Ivan72 Публикувано 20 Април 2007 Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 (Редактирано) Смених си предните амортисьори на колата и понеже тук имаше доста питания как става това, направих няколко снимки. Дано на някой му свършат работа.Първо се сваля горната гайка на амортисьора (преди да е свалена гумата). Необходим е ключ 22 лула, като се придържа контра с шестограм 7мм.След това колата се вдига от съответната страна на крик и се сваля гумата.Подлага се дървено трупче (високо около 20см) под носача и се спуска крика докато охлаби биалетката на стабилизиращата щанга. За целта може да се използва и втори крик, поставен под носача. Горната гайка на биалетката се отвърта с ключ 19, като се държи контра от задната страна с гаечен ключ 15.След това се отвърта гайката на накрайника на кормилната щанга, като с щанга (в случая дълъг ключ) се придаржа накрайника в натегнато положение, за да не превърти болта в леглото. След като се отвърти гайката, с щангата се натиска накрайника надолу и с почукване по долната му страна, се освобождава от стойката на амортисьора.Развъртат се двете болтчета, държащи планката за спирачните маркучи с ключ 10. Сваля се и пластмасовата капачка на горния болт на стойката на амортисьора (с отверка). Следва отвъртане на двата болта, държащи стойката на амортисьора. Използва се ключ 22, като се държи контра с ключ 21.Вдига се отново крика и се изважда целия амортисьор. Захваща се от долната страна на менгеме за по-голяма устойчивост (НИКОГА ЗА СТЕБЛОТО НА ПЪЛНИТЕЛЯ). Със скоби се стяга пружината. В моя случай нямах скоби и стегнах здраво, равномерно на три места с тел.За гайката, държаща опорния лагер (горния тампон) се изисква специален ключ, но много лесно може да се направи такъв. Използва се парче водопроводна тръба 1/2 цол, на което с ножовка се изрязват две крачета:От другата страна на тръбата заварих дръжка за по-удобно хващане. С така направения ключ се развърта гайката и се изваждат всички елементи по амортесьора.Гайката на пълнителя се развърта с тръбен ключ:Вади се стария пълнител и се поставя новия. Установих, че новата гайка може да се затегне с ключ 55 (случайно имах такъв). Ако ли не - отново с тръбния ключ.Следва сглобяване в обратен ред, като при поставянето на пружината се следи тя да легне в същата посока и да опира до ограничителите отгоре и отдолу. Желателна е и смяната на опорния лагер и предпазния маншон. Стяга се горната гайка с направения ключ и се свалят скобите (развързва се телта).Готовият амортисьор се поставя на мястото си, като сглобяването се извършва в обратния ред. Желателно е гайките с пластмасови уплътнители да се заменят с нови.Цялата процедура ми отне около 1 час. Ето и необходимите инструменти:А ето го и крайният резултат:Enjoy! Редактирано 20 Април 2007 от Ivan72 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Emillion Публикувано 20 Април 2007 Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 Колега,беше се похвалил,че имаш джанти от Компетишън,а си пропуснал да се похвалиш,че имаш цял Компетишън.Бях се замислил да пусна тема колко от съфорумците имаме тази модификация. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
bojo06 Публикувано 20 Април 2007 Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 Браво!!! Това е за златен фонд. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SLAF Публикувано 20 Април 2007 Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lllubo Публикувано 20 Април 2007 Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 отностно онази стъпка за махането на кормилния накрайник - писал си че "с щангата се натиска накрайника надолу" - тука няма ли опасност да изкривищ примерно кормилната щанга? примерно знам че има едни скоби с които се пъхат там и един болт се навива отгоре и така накрайника сам пада надолу.Още нещо - след всичко това трябва да се направи реглаж на предницата, аз така знам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan72 Публикувано 20 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 20 Април 2007 отностно онази стъпка за махането на кормилния накрайник - писал си че "с щангата се натиска накрайника надолу" - тука няма ли опасност да изкривищ примерно кормилната щанга? примерно знам че има едни скоби с които се пъхат там и един болт се навива отгоре и така накрайника сам пада надолу.Още нещо - след всичко това трябва да се направи реглаж на предницата, аз така знамДа, абсолютно си прав, че има такива скоби и при възможност е редно да се използват. Аз обаче не разполагах с такива и затова използвах щангата. С нея не трябва да се напъва прекалено, защото наистина има вероятност да се изкриви кормилната щанга или регулировачната шпилка. В моя случай обаче накрайниците се освободиха лесно.Също така, след това закарах колата за реглаж на предницата, но уредът не отчете никакви изменения, а и майсторът ми каза, че при смяна на амортисьорите не се налагало регулиране. Реглаж обаче и според мен е желателно да се направи. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 21 Април 2007 Доклад Share Публикувано 21 Април 2007 Поздравявам те за богатия снимков материал и точните обяснения. Искам обаче само да уточня, че едва ли всяко едно домакинство притежава въпросните инструменти. Много добре си направил описа на всичко необходимо за да може евентуално да се набавят инструменти от познати. 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi90 Публикувано 21 Април 2007 Доклад Share Публикувано 21 Април 2007 Ех колега дай боже всекиму гараж като твоя ) 1 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 21 Април 2007 Доклад Share Публикувано 21 Април 2007 Благодаря за темата колега! Ще сменям амортисьорите всеки момент Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivan72 Публикувано 22 Април 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Април 2007 Днес имах малко време и си направих и скоба за отделяне болта на накрайника на кормилната щанга от стойката на амортисьора:Просто прорязах едно парче П-образен лайзен, а от горната му част пробих дупка и заварих гайка 14мм.При затягане на болта, накрайника се отлепя надолу. Направих го, защото мисля да сменям скоро и накрайниците. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Kompresor Публикувано 18 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 18 Октомври 2011 Браво! В събота и аз съм по същата пътека. Интересна идея за ключа за рязаната гайка. Аз бях приготвил едни китайчета тръбни ключета да ги режа за да си правя ключ, но от вик тръба ше стане доста по як ключа и ше може да се стегне както си трябва. Въпроса ми е когато се слага пълнителя в макферсона, между пълнителя и макферсона някакво тампонче, гумена шайбичка или нещо от сорта слага ли се на дъното, и същата логика горе между пълнителя и гайката, за да се оберат някакви луфтове, или самия пълнител влиза доста плътно и гайката го стяга така че да няма мърдане? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
angelrs4 Публикувано 11 Май 2014 Доклад Share Публикувано 11 Май 2014 Благодаря много ми помогна с твоята тема . Успех. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kds679 Публикувано 1 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2014 Браво на колегата,много ще ми помогне темата,и аз съм за смяна на предни амортисьори! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Даньо.Иван Публикувано 1 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2014 Колеги,използвайте момента като сваляте амортисьорите,ако желаете си сложете модифицираните от ''коко60'' тампони на макферсоните от голф4,ефекта е поразителен. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
petar_a Публикувано 1 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 1 Юни 2014 (Редактирано) да допълня нещо ,на много от вас при смяна на оргиналня амортисиор с патрон се е получвало разместване на патрона в гориния краи след време,понеже не ляга платно в гаиката и има неприятно изпукване и се налага дозатягане ,незнам новите гаики наптравени ли са платно по патрона ,аз поне ползвах старите и в тях поставих един прастен от медна тел 4мм които обхваща платно патрона в гория краи ,и при стягане няма мърдане Редактирано 1 Юни 2014 от petar_a Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
tanuco Публикувано 2 Юни 2014 Доклад Share Публикувано 2 Юни 2014 Използвайте задължително газови амортисьори, че маслените не са за Б4-ка. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване