brunobanani Публикувано 17 Май 2007 Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 (Редактирано) Значи откакто съм е купил октомври климатика си духаше хладко, но понеже не ми трябваше не съм се занимавал. Днес отидох да го презаредя. Оказа се че е наполовина пълен и само го допълниха и сложиха оцветител - всичко за 55 лв. Добре ... разлика има ... започна да духа осезателно по студено, но на закачения термометър на вентилаторните решетки достигна до 11.5° след което се върна на 14° и повече неще да свали. Охлажда, но според момчето трябва да е под 10° и той смята, че нещо клапите не са наред (някакви дунапренчета имало) и се смесва въздуха с парното и затова като загрее и климатика не може да свали по ниски температури. Та пак казвам студено е но не е като да ти изтръпне ръката и не знам при 30+ градуса навън дали ще насмогне!Решенията които ми предложи:1. трябва да се разглобява цялото табло?2. Може да се шунтира кръга на парното като се съберат двете тръби.3. Да се сложи кранче на парното от един копач Алеко и да се спре за лятото.Вие какво мислите? А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля! Редактирано 17 Май 2007 от brunobanani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
daks Публикувано 17 Май 2007 Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 Значи откакто съм е купил октомври климатика си духаше хладко, но понеже не ми трябваше не съм се занимавал. Днес отидох да го презаредя. Оказа се че е наполовина пълен и само го допълниха и сложиха оцветител - всичко за 55 лв. Добре ... разлика има ... започна да духа осезателно по студено, но на закачения термометър на вентилаторните решетки достигна до 11.5° след което се върна на 14° и повече неще да свали. Охлажда, но според момчето трябва да е под 10° и той смята, че нещо клапите не са наред (някакви дунапренчета имало) и се смесва въздуха с парното и затова като загрее и климатика не може да свали по ниски температури.Вие какво мислите? Пробвай да си измиеш (внимателно) радиаторните пити на климатика и на антифриза с пароструйка и ако изтекат реки с кал, лайна и всякакви боклуци, значи скачай в колата и слагай ушанка да не настинеш. Аз така направих миналото лято още с Б4-ката и разликата беше невероятна. Само внимавай при миенето да не ти преебат радиаторите! В краен случай разкарай филтъра за въздуха към купето и също ще помогне, щото ти усилва струята. Ако подейства, сподели! Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
LINO_KKK Публикувано 17 Май 2007 Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 Копача "Алеко" Няма кранче. И той е като колите - само с клапи.Старите 412 имат но преди да слагаш виж какви са входния и изходния отвор на това кранче и дали ще ти осигури същия дебит, за да нямаш ядове през зимата.Ако решиш да затапваш през лятото, внимавай с тръбичките на радиаторчето , че като чета тук какви проблеми с тях.... Май най-добре е да се върне старото положение на клапите с нов дунапрен. Малко повече игра, но това си е орегинала.Успех Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
K4m3n Публикувано 17 Май 2007 Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля!Филтъра е доста важен според мен...пробвай при по-висока скорост дали ще духа по-студено ако е така значи няма да е лошо и филтъра да смениш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 17 Май 2007 Доклад Share Публикувано 17 Май 2007 При рециркулация няма филтър. Дупката за въздуха е долу под жабката. Може да се види ако се наведе човек.Кранче за парно имат Жигулитата / Ладите. Не е лоща идея ама не знам как ще се отрази затапването на радиаторчето на общото охлаждане. Т.е. да не се прецака циркулацията нещо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 18 Май 2007 Доклад Share Публикувано 18 Май 2007 Бруно, това ли е твоя път към вечната младост, да се консервираш при температури под 10 градуса? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
optimist Публикувано 18 Май 2007 Доклад Share Публикувано 18 Май 2007 Наскоро не духаше почти и си мислех че е от фреона или некой датчик а се оказа филтъра смених го и измерихме температурата по 4° направо не повярвах ама филтъра 14лв беше черен като въглен Вие какво мислите? А и филтъра ми е за смяна, но при включена циркулация той не би трябвало да играе роля!Мисля че грешиш Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 18 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 18 Май 2007 (Редактирано) Филтъра го смених днес, но от това температурата не падна. Даже карах известно време без филтър, но не забелязах разлика.Тествах в града малко кръгчета под жаркото слънце и на първа степен на вентилатора поддържа приятна температура без да ди духа силно и без да се потиш. Може би ще го оставя така.А Saq аз не търся под 10 град температура в купето - толкова трябва да е на изхода на решетките ... даже и по-малко. ... ще пробвам и метода на daks - огледах подробно питите на радиаторите - не изглеждат кални, но бъкат от разбообразна фауна: пчели, пеперуди, мухи ... доста на гъсто съм ги нанизал. Ще пробвам да ги измия обаче с една приставка на градинския маркуч, че тази идея с пароструйката ме плаши малко Редактирано 18 Май 2007 от brunobanani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kinjal Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 Приятелю ти казваш че след допълването на системата си достигнал спад на температурата и после отново се е повишила с няколко градуса ,дали херметичноста на системата не е сериозно нарушена?Дано разрешиш проблема ... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
pif Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 Бруно това са само тия клапи да знаеш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 След като ти е заредил климатика с точното количество фреон, майстора може да прецени по манометрите за ниско и високо налягане как работи климатика и дали повредата е в клапата "топло-студено" или някъде на друго място в системата. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SUMISTA Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 След като ти е заредил климатика с точното количество фреон, майстора може да прецени по манометрите за ниско и високо налягане как работи климатика и дали повредата е в клапата "топло-студено" или някъде на друго място в системата. елементарно нали само да знае къде да гледа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
дани---д Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 Те за това ги правят големи ония "часовници" Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SUMISTA Публикувано 19 Май 2007 Доклад Share Публикувано 19 Май 2007 Те за това ги правят големи ония "часовници"ъхъ ама като ги гледаш трябва и да си дефинираш какво виждаш нали щото пълначи много гледачи на часовници малко Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Благодаря много за съветите на всички - ориентирах се вече за какво да питам. Засега е охлажда достатъчно, но като почнат жегите ще отскоча и при други майстори да замерят системата!Тоя пич имаше наистина големи часовници и току гледа в тях, току в термометъра, въртя кранчетата там на бутилката с фреона, кара дори колата и според него всичко друго работи нормално. Единственото му логично обяснение остана да смесва въздуха. Все пак ще взема едно независимо мнение от Импас-56 и ще докладвам тук. Само ме е страх да не кажат и те, че е за "допълване" и да ме "таксуват" още веднъж ... ще трябва да се науча и аз да разпознавам часовниците тогава Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Guest SUMISTA Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество?Точно толко трябва да е Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Малко оф.Случайно някои да знае колко фреон се слага на ACE мотор с климатроник?Ходих да ми го зареждат и при напално празна система сложиха само 750 грама.Толкова ли е нормалното количество?И колко ти взеха ако не е тайна !? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 (Редактирано) Ами първо надуха цялата система със въздух на 15 атмосвери и стоя така един час.После направиха вакум и се оказа че иглата на компресора не държи.Смениха я и напълниха системата с фреон и започнаха да слушат нещо с едни слушалки и едно малко уредче и всичко беше ток.За цялата работа-проверка и пълнене със нова игла-55лева Редактирано 21 Май 2007 от Ясен Русков Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 21 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Ами първо надуха цялата система със въздух на 15 атмосвери и стоя така един час.После направиха вакум и се оказа че иглата на компресора не държи.Смениха я и напълниха системата с фреон и започнаха да слушат нещо с едни слушалки и едно малко уредче и всичко беше ток.За цялата работа-проверка и пълнене със нова игла-55леваСупер ... добра цена - и как духа? Изстръпва ли ти ръката?Мериха ли го с термометър? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
toshe Публикувано 21 Май 2007 Доклад Share Публикувано 21 Май 2007 Брато за твоя проблен не е лошо наистина да шунтираш за известно време радиаторчето на парното и да установиш дали наистина е клапата.Щот инъче доста разглобяване ще падне за нищо ,а шунта е нищо работа.Дано намериш разрешение.Успех! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sag Публикувано 22 Май 2007 Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 Супер ... добра цена - и как духа? Изстръпва ли ти ръката?Ако ти изтръпва ръката, значи изобщо не духа Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
brunobanani Публикувано 22 Май 2007 Автор Доклад Share Публикувано 22 Май 2007 (Редактирано) Ако ти изтръпва ръката, значи изобщо не духа Ей на тва се вика "сексист" Аз пък цял април се пържих от мързел да го зареда тоя климатик ... сега като го напълних настана ледниковия период и не мога да му се нарадвам ... пуу дейба и късмета ПС: В момента в Пловдив небето се разцепи и се изливат реки Редактирано 22 Май 2007 от brunobanani Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ясен Русков Публикувано 25 Май 2007 Доклад Share Публикувано 25 Май 2007 Супер ... добра цена - и как духа? Изстръпва ли ти ръката?Мериха ли го с термометър?Ами днес го измерих- при външна температура27 от решетките 14гр.Това е с външен въздух.Не знам нормално ли е......мен ми се струва че трябва да е по студено Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RossN Публикувано 25 Май 2007 Доклад Share Публикувано 25 Май 2007 Само за информация, вчера минах покрай колегата СУМИСТА, за една голяма лична услуга и да видим, има ли нужда да се пипа нещо по климатика. Човека пусна на "Лоу" и измери температурта на изходящият въздух. Показа -2.5С. Направо се опулих. Но това е положението. Благодарности на СУМИСТА, естествено не взе и стотинка (мислех да го боря да си плащам, ама се отказах, че щеше да батална гледка ако се бяхме сборили ). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts