Jump to content

Смяна на антифриза


VAG Fan

Recommended Posts

Колеги, четох много по темата, но сами знаете, че след много четене и консултации с комшии и приятели кашата от съвети става голяма.

Карам B3 1.8S 1991 год. От 2000 година не съм сменял антифриза. С годините му правихме замервания и все отлагах. Това лято казанчето за антифриз изведнъж стана кафеникаво. Днес го свалих и реших да го измия от вътрешната страна. Полепнала е кал. Колкото можах изчистих. Предполагам какво е вътре в системата. Дайте съвет от къде да разкача маркучите /без да свалям водната помпа/ за да изтече колкото може повече от стария антифриз. Проблем ли е наличието на кората под двигателя? И промивката на системата с вода ли да я правя или с някакъв препарат?

Приемам идеи за свестна марка антифриз. Не карам с вода лятото, а само с антифриз /разреден де/.

И ако съм пропуснал въпрос относно охладителната система подскажете какво друго трябва да имам предвид?

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За да източиш хубаво антифриза , откачаш долния маркуч на радиатора и вадиш термостата , за промивка може и с вода , по - промий колкото можеш с вода и после напълни системата с вода и покарай малко , после като поистине мотора , пак я източи и сипи антифриз + дестилирана вода .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Наблюдавай с новия антифриз водната помпа в първите няколко стотин км. и за евентуална поява на течове от др. места. Съществува малка такава вероятност, от личен опит споделям.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес промих системата. Точно преди да получа линка със съветите на колегата сложих преливника. Какви ли не опити правих, поизчисти се, но не чак толкова ефектно. Следващия път и аз ще използвам вече доказалия се метод с морската сол. А кога ще е този следващ път не се знае. Хубавото е, че пипнах и научих нещо ново. Сега остава карането и хвърлянето на един поглед за евентуално доливане и течове.

Благодаря Ви!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 years later...

Прочетох доста за антифризите.Някой кара ли с "ЛЕНА"жълтия руския.А ако карате с червен-каква марка.Моля конкретно по въпроса да не разтягаме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз карам с червен от Евро 07, G12+, немски, има същия български, цената е наполовина. Взех си естествено немски, не рискувам с такива неща. не си спомням марката, но опаковките са по 1,5л , май към 15лв бутилката беше. Бяла пластмасова с червени букви. Отдавна съм с такъв и не съм имал проблеми никакви. Тия руските неща ги забрави!

Редактирано от koko60
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От началото на лятото съм с http://www.rexol.bg/index.php?route=product/product&path=61_163&product_id=296. За сега нямам проблеми и е все още бистър. А относно течовете, преди седмица дозатегнах една скоба на радиатора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз отскоро 80-ката я карам с червен на SEVEN 1л е 5.20лв и е на -74, като го разредя с 2л вода тоест общо 3л течност и от полученото слагам 50мл във фризера при -24 не замръзва и като цяло съм доволен. Преди 2-3г пробвах и руския жълтия нз какво му беше името нито цената, за замръзване никакви проблеми обаче след няколко дни почнаха да ми сълзят маркучи и го махнах, на руски машини обаче имам наблюдения, че няма никакви ядове

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз купих от бензиностанция Rompetrol момчето там ми го препоръча през цялата минала зима 1л, на колонката стоял без да замръзне- поне изпитан

 
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Две водни помпи смених за 3години,карал съм с руския и синия български последно(умишлено не го назовавам).Съмнявам се както в антифризите така и в качеството на помпите.Писна Ми от ментета.Руския отговаря на °,но дали щади помпата,Бг-то не става,там помпата издъхна по-бързо.Помпите бяха среден клас.Виждам,че се ползва червения G12 на 80 б3.Това ме интересува.Колкото и да е,има смазочни и антикорозионни качества.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста време карах с червен български на антикороза (или нещо подобно беше) поне ми го похвалиха и други ауди ползватели. Миналата година правих пак обслужване на навеса и водната помпа си беше като нова.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От Владо / АСЕ/ преди месец. Доволен. Малкото шише е флошът за системата. Големите две по литър и половина син антифриз  ФЕБИ.

post-77080-0-10365000-1447359660_thumb.j

Редактирано от Костадин1975
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И аз съм със син антифриз на ФЕБИ. Никакви ядове нямам, но го сменям редовно на 2-3 години. Според мен, вида на антифриза не е чак толкова важен.По-важното е да се кара с антифриз.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Доста време карах с червен български на антикороза (или нещо подобно беше) поне ми го похвалиха и други ауди ползватели. Миналата година правих пак обслужване на навеса и водната помпа си беше като нова.

 

Антикороза АД- гр. Кнежа, аз карам със същия. Взимал съм няколко пъти, както червен така и син, не е имало проблем до сега. 

 

Химиите ги внасяха от някъде а тук ги дообработват и пакетират. Правят много препарати, не само антифризи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...

Колеги, имам един въпрос. За да не отварям нова тема, нека го постна тук. Стори ми се най-удачно, предварително се извинявам понеже не става въпрос за модела за който е раздела.

Смених си водния радиатор. В сервиза ми сипаха оргинален немски червен антифриз G-12 на BASF. Обаче след известно време забелязах че нивото в казанчето спада драстично. Отидох в сервиза и се оказа дреболия, че пробката не е била затегната добре. Казха ми да си купя от същия антифриз и да долея. Да но в нашия град не намерих такъв. Въпроса ми е може ли да долея на друга фирма, G12 ли трябва да е пак. Имам една туба немски Kuhlerschutz CT 12 Plus, също червен. Съвместим ли е с този G12 на BASF.

Колата е 100/А6,ако има значение

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Няма проблем относно марката стига да е G12.

 

G12 + също можеш да долееш без проблем.

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прочети на бутилката какви спецификации покрива по VW, MB, Opel  и т.н.

 

За G12  по VW мисля, че беше VW TL 774 D.

 

Ако е това:

 

8547718Q.jpg

 

Според това, което има като информация отговаря на VW TL 774 F което е G12+ !!

 

http://www.cartechnic.de/en/products/?tx_ttproducts_pi1[cat]=7&tx_ttproducts_pi1[begin_at]=5&tx_ttproducts_pi1[backPID]=24&tx_ttproducts_pi1[product]=380&cHash=c7f725735d

 

http://www.cartechnic.de/index.php?eID=tx_nawsecuredl&u=0&file=fileadmin/products/pb/MUE_PB_Kuehlerschutz_CT_12_plus_en.pdf&t=1451593449&hash=497e18049ea93c44bd2206596ae6376d

Редактирано от knejata
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги да доуточним че дали антифриза е червен не означава че е същия като друг червен. Щото повечетп хора ги разделят на цветове а не е правилно.

Гледа се дали е G12 както в случая споменаха колеги.

 

G12 мисле може да се смесва с G12+ и G12++ както и с G13. Аз лично карам с G13 концентрат  :hilezh:

Зеклеймиха ме че ще ми замине помпата и ще прегрее двигателя. Година Карам без проблеми. 

Другия път ще сипя малко вода да има. Пеше че до 70:30 концентрат : вода може безопасно да се кара

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А какъв е G13 че имаш опасения да ти замине помпата и да ти прегреее двг-то. Разясни малко спецификациите му. Аз съм карал винаги с концентрат, но G12 или G12+ не съм разреждал никога с вода и не съм имал проблеми. Правилно ли е да се кара само с концентрат. Казаха ми че така антифриза има по голям смазочен и антикорозен ефект. Вода се доливала с цел икономия.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казали са му така защото не го е разредил. Когато е разреден има по- добри охлаждащи свойства и по- добра течливост.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...