Jump to content

Смяна на бензинов двигател с дизелов?


sre4ko

Recommended Posts

Здравейте колеги,

Може би темата да е малко тъпичка и странна, но съвсем информативно искам да питам дали на Ауди 100 С4 2.0Е ААД двигател може да се качи дизелов - пример 1.9 ТДИ? Знам, че има фабрично такива (А6) или някои ще кажат продай тази кола и си вземи оригинална без да се занимаваш с тези глупости. Но както се казва - всеки луд с номера си или кой както иска да го тълкува. Та може ли на такова купе да "пасне" двигател от VW GOLF 3 1.9 TDI, AUDI B4 TDI или някои мотор от групата VAG? Мисля, че трябва да стана - те са еднакви мотори, а за предавателната кутия да ли ще стане от бензин на дизел или ше трябва комплект (има разлики в предавателните числа на бензинови и дизелови) - незнам в захващането има ли разлика? ще ви благодаря за изказаните мнения колкото и темата да е малко странна и налудничава.:nein:

Забравих да попитам и други какви промени трябва да се направят по автомобила ако се извърши такава смяна на двигателя?

Поздрави,

Sre4ko

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Филма е голем, брат... по-добре не се занимавай с глупости... много време ще ти отнеме и некакси се обезмисля... требе да се смени всичко... инсталации, други глупости.... абе филма се води психо-трилър :nein:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тази теме ми навява спомени за една друга подобна дето беше за слагане на куатро.

Ами колега смяната на колата в случая е най рационалното решение.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Знам че темата е арна;) Хората са го казали, че човек когато си няма работа си "гласи" децата (май така беше)? Както си го е направил завода-производител по-хубаво нема!!!:flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:rolleyes: колега и аз съм на такава вълна,защото ако си махна моята не мога да взема никакъв читав дизел.

А на въпроса според мен може защото имам един познат който е направил същата интервенция на пасат,само че при него направо си е на далавера,защото е взел купето със страшно издухан мотор и на супер цена и вместо основен ремонт, хоп дизелов мотор в добро състояние.Ама трябва едно пояснение той е ЛУД ОПТИМИСТ МЕХАНИК.

А аз имам един въпрос към хората с дизели имали смисъл да се купи някой издухан дизел на добра цена и да му се направи основен ремонт КАТО СЕ ИМА НАПРЕДВИД САМО ЦЕНАТА НА чАСТИТЕ И ТОВА,чЕ СЛЕД ТОВА щЕ СЕ ДВИЖА ПОчТИ БЕЗ ПАРИ?За хамалогията ми е ясно питам в левове какво чудо може да ми се случи и дали е вярно,че един дизелов двигател не можел да се разтаврира така добре като бензиновия ИЛИ ТОВА СА ГЛУПОСТИ?

Много ще съм ви благодарен ако се обосновете по точно и най вече в цифри защото съм пред такава дилема.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

абе колега при тия цени на нафтата невярвам че ще се движиш почти без пари. а дали си заслужава е в зависимост на каква кола искаш да правиш основен ремонт, ако колата струва 5000лв и вкараш примерно още две хилки за основен ремонт неси заслучава, но ако струва 20 бона тогава 2000лв са нищо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

може би се има предвид, че има роднина тираджия или нещо такова, от където всяка седмица изпадат по 40 литра нафта на добри цени.

поне аз познавам доста хора, които именно поради тази причина си купиха дизелови автомобили.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата redalex почти е познал верния отговор само,че е на 0лв или на цени малко по високи от газта.

Исками се пак Ц4ка и то по малкия мотор 115к.с. който мисля,че е 5 цил. и по евтин и лесен за ремонти и подръжка.Но финансите ми са ограничени до 5х а за тези пари само котури.

Та въпроса ми е кой мотор от гамата е по добрия вариант,какви пари би струвал осн.ремонт САМО чАСТИ и след това какъв ресурс би имал?

Всички сега бихте ми казали за тези пари да си взема една Б4ка и да не се занимавам с глупости,да де ама и те не са на по-малко от 500х и е въпрос на време да сдаде багажа,затова предпочитам да хвърля повече труд и нерви и да имам поне един надежден двигател който ще ми се изплати за няколко години при тези цени на горивата,и да не се лишавам от здравината и комфорта на ц4ката.

Ще съм много благодарен на хората който карат такива мотори да споделят какви са им лошите страни и какви изненади да очаквам.

Питам много защото до сега само съм карал два дизела ама не съм ги подържал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 6 years later...

Колеги макар и малко късно, но надявам се да е полезно за хора които се интересуват от мотора с код ААТ, 2.5 ТДИ 115к.с. Моето Ауди 100 е с 6 /шест/ степенна скоростна кутия. Аз съм с такъв и гордо мога да кажа, че този мотор е прекрасен!!! Изключително икономичен за подобен клас автомобил - 8л/100км градско и 5,5 л/100км извън града. При показание на оборотомера от 2100 об/мин на 6-та предавка се движа със 120км/ч и като настъпя педала излитам без значение дали съм на равен участък или изкачване!!! Обслужването по сервизите не мога да кажа в какъв диапазон е, тъй като аз имам условията и инструментите и сам си правя обслужването на мотора, ремъци, масло, ролки. За ремъка си е мъка защото се сваля почти всичко отпред и си е играчка. Този мотор с правилна поддръжка си е железен ! На този мотор, слабото му място е ТУРБОТО ! Ако то е заминало мотора става много куц. Мой познат със същия мотор започна да му тече масло от турбината в интеркулера. Само да вметна, че всяка /вкл. и моята/ турбина на този мотор втора ръка пуска малко масло в интеркулера и перидично трябва да се наблюдават. Ако количеството се увеличава значи турбината си заминава. Задължително изчиствате радиаторчето на интеркулера, намира се долу в дясно от вътрешната страна на предната :D бронята. Друго което трябва да се наблюдава ЕГР клапана. Необходимо е да се изчисти или провери дали отваря и затваря когато трябва. След тези основни процедури, ако искате 100-цата да бъде пъргава махате катализатора както аз направих. Първо се опитах да го чистя. Първия път го продухвах в продължение на 2 часа с компресора и пак пускаше ооооблак от сажди. Сложих го и колата имаше подобрение, но след 3 месеца отново тягата намаля и тогава окончателно се разделих с него. От опит мога да кажа, че когато карам на 2-ра предавка с около 1500 об./мин като натисна педала и започвам да въртя гуми, смяна на 5000 об./мин на 3-та настъпвам педала и пак върти гуми ! Този мотор е изключително динамичен, бързо се развърта и въпреки че турбината му не е с променлива геометрия има достатъчно тяга, и в ниските обороти но след 2200 об/.мин. излита. В диапазона 850-2200 об./мин. мотора е с около 80к.с. Включи ли се турбината конете се събуждат до 105 тъй като според мен колите втора ръка имат някой друг умрял кон. :D
Трябва да спомена и наблюдаваните при мен недостатъци. Честа смяна на подгряващи свещи. Веднъж годишно поне по една свещ изгаря. Също при мен се наблюдава бързо износване на четките на стартера. Сменял съм ги два пъти. Износят ли се и колата трудно пали. Горивото ако не се лъжа се впръскваше при достигане на 350 об./мин подаване от стартера. Не ги ли достигне гориво не се впръсква.
Инъче казано имаш ли свещи и добър акумулатор този мотор със сигурност ще запали !!! Тестван е при -20 оС която температура доста често се досига в Добрич почти всяка зима. Мотора НЕ Е "излишно" наблъскан с електроника и общо взето всеки майстор може да се оправи за основните проблеми и без VAG-COM. 
Надявам се да съм бил полезен :)

Редактирано от flame
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То ААT-то може и да е само 115 коня ама въртящия му момент е почти същия като на АЕЛ-a. Някакви там 5 нютона имаха разлика ако не се лъжа :D

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цитиране на предходно мнение!

265/290 ---има разлика, не са 5 а 25

http://www.auto-data.net/bg/?f=showCar&car_id=4772

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

много манги ще глътне тоз фокус

мотор комплектован + кутията - 1500лв

тампони на мотора - 150 втора ръка, 600 нови

компа - 200

кабелаци - 100

към 2000 отива без работа и търчане

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

как ги сметна тия цени ,колега.

Има разни обяви за по 1500лв цели коли с 2.5 ТДИ, вЕрно не са в перфектно състояние ,но стават за подобен проект.Според мен цялото начинание е безмислено ,няма смисъл да се наливат толкова пари ,като се сложи чертата накрая излиза ,че е по добре да се купи цял автомобил с дизелов мотор отколкото да се прави трансформация от бензинов в дизелов.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

който е търсил мотор знае , а който е сменял е сигурен , иди и намери АЕЛ за 1500 целия автомобил. ще ида да го купя да го разпродам на части.

Цитиране на предходно мнение!

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

говоря за 100 Ц4 с ААТ мотор,иначе и А6 Ц4 с АЕЛ има под 2000лв ,ето една без много да се ровя http://www.cars.bg/c1050965

 

ето и стотица под 1500лв http://www.cars.bg/c1066424

Редактирано от stanis
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

говоря за 100 Ц4 с ААТ мотор,иначе и А6 Ц4 с АЕЛ има под 2000лв ,ето една без много да се ровя http://www.cars.bg/c1050965

 

ето и стотица под 1500лв http://www.cars.bg/

ти на тез коли трябва едни 2000 лева да налееш да ги вкараш в пътя, който се отърва от тях си е направил сметката. достатъчен е един маховик да имаш с демпферна шайба и ве4е си на 1200.

Както и да е всеки си знае масрафа за какво да си харчи парите.

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тия вече не можеш да ги намериш здрави. На по 19-20г. са.

Мойта като гледам ще я направя на 20г.

така е ;) но чаркалаците им не поевтиняват

Редактирано от ivajlo petroff
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Не е много за вярване, но старото ми ААТ с чип вървеше зверски в сравнение със сегашните ми 2 бр. АЕЛ-и -  и двата са също с чип и всичко им е ОК, просто и аз не си го обяснявам логично ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...