да натисна минуса на волана и газ, а ръчката трябва да целиш обороти и определена предавка най-малкото защото нямаш 1000об полусъединител като с хидрото, скоростите в 90% от случаите са по-дълги на автомата. А ръчния режим какво му е? Вярно по-бавно сменя, но не съм убеден реално колко по-бавно е от ръчната смяна.
Ръчката има предимство ако искаш да караш яко или на ръба и гониш респонс, директност и повече конктрол. Обаче ако мотора отзад не отговаря на тия условия пак става леко безсмислено...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съвременните автоматици са доста добри, има и с 8 ск.  и има шанс да са по-икономични от ръчните на магистрала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те и старите са кантар на дълго. Общо взето кой на какъвто акъл е в момента са нещата, всеки харесва или се дразни на различни неща и те са променят през годините. Аз преди 10 години не исках и да чуя за автомат, сега накъсаното ускорение на ръчката ме дразни много в града. Още повече ме дразни, че не можеш да тръгва като автомата от място без да вдигаш обороти. Друг момент от всекидневието е че липсва каквато и да била вибрация при автомата за разлика от полусъединителя на повечето малолитражни или стари ръчки, за автомата няма значение дали е стар. Сега в последно време в тия задръствания се дразня колко много ситуации има когато не си нито за първа нито за втора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен се получи точно това. От 19 годишен до 30 само ръчка и съм се чудил на хора които карат автомат. След това обаче минах на мултитроник и не искам да чуя вече за ръчка.

 

Редактирано от CVT
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карал съм автомат и то не лош и не ми харесва. Има си предимства, но предпочитам ръчните.

 

Но не карам почти градско. Може би ако прекарвах по 1-2 часа на ден в колата щеше да е друго.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От автомат до автомат има разлика както и от ръчка до ръчка....и то голяма. В случая 1,8ТQ не е колата за реклама на ръчни скорости, особено на 10+ години. Но всеки си има тотално различни идея и възприятие за комфорта...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 19.01.2019 г. at 10:06, kurty написа:

Аз карам и автомат и ръчка.Не мога да кажа кое ми харесва повече. Верно, че автомата е 15 годишен....ама има моменти в които много ме дразни и с ръчка би ми било по ОК. В града е ясно, че трябва да е автомат, но извън града и особено на магистрала за мен е без значение. По планински път със завои....там направо ми е досаден тоя автомат. Ръчния режим на автомата....ми не е точно ръчен. Някакъв хибрид м/у автомат и ръчка. И да не забравяме, че с ръчка винаги е на "S" режим кутията :hilezh:  За съвременни автомати нямам идея как е, вероятно са много по-добре нещата. Интересно ми е как са нещата с V8 и ръчка. Дали в S4 или в S8 D2.

За мултитроника мога да споделя за А6 С5 1.8Т. Приятел си я взе на 170К....с около 50К върнати, т.е. към 220К реални. Вече трябва да е минал едни 30-40К, може и повече. Ми няма никакви грижи...изобщо.

 

А6 1.8Т на предно от първите години са с Типтроник за предно предаване и затова нямат грижи.

Същото е и с първите 2.5тди на предно там пак е типтроник кутията.

Карал съм ръчка на С8 Д2 , просто върви на светлинни години пред автомата, колата полудява просто

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това А6 С5 е с мултитроник. 2002-ра е. Та си мисля, че мотор с малък торк , редовна смяна на маслото на мултито и на километри по-малко отколкото до луната....няма да има грижи.  

А този автомат вЕрно е баси и "конеяда". На 1.8ТQ или 1.9/2.0ТДИ не знам как се отразява, но на 4.2i не му е готЕно с автомата.

Къде  20-25% са загубите от мотора до асфалта на 4.2i....Ми не е малко. Вчера карАхме с BMW 745i. Хм...ми кантар, ама по-скоро бЕх така  :(.... От място може би има 4Ф-ката някакви шансове, но на доускорение....ш'се направя че не ми се кара точно днес:hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...