Jump to content

Подгряване на изпарителя


Recommended Posts

В случайя тази "рейка" представлява колектор за локално парно. Може да се намери в магазин за отоплителни материали или ВиК.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...
  • Отговори 174
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

 И сега какво ? 

 

 Поредното "ново 200" , ще се правят поредните "ъпгрейди" на АСЕ-то , че иде зима.

 

 Гледам , темата е малко "архивна" , кво става ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Иде зима , време е за я посъживиме :D Идеята е добра , трябва някой по - сръчен колега от форума да започне да предлага , като услуга " подгряване на изпарителя " , демек , който желае да му го направи по схемата , че май не е за всеки ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами , освен аз да го предлагам , на механичните инжекции вече ми е ясно как ще стане , как ще компенсирам оборотите и тн.

 

 Вече си купих два фланеца , с три и с четири свещи и като ми дойде вдъхновението , че монтирам единия.  А понеже тази вечер си купих и един Гоуф 3 ТДИ ама не съм му отварял капака още , утре ще го поогледам и ако си няма такова "чудо" , ще му монтирам и на него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

аз го направих още лятото ама не го бях тествал. та направих цялата система и си вързах само 2те свещи... реших че за 3тата ще дойде в повече. всичко уж работи ама аз не усещам да се затопля по бързо.

ето на кратко как направих всичко

взех си яко реле което да "пали" свещите като на захранващия кабел от акумулатора цъкнах един хубав бушон. управлението съм си го напрвил с термостат който уж трябваше да прекъсва веригата на 50 градуса ама сработва чак към 90 но тва е друга тема (отдавам го на това че съм го превързал с една свинска опашка към дебелия маркуч към радиатора :D ) управлението съм си го взел от кабела на алтернатора. тия неща са си въпрос на избор ако някой иска мога да му снимам и обяснявам по обстойно. всичко е мн лесно.
та да си дойдем на проблема... уж всичко работи и свещите греят ама не видях разлика... с работещи и с изключени свещи колата си загрява за еднакво време. в началото като я вързах си мислех че работи... засякох че за 7 минути си вдигна 70 градуса... на следващата сутрин го бях изключил и пак за 7 минути си вдигна 70 градуса. аз нещо не мога да си го обясня... ? някви идеи ?

системата си работи защото кабелите се загряват лекичко... което за мен означава че работи

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е ти пък се изложи с това за големия маркуч на радиатора , та той загрява чак като отвори термостата почти.

 

 Е не знам , на теория трябва да загрява по-бързо , но и при мен ефекта е съмнителен за сега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

тва е само докато текат тестовете... :) а и той служи за спиране на системата така че няма проблеми за сега... важното е че работи а ефект няма и не разбирам защо

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и друго... при системата на колегата KCV не виждам да ползва бушон ? а според мен е желателно да има. аз ползвам от тези дето ги слагат при захранване на усилватели ама нещо не ми харесва как се захваща малкия 4квадрата кабел... моя се стопи от хлабава връзка по време на тестовете и мисля да си го направя с обикновен бушон и кабелни обувки или ако има някви подходящи стойки

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не те разбрах на каква кола си сложил това чудо , но моята е А-6 С4 2.0 АСЕ , демек акумулатора ми е в багажника , а под капака има едно стърчащо "железо" с капаче над него и там се подава ток с кабели , демек е "+" , та това нещо е на резба , развил съм го и под него съм захванал клемата с захранващия кабел на "системата" , та точно там съм сложил и бушон , в моята кола е оригинален бушон , някакъв голям - 80А , беше "главен" в таблото на един Колт , с клеми е , направо с болтове и гайко го захванах , а на един френд на същата кола му правих същото , но там ползвах бушон за усилвател , от тия с прозрачното тяло : https://www.google.bg/search?q=%D0%B1%D1%83%D1%88%D0%BE%D0%BD+%D1%83%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB&espv=210&es_sm=122&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=xdqXUsG5Eqej0QWjpYHwAQ&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=819&bih=513#facrc=_&imgdii=_&imgrc=lOMZRIaSFiEcFM%3A%3B0vpGHEBXxYoQOM%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.proton-bg.com%252FImageView.aspx%253FArticle_ID%253D13679%2526ShowInFirstPage%253D1%3Bhttp%253A%252F%252Fwww.proton-bg.com%252FArticle_Detail.aspx%253FArticle_ID%253D13679%3B640%3B480

 , 60А и няма грижи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... при системата на колегата KCV не виждам да ползва бушон ? а според мен е желателно да има. ..

 

Има колега, бушона е тип пластина и се намира в корпуса на релето с VAG № 191 911 261 B

208327_x800.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

на Б3 съм го монтирал :)

и аз ползвах такъв бушон ама не ползвам толкова дебел кабел а само 4квадрата. уж му калайдисах края да не се разплита и го стегнах яко ама като съм човъркал може нещо да се е разхлабил и от кофти връзка се стопи тялото :D  ся ще си търся някъв голям обикновен автомобилен предпазител с подходяща стойка или ще си го захвана направо с кабелни обувки.. ще го мисля

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, айде някой колега който има такъв фланец със свещите, дори и да не е от ауди да предложи цена та да си купя. Мерси предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

влизаш в раздел купува продава и си търсиш... не е сложно :) а и за какво ти е на теб тоя фланец... гледам си с 1.9 ТДИ .. би трябвало да имаш такъв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 11 months later...

Колеги никой не каза точните разлики преди и след монтажа на подгрева.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

При мен има нещо гнило. Първо бях монтирал подгрева на единия маркуч на парното - ефект 0. Викам си на празен ход няма дебит на течност и затова не грее. Сега го монтирах на няколко сантиметра от входа на изпарителя. 4-те свещи ги пробвах на сухо за секунда стават червени. Като цъкна копчето волтажа ми пада с около 1V, което е признак че подгрева работи, ефекта пак е супер малък. 5:30мин без подгрев срещу 4мин до минаване на газ, когато съм с подгрев, това при еднакви условия и температури. А тука гледам се говори за 50% по-бързо загряване. Ето го подгрева ми:

post-70124-1421193746,741_thumb.jpg

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разликата е толкова малко,не е нужно да се товари динамото с този бързовар.Незнам при дизелите как е парното със свещи или без.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако разликата е толкова малко,не е нужно да се товари динамото с този бързовар.Незнам при дизелите как е парното със свещи или без.

Знам, затова и не го ползвам. Трябва да засека по датчика в изпарителя какво се случва.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е така защото освен изпарителя се опитваш да подгрееш и двигателя - просто докато циркулира антифриза през двигателя се охлажда. Би имало смисъл ако нагряваш само изпарителя - т.е докато е студен двигателя (под 30-40С) да спреш циркулацията на антифриза посредством ел. вентил на входа на изпарителя. Така топлината от свещите ще отива само в изпарителя и ще го загрее почти веднага. Ел. вентил за антифриза на изпарителя трябва да се управлява през т-датчик - при достигане на определена температура на изпарителя или двигателя да пуска отново циркулацията на антифриза през изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ел. вентила е преди подгрева, но така не вярвам да загрее водата в изпарителя, освен ако свещите не са завити на корпуса на самия изпарител.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още ли се занимавате с това бре ?

 

 Не ви ли казвах , че ефекта е никакъв , макар че не изглежда логично ?

 

 Моя фланец беше с 4 свещи , "пълен автоматик" го бях направил , термореле...дрън-дрън...

 

 Харчеше ток като лудо , стрелката на волтметъра на таблото падаше до към 11 волта , а да загрявам по-бързо , не усетих.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е моята пада до 13V, не си играх да правя управление и т.н. защото исках първо да усетя ефект, като си бях поставил за цел 40% намаляване на времето за преминаване на газ, всичко под 40 е загуба на време...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Замислях се за това начинание още когато бях с обикновената АГУ,но мисля,че няма смисъл.С моя ГИ при минус от 10 -минус 17 гр,колата превключваше на газ на втория километър,но тези 2 км са спускане по надолнище без газ на 4 предавка,след като тръгвам веднага след запалването.На няколко пъти паля двигателя и го оставям да работи на празен ход /което не обичам да правя/докато почистя замръзналото стъкло.Това са около 2 мин,ГИ превключва още на първия километър на газ,след като тръгна.Нямам кора под двигателя,ако имах може би по-бързо щеше да превключва.Трябва да се примирим с това,особено със сегашните цени на горивата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи ел. вентила е преди подгрева, но така не вярвам да загрее водата в изпарителя, освен ако свещите не са завити на корпуса на самия изпарител.

Точно така, свещите трябва да са завити на самия изпарител - тогава ще има голям ефект. Все пак това има смисъл да се прави основно ако колата може да работи само на газ (бензиновата горивна система е заминала безвъзвратно по една или друга причина). В останалите случаи не си струва много много да се прави отделен електрически подгрев на изпарителя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...