Jump to content

A6 (C7, 4G) или A4 (B9)


Recommended Posts

Харесвам и искам да си взема един от тези модели, купе задължително, като А6 след 2015 г., ако е А4 след 2017 г. Автоматична кутия!

Основната ми дилема е дизел или бензин? До сега карах дизел и ми харесва динамиката в ниските обороти.

Правя сравнително малък пробег годишно - 10-15 хил. км., предимно градско всеки ден. Обичам динамичното шофиране, но вече все по рядко го правя. Залагам на надежден двигател, малко проблеми, изгодно обслужване и приличен разход. Да, по всичко личи че съм за 2.00 TDI, но все пак съм ОК да опитам и с бензинов мотор? 2.00 или 3.00 литра също е въпрос. Изчетох доста теми за разхода на масло при бензина и въпросът ми е дали в тези по нови генерации на двигателите са решени?

Моля за компетентни и обосновани съвети от колеги с личен опит от типа ако препоръчвате нещо, защо и какво точно да търся в определен мотор, след коя година или версия, с каква кутия (май нямам избор с кутиите, ZF е само за големите мотори и предимно са САЩ и Канада). Предпочитам кола от Европа (Германия).

Редактирано от D.Stoykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 72
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

В Б9, конструктивния проблем с харча на масло не съществува … освен, ако някой не е прецакал нещо по мотора генерално.

За 3.0 ТФСИ турбо варианта (S4 /S5) е добре да избягваш моторите правени преди Септември 2017, защото имат “детска” болест с кобилиците - след това има ревизирана версия, която се влага. 
Общо взето не е добра идея да се купува нещо, което е в първите 6-9 месеца на моделната гама… защото винаги има някакви дреболии, които изчистват в движение. Фейслифт моделите са генерално по-стабилни като хардуер и софтуер.

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имал съм В9 и 4G и двете 2016-та година. И двете с 2.0 TFSI 252 к.с. Между двете коли разликата е много голяма. В9-ката с S-line окачване си е почти, като лагерна количка. И то със 17-ки. За 19-ки не ми се мисли какво ще е. А 4G-то е на въздух. С 20' джанти. Няма място за сравнение м/у двете. Проблеми с веригите няма. Освен това веригите са отпред. С маслото грижи няма. И двете коли са на по 130К км. и са от Германия. Вървеж, ами В9 тежи към 1600 кг , а 4G поне 1800 кг. И с тези 250 коня на 2 тона с двама в колата: шОфер и приятелка - колко пък да върви? Ами не върви. А ако е с 190 к.с. дизел, дори не мога да си представя какъв умрЕл кон ще е. Разликата в разхода съответства на разликата в килограмите. Според мен като вървеж и разход за гориво в левове, трябва да се сравняват В9 2.0TFSI и 4G 3.0TDI. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. A6 (C7, 4G) или A4 (B9)

2. TDI или TFSI

Какъв би бил Вашият избор?

Редактирано от D.Stoykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това някакъ вид анкета ли е?

Защото, как беше: вкусове много, казало кучето е се облизало по з____ка.

Всеки ще го разглежда от неговата си камбанария.

Аз лично бих взел 4G с 2.0TFSI + LPG, ако ще я карам  по 3-5К/месец и поне 3 години.

4G с 3.0TDI магистрално с 150 ще гори 7,5-8,0. В9-ката с 2.0TFSI гореше 8.0 бензин (но беше с 17-ки).

В9 не е малка кола, но не знам да има на въздух. А разликата е огромна. 

Вече остават цифрите за ремонти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 11 часа, D.Stoykov написа:

1. A6 (C7, 4G) или A4 (B9)

2. TDI или TFSI

Какъв би бил Вашият избор?

Това тоя дето си купува колата си го решава, “топ” избора е дизел за градско …

Иначе сериозно ходи пробвай всяка от колите и си прецени.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигнал съм много критерия за състояние и определено оборудване. А4 (B9) ми харесва и ми изглежда по модерно, А6 (4G) интериора и ск. лост ми е много old, но комфорта със сигурност е несравним. В крайна сметка гледам и двете и каквато излезе и ми грабне окото със състояние и оборудване - тя ще е! Дизел или бензин вече няма значение, щом е решен проблема с маслото. Благодаря на всички, които споделиха мнение. За мен е полезно всяко едно такова, независимо от различните предпочитания.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен А6 с 3.0 TFSI  е по добрата комбинация от дизеловите им мотори и от А4 В9 с бензин / дизел бих избрал бензин за основно градско каране , едното е по-ново ама си е теснотия в А4 , но зависи изцяло от теб . Има и запазени А6-ци на малко км , ама си е ровене и губене навреме в обиколки . Зависи в кой град си - софия и Пловдив има голям избор , ама не си струва да минеш половин БГ за да видиш нещо дето на смимки изглежда супер а в действителност не точно :) успех и дано намериш това което ще ти пасне най добре :) 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 1 час, Pagemakerboy написа:

Кажи максимален бюджет :)

Максимален 50, но за сметка на това нямам ограничение в минимален 😂

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има един елемент, за който нищо не пишеш. Скоростите. Бензиновите от Европа, включая и 3.0 TFSI са с S-троник. Дизеловите 3.0TDI без 2 турбини са със същия недорасляк.

Ето тази конкретна кола аз я проверявах в един момент, трябва да видя дали мога да ти пратя историята.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11671014239798391&slink=s0wbij

Това няма никаква връзка с разни С-троници, умрели двулитрови бензинки и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тоя хидротрансформатор е супер ако караш Ford Galaxy до Фантастико и обратно, но за по-динамично каране кутия с два съединителя е задълже! Не знам какво толкова сте се наплашили от тия S-троници. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Кажи им на онея глупаци от мюнхен, що правят М3-ката с хидротрансформатор, сигурно не са се сетили, че някой ще иска да я кара динамично? :hilezh:

Актуалните RS4, RS5, RS6, RS7... също. :lol:

Редактирано от VBI
Не цитирай предходно мнение, ползвай бутона "@"
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Карах М5 компетишън с въпросния ходротрансформатор и мога с ръка на сърцето да кажа, че кола с по-смешна кутия не съм карал никога. Слагат я, защото им излиза по-евтино. Коя 911-ка видя с хидротрансформатор? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Глупости.  ДСГ-то е по-евтино, затова го слагат на всяко VW и A3.   

От по-големите аудита само по-базовите са с дсг, пак щото е по-евтино, а S и RS са със ZF, щото  ZF-а държи на повече сила и тормоз.

A на поршетата им пречи, че ZF-a е твърде дълъг и не става за задно разположен мотор.  А и си обичат традициите де.

 

Редактирано от quаttro
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това, че ZF-a държи повече, никой не го прави на въпрос, говорех за динамично каране коя кутия е по-добра. Защо R8 е с два съединителя? За да е по-евтина ли? Да не говорим, че повечето коли, които са направени с цел performance са с два съединителя - GT-R, 911, McLaren, AMG-GT, Lamborghini, Ferrari и т.н. Тия смешните седани, които спомена, нямат нищо общо със спортно каране, и там проблем не е само кутията а в цялата кола. Седни и покарай някоя от тия коли и тогава ще говорим пак. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ралиджийките с какви кутии са ? Там има спортно каране. И каране изобщо.

Другото си е даване на газ по магистралата с 2+ тОна кОчини.

Ама имат и "S" мОде, демек спортната раЛта. Ала-бАла.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 12 часа, quаttro написа:

Глупости.  ДСГ-то е по-евтино, затова го слагат на всяко VW и A3.   

От по-големите аудита само по-базовите са с дсг, пак щото е по-евтино, а S и RS са със ZF, щото  ZF-а държи на повече сила и тормоз.

A на поршетата им пречи, че ZF-a е твърде дълъг и не става за задно разположен мотор.  А и си обичат традициите де.

 

За DSG ок, ама я оди питай Порше що турят PDK на всичко освен Туарег-а с конче (Cayenne) ?

 

п.с. S6 4G е било с S-Tronic дори в Америка.

 

P.s. PDK освен, че е с два съединителя друго общо с DSG S-Tronic няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На 11.04.2023 г. at 23:44, D.Stoykov написа:

 А4 (B9) ми харесва и ми изглежда по модерно, А6 (4G) интериора и ск. лост ми е много old

A6-цата е с интериор като А8-ца от 2007, докато А4 е 2015

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 5 часа, Бако Мецан написа:

Тия смешните седани, които спомена, нямат нищо общо със спортно каране, и там проблем не е само кутията а в цялата кола.

 

Именно. Няма смисъл да се препоръчва "спортна" кутия в тежък седан като А6.   Повече му пасва "лигавия" хидротрансформатор.  Който е спорно колко е лигав, особено ако сте пробвали със xHP софтуер... на стейдж3 си ги сменя много мъжки предавките без грам увличане, замисляне или приплъзване.

 

Контрата ми беше на тва, че хидрото ставало само за форд галакси до кауфланд. И ти казах че всички S-ки, RS-ки и М-ки от последните години са с хидро.  Почнахте да ми вадите 911ки сега, само дето темата е за седани, а не за 911ки. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове, дайте някой препоръчан сайт за проверка на история по VIN, че има доста такива  и не знам в кой е най добре да гледам? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 17 часа, quаttro написа:

 

Именно. Няма смисъл да се препоръчва "спортна" кутия в тежък седан като А6.   Повече му пасва "лигавия" хидротрансформатор.  Който е спорно колко е лигав, особено ако сте пробвали със xHP софтуер... на стейдж3 си ги сменя много мъжки предавките без грам увличане, замисляне или приплъзване.

 

Контрата ми беше на тва, че хидрото ставало само за форд галакси до кауфланд. И ти казах че всички S-ки, RS-ки и М-ки от последните години са с хидро.  Почнахте да ми вадите 911ки сега, само дето темата е за седани, а не за 911ки. :lol:

 

Не съм съгласен, има разлика между спортно ориентиран седан със ZF и спортно ориентиран седан с два съединителя. Давам ти пример веднага. Карам S7 със С-Троник и от известно време се оглеждам нова кола, че на моята врътнах много километри. Предложиха ми тестовата М5-ца от Ауто Бавария на добра цена и съответно отидох да я взема за тест драйв 2-3 дни за да я разгледам. Върнах я след час, час и нещо, не се отказах само заради скоростната кутия, колата е адски смешна и недомислена по много параграфи, но кутията е едно от най-тъпите решения на BMW за последните години. Смяна, лаг a за downshift дори не искам да коментирам. 

ZF-a не казвам, че е някаква гадна кутия. Дори до скоро имах джип със ZF и кутията за тромав джип не е лоша, там не се очаква нищо от нея и си вършеше работа, но продължавам да твърдя, че S-Tronic-a за 4G e по-адекватното решение. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

On 4/12/2023 at 10:44 PM, Pagemakerboy said:

Има един елемент, за който нищо не пишеш. Скоростите. Бензиновите от Европа, включая и 3.0 TFSI са с S-троник. Дизеловите 3.0TDI без 2 турбини са със същия недорасляк.

Ето тази конкретна кола аз я проверявах в един момент, трябва да видя дали мога да ти пратя историята.

https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?act=4&adv=11671014239798391&slink=s0wbij

Това няма никаква връзка с разни С-троници, умрели двулитрови бензинки и т.н.

Колега и на мен тази ми е хванала окото. Ти що не си я взел, излезна на повече км ли?

On 4/10/2023 at 2:02 AM, D.Stoykov said:

Харесвам и искам да си взема един от тези модели, купе задължително, като А6 след 2015 г., ако е А4 след 2017 г. Автоматична кутия!

Основната ми дилема е дизел или бензин? До сега карах дизел и ми харесва динамиката в ниските обороти.

Правя сравнително малък пробег годишно - 10-15 хил. км., предимно градско всеки ден. Обичам динамичното шофиране, но вече все по рядко го правя. Залагам на надежден двигател, малко проблеми, изгодно обслужване и приличен разход. Да, по всичко личи че съм за 2.00 TDI, но все пак съм ОК да опитам и с бензинов мотор? 2.00 или 3.00 литра също е въпрос. Изчетох доста теми за разхода на масло при бензина и въпросът ми е дали в тези по нови генерации на двигателите са решени?

Моля за компетентни и обосновани съвети от колеги с личен опит от типа ако препоръчвате нещо, защо и какво точно да търся в определен мотор, след коя година или версия, с каква кутия (май нямам избор с кутиите, ZF е само за големите мотори и предимно са САЩ и Канада). Предпочитам кола от Европа (Германия).

И аз съм в същата дилема колега. До сега бях с Б8 3.0тди с ремап, и съм супер доволен от колицата. Изпуснах една хубава Б9 2.0тфси и сега нещо няма кво да ми хване окото. 😄

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди 9 часа, Бако Мецан написа:

Не съм съгласен, има разлика между спортно ориентиран седан със ZF и спортно ориентиран седан с два съединителя. Давам ти пример веднага. Карам S7 със С-Троник и от известно време се оглеждам нова кола, че на моята врътнах много километри. Предложиха ми тестовата М5-ца от Ауто Бавария на добра цена и съответно отидох да я взема за тест драйв 2-3 дни за да я разгледам. Върнах я след час, час и нещо, не се отказах само заради скоростната кутия, колата е адски смешна и недомислена по много параграфи...

 

Може и да си прав... За себе си.

Щото същото мнение с обратната посока можеш да го прочетеш от някой БМВ фен, той ще ти каже как М5-цата е върха, а аудито е гаден кораб, който не завива и е с безчувствен волан, а с-троника при градско каране между светофарите придърпва и не може да се движи правилно в задръстване. :lol:

 

Между другото за пръв път от тебе чувам някакъв лош коментар за новото М5.  Всеки друг го харесва много.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

@kosio85 За съжаление откривам, че всички Б9, които ми харесват като оборудване са все от Америка и са "възстановявани" след щети. Нямам против козметични ремонти по броня и ламарини, но силни удари с отворени airbag - не искам такава кола още повече за такъв бюджет, година и километри. Ако ще правя подобен компромис бих си карал старата. И без това най добре се кара кола, която си прежалил и не ти пука толкова за нея, че вече си е дала за парите каквото може :)

Това ми хареса, но за жалост е от Канада и е след удар:

https://www.cars.bg/view.php?id=63d42e68c58ce63ae3020c83

Това предполагам е същото:

https://www.cars.bg/view.php?id=633c6237ad1b9d384e059bf2

Но нещо такова продължавам да търся! 

Има една в Порше София Запад, дизел е, но всичко друго изглежда приемливо. Не знам това че я продава дилър, трябва ли да значи че е инспектирана и всичко, което е било нужно е ремонтирано. Един мой познат преди време реши да си продава колата чрез тях и му бяха спретнали една дебела сметка за плащане за отстраняване на всички според тях проблеми включително и най дребните и незначителни?!

https://www.cars.bg/view.php?id=64191a4793c46cc18f01151e

 

 

Редактирано от D.Stoykov
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...