Jump to content

Омаслен заден диференциал


Yordan Ichev

Recommended Posts

Здравейте на всички люде, решили да цъкнат на темата. Става въпрос за задния диференциал на A4 1997 quattro, който е целия в масло. Направо ми се къса сърцето като вдигна колата на подемника.. Шумове и тропания няма, колата се държи съвсем нормално на пътя, но скоро очаквам проблем от омасленото място. Единственото нещо, което можеби произхожда от там е едно леко тропане, което се усеща от пътника на задната седалка при смяна на предавки, обаче не съм сигурен дали го има, защото до сега не съм се возил одтзат на колата си :bia: . То е ясно, че са се разбили семерините, но проблема изхожда може би от някакви лагери в самия дифиренциал. До заключението стигнах, когато хванах полуоските и ги размърдах - има луфт, който не е за подценяване. Има ли смисъл да го правя този диференциал, или нов? Ако някой е имал подобни проблеми нека сподели за цени.. И ако някой майстор чете това и може да оправи проблема нека пише, чакам предложения..

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея колко пара ще е новия имаш ли или просто говориш за да си проветряваш устата :bia:

Като начало: оправи си всичко дето е дало фира по дифа, след това оправи луфта на полуоските и си в джаза. Тропането може да е от тампон на скоростната кутия, при мен като вкарам първа и се чува и усеща едно подобно на удар :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Идея колко пара ще е новия имаш ли или просто говориш за да си проветряваш устата :unsure:

Като начало: оправи си всичко дето е дало фира по дифа, след това оправи луфта на полуоските и си в джаза. Тропането може да е от тампон на скоростната кутия, при мен като вкарам първа и се чува и усеща едно подобно на удар :lol:

имам ориентировъчни цени към 1200-1300лв :) незнам колко са верни... Иначе да искам да го оправя обаче незнам при кои.. за това писах тук..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Единственото нещо, което можеби произхожда от там е едно леко тропане, което се усеща от пътника на задната седалка при смяна на предавки, обаче не съм сигурен дали го има, защото до сега не съм се возил одтзат на колата си

Това тропане според мен го имат всички куатрота (това го реших окончателно чак след като се возих и на вертер в колата), което не знам точно от къде идва, но е свързано по някакъв начин с средния диференциал, защото на другите коли няма такава хлабина - по друг начин не мога да го определя.... Ако си карал жигула или москвич, усещането е като за разбито каре на кардана - посто има един по голям луфт в трансмисията. Усеща се и при маневра, като си карал напред и включиш на задна, нямаш ли усещане че минава доста време да си "обере луфтовете" и после тръгва с лек удар...

Моя съвет - Като за начало си доливай масло, за да не се запознаеш с по-големите числа :blowkiss:

Локализирай от къде тече и си смени семерингите, а ако е необходимо и лагерите(това се установява лесно), ако може да се прави без да се разглабя диффа - добре, защото ако се разглабя дифа трябва да пипа наистина някой който да знае какво прави.

Редактирано от nmm
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Смени си семерингите на дифа и прегледай за скъсани тампони по цялата трансмисия на колата. За близо 3 години откакто посещавам форума не съм чел някой да има други проблеми с диференциал, освен теч от семеринги! То дори и това е едно от основните достойнства на куаттрото, а именно абсолютната му безпроблемност!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за вниманието колеги. Смяна на семерините е лесна, но незнам дали няма да е безполезна при големия луфт на полуоските. Все пак ще пробвам лесния вариянт няма да ми струва много. Ако някой е отварял такова нещо да пише. Иначе теча е само от семерините на полуоските, въпроса е дали няма проблем вътре, който е довел до разбиването им. Колегите с quattro, имате ли изобщо някакъв луфт на полуоските отдзат??

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодаря за вниманието колеги. Смяна на семерините е лесна, но незнам дали няма да е безполезна при големия луфт на полуоските. Все пак ще пробвам лесния вариянт няма да ми струва много. Ако някой е отварял такова нещо да пише. Иначе теча е само от семерините на полуоските, въпроса е дали няма проблем вътре, който е довел до разбиването им. Колегите с quattro, имате ли изобщо някакъв луфт на полуоските отдзат??

Колега и си купи оригинални семеринги от Порше БГ -24лв.бройката, да не сменяш като мен през 8 месеца семеринги.Не трябва да имаш луфт в полуоските според мен-може да имаш нещо разхлабино .Долей си масло защото може да е изтекло и затова да имаш шум -при мен няма обсолютно никакъв шум нито при тръгване или при маневри.Купи си маслото пак от Порше БГ -55лв/л.Най -добре иди при майстор защото има доста разкачане по задния мост за да се извадят полуоските.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Майстори много, обаче на никой не му се захваща. Опитах всички познати и непознати, за който се сетих, но никой не иска и да погледне този диференциал. Дайте предложения за някой, който знае какво прави..

Ето за какво говоря :flehan:

photo1ypr.th.jpg

photo2ngs.th.jpg

photo3sgu.th.jpg

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

До заключението стигнах, когато хванах полуоските и ги размърдах - има луфт, който не е за подценяване. Има ли смисъл да го правя този диференциал, или нов? Ако някой е имал подобни проблеми нека сподели за цени..

ти това луфт ако го наречеш..... :hilezh: ,няма диференциал без луфт при такива "тестове",зависи какъв е съответния луфт и дали има място за притеснение.Едва ли можеш да прецениш самият ти обаче.

имам ориентировъчни цени към 1200-1300лв :) незнам колко са верни... Иначе да искам да го оправя обаче незнам при кои.. за това писах тук..

Такива са цените,но в пъти по-големи.

Колега,не е никак елементарно да си смениш семеринги на какъвто и да било възел,особено пък на диференциал,било заден,било среден, било междинен.И все пак ако нямаш сериозни износвания на куатро-линията,нямаш място за притеснение.(а въпросното куатро се износва много трудно,трябват поне шестцифрено число километри пробег,за да има проблеми).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И все пак ако нямаш сериозни износвания на куатро-линията,нямаш място за притеснение.(а въпросното куатро се износва много трудно,трябват поне шестцифрено число километри пробег,за да има проблеми).

Аз мисля, че износване има при такъв теч. Не мога да го пренабрегвам и просто да чакам да забучи. Искам да предприема нещо и търся майстор това е целта на поста. Колкото до луфта неслучайно питах някой с quattro дали има луфт, защото не съм специалист и не съм запознат. До сега всички майстори ме отпращат с оправдане, че нямат ключове да го отворят, и излиза че няма кой да го свали. Единия начин е да го оставя така и да чакам да стане белята и да си купя нов като стане, а другия е да се надявам на майстор.. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз мисля, че износване има при такъв теч. Не мога да го пренабрегвам и просто да чакам да забучи. Искам да предприема нещо и търся майстор това е целта на поста. Колкото до луфта неслучайно питах някой с quattro дали има луфт, защото не съм специалист и не съм запознат. До сега всички майстори ме отпращат с оправдане, че нямат ключове да го отворят, и излиза че няма кой да го свали. Единия начин е да го оставя така и да чакам да стане белята и да си купя нов като стане, а другия е да се надявам на майстор.. :bia:

нов да си купиш едва ли,цифрата ще ти докара инфаркт минимум.Явно са такива и "майсторите" при които си ходил,"нямам ключ" :) ,ужас :D .При всяка една предавка от този вид(шлици,кардани,шарнири,пиньони и корони,диференциали и т.под.) има заложен конструктивен луфт,смятай в момента от свободно стоящата кола,когато отпускаш съединителя какви и в колко точки се обират такива луфтове и затова често "чукването" при потегляне се бърка с повреда и износване,а то си е чисто и просто обиране на неминуемите луфтове.Това че ти тече си е чиста семеринга,не се вижда къде е точно теча по дифа,но възможните места са четири,където влиза кардана(семеринга),където кожуха на карданната ос се съединява с дифа(О-пръстен) и където влизат двете полуоси(семеринги).А извинявай,пет са,още един сериозен О-пръстен има на капака на дифа отдясно,ако се е спекал от годините понякога сълзи оттам.Изобщо за да свалиш заден диф на куатро не е лесно,но не е и голяма философия,трябва да знаеш какво правиш.Аз също имам бистри капки масло по дифа отзад,както и отпред към двигателя,дори си знам точните места и съм си купил семерингите,гарнитурите и О-пръстените,но засега ще си остане така,нали не тече само си сълзи леко :rolleyes:

И пак ти казвам,да износиш куатро е трудна задачка,по луфта състоянието може да познае само много добър и много видял майстор,а такива са малко,иначе състояние се диагностицира само с отваряне,не види ли окото как е пиньона и короната,шлиците на полуосите,самия заден диф и съответните лагери,забрави за "диагностика".Е,не става дума за бучащо-виещ диф де,тогава нещата са почти ясни.

Така като гледам снимките си или за семеринги ,или за големия О-пръстен на капака,или за трите.Но си е и от двете страни теча,така че залагам на семеринги.Вадят се полуоските,развиват се двата шлицеви фланеца и се вадят от дифа и вече имаш достъп до семерингите.Махаш,чистиш много добре,обезмасляваш,мажеш леглата със спец. силикон,набиваш новите семеринги,вкарваш внимателно почистените фланци и нататък по обратен ред.Но ако си го правиш сам,да знаеш че едно мястото е малко и второ има редица тънкости,които трябва да се знаят.

Не е нужно семерингите да са обезателно оригиналните,размера им е 45х60х8(говоря за заден мост от типовете СКН,CKJ,CKK,DAJ,DAK-провери си твоя съвпада ли с един от тези),във всяко магазинче за лагери имат и въпросните семеринги на къде къде по-сносни цени.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

аз съм смъквал моя, за 1 час работа и за ВА-ката не трябват кой знае какви инструменти ,една гидория и комплект шестограми +комплект шестограми във формата на звезда,така че това са оправдания за "майсторите",че нямали необходимите инструменти

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарности на NIKO за подробното опътване :hilezh: , но нито имам знанията, нито опита, нито инструмента за да свърша работата сам. Насочете ме към накой, който може да свърши работата качествено?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз имах същия проблем, есента смених семерингите и сипах ново масло Мотул, от тогава ми изчезна въпросното тупкане при тръгване и превключване от 1-ва на 2-ра.

Може и нещо да е имало разхлабено за съжаление не приствах на ремонта и не мога да кажа какъв е бил проблема, но всико се оправи след това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Привет и от мен колеги.Отскоро съм собственик на А4 АФН куатро . Не съм имал никога куатро и на мен ми направи странно впечатление при маневриране , колата сякаш е по-неподатлива , сякаш затяга нещо по трансмисията , не знам как да го нарека, чуства се най-вече на заден ход, при успоредно паркиране . Нормално ли е , правя аналогия с другата ми кола , тя е само на предно (А6, АФН ) ? При отнемане на газта и при по-рязко подаване на газ , на малки предавки ( първа и втора ) се усеща едно леко "тупване" ( не знам как да го нарека ) също и при превключване на предавките от 1-ва на 2-ра , с по-рязко подаване на газ...тук прочетох , че било често срещано , притеснението ми е дали е нормално това  .. Имам и лек теч - капка, две от семерината на задния мост , при фланеца на кардана . Ще се сменя , ако теча се усили, ще наблюдавам въпросния възел. Къде  е пробката да проверя нивото на маслото ? Уж поогледах ...нещо ...не можах да я видя .   За протокола : нямам никакви луфтове по окачване , тампони  прочие . Ще се радвам на всякакво инфо относно пробката на задния мост ( ниво масло ) , ако може снимчица нещо... Както и на кач. масло за дифа . Предварително благодаря на вс. отзовали се .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вчера покарах две коли с куатро задвижване. Сходно поведение при маневриране . При втори оглед "излезе" и пробката за нивото на задния диф, сега борбата е да я развия , в момента без успех. Не смея да я "напъна" ,опасност от превъртане на лимбуса . Ще пробвам една стара изпитана техника - внимателно нагряване с последващо охлаждане , правя го с пистолет за горещ въздух и редуц.дюза  , доста е ефективно и в пъти по-безопасно от горелки. В краен случай- електрожена !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...