Sign in to follow this  
Audi80B4

Чип тунинг на 2.5 TDI 99-ta

Recommended Posts

Здравейте колеги,

решил съм при доцент Мишо :respekt: да ми направи тунинг на машинката. Правил ли е някой тунинг на такъв мотор и с колко му се променя мощността ако базовата е 150к.с. ? До колко е ефективна промяната - яко ли си личи разликата или е по-скоро символична? Има ли вероятност да си прецакам турбото и да :hilezh: поради промяната на мощността?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Няма особена вероятност да си прецакаш турбото, ако се грижиш за него както подобава. Това означава че когато си карал агресивно, давал си ръчки, напичал си се здраво, или си бил на магистралата - като тръгнеш да спираш не гаси двигателя на момента! Остави го да поработи поне една минута на нулева. Проблема идва от там, че турбината се върти със стотици хиляди оборота и по някое време започва да свети като халогенна лампа от нагряване.... представи си, че толкова се е загряла и ти изключиш двигателя и та започне да се изстудява в статично положение? Всичко ще се запече вътре, няма приток на масло, което да и помага да се изстудява.... А когато тя си работи на нейните свободни обороти си се охлажда равномерно.

Това важи не само при тунинговани двигатели и при дизели - важи за ВСИЧКИ коли с турбо!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря много за отговорите, особено за ценния съвет на (Wizi Wiziev) относно грижата за турбото!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във Враца слагат някакви боксове вместо чип ,някой има ли представа кое е по-добре чип или бокс ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

С бокс е удобно че може сравнително лесно да се махне, но доколкото съм чел не е толкова прецизно колкото чип

Share this post


Link to post
Share on other sites

Той Мишката е печено момче, някой от форума скоро ми обясни как е закачил Б4-ката му към лаптопа и тя "казала" че е за ламбда сонда :hilezh::):)

Твойта може да я закачи и към спътник на НАСА за чипа, знае ли човек :D:D:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ми като пуснеш на Ваг-Кома диаграмата на волтажа на ламбдата и почне да изправя графиката вместо да е гребенче и си показва ламбдето на В4-ката 'отсекаде'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Извинявам се, че вдигам тази малко стара тема, но искам да питам като се прави чип тунинг (става въпрос за същата кола), не трябва ли да се пипнат малко и числата на скоростната кутия? Поразпитах малко и ме насочиха към Порше България. Там ли да ходя, защото уж знаят какво правят, или да отида при този Мишо? Благодаря предварително!

Share this post


Link to post
Share on other sites

а задължително е да ги пипнат числата, как да не е задължително.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... я го прати тоя разбирач дето ти ги казва тея неща за числата да ни обясни нагледно как точно се получава това, че не ми е много ясно. Кажи му, че ще го черпя и че ще правим милиони :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Изпилват зъбните колела ве, как не знаеш такива елементарни подробности :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Във Враца слагат някакви боксове вместо чип ,някой има ли представа кое е по-добре чип или бокс ?

Не се лъжете по боксовете те представляват един най-обикновен резистор. А има фирми които ги продават за 300?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега ще си скапиш двигателя .То си е изчислено колко коня да е колата.Досега където съм ходил всички автомонтьори отричат да се слага чипове или по-всякакъв друг начин да се издува мотора до 180 коня.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Спри да ходиш по майстори ментета и ела в реалният свят, където хората си чипосват колите и си живъркат спокойно!

Малко теория: всеки производител на автомобили оставя аванс под формата на не използвана мощност на двигателя като я ограничава по електронен път. Никой не е малумен да произведе двигател примерно 300 коня и да го пусне на пазара точно толкова, което да означава, че той почти постоянно ще използва всичките си ресурси. Просто защото ако беше така, то двигателите щяха да се износват изключително бързо.

Ето защо един обикновен чип тунинг от читава фирма, която знае кои точно параметри да промени и какви са допустимите граници, намалява въпросният резервен буфер от ресурси и вдига мощността й. Ако напъваш повече двигателят или си купиш чип от някой комшия-разбирач рискуваш здравето на двигателят си.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Другото което може да сте забелязали е колко много модели дизели има с мощност точно 163 коня - ауди 2.5 тди, бмв 320д, 525д, мерц 270 цди (за последния не съм сигурен на 100%) - това е просот защото в германия като се изчислява данъка и до 163 коня е по еди-колко си цента на кон, а отгоре по 50% плюс. Така че като направят двигателя (който примерно е 180 коня) те ги режат на 163 за да им купуват колата повече, и си остава фабричен аванс. Вече ако са супер майстори може да докарат мощноста точно 163 коня но в повечето случаи се подсигуряват с поне 10%.

Share this post


Link to post
Share on other sites

закакво ти е сега да ходиш при някои дати слага чип просто виж как става http://cement1000.hit.bg/ колега гледай да не попаднеш на този варянт има доста фирми вече които слагат истински чип

Share this post


Link to post
Share on other sites
Никой не е малумен да произведе двигател примерно 300 коня и да го пусне на пазара точно толкова, което да означава, че той почти постоянно ще използва всичките си ресурси

А това не означава ли ,че като стане 180к след тунинга двигателят постоянно ще използва всичките си ресурси.

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз мисля че на 2.5-150кс без проблем може дасе сложи чип все пак просто истинския чи сие нов софтуер каквато е разликата на всички 2.5-150/155/163/180кс

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ти си го карай и без чип с 4500 об/мин турбо дизела, пък чакай да е многомилионник.

Чипа не троши мотора, ако е читав :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

аз мисля че на 2.5-150кс без проблем може дасе сложи чип все пак просто истинския чи сие нов софтуер каквато е разликата на всички 2.5-150/155/163/180кс

Разлика има в дюзи, дебитомери и други работа не е само софтуерна разликата.

Share this post


Link to post
Share on other sites

естествено и в електрониката на помпата но все пак мозака който обработва тези данни е чипа.Нали и тези чипове които се слагат черпият инфо от дебитомера,дюзата,помпата и преобразуват данните

Share this post


Link to post
Share on other sites

На мен специално много сериозно ми е влязла в главата идеята за чип. Няколко души ми казаха, че си вкарвам таралеж в гащите, но пък от мненията на повечето тук заключавам, че може и да не е толкова страшно и да няма проблеми ако се направи както трябва. И все пак кои са тези сервизи, които могат да го направят добре?

Edited by Деян

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.