Jump to content

прекъсване на Ауди Б4-АБК


curica

Recommended Posts

Здравейте колеги,от известно време както си карам и започва да предърпва,тихите обороти се променят от 800 до към 1500-2000,на свободна без газ се получава същото нещо,незевисимо на коя предавка е.Това нещо не го прави постоянно,можи да си караш няколко дни,и се появи.Като поседи 15-20мин.се оправя.Сутрин си пали без проблеми и оборотите са нормални.Съмнявах се в моторчето за празен ход,смених го,и известно време всичко беше ОК,но се появи пак.Смених и свещите с препоръчваните NGK BUR6ET\ старите бяха същите\.Търсих във форума инфо,но не попаднах на подобен казус\може би не съм търсил правилно\.Ще съм благодарен за помаща Ви :) Колата е AUDI B4 ABK

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 65
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колега това нещо ми намирисва на температурен датчик(синия) на тройника.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така ама си мисля че имам вода в резервоара защото го прави само като намалее горивото. Дали ще стане стария изпитан трик при зареждане на гориво да сипя вътре в резервоара 1 бутилка спирт да се смеси с водата и да изгори.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен беше нещо такова! Паля си колата без проблеми трагвам и си карам и по едно време почва да прекъсва, дави се, натискам педала на газта и нищо все едно не съм го натиснал, никакво изфорсирване.Така например си "карам" около 200-300 метра и като отпуши нема спиране.На мен ми се струва че дросела прави некви мизерии, но ще го видя като се постопли.Сега си паля колата на бензин, загрява малко и си карам на газ.

П.С. Придърпването го прави на бензин :hilezh:

Иначе синия датчик на загрят двигател показва към 200 ом.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам само на бензин нямям газова уредба,няколко дни не ми е правила това нещо,но в сряда или четвъртък,ще ходя на диагностика и ще видим какво ще покаже.Иначе ми казват че може причината да е в горивния филтър-сменил съм го преди 15000км.,друг майстор се съмнява в бензиновата помпа,но мен не ми се вярва,защото колата негасне,ама знам ли :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На мен филтъра ми е на 1000км, но помпата сега не ми се разглобява.Ако е бараш нещо пиши какво е станало.Но вярно иначе проблема е все едно че не достига гориво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И при мен е така ама си мисля че имам вода в резервоара защото го прави само като намалее горивото. Дали ще стане стария изпитан трик при зареждане на гориво да сипя вътре в резервоара 1 бутилка спирт да се смеси с водата и да изгори.....

Внимавай с дозата на спирта ,щото скоро един приятел сипал на БМВ-то на 10л. бензин , половин шише спирт

и на другия ден му се разсвири помпата в резервоара. :unsure:

Може би на пълен резервоар едно шише спирт е нормално. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, не се престаравайте със спирта. Едно време старите шофьори казваха 100мл на 10л бензин, но все пак се коментираха разни лади и москвичи, а на тях малко и сняг с ракия да им метнеш, пак ще вървят. Аз от време на време ползвам разни добавки я за почистване на инжекцион, я за премахване на водата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имоита беше така,но колегата е прав за релето имах спукани спиоки след интервенция със запояване проблема се реши.

Ново реле беше около 40лв. ако несе лъжа ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря на колегите,свалих релето,видимо нямаше нищо,но мой приятел автоелектричар прегледа спойките с поялника-така да се каже.Сега си е OK,ще видия по-нататък как ще е. :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Стига си сменявал без да знаеш какво!Самите признаци те ориентират.Проверяваш пьрво датчика на температурата с омметър на 80 градуса около 250-300 ома след това изключваш ламбда сондата ,защото ако не работи правилно бьрка ЕКУ а то горивото спрямо вьздуха а аз мисля че най-вероятно по признаците които описваш е бензиновата помпа защото ако се е износила след като поработи малко започва да и спада налягането и двигателя започва да работи по тоя начин.Накрая измери и потенциометьра на дроселовата клапа тъй като от него също дава такива признаци.При отпуснат педал на газта 0.5-0.7 волта и с завъртане на дросела до около 4.5 волта ПЛАВНО БЕЗ СКОКОВЕ В НАПРЕЖЕНИЕТО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера ходих на диагностика,имаше 2 грешки на дебитомера и на потенциометър на дроселовата клапа.Момчето ми каза,че проблема е само от едното,но трябва да се закачи пак но когато направи пак този номер.Ще видим :hilezh: какво ще излезе накрая

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
Здравейте колеги,от известно време както си карам и започва да предърпва,тихите обороти се променят от 800 до към 1500-2000,на свободна без газ се получава същото нещо,незевисимо на коя предавка е.Това нещо не го прави постоянно,можи да си караш няколко дни,и се появи.Като поседи 15-20мин.се оправя.Сутрин си пали без проблеми и оборотите са нормални.Съмнявах се в моторчето за празен ход,смених го,и известно време всичко беше ОК,но се появи пак.Смених и свещите с препоръчваните NGK BUR6ET\ старите бяха същите\.Търсих във форума инфо,но не попаднах на подобен казус\може би не съм търсил правилно\.Ще съм благодарен за помаща Ви :hilezh: Колата е AUDI B4 ABK

Колеги и аз имам имам същия проблем като колегата curica. Колата ми е Б4, АБК 115к.с., 93г. Да поясня, че колата я имам от почти година (първи собственик съм в БГ) и от самото начало горе долу я усетих да прави така ( ту се появява ту изчезва). В момента колата от около вече два месеца е с газов инжекцион и порблема (когато се появи) си е пак същия няма значение газ бензин(между другото към инжекциона нямам никакви забележки, работи перфектно) . При мен оборотите се менят в по малък диапазон между 800-1000 но когато е загряла в работна температура. Студена не ми е хълцала никога, пали си перфектно и зиме и лете. Прави го само понякога, не е постоянно. Също както при колегата примерно както си карам и започва да предърпва и като отбия и дам на свободна оборотите са почнали да се менят. След като изчакам примерно 5-10 мин. се оправя и пак е пушка, всичко си е ок. Сега ще споделя пред Вас какво съм правил досега. Сигурно както повечето колеги тук и аз се усъмних първо ламбда сондата и без да се чудя много много направо отидох и си купих чисто нова на BOSCH и си я смених. Старата също си беше BOSCH (оригинална заводска) която ми я проверяваха че работи, но аз все пак я смених(така че сега имам една ламбда сонда излишна). А забавих да кажа, че преди това още като си я взех де са сманени всички филтри (включително и горивен). И така след като смених сондата след някой ден пак прехълца. От прочетеното тук във форума и споделеното от други колеги реших , че може да е от стъпковото моторче. Свалих го, почиситх го с разредител, падна нагар, изтече малко чернилка и моторчето светна (не че беше много зацапано), капнах му малко масълце и го солжих обратно вече профилактирано. И познайте всичко ок и след някой ден пак същия чалъм. Явно не беше от него, нишо поне го профилактирах. Следващата стъпка, която предприех беше да отида на комп диагностика. То беше тази седмица. Точно преди да стигна до сервиза хълцаше и като стигнах там и се оправи. Закачиха я момчетата на компа и познайте - няма намерени грешки, колата си работи перфектно. Едното момче все пак искаше да проверим потенциометъра на дебитомера. Искам да подчертая че този дебитомер не беше отварян никога до сега. Искам да подчертая и че колата никога не е гърмяла от газта. Отваря го вътре всичко перфектно, измести съвсем леко плочката с графитената писта надолу(по малко от милиметър) за всеки сучай, така че точките на пластинката да вървят по неизносената повърхност, въпреки че и както си беше нямаше износване, само леки следи от движението. Залепи отново после капака със силикон и си занимах като мейдувременно преди това барна графитента писта с мазния си мръсен пръст, което според мен не е добре. Вечерта същия ден като се прибирах пак захълца. Като си спомних как барна графитената писта с мазния пръст не издържах и вечерта си свалих както е капака на въздушния филтър с дебитомера махнах внимателно пластамасовия капак и си почистих графитената писта внимателно с тампон за уши и спирт след което намазах със силикон и запечатах отново. Така че и дебитомера е профилактиран вече. Клапата на въздуха с едвижи равномерно, пластинката не заяда никаде всичко 6. На следващия ден съм проверил свещите, кабелите, дистрибуторната капачка всичко 6. Буксите на дебитомера, на стъпковото моторче са почистени и напръскани с контактен спрей. ПО едно време захълца пак и аз веднага пак отидох до сервиза където ходих предния ден. Като отидох менеше оборотите 800-1000 и казах на момчетата да я закачат веднага, не исках да я гася за да не изчезне мененето на оборотите. Пред мен имаше една кола и докато да вляза аз да ме закачат и тя колата си заглади оборотите сама. Нищо. Закачат ме пак този път даде грешка на въздухомера и датчик за температурата на засмуквания въздух. Изчистиха ги, мерят пак тоз път не дава никви грешки, пак мерят пак няма грешки. Не могат да разберат от какво е. Заминах си аз и вечерта като се прибирам от работа пак го прави това. Оставих я аз повече не съм я бутал, ядосах се и по късно вечерта отидох да пия бира с цаца колата си върви без порблеми, няма хълцане няма дявол. На следващия ден (вчера) ходих до Трявна на панаира (аз съм от Габрово) пак никакви проблеми, върви като пушка. Ще споделя друго нещо което ми направи впечатление. Почових се в нета и видях, че за Б4 си има специален преходник за комп диагнстика 2х2 (както са буксите на Аудито) към OBD, който си се включва и в бялата и черната букса на колата, не като тия в сервиза да пъхат някви като игли (не знам как се казват) само в бялата букса,( да не би пък черната да е само маса незнам ) ама не ми хареса така.

В обощение мога да кажа следното неща, които съм проверил - не е дебитомера, не е от ламбда сондата( и ноавата я мериха работи перфектно), не е стъпковото моторче, не е от свещи, кабели или дистрибуторна капачка, не е от газовия инжекцион и преди него го правеше същото, и на газ и на бензин е едно и също няма значение. Това са нещата които са проверени и на 100% не е от тях. Това е нещо което ту се появява ту изчезва. Друго нещо което мога да кажа е, че миналото лято като я взех го правеше чат - пат, цяла зима един път не е хълцала или менила обороти (колата е нощувала на открито пред блока) работика е перфектно и сега лятото пак почна. Това което го прави ту се появява ту изчезва, но със сигурност мога да кажа, че цяла зима не се е появвявало. Нещата които не съм проверявал са както писа някой от колегите тук в тази тема май беше под кормилото долу в краката някаде беше за лоша спойка или тези температурни датчици (синия и незнам си какви още) да ни ми правят въртели те нещо, защото тъй като се замисля кагато е студено било колата не мие правила такива въртели. Моля накой ако се сеща за нещо или с е есблъсквал с подобен проблем като моя да сподели опит. И един въпрос към колегата curica след като е оправил въпросната спойка под волана появявал ли се е пак този проблем ? Благодаря на всички предварително за съветите и препоръките

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

B4 ABT същия проблем с мененето на оборотите и все още не знам от какво е. Сега се оправи и си карам нормално, ма от време на време полудява. Като на газ се форси до край, а на бенз 800 - 1200 об. Няколко пъти вадих стъпковия, и го отварях, и смазвах и се оправя за малко и пак. От няколко дена не ми е създавало проблеми, да чукна на дърво. Ако наистина някой знае нещо по въпроса и аз ще се радвам да го изслушам. :bia: Забелязах и друго, когато съм на скорост и примерно карам със 100, и си махна крака от газта, колата леко намалява след което сама си подава газ и ускорява, без да пипам педала. И на 3-та в града ми го е правила тва. Доста неприятно когато съм зад някоя кола.

Редактирано от penmark
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега щом при студено време не го прави залагам и аз на студена спойка. Премер за това е прословутия дисплей на климатроника на А4 В5 при студено свети а при топло премига (или обратно) и е от студените спойки. Презапойл съм го и заспа. Залагам на въпросното реле.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

голям пост колега, чак ме е страх да те цитирам ..:rolleyes:

тази ламбда сонда колко я взе и имаш ли я още?

И при мен е така ..на студено добре няма грижи ..топло стане ли хълца като твоята;)

Относно релето, колегата по горе който писа..има ли си номер и ще го разпозная ли в навалицата?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги и аз имам имам същия проблем като колегата curica. Колата ми е Б4, АБК 115к.с., 93г. Да поясня, че ........................

Датчик на ХОЛ.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги здравейте, имам нови неща за разказване. Вчера проверих релето под кората на волана, което се намира в лявата страна и е под номер 30 и е отговорно за коректната работа на ECU-то. Проверих жиците които влизат в куплунга на релето ок са. Свалих релето (сваля се като се драпне от куплунка излиза само черното и се дърпа малко силно), премерено беше от брат ми с мултицет ( дипломиран инженер по електроника :hilezh: ) - работи. Отворихме го - държи се на две щракалки, вътре всичко беше точно (има една бубина, една дебела жичка и един "обратен" диод ), не забелязахме нещо нередно, всичко си беше добре запоено, диода работи, дебелата жичка не се беше разпоила нещо. Сглобихме релето и по обратния път на куплонга, завиване на кората и изключване на релето като виновник за проблема. Релето се поставя така, че 30 да е с надолу главата, то по друг начин не може и да се сложи. Единственото нещо, което не бе проверено беше синия температурен датчик на тройника, който подава информация на ECU-то за температурата на двигателя. И така поразрових се в една дебела книга на АУДИ 80, в която пише, че този датчик при температура 20 градуса (стайна или студен двигател) трябва да дава съпротивление в диапазона от 2000 до 3000 ома. И така този датчик веднага беше измерен с мултицета и студен двигател и горе долу температура около 25-30 градуса показа съпротивление от 1000 ома, което не е в границите. После запалих двигатела и го подгрях до 90 градуса. Следва откачане на куплунга и пак премерване, показанието беше около 250 ома (което е в нормата, по книга на загрят двигател г одават между 200-300 ома). Но това, че не беше в нормата на студен двигател ме накара да мисля, че нещо не е наред. И така днес сутринта отидох и си купих нов датчик за 22 лева на FACET (италиански). Веднага го измерих на стайна температура си показа точно 2000 ома, което си е нормално. Днес вечерта след работа се заех със смяната му. Първо трябва да се поизчака да изстине двигатела. После се откача куплунга, аз откачих куплунга и на другия датчик (сивия) за да се освободи още малко място. След това се маха скобата, което го държи. Забравих да кажа, че преди това трябва да сте отвили капачката на разширителния съд за да спадне налягането, в противен случай рискувате да си измиете очите с антифриз. След като се махне скобата датчика излиза лесно, издърпва се с два пръста и готово, няма винт. Хубаво е отдолу да сте подложили съд за да ползвате пак изтеклия антифриз отново(един леген под кората решава проблема). След като извадете стария датчик трябва да извадете и старото гумено уплътнение към него с пръст. След като се отече антифриза слагате новия датчик ( с каналчето на букстата към двигатела) с новото уплътнение, щраквате скобата и готово. Свързвате куплунзите на датчиците, наливате обратно изтеклия антифриз през марля да не влизат обратно изтеклите боклуци и готово. Хубаво е да имате още малко антифриз под ръка за всеки случай щото на мен ми направи малко локва на пътя та си долях нов. И така палите двигатела, изчаквате да стопли и да почне да върти на големия кръг (като започне да тече в разширителния съд) обезвъздушавате системата от болчето което е на тръбата която влиза в копето и готово. След това направих няколко стартови отсечки в квартала за да се включат вентилаторите, гасих палих, гасих палих пак покарах пак гасих , палих нямаше хълцане. Преди горе долу така кат оправя и трябваше да се е появило (в повечето случаи). Така, че колеги ще видим сега как ще е работата и ще ви пиша. Да ви кажа датчика който го свалих е на VDO Made in Germany, със разни номера по него, състарена избледняла пластмаса, смятам че това си беше оригиналния датчик на колата. На 15 години е и може да прави микета понякога обаче пак в повечето време работи. Смятайте оригиналните неща по колите колко са корави. Ще ви пиша как е колата, но аз съм почти на 100% сигурен, че е от него. Моят съвет към колеги които са първи собственици на Audi в Бг, много много да не ги разбазикват, да не отварят и ровят по дебитомери или пък някви пишман майстори да им ги ровят, защото повечето не седнали да прочетат малко литература да видят какво пише по дебелите книги, ами ровят на магия. За един кирлив температурен датчик, хора от ел сервиз със лаптопи и каква ли не техника не моагат да разберат за какво става реч. То и само с техника не става, трябва и малко акъл и да се попрочете това онова.

голям пост колега, чак ме е страх да те цитирам ..:steinigung: тази ламбда сонда колко я взе и имаш ли я още? И при мен е така ..на студено добре няма грижи ..топло стане ли хълца като твоята:lol: Относно релето, колегата по горе който писа..има ли си номер и ще го разпозная ли в навалицата?
Колега, сондата я взех за 160 лв (с намаление от 20 лв) на BOSCH, точно за 2.0 Е АБК, съащата като оригиналната с букси и всичко. Но ако ти е заминала сондата трябва колата всеки път като загрее да ти мени оборотите в лек диапазон.При каране няма да усетиш хълцане. Трябва да ти се е дигнал разхода, ако е тя. Иначе оригиналната сонда си е в мен и тя си работи.
голям пост колега, чак ме е страх да те цитирам ..:) тази ламбда сонда колко я взе и имаш ли я още? И при мен е така ..на студено добре няма грижи ..топло стане ли хълца като твоята:) Относно релето, колегата по горе който писа..има ли си номер и ще го разпозная ли в навалицата?
Колега, сондата я взех за 160 лв (с намаление от 20 лв) на BOSCH, точно за 2.0 Е АБК, съащата като оригиналната с букси и всичко. Но ако ти е заминала сондата трябва колата всеки път като загрее да ти мени оборотите в лек диапазон.При каране няма да усетиш хълцане. Трябва да ти се е дигнал разхода, ако е тя. Иначе оригиналната сонда си е в мен и тя си работи.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

След проверката на релето-30,свалях потенциометъра на дроселовата клапа,отворих го и го напръсках с контактен спрей.От както съм пуснал темата не ми е правила този номер,но си остава проблема със замислянето при подаване на газ в ниските обороти-до 2000.Точно заради това свалях потенциометъра на дроселовата клапа,а и на диагностиката както писах преди,даваше грешка той.След като го свалях на моменти ми се струва,че няма това замисляне.Нов потенциометър мисля е към 400лв.и трябва да го поръчаш в Германия,за това ми се иска да съм 100 процента сигурен,че проблема е в него.Имаше тема в която пишеше какви показатели трябва да дава този потенциометър като се замерва,но аз поне непознавам толкова запознат човек с това нещо,за да съм сигурен,че ще го замери правилно :steinigung: Другия вариант е да сложа от друго Ауди,но нямам познати с АBK,а и в нашия град май има само още едно

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз след като смених синия температурен датчик на тройника вече втори ден нямам проблеми, но трябва да мине поне седмица за да се успокоя. Иначе и мен в случаите когато менеше оборотите до към 2000 оборота се почудваше като и подам. Аз мисля че няма да е проблема в дебитомера колега. Ти като го отваря как беше, ако графитената писта е била добре ме съмнява да е от него, ами много много не го базикай. Виж този датчик!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Датчиците се сменяват по дефолт още като се купи кола. Аз съм сменил и горния маслен датчик... щото ми светваше лампата на маслото като я поназоря...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...