Jump to content

Механичен инжекцион и газ


Recommended Posts

Денев колега ти как реши проблема с постоянното адаптиране???

По принцип аз само пробвах с МАР и след като ми записа грешки се отказах за момента /това беше преди година и нещо/ и го оставих за по-късен етап.Имах тогава някакви идеи но проблема го реших с допълнителен потенциометър и до сега нямам грижи.Въпреки всичко обаче не съм се отказал от МАР-а,защото би трябвало да стане по-интелигентно.Проблемът идва от това че при стартиране напрежението на средния извод е равно на захранването на МАР-а 5V при което се набива грешка за положението на клапата и от това,че МАР-а работи обратно на потенциометъра в смисъл,че при палене напрежението на потенциометъра се увеличава от 0,2V в покой до 0,6-0,8V в режим празен ход а при МАР-а от 5V в покой се сваля на 0,8-0.9V на празен ход.Ако решим този проблем ще стане идеално и ще забравим,за проблема с прословутия потенциометър zustimm.gif .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен драми с оборотите няма, но никога не съм закачал на ваг ком колата. Това с AAD-то. Купих си АСЕ и когато ми остане време ще го монтирам и ще видя как ще работи с потенциометъра, ако и той е заминал пак ще качвам МАП-а. Според мен с едно реле ще стане работата с тия 5 волта. Може да се върже така, че да прекъсва средния кабел докато не запали колата. Ида отчете ЕКУ-то комутация, според мен няма да има проблеми(знам ли, грешка да запише най-много). Аз съм карал доста време с откачен потенциометър, пък не съм забелязал промяна в работата на мотора сега :respekt: Може и да имам доста грешки, идея си нямам :) Важното е, че върви и не дава ядове ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен драми с оборотите няма, но никога не съм закачал на ваг ком колата.

Аз също не съм я закачал на ВАГ,защото изведох на таблото лампа ,за чек-а и имам по всяко време информация какво се случва с двигателя.От там виждам как,за секунда,две вкарва грешка в момента на стартиране това с включен МАР.При допълнителен потенциометър няма проблем.Идеята с изключване на потенциометъра не е добра,защото компа влиза в авариен режим и не го търси повече но и няма динамично регулиране на запалването.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ясно. Тогава остава да реализираме схема с някой транзистор, мисля че в някоя от темите колегите го бяха направили, само че вместо МАП сензор имаше обикновен потенциометър, който стабилизираше напрежението :hilezh: по същия начин би трябвало да стане :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Коментари по темата вече са излишни :hilezh: Днес монтирах релето което да сменя от потенциометър на бензин, с мап на газ и вече колата няма проблеми. Комутирам информационния кабел, защото не могло с реле :) За 15 километра не адаптира нито веднъж. Само на първото закачане на потенциомъра, после не знам грешка ли изтри, но повече не трепна :hilezh: Гасих, палих, тръгвах, спирах, проблем или отклонение не видях :)

ПП - Сега остана да се вманиача и да сложа потенциометърче на мапа, малко да намаля напрежението, но не знам дали ще се занимавам. Оборотите ми са 1050 на газ(напрежението от мапа 1,28 волта). На бензин вече разбрах че имам много износен потенциометър, и там стойностите се менят много(от 0,54 до 0,86 при каране на бензин. При каране на газ 1,20 нагоре заради олекването на клапата) За това и моето АЦЕ все си работи на 950 оборота минимум :)

Чертая схема ако все пак някой не се е сетил какво съм сътворил, но най-рано утре вечер :)

Специално благодаря на колегата Бобсан за помоща. Също на колегата Денев за отговора в който ми подсказа проблема, а именно записването на грешката :bia::bia:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.... Комутирам информационния кабел, защото не могло с реле :zustimm:....

... с комутацията с реле не бързай да се радваш - при пускане на климатик ще гасне защото ЕКУ-то не взима показанията на потенциометъра. Същия успех с оборотите може да постигнеш ако просто откачиш куплунга на потенциометъра докато е запален двигателя на газ - стабилизират се, но при пускане на климатика лятото ще гасне. Трябва да помислиш за друг тип комутация :D. Относно МАП-а - доста колеги карат с Опелов и засега нямат проблеми, но се налага да се сложи допълнителен потенциометър за донастройка на показанията при ниски обороти на газ.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ванка,а този потенциометър където съм го монтирал на мойта кола няма ли да свърши работа,вместо директно към компа да мине през ТАП-а само когато е на газ,нали с него задавам ръчно 0,5-0,7В <_<

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вальо сега когато не шашкам компа с 5 волта при даване на контакт(демек с директно вързан мап) той(компа) даже не адаптира след палене тръгване и първо спиране(даже и да го прави аз не го виждам). В движение на ППХ минавам на газ и колата се УСПИВА :D И ако нещо не е ясно ще се опитам да го обясня??? Сега имам динамична корекция на празен ход(точно все едно съм си на бензин в оригинален вид)!!! Също така имам горе/долу правилна динамична корекция на аванса щом не хващам разлика в динамиката с преди. С други думи колата работи точно както трябва. Искаш да кажеш, че се подава някакво константно напрежение при пусната клима ли? Тогава защо като до сега просто съм пускал климатика не е стабилизирала оборотите(след като потенциометъра не играе?)?

Днес за изминати 100км НИКАКВИ проблеми при всякакви режими. Оборотите са бетон, не че има опция да мръднат де. Тествах и не добре загряла(стрелката не беше отлепила) отново оборотите спят! :D<_<

Краси ако вържеш потенциометъра и "стационираш" напрежението на 0,50-0,70 волта колата няма да си задава правилния аванс. Демек би трябвало да имаш намалена мощност, и празния ти ход може до някъде отново да е не подходящ за високи натоварвания. Ако пък е подходящ за високи натоварвания, ще държи високи обороти при ниски натоварвания(все едно си направил електронно кранче като сега) Обаче от време на време може да ти трупа някоя грешка от която да почва направо да гасне, или да вържи високи обороти. Също така честите адаптации не са изключени. Иначе ако добавищ МАП всичко ще заспи. Трябва ти да вържеш 3 кабела, и една дупка да пробиеш, че на АЦЕ-то няма подходящ изход.

Утре малко воля и време и ще пробвам с добавен потенциметър да я направя на 900 оборота на празен ход на газ. Преди мотора имаше някакви вибрации, сега спи. Аз си го обяснявам с изтрит потенциметър :D

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На АСЕ-то ниските обороти по каталог ги дават 950-1050. Твоите колко са в момента? Ако са в този диапазон по-добре не ги пипай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.. Искаш да кажеш, че се подава някакво константно напрежение при пусната клима ли? Тогава защо като до сега просто съм пускал климатика не е стабилизирала оборотите(след като потенциометъра не играе?)?

Без потенциометъра ЕКУ-то подава константно напрежение на ст. моторче и оборотите на газ заспиват, но БЕЗ климатик. Като пуснеш климатика (особено лятото, когато натоварването на компресора е най-голямо) двигателя гасне. Това беше един от първите ми опити навремето - при каране на газ се изключваше потенциометъра на дебитомера през реле (средното краче). Работи идеално, но БЕЗ климатик. Бях сложил допълнително реле да спира компресора на ниски обороти - командваше се от TPS-a. Неудобно беше защото в задръстванията, на ниски обороти не се включваше компресора и вътре лятото ставаше сауна <_< - има го описано в една от темите ми надълго и нашироко, какви са плюсовете и минусите на това свързване. Исползването на МАП решава проблемите в голяма степен, но комутирането трябва да е "безконтактно". Въпреки всичко при определени случаи пак може да ти играят ниските обороти защото "олекналата" клапа докато се лашка нагоре/надолу променя дебита на въздуха, който се подава към двигателя и това съответно води до непрекъсната промяна на качеството на сместа от изпарителя - бедна към богата и обратно. Това неминуемо оказва влияние върху разхода на гориво и работата на двигателя. Просто клапата си е проблем, но с МАП-а оказва по-малко влияние върху работата на двигателя на газ. Като ми остане време ще пробвам и с МАП, но въпреки всичко ще е необходим и допълнителен потенциометър за регулиране на напрежението 0.5-0.7В при ниски обороти. Мисля си за някаква хибридна схема, но ще мога да я пробвам чак като си намеря МАП от Опел.

На АСЕ-то ниските обороти по каталог ги дават 950-1050. Твоите колко са в момента? Ако са в този диапазон по-добре не ги пипай.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... с комутацията с реле не бързай да се радваш - при пускане на климатик ще гасне защото ЕКУ-то не взима показанията на потенциометъра. Същия успех с оборотите може да постигнеш ако просто откачиш куплунга на потенциометъра докато е запален двигателя на газ - стабилизират се, но при пускане на климатика лятото ще гасне. Трябва да помислиш за друг тип комутация <_<. Относно МАП-а - доста колеги карат с Опелов и засега нямат проблеми, но се налага да се сложи допълнителен потенциометър за донастройка на показанията при ниски обороти на газ.

Ако просто откачиш куплунга колата държи стабилни обороти но около 2к. и не става за каране.Освен ако не ги пипнеш с нещо допълнително.

Ванка недей лъга хората нямам общо с тая ралта.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали е ясно, че лашкайки се клапата прави бели който байпасния маркуч в задната страна на изпарителя оправя(все пак това му е идеята) :D Аз даже в подкрепа на думите си ще си монтирам дифузьора тия дни да видя колко по-зле/добре ще стане??? :D

Иначе това за климата което казваш и съм съгласен и не съм. На дизеловите коли имат вход в компа на който се подава +12в. и така те си вдигат оборотите(до предварително зададени стойности) до толкова, че когато компресора натовари мотора не се забелязва разлика. На бензинова кола, обаче е много по различно. Когато имаме празен ход без консуматори ни трябва примерно 3 единици въздух за стабилни 900 оборота. При натоварен празен ход обаче ще ни трябват примерно 6 единици въздух за същите обороти. В двата случая мапа/потенциметъра ще отчетат 2 различни стойности, с което ще отворят СМПХ(стъп.мот.пра.ход) в различно положение. А вече от самото приложено натоварване върху мотора той ще застане на едни и същи обороти. Ако Краси реши да монтира МАП ще видим, неговата клима май работеше? <_< Аз логика за проблем не виждам. Ако всичко си зависи от потенциометъра в оригинален вид проблем няма как да има!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако просто откачиш куплунга колата държи стабилни обороти но около 2к. ...

На AAD/ACE са около 1000+ оборотите с пластмасово ст. моторче, но БЕЗ климатик <_<

... На дизеловите коли имат вход в компа на който се подава +12в.

На ЕКУ-то му е през "оная работа" този сигнал +12В от компресора на климатика, когато е откачен потенциометъра на дебитомера - работи в авариен режим.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги можели малко профвсионална помощ,карам VW с 1.8 16V механична инжекция и реших да му сложа гас.Все още събирам мнения и информация по въпроса.Прилагам снимка на която ще помоля ако може някой да ми разясни как ще трябва да свържа смесителната плочка която е с 3 извода,отбелязал съм мястото на изпарителя и самата плочка и евентуално някой да драсне линийки как и къде да се свържат двата елемента 6526707855865079581325630679qq6BJie1lsgBB463gFkj.JPG

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...

Толкова ги дават в Аутодата :bia:. На по-ниски обороти работи лошо двигателя - има вибрации.

... отбелязал съм мястото на изпарителя и самата плочка ...

Добре си набелязал мястото за изпарителя и плочката. Отоплението на изпарителя го свържи на мястото на късото маркуче на охладителя на маслото. Останалото си е стандартно свързване. Може да се наложи да преправиш малко ниските обороти както е описано в тази тема или ТУК

Днес поставих МАП от Опел за тестове. Купих го за 20лв с куплунга от една автоморга. Оказва се че като данни са еднакви на всички Опели и Рена с моноинжекцион. Хубавото е, че МАП-а е цифров с ЦАП (Цифрово-Аналогов Преобразувател) , което предполага по-трудното му износване. При AAD-то не се налага да се дупчи нищо - ползвам извода, който се връзва към маркучето на картерната вентилация. Със същия успех може да се свърже и за АСЕ двигател - т.е. не се налага да се дупчат всмукателните колектори. Първите впечатления са, че напрежението на ниски обороти е над 1.1В ако се свърже директно на мястото на потенциометъра на дебитомера. Затова си запазих схемата с допълнителния потенциометър, като засега ползвам само пасивната част със стабилизатора и напрежението в момента е 0.8-0.9В на газ и бензин, което е сравнително в норма. Ако има проблеми ще включа и компенсиращия потенциометър за да свали напрежението до 0.6В на газ (ще подам +12В от газовия клапан по схемата по-долу). Ще видя дали се записват някакви грешки относно потенциометъра на дебитомера с VAG-COM. В момента ползвам МАП-а и на газ и на бензин - т.е. потенциометъра на дебитомера е тотално изключен. Като покарам малко ще дам отзиви как се държи на двете горива и какви са плюсовете и минусите. Лошото е, че в момента е студено и няма как да се пробват ниските обороти с работещ климатик. С тази схема го ползвам в момента, просто на мястото на потенциометъра на дебитомера е свързан МАП-а и не подавам (засега) +12В от газовия клапан:

potenciometaragushemasp.jpg

Това са снимки на самия МАП отгоре и отдолу:

map1u.jpg

map2nq.jpg

А това са изводите на свързване на МАП-а към куплунга на потенциометъра на дебитомера:

МАП:----------- Потенциометър на дебитомера:------- Стойност:

"C" ------------- 1-во краче на куплунга -------------------- "+5В"

"B" ------------- 2-ро краче на куплунга -------------------- "сигнал МАП"

"A" ------------- 3-то краче на куплунга -------------------- "маса"

Изводите отговарят на схемата по-горе. Означенията "А", "В" и "С" са написани на корпуса на МАП-а.

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:bia: а аз се изприщих на непознати места в опити да ги сваля на 850............

На Вагком ми излизат 950-970об.Стабилни.

И по оборотомер ми показва горе-долу толкова.Това се отнася за бензин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ми на газ винаги са ми били със 100 по-високи :bia:

Браво за инфото Вальо. Днес исках да снимам да чертая евентуално ама спуках гума, закъснях и не ми е до това.

Аз карам само с мап и реле. На бензин съм ОК. Аз не исках да усложнявам схемата излишно, и на този етап съм предоволен. вече 300км+ и проблеми на газ няма!!! При теб на колко е празния ход??? :lol:

ПП - Аз съм убеден че с климата проблем няма да има :( Днес се прибирах на парно, фарове, халогени, нагреватели, радио, и не трепна :P:D Не знам какво те притеснява климатика? Ако мапа даде 3 волта празния ход става 4000 оборота, е няма как да не са достатъчни за климатик даже :P

Забравям много важно нещо. След монтаж на мап, най-после може да се направи "нормална" регулировка на АГУ-то. Сега вече имаме доста по-стабилен празен ход, и реално почти "еднакво начало" на реглаж.....Нещо с което преди нашите коли нямаше как да се похвалят :hilezh:

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен оборотите са 960 до 1050.Това на газ,на бензин вече не помня.На мен не ми играят оборотите,но като гледам има положителен ефект от мап-а.Основният ми проблем е това,че ми претриса моторетката на место,най-вече като загрее.Имах такъв от Вектрата ми,но го подарих след като я продадох.В събота,ще потърся и ако не е някой кучи студ,мисля да се присъединя в групичката на МАП-натите :bia: .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ей прави я с реле, студено е! Тази на Вальо е подвижна лаборатория :bia: (шегувам се)Аз ти казвам че с АЦЕ-то няма да имаш проблем. За всеки друг мотор не мога да кажа все още :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко инфо от днес - минах около 40км в градски условия (нали съм в отпуск и имам време <_< ). При мен потенциометъра на дебитомера е напълно откачен и ползвам МАП-а и на газ и на бензин.

На бензин:

Сутринта запали от раз и си задържа оборотите без никакви колебания. Ако не е случайност B), си го обяснявам с това, че в момента на въртенето на стартера няма почити никакъв вакуум във всмукателните колектори и МАП-а имитира все едно клапата на дебитомера е почти в горно положение (пълно натоварване), съответно ЕРН пуска повечко бензин на дюзите и студения старт е супер. интересното е, че не записва грешка за потенциометъра в момента на паленето, това за което пише denev. Ще видя и по-нататък как ще пали сутрин и ще пиша. Преди ми палеше от раз, но почти винаги угасваше и вече на второто палене заработваше нормално.

Като динамика на бензин - супер е, няма глъхнене или нещо друго, двигателя е еластичен и набира екстра. За разход на бензин - нямам представа защото така или иначе ще я карам на газ основно, но предполагам, че няма да има някаква драстична разлика.

На газ:

Сутринта превключих както обикновено от бензин на газ след 4-5 минути и оборотите ми се вдигнаха на около 1800 (както преди). Спрях на място и се върнаха на около 900 стабилни, както трябва да бъдат. В движение в града обаче ми направи впечатление, че от време на време ги вдига до около 1800 като изключа от скорост и като спра на място пак ги заковава на 900 - т.е. ЕКУ-то продължава да се калибрира по МАП-а от време на време. Това е нов ефект, преди го нямаше с платката и потенциометъра на дебитомера.

Междувременно докато карах правих разни тестове:

- включване на допълнителния потенциометър за да направи напрежението 0.6В - никакъв ефект, пак от време на време ги вдига на 1800 като изключа от скорост

- откачах л-сондата - пак няма ефект

- леко обедних/обогатих сместа на изпарителя - същата работа, от време на време ги вдига на 1800 оборота.

Днес бях като от екип на Ф1 - слизам отварям капака, правя настройки, връзвам компютъра, гледам какво показва на VAG-COM-a, карам малко и пак спирам. Така сто пъти, ако някой ме е гледал отстрани сигурно си е казал "тоя е луд" B)

Хубавото е, че на VAG-COM няма грешки свързани с потенциометъра на дебитомера (airflow meter), появява се само грешка за сместа, че не успява да я регулира от л-сондата докато карам на газ - причината е, че в момента съм откачил л-емулатора.

Ванка как са оборотите при теб - има ли го това вдигане на оборотите в движение като изключиш от скорост? Колко често се получава? При мен се появява много често в града. Огледах TPS-a, сработва си с необходимото закъснение - при теб как е настроен?

Провери при загрял работещ двигател на газ ако откачиш куплунга на ст. моторче какви ще ти станат ниските обороти - може моето да е мръднало :). Твоето е пластмасово - нали?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

единствения момент в който може оборотите да скачат, или да угасне(внуших си че е само на газ, но реално не е така). При движение се усеща как стъпковия мотор стой отворен и колата засилва леко даже без газ....Всичко това се оправя до макс 3 спирания на място за по 5 секунди!!! Значи веднъж май ми адаптира когато спра на бензин на място(естествено първото спиране след първото тръгване), а после май адаптира само когато вече съм на газ. Логиката е да е така както казвам, понеже леката и тежка клапа променят дебита на преминаващия въздух . Все пак направих някой замервания преди да се занимавам. На бенз колата ми държи 0,58 волта на празен ход на работна температура. На газ при същите условия напрежението става 1,15 волта. Това са стойностите на потенциометъра ми понеже мислех ,че има проблем.

Прочети по внимателно как имам същите проблеми.

Търси си потенциометъра и това е. Веднъж адаптира докато работи старт дюзата. После след като спре, И накрая след като олекне клапата. Това са все 3 зависимости влияещи на вакума явно :dance:....След това вече спираш за 10 секунди после караш и проблеми нямаш. Аз съм вързал потенциометъра през нор. затворена верига на ладово реле. Заради ключа за газовата винаги паля на бензин(заради обратната връзка от дат. на хол)...Така винаги си вижда потенциометъра. После след 5 минути щракам на газ тогава вече се включва мапа от нор.отворената верига. Превключването винаги на принудителен празен, макара днес и при натоварване да го правих. ФАКТ колата не адаптира. Все пак АЦЕ-то е с най-капризната електроника. Според мен просто не излиза от норми, и за това проблем няма. Опитай да видиш че ще стане.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен се вдигат оборотите почти на всяко тръгване и изключване от скорост - като спра на място ги кове на около 900 и не мърдат. Това на газ.

Щом няма грешка в контролера на двигателя за потенциометъра значи няма проблем с МАП-а като стойности. На бензин си работи перфектно, набира, държи си ниските обороти и ги заковава веднага щом махна крака от педала на газта. Затова мисля, че е нещо с настройките на ст. моторче.

Пробвай тези неща и пиши за резултатите ако можеш:

1. Виж какви обороти ти държи като откачиш куплунга на ст. мотор докато работи на газ. При мен може да не е добре регулирано ст. моторче.

2. Докато работи на газ откачи куплунга на потенциометъра на дебитомера и на МАП-а и кажи как се променят ниските обороти.

Това всичко на около 90С загрял двигател.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък мисля да сложа реле на първото(захранващото с 5 волта) краче. Да пуска напрежението след като запаля, щом компа следи средното :hilezh: Така няма да дава 5 волта преди да запалвам :dance:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...