Jump to content

Смяна предни амортисьори на В4


Ivan72

Recommended Posts

Смених си предните амортисьори на колата и понеже тук имаше доста питания как става това, направих няколко снимки. Дано на някой му свършат работа.

Първо се сваля горната гайка на амортисьора (преди да е свалена гумата). Необходим е ключ 22 лула, като се придържа контра с шестограм 7мм.

post-5102-1177056697_thumb.jpg

След това колата се вдига от съответната страна на крик и се сваля гумата.

post-5102-1177056888_thumb.jpg

Подлага се дървено трупче (високо около 20см) под носача и се спуска крика докато охлаби биалетката на стабилизиращата щанга. За целта може да се използва и втори крик, поставен под носача. Горната гайка на биалетката се отвърта с ключ 19, като се държи контра от задната страна с гаечен ключ 15.

post-5102-1177057176_thumb.jpg

След това се отвърта гайката на накрайника на кормилната щанга, като с щанга (в случая дълъг ключ) се придаржа накрайника в натегнато положение, за да не превърти болта в леглото. След като се отвърти гайката, с щангата се натиска накрайника надолу и с почукване по долната му страна, се освобождава от стойката на амортисьора.

post-5102-1177057644_thumb.jpg

Развъртат се двете болтчета, държащи планката за спирачните маркучи с ключ 10. Сваля се и пластмасовата капачка на горния болт на стойката на амортисьора (с отверка).

post-5102-1177058048_thumb.jpg post-5102-1177058088_thumb.jpg

Следва отвъртане на двата болта, държащи стойката на амортисьора. Използва се ключ 22, като се държи контра с ключ 21.

post-5102-1177057829_thumb.jpg

Вдига се отново крика и се изважда целия амортисьор. Захваща се от долната страна на менгеме за по-голяма устойчивост (НИКОГА ЗА СТЕБЛОТО НА ПЪЛНИТЕЛЯ). Със скоби се стяга пружината. В моя случай нямах скоби и стегнах здраво, равномерно на три места с тел.

post-5102-1177058569_thumb.jpg

За гайката, държаща опорния лагер (горния тампон) се изисква специален ключ, но много лесно може да се направи такъв. Използва се парче водопроводна тръба 1/2 цол, на което с ножовка се изрязват две крачета:

post-5102-1177058847_thumb.jpg

От другата страна на тръбата заварих дръжка за по-удобно хващане. С така направения ключ се развърта гайката и се изваждат всички елементи по амортесьора.

Гайката на пълнителя се развърта с тръбен ключ:

post-5102-1177059067_thumb.jpg

Вади се стария пълнител и се поставя новия. Установих, че новата гайка може да се затегне с ключ 55 (случайно имах такъв). Ако ли не - отново с тръбния ключ.

post-5102-1177059290_thumb.jpg

Следва сглобяване в обратен ред, като при поставянето на пружината се следи тя да легне в същата посока и да опира до ограничителите отгоре и отдолу. Желателна е и смяната на опорния лагер и предпазния маншон. Стяга се горната гайка с направения ключ и се свалят скобите (развързва се телта).

Готовият амортисьор се поставя на мястото си, като сглобяването се извършва в обратния ред. Желателно е гайките с пластмасови уплътнители да се заменят с нови.

Цялата процедура ми отне около 1 час. Ето и необходимите инструменти:

post-5102-1177059695_thumb.jpg

А ето го и крайният резултат:

post-5102-1177059878_thumb.jpg

Enjoy! :dance:

Редактирано от Ivan72
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,беше се похвалил,че имаш джанти от Компетишън,а си пропуснал да се похвалиш,че имаш цял Компетишън.Бях се замислил да пусна тема колко от съфорумците имаме тази модификация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отностно онази стъпка за махането на кормилния накрайник - писал си че "с щангата се натиска накрайника надолу" - тука няма ли опасност да изкривищ примерно кормилната щанга? примерно знам че има едни скоби с които се пъхат там и един болт се навива отгоре и така накрайника сам пада надолу.

Още нещо - след всичко това трябва да се направи реглаж на предницата, аз така знам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

отностно онази стъпка за махането на кормилния накрайник - писал си че "с щангата се натиска накрайника надолу" - тука няма ли опасност да изкривищ примерно кормилната щанга? примерно знам че има едни скоби с които се пъхат там и един болт се навива отгоре и така накрайника сам пада надолу.

Още нещо - след всичко това трябва да се направи реглаж на предницата, аз така знам

Да, абсолютно си прав, че има такива скоби и при възможност е редно да се използват. Аз обаче не разполагах с такива и затова използвах щангата. С нея не трябва да се напъва прекалено, защото наистина има вероятност да се изкриви кормилната щанга или регулировачната шпилка. В моя случай обаче накрайниците се освободиха лесно.

Също така, след това закарах колата за реглаж на предницата, но уредът не отчете никакви изменения, а и майсторът ми каза, че при смяна на амортисьорите не се налагало регулиране. Реглаж обаче и според мен е желателно да се направи.

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Поздравявам те за богатия снимков материал и точните обяснения. Искам обаче само да уточня, че едва ли всяко едно домакинство притежава въпросните инструменти. Много добре си направил описа на всичко необходимо за да може евентуално да се набавят инструменти от познати. :clown::clown::clown:

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес имах малко време и си направих и скоба за отделяне болта на накрайника на кормилната щанга от стойката на амортисьора:

post-5102-1177258035_thumb.jpg

Просто прорязах едно парче П-образен лайзен, а от горната му част пробих дупка и заварих гайка 14мм.

При затягане на болта, накрайника се отлепя надолу. :hilezh:

Направих го, защото мисля да сменям скоро и накрайниците.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Браво! В събота и аз съм по същата пътека. Интересна идея за ключа за рязаната гайка. Аз бях приготвил едни китайчета тръбни ключета да ги режа за да си правя ключ, но от вик тръба ше стане доста по як ключа и ше може да се стегне както си трябва. Въпроса ми е когато се слага пълнителя в макферсона, между пълнителя и макферсона някакво тампонче, гумена шайбичка или нещо от сорта слага ли се на дъното, и същата логика горе между пълнителя и гайката, за да се оберат някакви луфтове, или самия пълнител влиза доста плътно и гайката го стяга така че да няма мърдане?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • 3 weeks later...

Колеги,използвайте момента като сваляте амортисьорите,ако желаете си сложете модифицираните от ''коко60'' тампони на макферсоните от голф4,ефекта е поразителен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

да допълня нещо ,на много от вас при смяна на оргиналня амортисиор с патрон се е получвало разместване на патрона в гориния краи след време,понеже не ляга платно в гаиката  и има неприятно изпукване и се налага дозатягане ,незнам новите гаики наптравени ли са платно по патрона ,аз поне ползвах старите и в тях поставих един  прастен от медна тел 4мм които обхваща платно патрона в гория краи ,и при стягане няма мърдане

Редактирано от petar_a
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...