Jump to content

Вдигат 4 пъти глобите за колан


venko

Recommended Posts

Точно така! Коланът е въпрос на навик. Друго е ако не искаш да придобиеш този навик. Само от 3 години съм шофьор и винаги слагам колан. Нямам желание да се забия някъде с 40 км/ч и да се размажа във волана. А иначе е ясно, че извън града при над 100км/ч е почти все едно дали си с колан или не...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 149
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

....че за 50м, посред нощ, в тъмна уличка бях сложил колана :)

Навик!

...бат'це, аз музика като слезна да послушам в колата, си слагам колана (не за да не ме отвее повера), така че ти си съвсем в норми.... :):flehan::hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...бат'це, аз музика като слезна да послушам в колата, си слагам колана .... :):):hilezh:

Роска то щото касетофона ти е вързан с колана бре,трее да го сложиш да затвори веригата инак няма музика :):):flehan:

а аз карам без колан в града-зверски неудобно ми е !!!инак извън града съм задължително със...даже когато го слагам -го слагам под мишницата си, щото ми пречи адски !! ;)

п.с. евала на Уизи опитва се да натъпче 4-6 годишни деца в столчета на задната седалка :):)... нещо като сърма в чорапогащник!! :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, главната идея на Валери (Лорда) е, че трябва да бъдем независими и свободни хора, а не "послушковци". А това да слагаш колан задължително и за неспазването му да бъдеш жестоко санкциониран си е чиста проба феодализъм. :hilezh: Радвам се, че във форума има още неколцина човека с "непромит мозък". :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А иначе е ясно, че извън града при над 100км/ч е почти все едно дали си с колан или не...

Не е баш все едно... Като се заприказвахме по темата, се сетих че за последните няколко години имам ДВАМА лични познати, които в различни инциденти извънградско са изхвръкнали през прозореца на колата поради липса на колан... Единия на магистралата, толкова дълго време беше в болница, че го забравихме как изглежда :hilezh: И със сто да се блъснеш, има разлика дали ще се подмяташ из купето като парцал, дали ще излетиш през прозореца, или ще останеш в седалката :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..... и после ще си като жив.... ДА НЕ СЕ СЛУЧВА НА НИКОЙ! :hilezh:

Освен това може и аз да бъркам, но основният диспут тук беше има ли право някой да ме задължава да ползвам колан, а не "Има ли полза от употребата на колани и каква е тя " :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....че трябва да бъдем независими и свободни хора, а не "послушковци". А това да слагаш колан задължително и за неспазването му да бъдеш жестоко санкциониран си е чиста проба феодализъм. :hilezh: Радвам се, че във форума има още неколцина човека с "непромит мозък". :)

..Коко ти пак се отнесе, това за което говориш, си е чиста проба слободия/анархия. Тогава защо се възмущаваш, че този карал така, онзи онака, засичали те, правели си каквото искат. И те са "непромити мозъци".

Ако поради моето "непромито" шофиране, претрепя накой друг в колата, точно поради факта, че не е бил с колан, кой ще е виновем, той, аз, или "шибаният" закон, който ме задължава нещо, но понеже аз не съм "послушко", не спазвам?

Редактирано от RossN
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

основният диспут тук беше има ли право някой да ме задължава да ползвам колан :hilezh:

Много гъвкава е тая тема, по същата логика с какво право забраняват да употребяваш наркотици, как така ще е забранено да караш със 180 като познаваш пътя и колата е супер, и прочие... Ми с наказателното право на РБ, това е :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз съм твърдо за за всякакви строги у сурови наказания за всички нарушения глобите трябва да се направат толкова сурови че всеки да знае че направи ли нарушение ще си плати сурово.Явно това е единствения начин да се промени скапания българин който си мисли че е Бог на пътя.

И не след като смешника полицай ни напише акт да си знаеш че чичо Гошо ще се обади на неговия човек в КАТ и ще оправи работата за 20-30 лева!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

п.с. евала на Уизи опитва се да натъпче 4-6 годишни деца в столчета на задната седалка :):)... нещо като сърма в чорапогащник!! :hilezh:

и какви са тези столчета за 4-6 годишни деца? Има ли такива, аз мислех че тези столчета за автомобили са за по-малки деца.

Има столчета или по-точно специални "възглавници", върху които сядат децата на по-високо и така коланът им е удобен вече. В по-новите автомобили това можете да го намерите като опция наречена isofix седалка.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много гъвкава е тая тема, по същата логика с какво право забраняват да употребяваш наркотици, как така ще е забранено да караш със 180 като познаваш пътя и колата е супер, и прочие... Ми с наказателното право на РБ, това е :)

Явно си навътре в наказателното законодателство :)

Забранено е разпространението на наркотици, не употребата им... Което е малко странно само по себе си, но е факт. Ще се сетиш за разрешената еднократна доза и ще придобиеш представа.

Мислиш ли, че има закон срещу самоубийците? Какво ще им направят? Ще ги глобят, след като се самоубият? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мислиш ли, че има закон срещу самоубийците? Какво ще им направят? Ще ги глобят, след като се самоубият? :hilezh:

Самоубийството и опитът за самоубийство са "криминализирани" в Библията. Изтърпяват доживотни присъди в Ада!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Там не може да се избяга от присъдите и винаги са ефективни :hilezh:

Ма ние говорим за правораздавателната система и законодателството приживе :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако темата се задържи на първа страница още 10-тина дни, докато се прибера в Плевен, ви обещавам да отида до гаража, където ми отлежава предната В3-ка и да направя няколко снимки на предното стъкло - приятно напукано на концентични кръгове, както и радиално, с център мястото където тъпата ми, дървена и куха тиква се наби преди около 3 години. В града. С 60км/ч. Защо да си слагам колан? Нали карам бавно? :) Единственото нещо, което ме спаси от волана беше късметът, че удара не беше централен, а леко в дясната половина на предницата и от инерцията съм полетял малко на дясно, а не право напред. А ребрата се трошат като клечки, трябва им само един волан. Само главата си ударих, но все пак не е особено приятно да не виждаш, защото очите ти са пълни с кръв или да се чудиш точно каква част от скалпа ти липсва, като виждаш, че част от него е останала да виси от вътрешната страна на предното стъкло. :)

Сега познайте дали съм си слагал колана последните 3 години. Еми слагал съм си го и ще продължа да си го слагам. Щото съм балък. Иначе всеки си прави избора сам за себе си... само да не дава Господ някой да разбере каква е ползата от колана по трудния начин... като мен.

:)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

слагал съм си го и ще продължа да си го слагам. Щото съм балък. Иначе всеки си прави избора сам за себе си... само да не дава Господ някой да разбере каква е ползата от колана по трудния начин... като мен.

:)

:)

Този пост на колегата много добре дава отговор защо ти трябва колана.

Досега не съм усещал ползата от колан но има едно 3-4 пъти когато колана спасява пътника до мен от удар на главата в предното стъкло и това с скорост 40-60км.

И това става когато поредния кретен :) а такива дал господ реши да спира или да си прави някаква маневра която само той си знае каква.

Приятели слагайте го колана за вас и за хората които возите не заради глобата или точките а заради вас самите.

:)

Редактирано от vlado
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

..Коко ти пак се отнесе, това за което говориш, си е чиста проба слободия/анархия. Тогава защо се възмущаваш, че този карал така, онзи онака, засичали те, правели си каквото искат. И те са "непромити мозъци".

Ако поради моето "непромито" шофиране, претрепя накой друг в колата, точно поради факта, че не е бил с колан, кой ще е виновем, той, аз, или "шибаният" закон, който ме задължава нещо, но понеже аз не съм "послушко", не спазвам?

Значи Роска, явно не си ме разбрал точно. Аз си слагам колана също винаги, но съм против да имат право да ме санкционират за това, че не съм го сложил. А що касае предполагаемата ситуация - да си носи отговорност този без колана. Все пак дискутираме евентуални възможни промени в законодателството. :)
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преводът е "Лош закон, но закон". Това първо.

Второ: Kaра: Audi A6 Avant CDI :) Това ще да е някакъв уникат :)

Уважаеми tsvet40/Васко,

Първо: второто няма да коментирам.

Второ: относно първото

Прилагателното durus, a, um (лат.ез.) има около 15 (петнадесет!) значения като се започне от "твърд, здрав, недоварен", мине през "втренчен" и се стигне до "здрав , могъщ". В съчетание с verba (думи, реч) може да означава и груб, некултурен. Като определение на болест означава "опсна". Може да означава и "строг, суров" - баща, съдия. Контекстът на обичайната употреба в съчетание с lex предполага превод "жесток, суров", т.е. колкото и да е жесток един закон, той трябва да се спазва. Пример:

"Колебаейки се между безусловното обвинение и оправданието, като смятат първото за жестоко, а второто за несправедливо, заклетите [съдебните заседатели] в много случаи не се съобразяват със знаменитото правило "dura lex, sed lex!", и като предпочитат несправедливостта пред жестокостта, произнасят оправдателни присъди." (А.Ф.Кони "Съдебната реформа и съдът на заклетите").

Като безплатен урок по латински (и по превод) - толкова!

А иначе съм срещал и цитирания лош превод. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

:)

Приятели слагайте го колана за вас и за хората които возите не заради глобата или точките а заради вас самите.

Ако знаеш само колко си прав :):hilezh::)

Пари за глоби се печелят, ама другото ........ да не дава господ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пари за глоби се печелят, ама другото ........ да не дава господ
Проблемът е, че някои печелят много пари от несправедливи глоби, а не това за което пишеш, въпреки, че си прав донякъде(безопасността). :hilezh:
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не трябвало да се слагат колани, когато се кара градско... Било ненужно. Брей че умно - защо ли никой друг не се е сетил? :hilezh:

Ами много ясно защо - защото е безумно да си го помислиш! При удар с 60 км/час можеш да си строшиш главата в предното стъкло като стой та гледай. Колегата по-горе, който е описал удара си, е жив пример. Само си представете при едно бързо тичане, което е с около 20 км/час, ако се спънете внезапно какво се случва. Ами ако в този момент отпред е стъклото на колата? А какво става при челен удар с насрещен автомобил: 60+60=120 км/час?? Има ли нужда от повече обяснения?

И другия хит - защо коланите били задължителни със закон?

Ами пак е много ясно защо - именно заради "хитроумните" разсъждения, че нямало нужда от колан.

Иначе спокойно, не са нарушени човешките права - всеки който иска да се самоубие може да го направи. Дори и на пътя. Случва се ежедневно.

Редактирано от blade
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интересно и обосновано мнение. Отдавна във форума не беше писано на такова ниво!!! :hilezh:

Все пак уважаеми Боро (няма сарказъм, наистина уважавам), позволете да не се съглася с Вас. Наистина, законите трябва да се спазват, но има основополагащи принципи, които стоят НАД законите и когато тези принципи се нарушават неспазването на закона е морално оправдано.

Не знам на колко години сте, но ако прочетете малко история, ще видите, че до 1963 г. е имало закон за НЕДОНАСЯНЕ на органите за "антинародни" изказвания - нима не е МОРАЛНО да не се спазва този закон? Ами колко хора избягаха на запад или лежаха в затворите за нарушаване на закона ограничаващ свободното придвижване на хората?

Мисля, че обосновах тезата си, че НЕ ВСЕКИ закон трябва да се спазва. Естествено, всеки поема риска за евентуалните санкции от нарушаването му.

Сега конкретно за коланите. СПОРЕД МЕН този закон нарушава основополагащ принцип за свободата на личността. Моят живот ми принадлежи, само на мен и на никого другиго. Дали и как ще го излагам на риск не засяга по никакъв начин ДЪРЖАВАТА. Ако здравното осигуряване (това не е ДЪРЖАВНА организация) прецени, че с това че не карам с колан увеличавам риска от скъпо струващо лечение нека ми повишат здравноосигурителната вноска, но КАТ нямат никакво отношение към МОЯ живот. Ако тръгна да изобретявам нов вид парашут и почна да скачам от некви си баири и се пребия - ще ме глобяват ли? Ще ми взимата ли точки?

Така че карането без колан е мой СЪЗНАТЕЛЕН избор и на практика до сега такъв не съм слагал (шофьор съм вече 23 години). Между другото имам и 15 години стаж с мотор из София и също съм карал без каска.

Малко е в страни от темата, но мога да Ви кажа, че ако някой убие някой от най-близките ми хора (става дума за предумишлено убийство) - аз също ще го убия и хич не ме е еня за ЗАКОНА!

Уважаеми Sir (също без капчица сарказъм или неуважение, най-малкото, защото споделям максимата ОБИЧАЙ СВОЯТА ВЯРА, НО УВАЖАВАЙ ЧУЖДАТА.)

Същността на тази дискусия за мен, тезата, която защитавам, не е за това дали да караме с колани или без, а за това дали обществото може да съществува, без да спазва правилата на съвместния живот, каквито и да са те. Моята теза не засяга нито единствено поставянето на коланите или не, нито дори само движението по пътищата, а цялостния живот в обществото. Защото, който не спазва едно правило, той не спазва никое.

Ето ви пример от вчера – биха ли загинали тези две млади жени (на 24 и 26), ако бяха спазени правилата? А правила в строителството – бол. И нито едно спазено. От всички. И си отидоха две невинни деца. Защото някой си е мислил, че имотът си е негов и че може да прави с него, каквото си иска.

Законите за обществото са това, което представляват за нас, автомобилистите, Законът за движение по пътищата и Правилникът за неговото прилагане. Можем да смятаме ужасите по нашите пътища като нагледна илюстрация на неспазването на законите. Илюстрацията за съжаление е монохромна и е оцветена в червено – цвета на кръвта и на виновните, и на значително по-големия брой невинни жертви.

Една от основните функции на държавата като организация е да опазва живота и здравето на гражданите. Поради това, че е сметнала, че управляването на превозно средство представлява заплаха за живота и здравето на гражданите, тя по принцип е забранила на всички да управляват автомобили. Дава разрешение само на онези, които докажат по определен ред, че знаят как и са в състояние да управляват съответното возило. Та това е основанието КАТ да има отношение към живота на всички, намиращи се на подопечната му територия – улиците и пътищата.

Има страни (Германия, например), в които се прилага описаната от Вас схема както при лечението, но също и при определянето на застрахователната премия. Дори нещо повече – на склонните към нарушения шофьори, след като са набрали определен брой наказателни точки, им се отнемат разрешителните за шофиране. Те преминават през различни курсове и след това (отново!) TÜV им провежда психологични тестове. Ако шофьорът показва тенденция към повишаване на дисциплината си и уважение към обществения ред, разрешителното му се връща. В противен случай то остава „на трупчета”.

Що се отнася до карането без каска и колани, мисля си, че има по-категоричен начин за доказване на свободен дух и вътрешна независимост.

И ако намирам време за това изложение е не за да споря с Вас, а заради останалите читатели на форума – особено по-младите. Вашето и моето поколение – аз съм 10 г. по-възрастен от Вас, т.е. по-стар – не подлежи на промяна. Но забелязахте ли Sir, че повечето от младите хора, най-вероятно съвсем съзнателно, се застъпват ЗА СПАЗВАНЕТО НА ЗАКОНА, независимо от това дали е добър или лош, хуманен или жесток? Това все пак дава надежда, че България не е обречена.

Не е необходимо да чета история, защото помня добре 1963 г., а баща ми беше адвокат (роден съм през 1948 г.).

С риск да Ви разочаровам, Sir, ще трябва да Ви кажа, че законите не са морални категории. Законно не означава по необходимост справедливо. Всеки закон има за цел да регулира някакви обществени отношения, което по същество означава въвеждането на някакви ограничения. Но обществото доброволно се съгласява да спазва законите. И пак то се е съгласило да има репресивен апарат, който да налага спазването на законите и на онези, на които те не се харесват. Защото иначе обществото ще се превърне в бедуинско племе или поне в джамахирия, където продължава да действа правото на талиона („око за око, зъб за зъб”). А европейските общества отдавна са минали през този етап.

Моля Ви, Sir, не ни връщайте там – вече много пъти започваме отначало.

Моите почитания

Боро

:)

Gesagt heisst nocn nicht gehöhrt, gehöhrt heisst noch nicht verstanden, verstanden heisst noch nicht eiverstanden, einverstanden heisst noch nicht gemacht!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Уважаеми Sir

...........

Аз също говорех по принцип - коланите са само частен случай. Явно имаме различна ценностна система - за мен закона не е на върха на ценностната ми система. НАД ЗАКОНА за мен са такива понятия, като ЧЕСТ, ДОСТОИНСТВО, ЛИЧНА СВОБОДА (до толкокова, до колкото не засяга интересите на околните). Аз никога не бих предал мой приятел, дори закона да ме задължава, например. По същия начин не смятам, че МОЯТ живот принадлежи на държавата.....

Що се касае за коланите, то болшинството колеги от по-младите не са разбрали съществото на дискусията - не се обсъжда ПОЛЗАТА от коланите (ни най-малко не се съмнявам, че най-често са полезни), а изискването за ЗАДЪЛЖИТЕЛНОТО им поставяне вменено ни от държавата със закон. Имаше една много стара тема по въпроса..... Не е редно да се задължават хората да правят неща, които са полезни. По тази логика, трябва да се забрани със закон пушенето, употребата на алкохол, бънджи скоковете, спускането със ски, скоковете с парапланери, делтапланери и парашути..... изобщо всичко което е рисково, вредно и опасно.... (При спускането със ски скоростите са много често над 60 км/ч, колкото е скоростта в града, а там колани няма).

Относно пък примерите с други държави - мисля, че организацията на обществото в страните от ЕС е много далеч от идеалната и засилването на бюрокрацията и все по-голямата намеса на държавата във всичко ще доведат до деградация.....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чета, чета и пак чета и си мисля кой прав и кой крив ... И ми писна да мисля, защото ми е трудна тая работа и заради това ще кажа...

Аз карам с колан! Това е моя избор!

И ще карам с колан, дори ако излезе закон, който да ми забранява да карам с колан!!!

Сполай ви колеги. След като и в законите казвате, че всеки има право на личен избор... Избирайте.

Редактирано от Inkozi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

....

И ще карам с колан, дори ако излезе закон, който да ми забранява да карам с колан!!!

....

Хе-хе :) Явно и при теб законите са въпрос на личен избор.... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...