Jump to content

за "чупливите","кашкавалените" и т.н. валове на 2.5


stefanaki74

гласувайте само от собствен опит  

237 гласа

  1. 1. има ли ли сте проблеми с валовете на мотора

    • не,никога
      162
    • да,но само веднъж и си ги смених,защото ми харесва тоя мотор
      28
    • да,и после я продадох колата и повече не искам и да чуя за такъв
      24
    • не,но имам съмнения ,че скоро ще "изгърмят"
      23


Recommended Posts

Колеги,всичко си зависи от колата.

Не, не зависи (само) от колата. Зависи как е карана, поддържана и на колко км е.

Ти в пост си на едно място не спомена километри, които обикновено са повече при дизелите.

По сервизните книжки, в Германия сменят масло на 27-28к км на 1.8Т, а картера събира 3.5л. Какво да е това извънземно масло, което да издържи? При бмв поне има някакъв индикатор.....

А за маслото на типтроника е писано много - трябва да се сменя, но не се сменя. Тогава кутията много бързо се превръща в труп за пълен ремонт.

Дали са проблемни мултитрониците - в друга подобна тема (за "кашкавалените" мултитроници) се говори обратното:)

ПП Честито за новия автомобил и много безаварийни километри :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя темата е отишла "в ряката" , но все пак ето и причната - проблема не е във валовете , а в мазането им."кученцата" под повдигачите се износват и вместо да "църкат" масло на вала го изплюват отстрани.

Ето го и "научно" обяснено в сервизен бюлетин:

Сервизен бюлетин разпределителни валове 2.5 ТДИ

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Какво повече да се каже- ако са само те, няма да са драмите, ама имаш помпа, дебитомер и арт разположение на ролки и ремъци :all_coholic:

ако изчакаш още малко, ще видиш как 3.0 тди ще наследи душегуба, но там ще са вериги, обтегачи, мотори на салата от некомпетентна смяна на маслото :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата с автоматиците е прав  :angry2:  не , че двигателя е цвете, има си недомислици явно!

 

Добре де, тия едно времешните уж бавни, мудни и харчещи автоматици защо не се окотваха.....

 

Сигурно има и от тях окотили се, но говоря овърол като процент...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, тия едно времешните уж бавни, мудни и харчещи автоматици защо не се окотваха.....

 

По-слаби мотори, с по-малко въртящ момент в ниските. По-високите еко-норми също трошат автоматиците. Пример - бмв опитват да минат тънко със стар опелски автомат, като с електронното управление го карат да зключва по-рано. Резултатът - всички бмв-та с ГМ кутии страдат от автомати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

Като чета каква помия се изсипва върху 2,5 TDI започнах да се чудя защо не ги плюят по чуждите форуми толкова много колкото тук.Явно бай Ганьо типично по български гледа да минава метър откъм консумативи при обслужване и по принцип и типично по балкански да търси първо негативите в нещата а позитивите какво да им обръща внимание-няма смисъл,важното е плюене да има.Аз ще ви кажа нещо много просто и елаементарно-обслужвайте си колите с КАЧЕСТВЕНИ И СКЪПИ КОНСУМАТИВИ,карайте ги нежно и им обръщайте внимание и гарантирано глупави (според мен) наименования като "душегуб" ще изчезнат,както и теми като тая.Имам навъртяни на 2,5TDI BAU,2000 км. и е рано да изкажа мнение все още,но на по късен етап ще дам мнението си.Едно кратко инфо за това какво включваше обслужването на моя автомобил след закупуването му: Комплект ремък с ролки -900 лв,водна помпа ,термостат -250лв,предни дискове +накладки забележете -600лв.,задни дискове +накладки 250 лв,масло за двигателя -190лв,филтри:маслен,въздушен,горивен,купе-230лв,масло скоростна кутия плюс филтър-150лв,масло диференциали -80лв,труд-400лв.Засега нямам проблеми и си мърка като котарак...Дай Боже все да е така,мисля,че с добро обслужване и нормално шофиране проблемите са не повече от при другите двигатели.А до скоро и ви пожелавам безпроблемно шофиране колеги...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега, като гледам си дал пари за още едно 2,5, ама от по-старите!

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

То тва е една от драмите на тая кола, че не си заслужава няколко пъти по-скъпата поддръжка от същото купе с другите мотори (без значение бензин или дизел). Ама тва е само една от драмите.

То няма начин да няма някакъв процент останали здрави коли от душегубите, но тва не ги прави най-здравите коли.

В същите условия (казваш Бай-ганьовски) се отглеждат и други дизели на Ауди ама не нямат общо с душегубите (точния прякор :hilezh: ).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колегата LonelyWarrior е с двигател BAU. Колко съм чел тук, по-новите двигатели на които кода започва с буквата В създават по-малко проблеми отколкото старите с първата буква А в кода. Изправете ме ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на тези двигатели, които започват с B**, кобилиците са с ролки, които контактуват с вала и от там по-малкото триене и по-дългият живот на гърбиците на вала

Редактирано от Volodka
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да,колега така е,малко са поизчистени нещата,но пак да кажа според мен голямо значение оказва и правилната експлоатация както и навременната смяна на консумативи с качествени такива,а аз лично ще ги пооборя така да се каже мненията на колегите малко по горе като си покарам "душегуб"-а известно време.

Колегата LonelyWarrior е с двигател BAU. Колко съм чел тук, по-новите двигатели на които кода започва с буквата В създават по-малко проблеми отколкото старите с първата буква А в кода. Изправете ме ако греша.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да така е,Сашо осъзнавам го но просто харесвам този двигател този модел точно колкото и непонятно и абсурдно да ви звучи на Вас критиците на "душегуба".Самото му звучене,визуално дори ,ускорението ,което ми дава на Шипка последно да речем много добри впечатления от тягата с ,която безпроблемно и бързо по завоите "отстранявах" тези пред мен макар и с моментен разход 35/100...Който е фен като мен ще ме разбере.

Колега, като гледам си дал пари за още едно 2,5, ама от по-старите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом можеш да поддържаш подобна кола и по-важното е, че те радва във всеки аспект....просто си карай и не слушай околните. Аз лично не бих купил V6 TDI и затова карам кола на близо 20 години, но на мен това не ми пречи ! Да, тя е здрава, комфортна, сравнително икономична и всичко което можеш да се сетиш за да я държа все още, но вече гони пълнолетие, което за други хора ще е проблем.

Щом ще я поддържаш....значи след теб някой друг ще я кара и ще я отцени. В този ред на мисли, съм на 1000001% съгласен, че лошата репутация на дадени коли се дължи до голяма степен и на лошите стопани, които ги "яздят".

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това е 100% истина, трябва да си простираш краката според чергата, както се казва. За силовите качества на мотора не спорим, особено ако се опитат и някои афтърмаркет магарии!

Редактирано от Бат Сашо
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Купих колата с паднали кобилици............ :steinigung: смених всичко с чисто нови части /кобилици,повдигачи,тарелки/,като валовете бяха без износване и не ги смених.Отварях турбо,стартер,днинамо,нови свещи дюзи гарнитури,семеринги и каквото се сещате....След 9000км. отново....в движение паднаха кобилици. :irre: Дилемата бе голяма дали да не е разглобявам за части,но реших да е направя още веднъж.Купих валове с всички железа от 163к./естествено с леко износване на валовете/,но реших да пробвам да направя така че тея валове да се мажат повече от това което са измислили при създаването на мотора. :verweis:

 

Монтирах тръбички от друг дизелов автомобил /както се вижда от снимките/като за целта,направих канали в леглата на валовете от дупката за мазане до горната част в която се допира петата.Петата е разпробита от 6мм.на 7мм с цел преминаване на маслото през нея до горната и част в която влиза холендъра на самата тръбичка.Болтовете на петата от тази страна се сменят с по-дълги/заради тръбичката/.Самата тръбичка е разпробита с 1мм. отвор точно срещу всяка гърбица.По-този начин,осигурявам мазане с което износването е доста по-малко.Към момента,колата работи без проблем,налягането на маслото е перфектно. :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре си го замислил колега, само не е добре според мен че си оставил старите валове, от снимките се вижда че имат износване. Аз бях допуснал същата грешка, смених всичко без валовете, сложих стари със около 3 стотни износване, сега, след 35к километра сменям и кобилиците и валовете отново. Иначе новите кобилици са се износили минимално от старите валове, но не мога отново да сгреша и да ги сложа покрай новите валове. Във момента проектирам маслената помпа за по-голям дебит със 30%, при теб такива промени определено ще са нужни, защото ще имаш голям пад на налягането на маслото заради тези допълнителни тръби. Ако имате интерес или нужда от помощ пишете.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И защо всъщност се наказвате по тоя начин с такъв посредствен мотор е накрая въпроса? Хубаво е че излязоха и прописаха тия дето правят, а не само да се наслаждават на нечовешката тяга и ниския разход на душгуба!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нямам спад на налягането/поне за сега/....3 бара при датчика за температурата/до турбото/при загрял мотор......доло е по-високо със сигурност което е достатъчно според мен.

Нечовешката "тяга" е прилична с качествен ремап ,разхода ми е 10 /автомат е/ и за момента го понасям.

Посредствени мотори,окачване,скорости и т.нт при всяка кола има колега......правя го защото имам възможност,време,нерви и желание освен това колата си ми харесва а ми отнема около 1 ден.... :zustimm:интересно ми е ,ти какво щеше да направиш в случая...?най-вероятно за части.Е,аз предпочетох да дам 500лв./със смяна на маслото и филтрите/и за 1 ден да е направя,след което да е продам/евентуално/ за 5к......и да купя друг автомобил с посредствен мотор , та да взема и на него да мисля как да оправя заводското недомислие......защото за мен,няма перфектна кола и при всички рано или късно нещо се ос*ра.....въпроса е ,след това какво ти струва да го оправиш като време,нерви и пари.....

Редактирано от nikif1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

и да купя друг автомобил с посредствен мотор , та да взема и на него да мисля как да оправя заводското недомислие......

 

Казваш, съвсем друго е да си с този върховен агрегат със собствен "нрав" и винаги си в екшъна, какво ще се прее@е, а не с нЕкой друг... посредствен... със сивото ежедневие.. завърташ, запалва, караш цял ден, вечер гасиш, а на другия ден отново всичко се повтаря...  :hilezh:

Това е, като темата за механичните инжекциони при бензиновите агрегати... кооолко хубави били... докато са пресни след поредния ремонт :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Казвам че не ми пречи да карам и поправям тази кола с този агрегат.....

Има една поговорка,който го е страх от мечки,да не ходи в гората... :zustimm:

Редактирано от nikif1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Виж са, идеята е че тоя мотор си е кенеф изначално и колкото и да те кефи да се мъчиш с него, някак си идва странно.... Както сам си се усетил, няма перфектна моторизация, обаче има около 10 пъти по безпроблемни от душегуба, съответно идва въпроса, кое е изключителното в тоя мотор, за да преглътнеш риска да останеш на пътя? Лагав, лаком, с посредствен вървеж и сериозни цени на потдръжка.... 200% съм сигурен че обслужването на осмака ми идва по малко пари от душегуба, а разликата е че няма прилика.... Каквито и сантименти да имам към колата си, по ми се ще да знам, че като тръгна за някъде, ше стигна на собствен ход, а не на платформа!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А бе кенеф е,ама няма как да ме убедите да разглобя колата и да е продам на части вместо да оправя този проблем.......

За платформата гаранция няма..... :hilezh:

Редактирано от nikif1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

в интерес на "душегубците",се появи една друга "печка" 3.0 на който още не е измислен прякор/или аз не съм чул/,която малко ще ги отмени''душегубите"

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...