Jump to content

Ауди А4 1.8T 20V quattro (В5)


MAPTO7007

Recommended Posts

Не съм сигурен мястото на темата дали трябва да е тук но модераторите ще ме поправят ако съм сгрешил.

Пускам тази тема с цел колегите които карат автомобили с въпросния двигател (AJL) да споменат въпросните разлики,прилики,снимков материал,всякакъв вид информация техническа и документална относно този мотор който е единствен и има толкова малко информация в нета за него.

Целта е от по-запознатите да споделят разликите (ако са правили съпоставка) с останалите няколко мотора дето се монтират на (В5) платформата на Ауди от 1995 до 2001 година,а именно (AEB,ANB,APU и AWT)

Пак повтарям че всякакъв вид информация,сравнения,технически стойности,ускорения,разход на гориво и така нататък + снимков материал на самите автомобили е добре дошъл.

Както се знае почти нищо няма в нета за този мотор като данни освен че е с заводски (132kW/180к.с)

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За няколко разлики знам със сигурност аз:

-дебитомера ми е Hitachi

-мисля, че всички AJL са със заводско спортно окачване, моето също е

-номера на турбото ми е различен от на АЕB, предполагам има разлики спрямо нормалното за АЕB или предлагащите чипове доста жестоко послъгват :hilezh:

-всички са с новите табла, малките цифри с нелинеен километраж и всички са с S-волан и рекаро (мисля по-твърдо от стандартното?).

Имам оригинална книжка, малко данни от нея:

0-100 - 7,8сек

230км/ч максимална (това по спомени)

Разход няма :hilezh:

В талона на колата, пак по спомени, пише: 1440кг.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Остава и колегите по спомен nikoo_1 и кокито да се изкажат също ако са запознати те също карат AJL мотори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да обобщим и да ЪП-нем темата ...

- Различен дебитомер в случая Hitachi

- По-различно Турбо от на АЕВ и Софтуер

- С по-новия изглед на арматурното табло

Относно Окачването не е фактор (повечето са с 1ВЕ) ... Волан-а също (повечето след 1998 година са с S-волан) ...

Очакваме другите двама и повече колеги да се намесят и да споделят още данни откъм разлики/прилики между моторите и така нататък ... накрая като съберем достатъчно полезна и съвкупностна информация ще помолим някой модератор да изчисти и пинне темата ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако турбото е различно тогава и в горивната система може да има разлики? По-яка бензинова помпа примерно. Надали разликата идва само от работните карти на компютъра?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликата в турбините не е ли достатъчна разлика за повечето коне.....

Само с ветър не става ;) .....все пак раазликата е 30 коня.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

В талона на колата, пак по спомени, пише: 1440кг.

Твоята комби ли е, че седана си мисля трябва да е към ~1380кг.?

Повечето дето съм виждал да се продават най-често са комбита, като са били с идентично оборудване, светъл дълбок салон, голям ФИС, уреди за температура на масло + волтметър, С-лайн волан, ниското окачване.

Мойта е произведена 12ти месец 1997-ма по талон е с първа регистрация началото на 98-ма.

Мотора си е АЕБ с дребни козметични разлики, няма по-голямо турбо и по-големи инжектори от останалите ранни 1.8Т 150коня мотори, разликата е в актуатора и софтуера на Екуто и други таквиа дреболии.

Като налягане прави пик 11-12пси (0.7-0.8бара) и след 5000об/мин пада на около 0.5бара. На мойта кола по натам ще сваля турбото и ще го снимам да се види, че си е най-обикновенно К03 и да спрат споровете, има и други 1.8Т 180коня мотори дето са с малко К03.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мойто е точно такъв авант - С-лайн волан, сиво рекаро, ниското окачване, голям фис, полиран махагон. Мисля, че моя салон е като твоя. И явно тежи повечко от седана.

Чудя се какви са разликите в турбините след като номерата им са различни? Защо въртящия момент не започва от същите обороти като на AEB примерно след като явно турбото трябва да го позволява?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 4-ките не съм запознат, но преди време като търсех по моргите K03S ми направи впечатление че 180 кониовите мотори не са задължително с K03S както може да се очаква...примерно Октавия 180 коня беше с K03 а един мотор с код AUM които сток е 150 коня беше с инжектори 317 кубика и K03S....така че по-мощните версии не са задължително с по-силна турбина и по-големи инжектори...поне при А3/Г4 е така.

Редактирано от JoroM
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С 4-ките не съм запознат, но преди време като търсех по моргите K03S ми направи впечатление че 180 кониовите мотори не са задължително с K03S както може да се очаква...примерно Октавия 180 коня беше с K03 а един мотор с код AUM които сток е 150 коня беше с инжектори 317 кубика и K03S....така че по-мощните версии не са задължително с по-силна турбина и по-големи инжектори...поне при А3/Г4 е така.

Точно така стоят нещата, не всички 180к.с. 1.8Т мотори са с К03, имах точно Голф МК4 ГТИ 1.8Т АУМ мотор (идентичен е с AUQ-мотор, който се монтира на ГТИ 180к.с.), който беше с К03С турбо и 317цц инжектори, дори и сток върви доста повече от Голф 1.8Т АГУ.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

разликите са в дебитомер и настройка--- за други дреболии незнам, само занам че турбото на 100% е К03 за съжаление без S :rolleyes: за инжекторите незнам но имам съмнения че са едентични с другите мотори но това ще знам съвсем скоро :flehan: а по интериора всичко е строго индивидуално според мен, иначе и аз съм с фис и аз съм с S-волан но нямам рекаро... спортно окачване си е по дифоулт за модела (четох го някъде но непомня къде)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега кокито ... твоя Авант от Варна ли го взе :rolleyes: доста време в Мобиле.Бг се продаваше един такъв без Спортни седалки,Същия цвят и Мотор (AJL) но заради акциза седеше ...

Аз даже бях звънял когато си търсех кола да питам за него ... .. .

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

моя е :rolleyes: от август е колата там,но на цена 12700 незнам кой би си я позволил :) след обработка и падане на акцизите се стигна до споразомение на 6700лв :)

п.п.- разхода как ви варира?

Редактирано от кокито
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Моя разход е около 12 градско (Пловдив), на дълго под 8,5 почти не може да се свали. Нормално каране е това до 110-120.

Вашите АJL-ли какво ви дават?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

около 14 :rolleyes: (варна)

някой знае ли какъв размер са предните спирачни дискове? 260мм или 288мм така на око на такива ги опреличавам, но незнам.

Редактирано от кокито
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен може да се каже,че карам AJL ама с чип и под 14 в Бургас не свалям разхода,но и колата рядко се кара под 4000+ оборота:rolleyes:

Извън Бургас с доволно настъпване дава 10-12 и наистина мине ли 120 стрелката под 8,5-9 не сваля.

Много са ми интересни като почнат дори и за АЕВ моторя да казват,че с 180-200 им гори 10!!!

Може ,но за 10 сек,ако го покарат така 80-90км и после ще припаднат на бензиноколонката

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мен ми дава градско точно 10литра на 100, даже последния път с 30лв. 100октана минах 140км в града, само че маршрута ми е такъв, че не влизам в трафик, карам леко и на сравнително дълго разстояние.

Извън градко до Пловдив с леко каране 110-130км/ч даде 7.8-7.9, с по-сериозно каране си дава +9литра...

Не е някаква голяма ламя мотора от разход не мога да се оплача.

Редактирано от niikoo_1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За мен може да се каже,че карам AJL ама с чип и под 14 в Бургас не свалям разхода,но и колата рядко се кара под 4000+ оборота:respekt:

Извън Бургас с доволно настъпване дава 10-12 и наистина мине ли 120 стрелката под 8,5-9 не сваля.

Много са ми интересни като почнат дори и за АЕВ моторя да казват,че с 180-200 им гори 10!!!

Може ,но за 10 сек,ако го покарат така 80-90км и после ще припаднат на бензиноколонката

Какво значи "може да се каже"?Или е AJL или не е.Аз съм с AEB и да,това е разхода при тази скорост.За последен път тествах преди 20 дни от Германия до БГ и на колонката не припадах защото разхода излиза 10,5л/100км.А имах много повече от 80-90км да карам със 180-200 км/ч. :lol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то в този ред на мисли.. може да се вметне колко ви гори градско/извънградско/извън България,защото може малко да съм пътувал извън нашата мила родина но... ралика си има и тя се отразява на разхода на гориво...(лично мнение)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди една седмица се върнах от малка обиколка на Северна България ...

Колата беше натоварена прилично (4-ма човека и към 150кг в багажника) по стикер на багажника и дават тегло от 1459 кг. някъде напълно натоварена максималното тегло да е било към 1900-2000кг.

От Дупница до едно Селце на 25км. от Свищов от там до Свищов от там до Левски и отново до това Селце и отново към Дупница ... над 700км по киламетраж натоварен автомобил и с /почти заминал си термостат който поне по показания на таблото спусна ли се по продължително нанадолу стрелката пада на 70 градуса/ ми даде разход по Борд.компютър 6.8 реално по сметки на горивото и изминатите километри излезе 7.6 скоростта е била 160-130-120-100-80-60 за различните участъци ...

Мога да кажа че съм много доволен от разхода ... реално и дават 8.5 знам но да подчертая че на отиване преминавайки през София трафика беше лек ... на връщане беше по натоварен но слагам ги 8.0 литра да е изгоряла не повече макар че по сметки излиза по малко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз също съм с AJL взех го на скоро. Авант 2000 г. кожено рекаро, голям фис, спортно окачване, s волан. Разход градско бензин - от 8/100 до 20/100. Сложих ГИ фобос смесено 13.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...