Ицката Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 Добре де, аз четох четох и пак аджеба не разбрах принципа.. Уж Торсен предава въртящия момент на колелата с по-добро сцепление.. Обаче при нулево сцепление, т.е. дори само едно висящо колело, Торсен предава изцяло въртящия момент на него.. Правилно ли съм разбрал? Ако да, защо така се получава? Моля обяснете като за тъпанар Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
martinich Публикувано 12 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 12 Януари 2008 http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=9976http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=7142 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 13 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2008 Въпреки това горя от любопитство дали картинката ще е същата с предната версия на quattro, която е без EDS и примерно се монтира на 100 C4 и първите А6ци.... Няма ли да се намери някой мераклия с такова quattro да направи същия тест? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 13 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2008 Ако разгледате ФАКа в torsen.com ще прочетете следното:What happens when I have a wheel in the air? As mentioned above, the Torsen differential is a torque multiplier. The Torsen requires some type of resistance or friction in the system to function properly. A wheel in the air provides zero torque or friction on the system and as the Torsen multiplies the available torque, zero, by its TBR, the end result is still zero. In response to this, we developed the Torsen T-2R with pre-load to combat those wheel in the air situations. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200avant Публикувано 13 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 13 Януари 2008 Въпреки това горя от любопитство дали картинката ще е същата с предната версия на quattro, която е без EDS и примерно се монтира на 100 C4 и първите А6ци.... Няма ли да се намери някой мераклия с такова quattro да направи същия тест? Аз , аз , може ли аз ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
dinox Публикувано 14 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2008 До колкото съм запознат - централния торсен диференциал разпределя въртящият момент към задния или предния мост така че този с по добро сцепление получава повече върт. момент. Или иначе казано - гумата която преплъзне и се отнема върт. момент за сметка на другите. Може ли някои тогава да ми обясни това филмче ? Защо задния мост се върти самостоятелно ?ето и още едно, в реална обстановка Защо задния мост се върти самостоятелно ?Защото торсена е отворен, но поради това, че натоварването на двете задни гуми е еднакво, задния диференциал още не се е отворил и върти двете гуми. За другия случай вече и задния е отворен и затова върти само една гума. Колегата би могъл да си помогне с ръчната, а не да рие половин час и да се окопава. Куатрото не е панацея и тези които го използват е редно да са наясно с възможностите му преди да предприемат каквото и да било. Куатрото работи само при достатъчно сцепление и това трябва да е ясно на всички. При липса на сцепление на помощ идват допълнителните системи, а при липса на такива и наличие на поне малко мозък, се прибягва до добре известните стари номера. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
g5bg Публикувано 14 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 14 Януари 2008 Защо задния мост се върти самостоятелно ?Защото торсена е отворен, но поради това, че натоварването на двете задни гуми е еднакво, задния диференциал още не се е отворил и върти двете гуми. За другия случай вече и задния е отворен и затова върти само една гума. Колегата би могъл да си помогне с ръчната, а не да рие половин час и да се окопава. Куатрото не е панацея и тези които го използват е редно да са наясно с възможностите му преди да предприемат каквото и да било. Куатрото работи само при достатъчно сцепление и това трябва да е ясно на всички. При липса на сцепление на помощ идват допълнителните системи, а при липса на такива и наличие на поне малко мозък, се прибягва до добре известните стари номера.Taка е! Колегата правилно е написал,че при загуба на сцепление на единия мост, торсена вече работи като отворен диференциал. А как работи OPEN DIFFERENCIAL, може да се прочете и разбере по-лесно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Audi V6 Публикувано 16 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2008 Въпреки това горя от любопитство дали картинката ще е същата с предната версия на quattro, която е без EDS и примерно се монтира на 100 C4 и първите А6ци.... Няма ли да се намери някой мераклия с такова quattro да направи същия тест?100 Ц4 няма ЕДС и по лични наблюдения (при минаване на технически преглед през валовете) няма ядове, не са ме бутали. А6 Ц4 пък е с ЕДС (няма ръчен блокаж на задния мост, АБС коригира), би трябвало да е с по-добро поведение. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo-G Публикувано 16 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 16 Януари 2008 (Редактирано) Това, което аз прочетох за EDS-а беше, че като прегреят спирачките се изключва и се получава въпросната картинка с валовете.quattro generation IVStarting from 1996 on Audi A4 / S4 / RS4 (B5 platform), Audi A6 / S6 / RS6, Audi A8 / S8 with both manual and automatic transmissions. Also on VW Passat B5, where it was initially referred to as Syncro, but by the time it reached US soil, it had been re-christened 4motion. Also used on the Volkswagen Phaeton and sister vehicles; also the Volkswagen Touareg where they use separate transmissions, PTU's and front axles.Manually locking rear differential was replaced by "electronic differential lock" (EDL) (Difflock imitation, detects wheelspin via ABS sensors and applies brakes to the one spinning wheel, thus transferring torque via open differential to the opposite wheel which has more traction). EDL works at speeds up to 80km/h (50mph) on all quattro models (on non-quattro models: up to 40 km/h (25 mph).Torsen center differential, 50:50 split, automatically apportioning up to 80% of torque transfer to either axle.Open rear differential, electronic differential lock (EDL).Open front differential, electronic differential lock (EDL).In on-road conditions the car will not move if all four wheels lose traction. Torsen effect with one wheel in the air will not happen on quattro IV because EDL will apply brakes to individual spinning wheel and Torsen differential will transfer the majority of torque to rear axle.In off-road conditions (wheels in the air and an obstacle restricting the vehicle from moving forward) the car will still move when one front and one rear wheel lose traction. EDL will brake the single spinning wheel on an axle, transferring torque to the opposite wheel.However, the Electronic Differential Lock is not a replacement for mechanical differential lock. If the braked wheels start to overheat, the EDL will temporarilly be disabled, and the car will end up stationary, spinning those wheels which have no traction.* EDL на английски = EDS на немски. Редактирано 16 Януари 2008 от Ivo-G Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ицката Публикувано 17 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2008 Ми значи няма място за притиснения Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Spunky Публикувано 17 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2008 ами няма...в живия живот няма какво да стане, че да останеш на място, освен да легнеш по корем на сняг. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 17 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 17 Януари 2008 А лигава кал, окопаване в сняг, и други екстри?Колкото е по-проходим автомобила, толкова по-далеч е трактора, и шофьора му е по-пиян.Нали знаеш ;-) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
slav4o Публикувано 18 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2008 Наистина е така! Колкото ти е по- проходим автомобила, толкова по-надалече ще ходиш за трактор./ изпитано е на собствения ми гръб/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Spunky Публикувано 18 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2008 и все пак говоря за on road conditions Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 19 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 19 Януари 2008 Аз , аз , може ли аз ?Можеш ли да реализираш такова начинание? Сериозно питам.Наистина е така! Колкото ти е по- проходим автомобила, толкова по-надалече ще ходиш за трактор./ изпитано е на собствения ми гръб/Хахахахахха Това много прилича на изречение от Аутобилд преди години когато излезна първата Х5-ца: "носете си дебели убувки, че има голяма вероятност пътя назад да е пеша!" Е, сега са шампиони вече де..... ма колко вода изтече от тогава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pbest Публикувано 20 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 20 Януари 2008 Въпреки това горя от любопитство дали картинката ще е същата с предната версия на quattro, която е без EDS и примерно се монтира на 100 C4 и първите А6ци.... Няма ли да се намери някой мераклия с такова quattro да направи същия тест?"Теста" е правен по неволя - върти се само една гума (предна) останала почти във въздуха, а до другите нищо не стига... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wizi Публикувано 21 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2008 Имах предвид да се направи проба първо предните, а след това задни колела да стъпят на валци и да видим дали въпреки това колата ще потегли. Нещо което не се случва на клипчето, а оставам с впечетлението, че "теста", който си провел е бил малко по-различен!? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
redalex Публикувано 21 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2008 Уизи, кажи къде и кога и идвам. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
OSRacing Публикувано 21 Януари 2008 Доклад Share Публикувано 21 Януари 2008 Аз като се закопах на пистата на романски лифт, се въртяха задно ляво и предните две, задно ДЯСНО не помръдна, хем има блокаж, хем не проработи нещо, интересното е, че колата ми е била само с предни гуми на лед и си потегля и задния мост. Има няква врътка ма не мога да разбера каква, след като концепцията е ФУЛ ТАЙМ 4х4 би трябвало към всички колела да ходи въртящ момент и само дифа да се локва, иначе отпред нали има нещо анти слип или подобно на предния диф? за А4 95-та иде реч Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts