allessandro

разход на масло

Recommended Posts

Интересен случай с моята кола - смених маслото с ravenol vst 5w40 / за първи път го ползвам /и за около месец и половина имам навъртяни към 1000 км 70% градско и половин литър вече го няма :( Всеки път когато сменям масло си следя колко източвам и винаги е по-малко с 700-800мл за около 7-8000 км. Досега от както имам колата 3г почти никога не ми сее налагало да доливам . Бях с Molygen New Generation Engine Oil (5w-40) и преди смяната все още нямаше нужда да се долива , а сега като гледам ще използвам набързо остатъка от тубата . Външни течове няма / засега / , периодично проверявам . 

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз забелязвам разход на масло с Равенол-а,който го нямаше с Кастрол-а

Share this post


Link to post
Share on other sites

Четох подобни коментари за VMP из няколко форума. 

Някой по-запознат да каже защо така се получава?

Share this post


Link to post
Share on other sites

При мен се получи обратно.
Бях с edge 5W40 и хапваше, с риванол 5W30 сега не го пипа вече 11 000 км.
И това на двигател с пробег от 430 000 км.

П.с става дума за VMP

Share this post


Link to post
Share on other sites

Единия колега отгоре е с 3.0 TFSI компресорен като гледам, другия с 3.0 TDI. Ако не е тайна, ти с какво си, @SunShine?

 

И всъщност има ли някаква драма, ако колата гори масло? Т.е. ако не ти пречи да доливаш отвреме-навреме, някаква опасност за двигателя създава ли се?

Edited by V I P E R

Share this post


Link to post
Share on other sites

@V I P E R Като казвам разход на масло,имам в предвид около 500-700мл на 10к км,просто това го нямаше с Кастрол едж 5в30 профешънъл,с който карах преди.

Edited by МИТАКА1654

Share this post


Link to post
Share on other sites

@МИТАКА1654 Колко смени имаш с Равенол и за кой точно иде рече ?

 

За протокола аз съм за първи път с RCS 5w40 на ~ 4500km след смяната светна ламбата на аладин и долях 600мл.

Вече съм на ~ 7500 от смяната и нивото е по-средата между Min и Max на щеката.

 

Разход на масло винаги има без значени за какъв мотор и масло иде реч. Факторите от които зависи са доста та генерални заключения е трудно да се правят.

Edited by P_PETKOV

Share this post


Link to post
Share on other sites

Всичко се свежда до това колко след смяната маслото си държи оригиналния вискозитет. Ако е достатъчно добро, ще го запази горе долу същия поне 10 хил. км. и ще изгори повече. Ако обаче още на първите 2-3 хил. км,. мине на режим петмез, ще изгори съвсем малко.

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CVT: значи това, че го гори, говори, че си запазва вискозитета и е добре?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не бих го тълкувал по този начин, поне не и при 2.0 TFSI :hilezh:.

Share this post


Link to post
Share on other sites

там каквото и масло да сложиш, все много си запазва вискозитета! :hilezh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@P_PETKOV Иде реч за Ravenol VMP 5W30.За първи път го ползвам това масло като марка изобщо.Интересното е,че за първите около 5000км намаля до около две трети от нивомерната скала на ММИ-ти и като че ли се закрепи там.Но със сигурност Кастрола почти не мръдна за 10к.Чудя се на следващата смяна дали да не мина на Ravenol VSW

Share this post


Link to post
Share on other sites

Чел съм, че PAO и Естерните масла, или иначе казано синтетичните при първоначалната им употреба поради това, че част от компонентите им прилепват по метала и за това се наблюдава "разход" на масло.

Ама до колко това е вярно или не нямам никаква идея ... а и не съм ровил чак толкова.

На мен също ми е първо каране с истинска синтетика на 3.0TFSI-то та все още нямам преки наблюдения.

 

Иначе се занимавам и с една Октавия с 1.9PD която е с VST 5w40 ама е на няма и 2000км след смяна на масло, но за сега май е ок.

 

VSW 0w30 на хартия няма нищо в повече от VMP 5w30 та по-скоро си карай с VMP или поне това е моето виждане.

Edited by P_PETKOV

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, CVT написа:

Ако е достатъчно добро, ще го запази горе долу същия поне 10 хил. км. и ще изгори повече. Ако обаче още на първите 2-3 хил. км,. мине на режим петмез, ще изгори съвсем малко.

Като за виц звучи забавно...😀

Иначе е откровена глупост.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Виж какво става с вискозитета на използвано масло преди да се изказваш неподготвен.

 

Преди 1 час, OvivO написа:

@CVT: значи това, че го гори, говори, че си запазва вискозитета и е добре?

 

Това че го гори, говори единствено че мотора си гори масло. Когато обаче мотор който нормално си гори спре да гори от самосебеси, причината е повишен вискозитет на маслото. Мотор който гори масло, винаги ще гори повече когато е по-рядко и по-малко когато е по-гъсто. Качествените масла си запазват оригиналния вискозитет по-дълго, а по-евтините го вдигат по-бързо.

 

Виж това клипче където към 5:32 сравняват вискозитета на нови и използвани масла:

 

 

Edited by CVT

Share this post


Link to post
Share on other sites

@CVT Така е,затова гледаме вискозитет на маслото на студено и топло.Колкото е по течливо на студено и колкото повече не си променя вискозитета на топло,т.е. не стане по-рядко,толкова по-добре.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, МИТАКА1654 said:

@V I P E R Като казвам разход на масло,имам в предвид около 500-700мл на 10к км,просто това го нямаше с Кастрол едж 5в30 профешънъл,с който карах преди.

E, под литър на 10к км не мисля, че е голяма драма.

Колегата отгоре писа за 500 мл на 1000 км, което е брутално.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 1 час, МИТАКА1654 написа:

@CVT Така е,затова гледаме вискозитет на маслото на студено и топло.Колкото е по течливо на студено и колкото повече не си променя вискозитета на топло,т.е. не стане по-рядко,толкова по-добре.

Очевидно дори не знаеш какво е вискозитет на моторно масло. Останалото не виждам смисъл да коментирам.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 2 часа, V I P E R написа:

Колегата отгоре писа за 500 мл на 1000 км, което е брутално.

Брутално или не зависи кой как го разбира. 1 литър на 1000 км   е двигател в  самия край  на ресурса си .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nikrga Вискозитет на маслото е едно единствено нещо,не виждам какво да коментираме,освен видовете вискозитет при различни температури.

Edited by МИТАКА1654

Share this post


Link to post
Share on other sites
11 hours ago, CVT said:

Всичко се свежда до това колко след смяната маслото си държи оригиналния вискозитет. Ако е достатъчно добро, ще го запази горе долу същия поне 10 хил. км.

Нещата не са толкова прости.....или пък са много по-прости :)

Пример:

едно масло от 30лв/л изкарва 2 часа на пистата и се изхвърля.

едно масло от 8лв/л изкарва 10к км ....и може още

кое е "по-добро" ?

 

.....това е и уточнение за коко, който май не разбра какво писах в другата тема.

 

Принципно няма драма, ако колата гори масло....зависи "от къде". Ако маслото загрява много, вискозитета му пада и започва горене - не е добре. Това говори за нестабилна база, липса на фрикшън добавки и износване на мотора....

Ако маслото просто е много "тънко" за конкретния мотор,  горенето на масло не оказва въздействие на смазването и износването на мотора.

 

Буталата на различните мотори са направени от различни материали и имат различно температурно разширение.

Принципно кованите бутала са с по-малък диаметър (при един и същ цилиндър), издържат по-високи натоварвания......но и разходът да масло е различен.

Охлаждането на буталата също влияе на разхода на масло. Примерно при 2.0тфси има различни маслени пръскалки за различните бутала. 

Като цяло разходът на масло не е нищо страшно, освен ако не е свързан с разпадане на базата на маслото и образуване на критичен нагар.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Преди 14 часа, МИТАКА1654 написа:

@nikrga Вискозитет на маслото е едно единствено нещо,не виждам какво да коментираме,освен видовете вискозитет при различни температури.

Няма такова чудо като "видове вискозитет при различни температури".

Всяко моторно масло има един-единствен вискозитет - например 5W30, 5W50, 15W40 и т.н.

Отделен въпрос е как се проявява като течливост този вискозитет при различни температури.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nikrga Явно не си наясно какво означава въпросното 5w30,като за начало проучи какво е вискозитет при флуидите като понятие.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Какво го дъвчете този вискозитет.

Мотор, който се товари иска масло, което не се разпада на 120+ градуса.

Последната грижа за такъв мотор е дали гори масло и колко е тихо някакво масло....ама последната грижа.

Мотор, който държи маслото си под 100 градуса може да се кара с всичко....колкото е по-добро маслото, толкова по-дълго.

 

На практика - едно масло може да издържа 30к км на 2.0Д без никакви последици за мотора....същото масло може да блокира пипнато 335 за 1000км.....от друга страна маслото за "правен" мотор няма да изкара 30к км с 2.0Д.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.