Jump to content

Recommended Posts

Преди всичко: има ли копче/лостче за изключване на 4х4-то? Един най-обикновен шофьор разбира ли кога Халдекса реално е сработил? Защо тогава да не се твърди, че е 4х4? :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 77
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Колеги, според вас наименоиванието 4х4 какво означава? Дразня се от факта, че рекламират разни автомобили по телевизията като подчертават, че са 4х4: Опел, Ланд Ровър, Ситроен, Пежо и други с Халекс.Но обикновеният човек не е длъжен да знае какво е това среден диф. торсен или халдекс. Имам познат който си купи Фолксваген Тигуан и голям спор беше м/у нас,защото в магазина са го убедили че е с постоянно задвижване на 4-те колела,това не е ли заблуждаване на клиента?

Дефакто, заблуда няма. Халдекса от 4-то поколение, в нормална ситуация подава на задните гуми 10% от въртящия момент, така че има постоянно задвижване на 4-те колела.

Коя от двете системи е по-добра, мисля че е ясно на всички, но 99% от шофьорите едва ли биха открили разликите при ежедневно шофиране.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди всичко: има ли копче/лостче за изключване на 4х4-то? Един най-обикновен шофьор разбира ли кога Халдекса реално е сработил? Защо тогава да не се твърди, че е 4х4? :)

Е точно това е, че няма, но електрониката според ситуацията на пътя /боксуват или не колелата/ се грижи за най-добро съотношение на задвижване между предния и заден мост. Според ситуацията то може да достигне до 50:50

Редактирано от stefan
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдексът далеч надминава тези 50% :steinigung: Въпросът обаче въобще дори не се и доближава до това, а дали е перманентна системата или не където явно всички с изключение на колегата Интеграле сме единодушни. :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Халдексът далеч надминава тези 50% :) Въпросът обаче въобще дори не се и доближава до това, а дали е перманентна системата или не където явно всички с изключение на колегата Интеграле сме единодушни. :lol:

Халдекса си е чисто предно предаване 4х2+2 ,не може да се усети като торсена с много газ в завоя.

Любопитно ми е какво ще се получи,ако се качи на подемник кола с Халдекс,като се включи на някоя предавка кои колелета ще се въртят,с Торсен ми е ясно правил съм го неведнъж.С торсен се въртят и 4-те колела, а някои са казвали че са се въртяли на диагонал/предна лява-задна дясна/

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Любопитно ми е какво ще се получи,ако се качи на подемник кола с Халдекс,като се включи на някоя предавка кои колелета ще се въртят,с Торсен ми е ясно правил съм го неведнъж.С торсен се въртят и 4-те колела, а някои са казвали че са се въртяли на диагонал/предна лява-задна дясна/

При Халдекс пак се въртят 4те :) изпробвано лично от мен на мойто ауди S3 2000г

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При Халдекс пак се въртят 4те :) изпробвано лично от мен на мойто ауди S3 2000г

Доколкото разбрах някои версии на S-ките имало възможност задния мост да е зацепен на моменти постоянно с някаква електроника, Wizi беше писал някъде.Любопитно ми е при другите марки автомобили с Халдекс

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Би трябвало пак да се въртят 4-те колела, нали се казва че задължително се прехвърлят едни 10% които са напълно достатачни за кола вдигната на подемник. Виж според мен на кола с вискомуфа няма да има въртене но може и да греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах някои версии на S-ките имало възможност задния мост да е зацепен на моменти постоянно с някаква електроника, Wizi беше писал някъде.Любопитно ми е при другите марки автомобили с Халдекс

е не знам как може да е зацепен на моменти постоянно :):)

аз бях скептичен към тази технология(халдекса), но се оказа точната работа - и за дрифтене през зимата става :)

и на сухо при поднасяне добре се държи, на мокро също.... с две думи доволен съм :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм пробвал 90ка на подемника и се въртяха само предните колела??!!!Нали торсена умножава съпротивлението, т.е. когато на подемника няма съпротиеление умножава х 0 - от там не се върти задния мост?!?Или нещо при въпросната 90ка се е омазало?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм пробвал 90ка на подемника и се въртяха само предните колела??!!!Нали торсена умножава съпротивлението, т.е. когато на подемника няма съпротиеление умножава х 0 - от там не се върти задния мост?!?Или нещо при въпросната 90ка се е омазало?

ненее не е възможно... т.е. имало е некъв проблем .... освен ако не сте пробвали на задна.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вижте, когато се говори за Халдекс е много важно за кое поколение става дума. До 3-то поколение системата е подавала въртящ момент назад единствено при превъртане на някое от предните колела. В нормална ситуация целия въртящ момент се е предавал на предните колела.

При 4-то поколение, което се монтира напоследък системата подава перманенто 10% въртящ момент към задните колела. Чрез електрониката Халдекс 4 може да разпредели въртящия момент от 90:10 до 10:90 (предно:задно).

Също така вече освен при превъртане на някоя колело, системата може да реши да започне да прехвърля по-голям въртящ момент назад в зависимост от положението на педала на газта, волана и т.н. за да предотврати предварително пребоксуването.

Кола с Халдекс 4 на подемник си върти всичките 4 колела, също като кола с Торсен.

Редактирано от rukuku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нищо счупено не е имало на това quattro, бат Станчо. Точно така се държи системата - ако качиш предните колела на валци с нулево съпротивление излизаш само с бутане. Има поне няколко теми тук, а има и десетки ако не стотици клипчета в youtube. Нямам идея как сте ги проспали :hilezh: Последно Sir T беше лично правил тестове на различни 4х4 системи с клипчета и описание на случилото се. Погледайте, пък после говорете кое било абсурд :)

Не съм никъде чувал или чел Халдекс да прехвърля 10% назад. Знам със сигурност, че от 3то поколение насам не чака нещо отпред да превърти, а "слуша" педала на газта + градусите на волана + скоростта на колата за да включи системата предварително. Същото е и когато стартираш по-спортно: вижда, че вдигаш обороти от място и директно предава въртящ момент назад още преди да си пуснал съединителя.

Wizi беше писал за халдекс контролер, който се монтира на всички генерации (мисля с изключение на първата). Обикновенно има 3 режима като последният задава по default 40:60 в полза на задния мост. Мой приятел с прилично тунингована Шкода О2 Скаут си е монтирал такава екстра и се кефи яко. Ето линк към темата му и описание на работата:

http://skodaclub-bg.org/forum/viewtopic.ph...75&start=30

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не съм никъде чувал или чел Халдекс да прехвърля 10% назад.

И на мен ми е много чудно това 90/10 към задния или към предния мост,това какво значи че едните колелета са по малко натоварени и ще пребоксува халдекса ли? Пък и ако е 90/10 към 90 за задния мост какво става с предния,при условие че скоростната кутия и предния диф,който задвижва постоянно предните колела е там

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доколкото разбрах някои версии на S-ките имало възможност задния мост да е зацепен на моменти постоянно с някаква електроника, Wizi беше писал някъде.Любопитно ми е при другите марки автомобили с Халдекс

Халдекса може да се управлява електронно колко усилие да разпределя и това е голямото му предимство пред Торсен . Недостатък е усложнняването на този тип система и повечето възможности за евентуални проблеми свързани с нея. Екстрата, която показва колегата и са монтирали на Шкодата се предлага от няколко тунинг фирми и според мен е технология , която е голямо преимущество на марката.

Ето едно интересно куатро клипче...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...............

Ето едно интересно куатро клипче...

А бе що ми се струва, че нещо не е наред с това Ауди? Аз съм излизал от такива ситуации с лекота.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе що ми се струва, че нещо не е наред с това Ауди? Аз съм излизал от такива ситуации с лекота.

Нищо му няма на Аудито. Шофера е за бой. При първата ситуация показана в клипа, колата буквално е по корем върху преспата. Предно дясно колело дефакто е във въздуха. Ясно се вижда това, по положението на гумата спрямо калника. И Торсена проявява единствения си недостатък, невъзможността за сработване при наличие на дори едно колело с на практика нулево сцепление. Ако колелото е задно, помага номера с ръчната, но при предно колело е малко по-сложно.

Следващите ситуации в клипа са абсолютно идентични, винаги имаме колело увиснало във въздуха.

Просто в клипа, както и в множеството такива с теста на валяци целенасочено се показва единственото слабо място на кола с торсен диференциал.

Редактирано от rukuku
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто в клипа, както и в множеството такива с теста на валяци целенасочено се показва единственото слабо място на кола с торсен диференциал.

Ами да, така е я потърсете клипове с валяци на Фв Туарег или Пасат 5 серия и двата са с торсен

или това

:bia: Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само една малка забележка - Туарега не е с торсен диференциал. При него имаме стандартно блокаж на централния диференциал и опционално блокаж на задния диференциал. С две думи това е една доста серизна офроуд машина, макар външния й вид да не подсказва това.

А иначе дано да съм лош пророк, но ми се струва че Ауди рано или късно ще се пуснат по течението на придобиващия все по-голяма масовост Халдекс и ще се откажат от станалия емблематичен за тях торсен. Така, както стана и с помпа-дюзата и комън рейла. Най-силната страна на торсена - неговата гениална простота и липса на електроника е и неговото най-слабо място - не търпи развитие.

Дано да не съм прав все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Съмнявам се Ауди да се откаже от торсена- напротив, гледам че на все повече серизони машини им слагат торсен. Пример TLC150

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се съмнявай въпрос на време е, по-принцип за лаици като мен е нвъзможен РС-торсен, но човечета като НЮЙ и Хауг винаги мож да ме опровергаят.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим как ще се получат нещата, но и аз имам едно подозрения като колегата, защото към момента Халдекс е доста по-разпространената система...Много марки я ползват и това число само се увеличава...

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е добре де, при куатро 4 не се ли ползва ситемата на АБС-а да следи кое колело приплъзва и съответно да се блокира. Направило ми е впечатление когато газя в дълбоки преспи, че налкадките здраво се размирисват без да съм ползвал спирачки.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще видим как ще се получат нещата, но и аз имам едно подозрения като колегата, защото към момента Халдекс е доста по-разпространената система...Много марки я ползват и това число само се увеличава...

Защото е по евтин и за да ползва примерно по-скъпия торсен трябва да бъде платен някакъв лиценз, а и прецака ли се електрониката или само един датчик,забрави 4х4 при халдекс,колкото по малко електроника, по добре.За всяка дреболия търсиш сервиз и плащаш парички.Но какво да се прави,колкото повече човек се усъвършенства,по зле става-иновация

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...