buhoveca

какви са симптомите на неработещ ЕГР клапан

Recommended Posts

колеги какви са симптомите на неработещ ЕГР клапан или на неработещ както трябва смисал да не затваря докраи за 1.9 тди 90 коня 1з и също симптоми на спукан турбо маркуч или кулер ме интересуват

Share this post


Link to post
Share on other sites

неможе ли да има лек спад в варвенето а не да е пълен мартвец че при мене има лек спад в варвенето и съм на мисалта катализатор или ЕГР

Share this post


Link to post
Share on other sites

колата става тотален мъртвец..

При кой от 2-та варианта става това?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Пълен мътрвец предполагам, че колегата има впредвид спукан кулен или турбо маркуч. За запецнал ЕГР бих казал много черни пушаци на натиснат педал на газта до край при ниски обороти. Ако питаш мен ЕГР-а е излишен, на твоита кола няма да има проблеми да се затапи според мен.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Щом от АУДИ са сметнали,че трябва да има ЕГР клапан,то със сигурност не е сложен случайно :zustimm:

Share this post


Link to post
Share on other sites

колеги аз моя егр като го погледа вътре в него има едно като буталце като е изгасена колата се прибира като запаля колата излиза около 5 милиметра

Share this post


Link to post
Share on other sites

Колега не знам какво прави този ЕГР клапан, но на всички които познавам с такива мотори и от други хора които съм чувал са със затапен клапан както и моя е така, нямам представа защо ги затапват.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Този клапан има изцяло екологична функция. Нарича се още клапан за рециркулация на изгорелите газове, служи за повторно доизгаряне при ниски обороти на празен ход,когато на колата не и трябва мощност. Абсолютно излишен! При мен отдавна го няма. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз онзи ден тръгвам да го затапвам но някой ме беше изпреварил :)

А с него не загрява ли по бързо колата или не?специално за дизел говоря.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здравейте , използвам темата, за да питам: решил съм да изчистя всмукателния колектор и да затапя ЕГР клапана, за да не ми цапа повече. Колата е 96г с АФН мотор и питането ми е, необходими ли са някакви софтуерни манипулации и с колко ламаринки се затапва егр? 1 или 2? Наред с него необходимо ли е да се почисти и картерната вентилация, клапана й отгоре, понеже доста изчетох по темата, че създавал някакви ядове. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ламарини 2, от към блока 1 и към егр 1, но поне 2 ММ дебелина. Да не сложиш от капачка на буркан като мен. 2 бр. Ако решиш един ден да върнеш егр. Ако не 1 бр. Отдолу към блока.

 Слагаш болт 6мм. отрязан в вакума към егр. При мен колата в Германия така бяха го затапили с отрязък от болт.

 Почистващ хубаво колекторите и колата ще диша по леко, без еко клапана. Относно загряването разликата с и без егр е малка. Има много изписано относно трудното загряване зимата на тди.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Благодаря , колега. Колектора е изчистен, единствено което не попитах - между тапата и егр , и между колектора и блока има ли гарнитури и нови дали се намират?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здраввйтв колеги.. Да съживя малко темета.. Имам и аз проблем с този EGR... Вчера както си карах на извънградско ми светна Чека... И като пусна колата по инерция обоеотите започват на играят 600-1400 и така до безкрай.. Подавам газ на свободна, пускам газта и пак същия филм, оборотите играят в същият диапазон 600-1400... Включвам си на скорост,и колата си върви без проблем... След като се успокои малко мотора оборотите заспиват... Това ми го прави само на дълъг път... Ходих на диагностика, и излезнаха грешките от снимките.. Направиха тест на ЕГР клапана, стоеше си на 2.0 при подаване на газ.. Трябвало да бъде над 5,нещо такова спомена монтьора.... Въпроса ми е следния.. В града колкото и да си карам това не го е правила колата, само на извънградско, при продължително каране... Може ли наистина този ЕГР да прави подобни мизерии.. Ако в за смяна , ще го сменям още тия дни, никакъв проблем ... 

Screenshot_20211110-200047_Gallery.jpg

Screenshot_20211110-200033_Gallery.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Свали го да го изчистиш тоя клапан на първо време. Струва ми се обаче че си в грешния раздел за модела. Каква е точно колата?

Share this post


Link to post
Share on other sites

По темата - симптомите са, че колата загрява до работна температура по-бавно от обичайното, както и че работи неравномерно (макар и едва забележимо) в ниските обороти.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Симптомите са незабележими за шофьора, но когато ЕГР откаже компютърът блокира двигателя и той започва да работи неравномерно, не може да се изфорсира и светва "check engine". Най- често се износва пластмасовото зъбно колело, което отваря и затваря едната клапа. Най-елегантното решение е софтуерно блокиране (компютърът на "търси" въобще ЕГР-а). Вече всички сервизи знаят "хватката" и срещу стотина лева я прилагат. Недостатък на блокирането на ЕГРа е забележимо по-бавното загряване на колата, а дали блокираният ЕГР може да се открие при проверката на газовете (при техническия преглед) не знам.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.