Jump to content

Чип тунинг на 2.5 TDI 99-ta


Recommended Posts

Направих го! Не мога да си позная колата направо! Разбира се при Мишо. Евала на човека и много му благодаря. Изненада ме колко повече ги чатка нещата дори от хората в сервизите на Ауди. Ще мога да кажа повече впечатления като си намеря джанта и нова гума (днес спрасках едната).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 88
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Направих го! Не мога да си позная колата направо! Разбира се при Мишо. Евала на човека и много му благодаря. Изненада ме колко повече ги чатка нещата дори от хората в сервизите на Ауди. Ще мога да кажа повече впечатления като си намеря джанта и нова гума (днес спрасках едната).

оправили джантата кажи как е колата вече с 30кс повече как я чувстваш като пъргавина,мощност,разход на гориво и тн.че темата е много актуална. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колата няма начин да харчи повече масло. Няма логика. Освен ако по-голямото налягане на турбото не го скапе и не почне да гори от там.

Един чип се разбира дали е хубав или не по същият начин, по който си избираш техника или дори кола. Просто има отвърдени фирми и имена, които гарантират качество. Всичко останало води до рискове. Обикновенно хубавите чипове са свързани и с хубава дебела цена - това е също ориентир :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете каде се намира този Мишо дето толкова го хвалите.И колко струва да се направи това нещо с хубав чип и всичко необходимо за да не се скапе мотора.И има ли другаде където ги правят толкова добре както при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най-важното нещо, което трябва да имаш предвид преди да си сложиш чип е състоянието на двигателят.

Едва ли ще го кажа по-добре от колегата audi200avant:

Аз мисля да изложа едно мое виждане по въпроса.

Дори и само чип тунинга на двигател с позалязващ ресурс , най-вероятно ще даведе до скорошната му кончина , така че един съвет от мен .

Преди и да си помислите за ъпгрейди най напред направете си труда за инспекция на мотора , състоянието на болтовете , хонинга , лагерите , сегментите , и ако имате възможност потърсете информация до какво налягане е безопасно да надувате фабричната карантия.

Много лошо се получава , че почваме да си правиме сметка за цената на чипа , а не си даваме сметка за цената на последствията.

Друго не мога да ви посъветвам , но за едно съм сигурен - стар мотор без инвестиции по него е невъзможен вариянт.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

С всичко това съм напълно съгласен! Но също така ми е добре известно, и за това питах за моя АФН... До тук нищо конкретно.

Хонинга предполагам ти е ясно какво трябва да направи човек, за да го види лично :-) (Не знам дали някъде не ги инспектират с камерки и дали е възможно -- някои дизели са с предкамера).

Другото... Болта докато се скъса, си изглежда здрав. Лагери и сегменти -- вж. първото.

Безспорно е много относително, аз лично не бих направил нещо, ако не съм сигурен че няма да се отрази негативно на фабричните неща. За това и питам ПАК :-) Кажете за АФН 130 кс много ли са му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От 110 на 130 е все едно да сложиш половин лъжичка захар повечко в едно двойно кафе.... няма начин да му се отрази зле, а само да ти стане по-готино :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тя никога не е слизала на земята ;-)

Паметите си седят в чекмеджето :> Няма време да ги сложим.

Причината е и друга -- ще бъде с преключвател и ще работят оригиналните, както и двата варианта от снимката. Та това ме бави, иначе ще ги налепят за 5 мин.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я кажете каде се намира този Мишо дето толкова го хвалите.И колко струва да се направи това нещо с хубав чип и всичко необходимо за да не се скапе мотора.И има ли другаде където ги правят толкова добре както при него.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Координатите на Мишо висят закачени на видно място във форума от има няма близо година сигурно. Ама карай... след малко някой ще ти обясни :respekt:

Не искам да правя анти-реклама или да подливам вода точно на Мишо, но аз лично никога не бих си сложил, на който и да е мой автомобил, подобен ефтин чип тунинг. Успех на останалите!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що си мислите че софтуера който ползва Мишо и примерно Проспиид са различни , не си мислете че щом цената на някои туниг фирми е голяма то и софтуера е върха ,просто те плащат големи наеми ,лицензни такси и пр. и трябва да покриват разходите .

Давам пример :

Преди 6 години си купих немски металдетектор цената му беше някъде около 4700 ДМ ,платих да свалят софтуера от процесора на този детектор и пуснах същите машинки на цена 1000 лв ,софтуера на моя и на немския е един и същ само заглавието смених .Според логигака на някои от форума БГ иманярите трябва да си купуват немски че са по-качествени .Същото се случва с чиповете на големите немски туниг фирми .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не е важно кой те флашва , а какво ви флаш-ва.

Така че не гледайте цената на чипа ами.

1. Реално коя туннинг колиба го е правила.

2. Колко може да вярвате на продавача че чипа наистина Е точно от обявената тунинг палатка.

Мисля че всеки от 3-4-мата колеги предлагащи чипосване тук във форума си е обявил от къде взима BIN-овете така че поразтърсете се, поразпитайте.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А що си мислите че софтуера който ползва Мишо и примерно Проспиид са различни , не си мислете че щом цената на някои туниг фирми е голяма то и софтуера е върха....

Проспийд сами си пишат чиповете, защото са единствените в България, които си имат дино стенд, на който могат да следят много точно и ясно промените, които правят. Мишо и всички останали, които продават чипове ТОЛКОВА евтино, го взимат от някъде, вече готови. Това е worse case scenario. Хора, които са поне МАЛКО открехнати колко всъщност индивидуално се прави това нещо, ще търсят фирма, която в най-лошият случай ще прочете софтуера, ще го прати на някоя тунинг фирма разбирач, те ще го променят и върнат обратно, а нашите сладури просто ще го запишат на ново, но нищо повече, камоли те самите да го пипат нещо. А не мерси.... Точно от там идва и разликата в цената, защото това пращане "някъде" е извън България и очевидно там са спрели преди доста време да се хранят с банани, за разлика от нас, и искат повече от жълти стотинки за това, което ти продават.

Сега надявам се до някъде е станало ясно. :hilezh:

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проспийд сами си пишат чиповете, защото са единствените в България, които си имат дино стенд, на който могат да следят много точно и ясно промените, които правят. Мишо и всички останали, които продават чипове ТОЛКОВА евтино, го взимат от някъде, вече готови. Това е worse case scenario. Хора, които са поне МАЛКО открехнати колко всъщност индивидуално се прави това нещо, ще търсят фирма, която в най-лошият случай ще прочете софтуера, ще го прати на някоя тунинг фирма разбирач, те ще го променят и върнат обратно, а нашите сладури просто ще го запишат на ново, но нищо повече, камоли те самите да го пипат нещо. А не мерси.... Точно от там идва и разликата в цената, защото това пращане "някъде" е извън България и очевидно там са спрели преди доста време да се хранят с банани, за разлика от нас, и искат повече от жълти стотинки за това, което ти продават.

Сега надявам се до някъде е станало ясно. :bia:

И аз да драсна нещо. Съгласен съм с WIZI за Проспийд. Те са си друга бира. С Диното могат да правят неща които другите не могат. Ако наистина ти качват колата на диното и я мапват то тогава как да се каже.....цената е оправдана. Доста разправия си е да правиш чип директно от нулата. Също съм съгласен че от хора които сами си правят софта (сяда на компа Ctl+Alt+Del и чипа е готов) далече требва да се бега. Грешка е да се мисли че ако човек може да прай чип без дино направо на компа да прай промените е спецялист....точно обратното бих казал... авантюрист.

Не съм съгласен само с изказването че наймалко трябва да ти прочетат чипа и сваления фаил да го пратят за обработка в чужбина. Значи на всеки чип си има лепенка със номер .Това е софтуерния номер. По този номер всеки може да разпознае кой файл е качен на съответния чип. Оригиналните файлове НЕ се различават. Тоест 2 файла с еднакъв софтуерен номер но свалени от различни коли са напълно еднакви. Това значи че въпросните тунери преписват номера на ЕКУто и софтуерния номер и с едни майлче ги пращат на някой си в чужбина който им връща тунингфайла.Обикновенно тунинговани фалове също са готови (по големите фирми имат голяма база данни от готови тунинг файлове които могат да пращат в жужбина) Та значи въпросната БГ фирма получава файла срещу определена (висока цена) Хубавото на този момент е че БГфирмата може вече да размножава този файл и да го препродаде многократно (затова и западняците си искат доста пари щото знаят че повече едва ли ще го поръчаш същото) С времето фирмите в БГ които имат доста опит или да речем че прават товеа от отдавна имат голям набор от тунинг файлове които могат директно да продават и съответно да си определят цената а колко си искат (например да я смъкнат малко) Най прецакан ми се вижда въпросният клиент чиийто файл е поръчан директно от чужбина защото той не само плаща цената на чуждата тунинг фирма а и плаща и надценката на БГфирмата. И така с много прекупвачи става малко дебело. Доста хора се оправдават и с аргумента че ВСЕКИ файл го поръчват от чужбина и затова толко много пари струва. Голема цена и добро качество. Истина е обаче че файловете за най масовите мотори 1Z AFN ABF ABS и т.н. са купени отдавна и сега просто далаверата е COPY - PASTE а оправданието си е оправдание.

Другото което трябва да се отбележи е че никога неможе да е сигурен човек че файловете са от еди коя си западна фирма. Примерно купил наш гошо 10 чипа от Някоя известна фирма и вече може да рекламира с нея като всичките си чипове предлага от нейно име. В такъв случай е полезно да се направи една малка справка с чужбина и да ги питаш имат ли представител в БГ и предлагат ли чип за съответната кола. Тогава обикновенно всичко се поизяснява.

Правилото при чипосването е. АКО имаш много пари и ти се харчат-отиваш на ДИно стенд. Ако искаш да минеш тънко почваш да гледаш къде е ефтино и същевременоо има много доволни клиенти (не е хубаво да си от първите) Мое мнение е че ако даваш МНОГО пари а даже не те качат на дино значи те ограбват и то хем ти взимат парите хем ти е КЕФ :bia:

Надявам се да съм бил полезен.

Поздрави

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Wizi я поясни за софтуера на проспиид, според мен големия им плюс е че има dyno стенд, и могат съответно да ти кажат дали двигателя е мъртвец, или още има нещо живо и има смисъл да се чипосва. И след чипа да кажат - ето, колата ти беше 100 коня и сега е 120 - дай дЪва лева.

А иначе ако си ходил наскоро там и си видял орешков и останалите колко са зарити с работа и да си мислиш че и чипове пишат - ХОХОХО.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Никой не тръгва от нула,даже и Проспиид ! Работят с готови софтуери ,но за разлика от други фирми знаят къде да пипнат ако искаш още коне ,примерно стандартно ако софтуера качва 30 коня ,могат да го променят за още 10 най-много ,то и аз мога ако имам упътване от тия дето да правили софта го мога. Днес отлепих оригиналните памети и ги сложих на цокли ,пробвам първо с евтините чипове на Wankel ,после отивам и на други места ....ако предложат нещо по-добро от тях ще ги сменя ,но се съмнявам .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен бъркаш думичката "упътване" с "познание" :D Силно се съмнявам, че по тунинг фирмите имат книги с описание къде да пипнат за да вдигнат някой друг кон или муле :bia:

И все пак някой е почнал от нулата и тези някой явно не са нито Проспийд, нито Мишовите чипове, нито някое друго българче. Така че още по-силно се убеждавам, че ще си пращам софтуера извън граница :bia: Успех на останалите! :D

Редактирано от Wizi
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно ,,упътване" е думата и не е нужна цяла книга ,от оригиналния файл се сменя само един ред или част от реда !Софтуера с който е записан даден чип има следния вид (отворен за модифициране)

:0F2000000C94A2135443001100030106000000CA

:10201000B0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFC8

:10202000B0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB8

:10203000B0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFA8

:10204000B0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EFB0EF98

:102050004B7279737469616E0000433631363233E6

:1020600041202020FFFFFF000000000000000200D0

:10207000123456180301991801170205004A600727

:10208000414954410005E00000000000000006AB9B

:10209000000000000000000000000000110004002B

:1020A0000000000000000000000000000000000030

:1020B000000000003CFFFFFFFF0000FFFFFFFFFFED

:1020C000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF20

:1020D000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF10

:1020E000FFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFFF00

:1020F000FFD9F90B1420F1AA7D0E84BEC2FDE35472

:10210000DEF0C8FCBEB1BADD4378684599077C6B48

:102110006C399A07E0BC35E511C3019F0DF1C791F9

:1021200067378932AB4465CAACB180428599E721F3

:10213000C13F5E100DEB304B05225DDBCAFE24264D

:102140007ECF780C69D1757A67841F2CA675F60F3F

:10215000591EE018FEA871DD25D63F6B4E05671E9F

:10216000D77641031B31176DB0F62EF68A39677B9F

:10217000E63B2AF5370014280D0000186BB2520810

:10218000C754ED12345611223344555EFE0011221D

:10219000333B9F210E49524445544F204143532025

:1021A00056312E32A0DA26E87211523E4632FF8CAA

:1021B0001EA7BE2C295F867E750A08A52161FB7AC1

:1021C0005860F7814FE4FCDFB1BB6A02B30B6E5D70

:1021D0005CD5CFCA2A14B790F3D9373A594469C9A4

:1021E000783016399A0D051F8B5EEE1BC47643BD01

:1021F000EB42EFF9D04DE3F45756A30FA650FDDEA6

:10220000D2804CD3CBF8498F22718433E047C293FC

:10221000BC7C3B9C7DECC3F189CE98A2E1C1F22746

:102220001201EAE59B2587967B3445ADD1B5DB836A

:1022300055B09E19D717C635D8F0AED42B1DA0992E

:102240008A1500AF2D09A8F56CA16367513CB2C097

:10225000ED94036FBA3F4E629285DDABFE102E689F

:1022600065E704F60C201CA95340772FA4FA6D7380

:1022700028E2CD79C897668E827406C7881A4A6BA1

:10228000CC41E99DB8239F3DBF8D95C513B9245A14

:10229000DC641838917F5B705407B64B0E36AC3156

:0B22A000E6D648AAB488000004000045

:1022AC00BA93AA939A93F82FA02FB12F822F932F22

:1022BC00402F512F60E070E0022F132F20E030E010

:1022CC000E94BD18402F41294229432971F0802FCB

:1022DC00912F8215930510F401E001C000E0821BE0

:1022EC00930B10E0080F191F06C0AB2B01E010E098

:1022FC0011F0081B190B8F2F9991A991B991089581

:10230C00EA92DA92CA92BA92AA929A928A927A92A1

:10231C006A925A924A92BA93AA939A938A93229760

:10232C0028833983E02FF12F842E952EA191B19122

:10233C006190719040805180828193811B2FBA2FC4

:10234C00A12F172D762C612E152D542C412E192FC3

:10235C00982F812F08E0E02EE82DF92D2191319155

:10236C008E2E9F2E0A2F1B2F9BDFA02FB12FE82D17

:10237C00F92D01911191600E711E01911191400E78

:10238C00511E219131918E2E9F2E082F192F88DFEF

:10239C00802F912FC42CD52CE82DF92D2191319122

:1023AC008E2E9F2E0A2F1B2F0425152579DF402EEC

:1023BC00512EA62CB72CE82DF92D219131918E2E72

:1023CC009F2E082F192F06251725040D151D68DFC4

:1023DC00602E712E400E511EA027B1278425952505

:1023EC006C247D244A245B24EA9409F0B5CFE82DB3

:1023FC00F92D219131918E2E9F2E0A2F1B2F50DFFC

:10240C00A02FB12FE82DF92D01911191400E511EE5

:10241C0000811181600E711E22813381082F192FCA

:10242C003FDFE881F981B193A1935192419270827F

:10243C00618212830383229689919991A991B99112

:10244C00499059906990799089909990A990B990F8

:10245C00C990D990E9900895BA93AA93392E282E51

:10246C00A0E8B2E028E0E02FF12F708141814D937C

:10247C007D930E5F1F4F2A95B1F780E992E025E01E

:10248C00A82FB92F5097EA2FFB2F0281138144817B

:10249C001580702F770F042E000C012C001C1124BA

:1024AC00111C172AE82FF92F00821182EA2FFB2F1B

:1024BC0066811780542F550F062E000C012C001C22

:1024CC001124111C152AE82FF92F02821382EA2FEE

:1024DC00FB2F40851184762F770F042E000C012CD6

Това е една хилядна част от файла с който се записва едната памет на А6 примерно ,а чиповете са два ,колкото и познания да има човек няма как да знае на кой ред какво трябва да смени за да вдигне конете примерно .За това трябва упътване от фирмата написала (или по-точно модифицирала) файла,на кой ред какво се сменя !

Пример : продължавам разказа за металотърсача от поста по-горе .

Имах работещ софтуер ,но ми трябваха някой сервизни настройки т.е. аз да пипам някои неща за които няма изведени бутони .Обаждам се на един приятел чието име няма да цитирам ,само ще кажа че работи за Дейзи технолоджи и негово дело са всички софтуери на техните продукти - касови апарати ,сателитни приемници ,цифрови фотоапарати и пр.

Преди години той беше единствения в БГ който пишеше софтуер на DSP -та ,от него са се учили много от сегашните специалисти с тази област .Човека вика не съм писал този софтуер и макар да имаш работещ апарат и свален софтуер няма как да знам кое и как да пипна така че да променя примерно мощноста на излъчване , единствено можа да промени началното заглавие ,т.е. при пускане на машината да тръгва с име избрано от мен .

Аз обаче писах един мейл до немската фирмата производител с прикрепен файл към него на софтуера с конкретни въпроси за интересуващите ме сервизни промени ,като в карая им написах че ако не ми отговорят ще видят софуера качен във всички форуми за металдетектори ,след няколко дни получих каквото ми трябваше .

Октомври ще имам повече свободно време и вече чипосан е евтин чип ще обиколя доста от известните фирми в София да видя има ли разлика при чиповете от 150 и 1050 лв :bia: Тогава пак ще коментираме.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Т'ва с "упътването" върви ли заедно с Правец 16? :bia:

Питам просто, защото едни пичове близо до Мюнхен, които съм ги посещавал за чипосване на една S4ка, пишат следното на техният сайт:

"Die in Ihrer Originalsoftware enthaltenen Kennfelder, Datenrahmen und Kennlinien werden mit modernster 3D Software in Abhängigkeit von Last und Drehzahl dreidimensional im Raum dargestellt und hinsichtlich Drehmomentverlauf, Leistungsentfaltung und Verbrauch optimiert."

Така че момента с упътванията отново ми изглежда далеч в годините, нещо като средата на 80те :D А щом те го правят по този начин, как ли тогава се справят Brabus, MTM, ABT и всички останали, ушким реномирани тунинг фирми?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...