Jump to content

Промивка на охладителната система


Recommended Posts

Колега от "по миналата есен" до сега да ти се е обезвъздушило 100-ина пъти, проблема ти може да е в водната помпа. Когато тя се износи не нагнетява достатъчно и имаш парно само при по високи обороти на дв. На празен ход и на 90*С не духа топло(достатъчно). Пробвай на място и празен ход при загрял дв. да видиш има ли разлика в топлината на потока въздух и като я форсираш на 2500-3000 оборота за около 1-2 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Здравейте, искам само да ви питам след такава промивка дали мога да сложа червен антифриз? Миналия път сложихме зелен с майстора, аз нищо не разбирах, само ми го препоръчаха, не сме чистили нито охладителната система нито нищо, а преди това какъв антифриз е имало, нямам никаква идея. Дори не го разреди с дестилирана вода, а с чешмяна... Това беше преди няколко месеца, може би ще е хубаво да направя такова почистване и да сложа червен антифриз.

Та да се върна на въпроса : след такава промивка дали мога да сложа червен антифриз?

 

Благодаря предварително.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....след такава промивка дали мога да сложа червен антифриз?......Дори не го разреди с дестилирана вода, а с чешмяна... .

Можеш спокойно да сложиш червен антифриз. Задължително смени сегашния, който е с чешмяна вода. Заради него вече имаш натрупан котлен камък, затова промий хубаво системата и потърси как можеш да почистиш котления камък. Новия го разреди задължително с дестилирана вода.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На практика вършат една и съща работа

 

Цитат:

"Електрохимичната дейонизация се основава на принципа на електродиализата. Това е електрохимичен процес, при които йоните от разтвора с по-ниски концентрации преминават през специални мембрани към разтвора с по-високи концентрации. Движещата сила е електрическо поле между катода и анода.
В това електрическо поле, при движението си към анода, анионите (напр. Cl-) преминават през анионобменна мембрана, а катионите (напр. Na+) по пътя към катода преминават през катионобменна мембрана. По този начин се образуват разтвор с ниски концентрации на соли (дилуат) между двете мембрани и разтвор с високи концентрации на соли (концентрат) зад йонообменните мембрани.

Приложение:
Получаване на чиста и ултрачиста вода за индустриални приложения (химическа, козметична, фармацевтична промишлености, производство на полупроводници). Алтернатива на йонообменните пречиствателни станции с разбъркване."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте, искам само да ви питам след такава промивка дали мога да сложа червен антифриз?...

Благодаря предварително.

Аз сложих червен - това.

И с вода от помпата  - вади я от 12метра.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Да се включа и аз с питане по темата.....искам да си промия системата , но без добавка или нещо от сорта, само с вода. От тук следните въпроси:

 - "Твърдата" (варовита) вода , ако се превари дали е значително по- безвредна при наливането в двигателя, от гледна точка за отлагане на котлен камък? 

 - Когато източа горещата охладителна течност, трябва ли да изчакам пълното изстиване на мотора, преди да налея водата (тя все пак ще е студена)? Страхувам се да не се увреди двигателя от рязката промяна в температурите....

 - До колко ще е ефективен метода на "маркуча от чешмата право в радиатора, казанчето и/или радиаторчето на парното", за изкарване на ръжди, утайки и т.н....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз промих цялата система само с вода и вече трета година антифриза е бистър.Купих концентрат G12 и го разредих с омекотена вода от лаборатирията ни.И естествено ще изкачаш мотора да изстине преди да го промиваш.А защо трябва въобще да го загряваш?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи източих антифриза, през долния маркуч на радиатора и един "S" образен от водната помпа към тройника, измих казанчето с оцет и сол. С маркуч от чешмата напълних чешмяна вода от горния отвор на радиатора....и още веднъж повторих, пак източих. Изтече ръждива вода. 

Купих най-евтиния син концентрат, български (2л. по 5 лв.) и 4 л. дейонизирана вода....всичко 14 кинта. Смесих ги, налях, стисках с ръка горния и долния маркуч за да излезе въздух, долях още малко течност и стартирах мотора. Стигна си градусите, включи перки, изключи и готово. Утре преди да запаля ще видя нивото как е.

Есента ако е писано да правя радиаторче на парното, че е за смяна....директно изхвърлям този и ще налея "марков"  :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ме притеснява повечето работата в сервиза , кой знае какво ще осерат и после нещо ще скърца или друга беля....Иначе от цена на радиаторчето няма да пестя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Миналата седмица и аз си поиграх с казанчето за антифриза, по метода с морската сол и AMB-то. За 2 часа, малко нерви и много пот казанчето светна. umenyhaj.jpg repy8evu.jpg gunepadu.jpg a3yju5y8.jpg

Редактирано от ILI@N
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

Да отупам малко праха от темата...

Свалил съм радиатора. 

Него с какво да го промия и изчистя?

За казанчето ясно, утре купувам морска сол, АМВ имам и почвам да джуркам.

В мотора, директно с маркуча или как да промия?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя съвет е да го промиеш само с ... водичка, да изкара събрани парченца и така. Всяка химия ще го подкара /освен ако не е нов/ и само след 2 седмици ще тече. Баш с оцет си прецаках моя /то не е от оцета проблема, а от стария радиатор/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

Здравейте колеги, и на мен ми предстои да правя такова нещо, обмислям да направя предварително обаче байпас на радиаторчето на парното и след това да промивам, обаче вероятно заради това, че темата е стара и не виждам препаратите които е ползвал колегата... Някой ако може да каже от какво е доволен и какво не? Снощи извадих термостата и колата сравнително по-малко грее от преди това.. та поне сега докато е изваден да се възползвам от това да промия... Мисля първо да източа антифриза през пробката на радиатора и след това вода и препарат... но какъв да използвам? 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да махна скобата и да източа антифриза който е на 2 месеца трябва да си махна и металната кора което е малко трудно на улицата... :D Та въпроса ми беше какъв препарат за премрахване на утайки и ръжди? 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...