Jump to content

Ръчна скоростна кутия или типтроник?


Recommended Posts

Бе не ги разбирам тези неща.

Но само на мен ли ми прави впечатление, че TDIто "вади" >560 Нм @1200-4000? :gruebel:

Да - само на теб - няма такъв двигател !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 90
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Минало е.

...Модерните автоматици са DSG...

Нов като години, но ужасен като поведение. Това е отвратителен автоматик. Рита изключително осезаемо в гърба при кикдаун, и то след едно доста сериозно замисляне, дори и да се опитваш да караш плавно, всеки път когато искаш да ускориш сваля поне 1 предавка, но не го прави плавно, а те бие в гърба всеки път. Адски некомфортно, но пък не и много спортно, защото много мисли преди превключване. Карал съм го и на 2.0ФСИ и на 3.2ФСИ - все същия резултат. Мултито е най-яко, после Типтроника.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мултито е най-яко, после Типтроника.

Напълно съгласен. Мултито е голям кеф. Ама най-големият даже. Не знам как ще свикна някога на друга кутия.

За DSG-то обаче малко крайно си се изказал. То също е една гениална инженерна мисъл. Не случайно навлиза масово при новите автомобили. Дори новото RS5 е с DSG. Това не е случайно. Има най-малки, почти нулеви загуби. Разходът си е като на ръчна кутия, а ускорението дори по-добро. Най-спортната кутия си е. Не мисля, че забавянето е чак толкова голямо. Не повече от при другите. Дори е по-малко. Смяната пък е супер бърза. Ако задържиш педала на едно място без да ускоряваш особено, ще смени 2-3 предавки без да усетиш. Е като мултитроника не може де, но пак си е добре. Мое мнение!

Това зависи единствено от скоростната кутия, няма значение дизел или бензин.

А големият въртящ момент в ниските обороти и той ли няма значение? :gruebel:

Така е, кутията е един от най-важните фактори, но голямата мощност появила се рано е всъщност това, което прави по-висока скорост на по-ниски обороти.

Редактирано от daks
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак сменихме темата.... :blink:

robobug...прав си за предавателните числа, ама става сложно за смятане. А и с леко подаване на газ в завой няма какво толкова изненадващо да се случи.

Айде обратно в темата. По-рязкото подаване на газ не е самоцел, а понякога е необходимост.

Когато колата започне да взема завоя с 1400 оборота, сме близо до случая да вземаме завоя на "свободна". Подаването на газ може да коригира траекторията, но само ако автоматът не реши да смени предавка.

Мойте примери са от пътя където често карам и там (редуване на остри завой, колони за изпреварване, заледени и/или мокри участъци, средна скорост около 60км/ч) с ръчна кутия колата се чувства по-добре. Има още един тънък момент - предавателните числа на автоматиците са подбрани за пътищата в Германия, по българските проходи (асфалтирани римски пътища:gruebel:) автоматът се държи странно, т.е. не е оптимален. ......в крайна сметка всичко бих му простил особеностите, стига да не се чупи :lol:

Най-добре е две коли - автомат за София и ръчна кутия за извънградско. Но още не знам някой гъзар да се направи на толкова интересен, че да поддържа две а6-ци B)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За DSG-то обаче малко крайно си се изказал.

Ами сравнявам го директно и обективно с типтроник и мултитроник. Сравнено с ръчни скорости е добро, но сравнено с другите автомати според мен не става. Но съм карал само старото DGS с 6 скорости на Пасат 2006 и 2007г с двата мотора които по-горе написах. От това DSG съм разочарован. Новото, дето се казва S-tronik само на А7 го пробвах и там няма такива проблеми, вярно е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А големият въртящ момент в ниските обороти и той ли няма значение? :respekt:

Така е, кутията е един от най-важните фактори, но голямата мощност появила се рано е всъщност това, което прави по-висока скорост на по-ниски обороти.

Последно за въртящ момент или мощност говориш ? Щото при дизела като го има едното го няма другото.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новото, дето се казва S-tronik

ДСГ се казва при моделите на ФВ където кутията е съобразена напречно разположените мотори . Варианта за надлъжно разположени мотори се нарича Строник :stupid:

Последно за въртящ момент или мощност говориш ? Щото при дизела като го има едното го няма другото.

Що при тръца да не би да заедно :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля, че S-tronic е названието при ауди, а DSG при VW.

Така е защото при ФВ и Шкода двигателите са напречни а при Ауди са надлъжни . И преди и сега името си е ДСГ при ФВ и Шкода и Строник при Ауди .

Примерно A3 2.0 TDI S-tronic (и други А3ки имат S-tronic де) дали е надлъжен мАтор? Или пък ТеТе-тата :)

Това което казах е официалното обяснение , не знам за А3 .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Примерно A3 2.0 TDI S-tronic (и други А3ки имат S-tronic де) дали е надлъжен мАтор? Или пък ТеТе-тата :unsure:

А куатрото в а3-те или тт-тата дали е куатро ?

СхванА ли ми мисълта?

Правиш ли ралзика между търговско име и ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз го знам тва бе газиран, искам да покажа и на ачката, че няма значение дали е надлъжен или напречен мотора, а каква е марката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А автомата в ръчен режим когато е необходимо? Как е с-троника тогава?

Ръчния режим е по-скоро за фасон, поне от лични наблюдения при типтроник мога да ти кажа че кутията приема командата и понякога я изпълнява след 20 секунди :-) Т.е. не си мисли че като има ръчно управление и ще стане като ръчна кутия :-)

Последно за въртящ момент или мощност говориш ? Щото при дизела като го има едното го няма другото.

хаааа колко си прос за динамометрични характеристики чувал ли си, това са едни линийки като с телоподаващото ама при дизела вървят заедно а при бензина са като Х ;-)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

хаааа колко си прос за динамометрични характеристики чувал ли си, това са едни линийки като с телоподаващото ама при дизела вървят заедно а при бензина са като Х ;-)

Ок баце убеди ме. Я дай графика на некой дизел да видим как са разпределени мощноста и въртящия момент.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Много ми е интересно, повечето хора в този форум как си копуват кола? По това което чета, си мисля че я копуват след дълго и подробно изучаване и сравняване на различни таблици, числа, прави, криви и т.н., после карайки я, си повтарят наум как ускорява от 0 до 100 за 6.7сек, не като ония другия модел дето го прави за 6.9 :icon_arrow: После се надъхват още толкова, и вече са във върховен екстаз, когато се сетят че колата им тежи 1454кг, а не 1523 и това я прави уникална бегачка и т.н...

Надявам се да не съм прав, ама ми су струва че съм. Колите са машини, но не машини за сложни изчисления и теоритични сравнения, а са машини за чисто доставяне на удоволствие и вършене на работа. Всяка тема в която се подметне нещо за даден мотор или кутия, се обръща на кръжок по математика. Защо? Като карате наистина правите ли разлика между това дали колата ще ускори за 6 или за 6.5 секунди, дали незнам си коя графика е такава или друга, усещате ли го? Е това е основната причина да смятам за пълен боклук всички амтомобилни предавания освен Топ и Фифт Гиър. Там наистина се тестват коли и се дава мнение за тях. Не се сравняват някакви каталожни данни, а се прави драг между конкурентните модели и марки. Не се чете нечие съчинение, а се кара и се показва колко спортно, или комфортно, или каквото тъм се търси усещане дава, как се чувства шофера и/или пътниците, а не какво е написал производителя или е сметнала незнам си коя формула.

В тази тема човека попита коя кутия е по-добра - ръчна или автомат, като автоматите се няколко вида. Това не значи коя превключва за 0.01сек, или коя е най-новата. А коя ще му достави най-голямо удоволствие да кара. "Удоволствие" е съвкупност от безпроблемност, плавност когато е нужна и ряз когато трябва. Оттам моето мнение е амтомата. И по-конкретно Мултитроник. Защото DSG(S-tronik) например може да е най-новата технология, ама до моделите с 6 скорости са пълен ад откъм комфорт. Мултито пък може да е супер чупливо, ама е ебаси кефа за каране, Тип-а е некъде посредата. Е това типа отговор който се изискваше от колегата пуснал темата. Такъв тип аргументи смятам че се търсят, не еди си коя графика какво показва, еди си коя кутия за колко милисекунди превключвала и т.н.

Все пак автора да си каже мнението - прав ли съм или не?

п.п. Ебаси, след като го написах и видях колко е дълго се замислих дали да го постна, ама все пък смятам че съм прав :D

Редактирано от limona
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще отговоря само на първата част от поста ти .

Да ти кажа типичния купувач , който хал хабер си няма от кола - отива , гледа и си купува тежък туч с 1.6 мотор да му е икономично . После се получава така , че хем не може да пусне климатика , за да не умре колата , хем му гори колкото 200 коня мотор .

И другото - аз сядам и гледам тегло - А6 Ц5 с 1.8Т 180кс тежи колко А3 2.0 ТДИ и аз много лесно решавам кое , защото от теглото зависи динамиката и разхода .

След това - чудя се за мотор , чул съм че колкото по-малък е мотора , толкова по-малко гори и тежко ми ако си взема Ц5 с 1.8 ... Или например купувам си Астра 1.4 за дъги пътувания и с изненада откривам ,че при 150 гори колкото 3 пъти по-мощна кола .

Или пък искам БМВ Е39 и гледам , че 520ки много а 523и е само 20кс повече . Ако не съм чел и карал (щот повечето карат само едната кола , която им харесва и я взимат) как ще разбера ,че при много по-добра динамика , мотора дава по-нисък разход .

Или как ще знам , че прословутите носачи на Ауди са 3 пъти по-евтини от слуховете .

А най-лошия вариант е - гледа че А6 2.5 ТДИ автомат са евтини и взема от Горубляне 98ми набор авант на реални 165 хил км и после филма започва ...

А разликата от 2 секудни до 100 се превръща в 10 сек на 100-160 което е безобразно много при тези скорости , та да ти кажа голямо значение си имат секундите .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ачо, тия примери дети ги даваш аз не съм ги засягал. Говоря за титаничните спорове за малките разлики в цифрите и за реалните им стойности на пътя, не на писта или в хале върху диното. Иначе си прав, особено за малките и големите мотори е най-често срещаната заблуда :respekt:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ачо, тия примери дети ги даваш аз не съм ги засягал. Говоря за титаничните спорове за малките разлики в цифрите и за реалните им стойности на пътя, не на писта или в хале върху диното. Иначе си прав, особено за малките и големите мотори е най-често срещаната заблуда :)

Да прав си , че понякога има яко вманиачаване , кое харчи 1 литър повече , при положение че разхода 50% зависи от десния крак или пък кое ускорява за 21,2 до 160 и кое за 22,3 ^_^

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е това типа отговор който се изискваше от колегата пуснал темата. Такъв тип аргументи смятам че се търсят, не еди си коя графика какво показва, еди си коя кутия за колко милисекунди превключвала и т.н.

Все пак автора да си каже мнението - прав ли съм или не?

п.п. Ебаси, след като го написах и видях колко е дълго се замислих дали да го постна, ама все пък смятам че съм прав :rolleyes:

Евала колега е те такова мнение ми трябваше.

П.П. "Подушвам, че сме от една порода."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Иначе си прав, особено за малките и големите мотори е най-често срещаната заблуда :D

хехехе, любимо епизодче от едно предаване, цитирано по-горе:

http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

Prius харчи повече от BMW M3 (414 коня V8 мотор)...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...