Jump to content

Почистване на фарове


BURKAN

Recommended Posts

Колеги преди два дена изчистих единия фар на колата и се оказа, че не е чак толкова трудна работа, стига човек да е малко по - сръчен.

Това е резултата от почистването на единия фар. Вижте каква е разликата между двата.

o633956451796250000.jpg

Естествено работата не можеше да остане наполвина свършена и днес се заех с другия фар, като реших и да направя снимки на действието.

Това е фара (десния) който ще бъде почистен. Действието по почистването е същото и при левия фар.

o633956451812187500.jpg

С кръстата отверка се отвива това винтче (обратно на часовниковата стрелка) ;)

o633956451856406250.jpg

Издърпвате лайстната леко към вас, след това дърпате в лява посока внимателно.

o633956451880468750.jpg

Тук се вижда как излиза лайстната от лайстната на калника.

o633956451897187500.jpg

Над фара има два винта който се развиват с ключе №8.

o633956451922031250.jpg

o633956451940937500.jpg

След което, пак с кръстата отверка се развиват двата винта, които са под фара.

Внимавайте с развиването на тези винтове, защото може да паднат някъде в двигателя или на кората под двигателя, което е доста неприятно, поне за мен.

o633956451957656250.jpg

o633956451986562500.jpg

От задната страна на фара се издърпва този кръгъл куплунг, който захранва фара.

o633956452020625000.jpg

Издърпвате внимателно фара напред и изключвате куплунга на машинката за регулиране на височината на фара. Също така изваждате и лампата на мигача (завъртате на ляво).

Фара вече е свободен и може да се свали.

o633956452034687500.jpg

След това трябва да се махне мигача, който ще пречи на работата по фара. Отвива се това пластмасово винтче, което при мен е смачкано. С два пръста се стиска щипката, която пречи на мигача да излезне напред.

o633956452072187500.jpg

o633956452127031250.jpg

При разглобяването на фара първо трябва да се освободи тази тел която придържа външната гума към стъклото. Това е телта която се вижда от горната страна на фара.

o633956452096406250.jpg

Самата тел се освобождава от долната страна на фара. С клещи.

o633956452162187500.jpg

Ето въпросната тел.

o633956452198593750.jpg

Гумата вече е освободена и внимателно се освобождава от фара.

o633956452213437500.jpg

o633956452232968750.jpg

За да може да се разглоби фара е нужно също така да се махне капака, който е от задната страна. Също така трябва да се махне машинката за регулиране на фаровете. Тя се маха, като се завърти на ляво и лосчето, което влиза във фара се натисне надолу.(Става много лесно при отворен заден капак, не насилвайте лостчето)

Следващата стъпка е махането на скобите които придържат стъклото. Действа се внимателно. Скобите се отварят с отверка , но винаги от страната на пластмасата за да не се счупи стъклото. Действията вече трябва да бъдат много внимателни, защото всичко е вече много чупливо!

o633956452266250000.jpg

o633956452285625000.jpg

Като се свалят скобите, които придържат стъклото към кожуха започва най - внимателното действие...свалянето на стъклото. Самото стъкло е залепнало за гумата под него с годините, и е невъзможно да се свали без помощтни средства. При мен тези средства са...препарат за миене на прозорци и един по - широк нож.

o633956452299843750.jpg

С препарата се напръсква обилно в основата на стъклото, където е уплътняващата гума. И се остава малко да подейства, след което пак се пръска.

o633956452338750000.jpg

Забършете стъклото от препарата, защото е доста хлъзгаво и може да стане :respekt: . След което леко с ножа се разлепя от всички страни.

o633956452357968750.jpg

Внимавайте да не счупите тези пластмаси!

o633956452316250000.jpg

Стъклото вече излиза. Бъдете търпеливи през цялото време! Не напъвайте , не дърпайте и не се нервирайте, защото ефекта ще е счупен фар. :flipoff:

o633956452378281250.jpg

Стъклото вече е махнато. Маха се и тази рамка която се държи на три щракалки. Маха се много лесно, като придърпвате към вас.

o633956452403281250.jpg

Това са щракалките.

o633956452432656250.jpg

За да излезне рефлектора напред се развиват в дясна посока врътките, които са за регулиране на фара. Въртят се докато се освободят.

o633956452487500000.jpg

o633956452512500000.jpg

Тук се вижда как рефлектора е напред. Виждат се и рефлекторите на късите и халогените. Самите рефлектори аз почистих с памучета, които използват жените за дегримиране (Бъдете много нежни с хрома, защото пада само от гледане). Не мийте рефлектора на чешмата, защото пак ще му избяга хрома. Стъклото на фара естественно се мие на чешмата. Аз лично не разглобих докрай рефлекторите с лупите, защото после не може да се настроят. През дупките отстрани се почистват идеално(Малко е гадно, ама става). Не забравяйте и лупите да почистите от вътрешната страна.

o633956452531093750.jpg

След като сте почистили всичко, процедурата по събирането на фара е в обратен ред на разглобяването.

Тук вече е почистения фар.

o633956452551875000.jpg

Крайния резултат! ;)

o633956452593437500.jpg

А това е разликата между мръсния и почистения фар.

o633956451796250000.jpg

o633956452576406250.jpg

Надявам се да съм полезен и изчерпателен. Поздрави!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 66
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Не искам да те разочаровам,но ако беше разглобил и лупите да ги изчистиш и отвътре щеше да си помислиш,че си купил нов фар.Аз разглобих всичко на съставни части и сега се отказах и от ксенона.Готов съм да съдействам на колеги от София за разглобяването и почистването на фаровете.Една много нужна процедура.Трябва да пусна снимки как са преди и след чистенето ма все не я снимам след :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво братле много хубав снимков материал :rolleyes: . Страхотно се е получило. Скоро време и аз ще трябва да почиствам, но само левия защото преди време ме бласнаха бред блока и си купих десен фар чисто нов, та сега има разлика в светенето и ме дразни

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да те разочаровам,но ако беше разглобил и лупите да ги изчистиш и отвътре щеше да си помислиш,че си купил нов фар.Аз разглобих всичко на съставни части и сега се отказах и от ксенона.Готов съм да съдействам на колеги от София за разглобяването и почистването на фаровете.Една много нужна процедура.Трябва да пусна снимки как са преди и след чистенето ма все не я снимам след :rolleyes:

Много ме разочарова, че не четеш добре. :bia: Лупите съм ги почистил отвътре, без да ги разглобявам! Няма смисъл от разглобяване на лупите, освен, ако не искаш да ги разцентроваш.

P.S. Еиий...ама все ще се намери някой, да се исдриска.

Редактирано от BURKAN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Хич не сме запразнили,просто горе има подобна тема и не е нужно :mrgreen:

То подобна тема има и при Москвич и Форд, ама е подобна! При Ауди 100 Ц4 и Ауди А6 Ц4 фаровете са им подобни, ама разликата е голяма! Моля да ми изтриете темата. Явно не заслужавате времето което отделих. Като ви интересува чистене на фарове....гледайте как се чистят на Ц3 и ще ви стане ясно. Много моля да ми изтриете темата...настоявам. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами, Влади е прав в случая. Има тема за C3, C4/100, C4/A6 и C5. Представи си к'во ще стане ако се пиннат всичките тия теми отгоре. Решението е просто - прави се една тема "Почистване на Фарове" примерно, вкарват се линкове към всичките тези теми, а тя да остане единствената пинната. Така няма да има сърдити. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А не могат ли да обединят всичките теми в една "Почистване на фарове" и да я пратят където и е мястото. Не бива да омаловажаваме труда на колегата.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.........

Виж сега момко, имам чувството че се опитваш да продаваш краставици на краставичари. Първо, дали са с лупи или не, няма съществена разлика! Второ, самата операция е доста простичка в техническо отношение и една такава тема / хвала на Ивчо Динков за нея/, е напълно достатъчна за колегите, които искат да се преборят с фарчетата си. По твоята логика, утре ще поиска някой да пинна тема за почистване на фаровете на синя С4-ка, защото съществуващата тема е за бяла такава например. И въобще, ще помоля всички колеги да не се реагира с фръцкане като ущипани госпжици при всяко модераторско мнение, защото ние не сме на тези си позиции заради роднински отношения с админите. Просто си разбираме от работата, а ако не сте съгласни с това - има си начин да ни го покажете. Приятен ден и успех в ремонтите. Дано са по-малко! :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ме разочарова, че не четеш добре. :flipoff: Лупите съм ги почистил отвътре, без да ги разглобявам! Няма смисъл от разглобяване на лупите, освен, ако не искаш да ги разцентроваш.

P.S. Еиий...ама все ще се намери някой, да се исдриска.

явно са ти тънки пръстенцата щом си успял да ги изчистиш отвътре без да ги разглобиш.А как ще ги разцентроваш не ми е ясно :flipoff:

Извинявай,че ти дриснах в темата

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

БРАВО КОЛЕГА! Евала за темата както и за търпението и старанието. Една такава тема се прави бавно и трудно от опит знам. Заслужава уважение труда на колегата BURKAN :flipoff: :flipoff: :flipoff:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
Виж сега момко, имам чувството че се опитваш да продаваш краставици на краставичари. Първо, дали са с лупи или не, няма съществена разлика! Второ, самата операция е доста простичка в техническо отношение и една такава тема / хвала на Ивчо Динков за нея/, е напълно достатъчна за колегите, които искат да се преборят с фарчетата си. По твоята логика, утре ще поиска някой да пинна тема за почистване на фаровете на синя С4-ка, защото съществуващата тема е за бяла такава например. И въобще, ще помоля всички колеги да не се реагира с фръцкане като ущипани госпжици при всяко модераторско мнение, защото ние не сме на тези си позиции заради роднински отношения с админите. Просто си разбираме от работата, а ако не сте съгласни с това - има си начин да ни го покажете. Приятен ден и успех в ремонтите. Дано са по-малко! :steinigung:

Понеже съм му момко на този колега, и даже краставичар!! Сельо!! (предполагам, че не е обидно,както момко!!)

Не си ми на годините и образованието - бе сельо!!!! Кадрите са в историята!!! Защо??? Защото е много отворен сельото - колегата! В този форум е фраш от много умни - селяци!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега,

аз не успях да видя снимките, но съм сигурен, че щяха да са ми от полза. И моите фарове светят слабо, макар, че отпред изглеждат чисти.

За да не се дразним излишно, обръщай повече внимание на хората с положително отношение към труда ти и ще си спестиш много нерви. Има достатъчно хора тук, които ще оценят подобна информация подобаващо. Тези, които са го правили почистването може и да им се струва тъпо, но тези, които не сме, бихме прочели с голям интерес.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега,

аз не успях да видя снимките, но съм сигурен, че щяха да са ми от полза. И моите фарове светят слабо, макар, че отпред изглеждат чисти.

За да не се дразним излишно, обръщай повече внимание на хората с положително отношение към труда ти и ще си спестиш много нерви. Има достатъчно хора тук, които ще оценят подобна информация подобаващо. Тези, които са го правили почистването може и да им се струва тъпо, но тези, които не сме, бихме прочели с голям интерес.

Колега, за хора като теб... на лични ще изпратя снимки веднага.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Браво, колега,

аз не успях да видя снимките, но съм сигурен, че щяха да са ми от полза. И моите фарове светят слабо, макар, че отпред изглеждат чисти.

За да не се дразним излишно, обръщай повече внимание на хората с положително отношение към труда ти и ще си спестиш много нерви. Има достатъчно хора тук, които ще оценят подобна информация подобаващо. Тези, които са го правили почистването може и да им се струва тъпо, но тези, които не сме, бихме прочели с голям интерес.

може да съдействам ако решиш да ги чистиш :stupid:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...