Jump to content

Проблем с климатика - не сваля под 14°


Recommended Posts

Значи откакто съм е купил октомври климатика си духаше хладко, но понеже не ми трябваше не съм се занимавал. Днес отидох да го презаредя. Оказа се че е наполовина пълен и само го допълниха и сложиха оцветител - всичко за 55 лв. Добре ... разлика има ... започна да духа осезателно по студено, но на закачения термометър на вентилаторните решетки достигна до 11.5° след което се върна на 14° и повече неще да свали. Охлажда, но според момчето трябва да е под 10° и той смята, че нещо клапите не са наред (някакви дунапренчета имало) и се смесва въздуха с парното и затова като загрее и климатика не може да свали по ниски температури. Та пак казвам студено е но не е като да ти изтръпне ръката и не знам при 30+ градуса навън дали ще насмогне!

Решенията които ми предложи:

1. трябва да се разглобява цялото табло?

2. Може да се шунтира кръга на парното като се съберат двете тръби.

3. Да се сложи кранче на парното от един копач Алеко и да се спре за лятото.

Вие какво мислите? B)

А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля!

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи откакто съм е купил октомври климатика си духаше хладко, но понеже не ми трябваше не съм се занимавал. Днес отидох да го презаредя. Оказа се че е наполовина пълен и само го допълниха и сложиха оцветител - всичко за 55 лв. Добре ... разлика има ... започна да духа осезателно по студено, но на закачения термометър на вентилаторните решетки достигна до 11.5° след което се върна на 14° и повече неще да свали. Охлажда, но според момчето трябва да е под 10° и той смята, че нещо клапите не са наред (някакви дунапренчета имало) и се смесва въздуха с парното и затова като загрее и климатика не може да свали по ниски температури.

Вие какво мислите? :hilezh:

Пробвай да си измиеш (внимателно) радиаторните пити на климатика и на антифриза с пароструйка и ако изтекат реки с кал, лайна и всякакви боклуци, значи скачай в колата и слагай ушанка да не настинеш. Аз така направих миналото лято още с Б4-ката и разликата беше невероятна. Само внимавай при миенето да не ти преебат радиаторите! В краен случай разкарай филтъра за въздуха към купето и също ще помогне, щото ти усилва струята. Ако подейства, сподели! Успех! B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Копача "Алеко" Няма кранче. И той е като колите - само с клапи.

Старите 412 имат но преди да слагаш виж какви са входния и изходния отвор на това кранче и дали ще ти осигури същия дебит, за да нямаш ядове през зимата.

Ако решиш да затапваш през лятото, внимавай с тръбичките на радиаторчето , че като чета тук какви проблеми с тях.... B)B):hilezh:

Май най-добре е да се върне старото положение на клапите с нов дунапрен. Малко повече игра, но това си е орегинала.

Успех B)B)B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля!

Филтъра е доста важен според мен...пробвай при по-висока скорост дали ще духа по-студено ако е така значи няма да е лошо и филтъра да смениш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При рециркулация няма филтър. Дупката за въздуха е долу под жабката. Може да се види ако се наведе човек.

Кранче за парно имат Жигулитата / Ладите. Не е лоща идея ама не знам как ще се отрази затапването на радиаторчето на общото охлаждане. Т.е. да не се прецака циркулацията нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наскоро не духаше почти и си мислех че е от фреона или некой датчик а се оказа филтъра смених го и измерихме температурата по 4° ;) направо не повярвах ама филтъра 14лв ;) беше черен като въглен

Вие какво мислите?

А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля!

Мисля че грешиш ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Филтъра го смених днес, но от това температурата не падна. ;) Даже карах известно време без филтър, но не забелязах разлика.

Тествах в града малко кръгчета под жаркото слънце и на първа степен на вентилатора

поддържа приятна температура без да ди духа силно и без да се потиш. Може би ще го оставя така.

А Saq аз не търся под 10 град температура в купето ;) - толкова трябва да е на изхода на решетките ... даже и по-малко. ;)

... ще пробвам и метода на daks - огледах подробно питите на радиаторите - не изглеждат кални, но бъкат от разбообразна фауна: пчели, пеперуди, мухи ... доста на гъсто съм ги нанизал. Ще пробвам да ги измия обаче с една приставка на градинския маркуч, че тази идея с пароструйката ме плаши малко ;)

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Приятелю ти казваш че след допълването на системата си достигнал спад на температурата и после отново се е повишила с няколко градуса ,дали херметичноста на системата не е сериозно нарушена?Дано разрешиш проблема ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ти е заредил климатика с точното количество фреон, майстора може да прецени по манометрите за ниско и високо налягане как работи климатика и дали повредата е в клапата "топло-студено" или някъде на друго място в системата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След като ти е заредил климатика с точното количество фреон, майстора може да прецени по манометрите за ниско и високо налягане как работи климатика и дали повредата е в клапата "топло-студено" или някъде на друго място в системата.

:huh: елементарно нали само да знае къде да гледа :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Те за това ги правят големи ония "часовници"

ъхъ ама като ги гледаш трябва и да си дефинираш какво виждаш нали :unsure:

щото пълначи много гледачи на часовници малко :huh::huh::flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря много за съветите на всички - ориентирах се вече за какво да питам.

Засега е охлажда достатъчно, но като почнат жегите ще отскоча и при други майстори да замерят системата!

Тоя пич имаше наистина големи часовници и току гледа в тях, току в термометъра, въртя кранчетата там на бутилката с фреона, кара дори колата и според него всичко друго работи нормално. Единственото му логично обяснение остана да смесва въздуха.

Все пак ще взема едно независимо мнение от Импас-56 и ще докладвам тук.

Само ме е страх да не кажат и те, че е за "допълване" и да ме "таксуват" още веднъж :lol:

... ще трябва да се науча и аз да разпознавам часовниците тогава :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество?

Точно толко трябва да е :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество?

И колко ти взеха ако не е тайна !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първо надуха цялата система със въздух на 15 атмосвери и стоя така един час.После направиха вакум и се оказа че иглата на компресора не държи.Смениха я и напълниха системата с фреон и започнаха да слушат нещо с едни слушалки и едно малко уредче и всичко беше ток.За цялата работа-проверка и пълнене със нова игла-55лева

Редактирано от Ясен Русков
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами първо надуха цялата система със въздух на 15 атмосвери и стоя така един час.После направиха вакум и се оказа че иглата на компресора не държи.Смениха я и напълниха системата с фреон и започнаха да слушат нещо с едни слушалки и едно малко уредче и всичко беше ток.За цялата работа-проверка и пълнене със нова игла-55лева

Супер ... добра цена - и как духа?

Изстръпва ли ти ръката?

Мериха ли го с термометър?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Брато за твоя проблен не е лошо наистина да шунтираш за известно време

радиаторчето на парното и да установиш дали наистина е клапата.

Щот инъче доста разглобяване ще падне за нищо ,а шунта е нищо работа.

Дано намериш разрешение.Успех! :huh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Ако ти изтръпва ръката, значи изобщо не духа :steinigung::wall::flehan:

Ей на тва се вика "сексист" :D

Аз пък цял април се пържих от мързел да го зареда тоя климатик ... сега като го напълних настана ледниковия период и не мога да му се нарадвам ... пуу дейба и късмета :huh:

ПС: В момента в Пловдив небето се разцепи и се изливат реки :huh:

Редактирано от brunobanani
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Супер ... добра цена - и как духа?

Изстръпва ли ти ръката?

Мериха ли го с термометър?

Ами днес го измерих- при външна температура27 от решетките 14гр.Това е с външен въздух.Не знам нормално ли е......мен ми се струва че трябва да е по студено :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация, вчера минах покрай колегата СУМИСТА, за една голяма лична услуга и да видим, има ли нужда да се пипа нещо по климатика. Човека пусна на "Лоу" и измери температурта на изходящият въздух. Показа -2.5С. :bia: Направо се опулих. Но това е положението.

Благодарности на СУМИСТА, естествено не взе и стотинка (мислех да го боря да си плащам, ама се отказах, че щеше да батална гледка ако се бяхме сборили :bia::ja: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...