Jump to content

Audi Coupe 2000 16V (ACE) - Смяна на бензинова помпа PIERBURG с BOSCH /по-евтин вариант/


Цанчо

Recommended Posts

Здравейте. Ми това е то-скапа ми се банзиновата помпа. За пръв път колата ме остави на пътя, добре че бях в града. Прехълца 2-3 пъти и угасна, спрях на една автобусна спирка /беше вечер към 9 часа/ и започнах да се чудя какво може да е станало. Опитах се да стартирам двигателя, не можа, но резултата беше ясен-бензиновата помпа ръмжеше на умряло “ХЪРРРР”, вместо монотонното “ссссссс”. Извиках един познат /пак с ауди/ и ме издърпа до вкъщи, след което излязохме по кръчмите да се утеша.

На другия ден сутринта започнах да разглобявам колата да извадя бензиновата помпа. Помпата се намира вътре в резервоара, а резервоара е в пода на багажника. Ето снимка на багажника преди да започна. Първото което трябва да се направи е да се повдигне кората на дъното, като се захване за каишката в задния край и се издърпа нагоре. Понеже задния край е по-широк малко трябва да се извие цялата кора.

o633616835203661497.JPG

Ето това се вижда отдолу. В дъното се развиват трите винта /едни дебели видии/ които я държат – ключ 10.

o633616835533192747.JPG

Тази черната ламарина също трябва да се свали. Има 2 винта в левия край /отмества се тапицерията за да се видят – ключ 10. В задния край ламарината е покрита с един мъхест плат който идва отдолу-внимателно се разлепя, после без проблеми се залепя отново. Виждат се още 3 винта, развиват се и те с ключ 13. На снимките ламаринения капак вече е свален, но съм отбелязал местата, където трябва да се развиват винтове:

o633616836496942747.JPG

o633616837136317747.JPG

Така. Вече се вижда резервоара и фланеца, който трябва да се махне. Откача се буксата и се развива металната гривна с почукване на отбелязаните места-обратно на часовниковата страна. Внимателно се изважда фланеца-за него е закачен нивомера за гориво. Да се внимава да не се огъне телта или да се повреди потенциометъра. Откача се буксата на помпата. На дъното на резервоара се вижда бензиновата помпа:

o633616837256317747.JPG

o633616838008505247.JPG

Самата помпа се държи в една много сложна система от пластмаса и гумени тампони. Преди да я извадим се развива тръбичката за гориво. Внимателно се пъхат двете ръце през отвора в резервоара, хваща се пластмасовата кошница здраво и се завърта в посока обратна на часовниковата. Кошницата се освобождава и можем да я извадим:

o633616838124442747.JPG

Ето я вече на операционната маса. Цялата система, която държи помпата е доста сложна, но все пак може да се разглоби на съставните си части. Нужна е тънка отвертка и малко сръчност:

o633616838228036497.JPG

o633616838305692747.JPG

o633616838428817747.JPG

o633616838511786497.JPG

o633616838586630247.JPG

За да се извади помпата от най-вътрешния държач трябва просто да се стисне гривната и да се издърпа нагоре:

o633616838670692747.JPG

o633616838741942747.JPG

o633616838812723997.JPG

Ето помпата отблизо. PIERBURG 895 906 091F

o633616838895067747.JPG

o633616838970536497.JPG

и съставните части на кошницата:

o633616839070536497.JPG

o633616839160380247.JPG

Такааа. На следващия ден започнах да търся помпа. Тук, там, тук там-гредъ, навсякъде ми казват 400 лева, на 2 места я намерих за 350 заедно с някаква кошница, която няма нищо общо с моята, но вътре е същата помпа. Освен това точно този модел помпи нямат аналог на БОШ. Разрових се малко из литературата и се оказа, че на Б4 седан се монтират 3 вида помпи, всичките различни от моята, но външната част на кошницата е същата. Следователно има разлкика в някой от вътрешните размери на втулките.

o633616754820223997.png

Потърсих помпата, която си мислех че ще замени моята и ето какво намерих: BOSCH 0580 254 040 – 200 лева от БОШ-Киров. Същата помпа с кошницата може да се намери и в АУДИ 100. Същата е като параметри, но с друга форма /по-къса и по-дебела/

o633616753168036497.JPG

Бях решил да си намеря кошница от такава помпа и да си купя нова помпа БОШ. Тръгнах по автоморгите с моята кошница в ръка да сравнявам и ето на какво попаднах още в първата морга: помпата с кошницата с маркучите с поплавъка, регулатор на налягане, фланеца от АУДИ 100. Светнаха ми очите веднага, соча му кошницата с пръст и му викам “това ми трябва”, ама оня “не, не разкомплектоваме!” за всичките неща искаха 120 лева. Аз твърдо бях решил да не взимам помпа втора употреба, но като размислих, че ако взема тая, после ако изгори и да купя чисто нова, пак ми излиза по-евтино от нова пиербург. След кратко пазарене с омазания чичко от моргата купих всичките неща за 100 кинта и ухилен си излязох. Ето снимка на помпата на 100-тицата, конструкцията е малко по-друга, но повечето неща нямаше да ги използвам все пак. Това най-отгоре на помпата е демпфер /омекотява пулсациите по системата/, и моята кола го има, но стой на друго място. Все пак не можеше да го махна, защото той притяга щуцера на маркуча:

o633616839246942747.JPG

Цялата кошница, която държи новата помпа се различава само по размера на част номер 4 от горната снимка. Само нея използвах, всичко друго си е от моята кола. Ето Помпата с кошницата в сглобен вид, преди да я пъхна отново в резервоара.

o633616839318036497.JPG

Всичко се сглобява по обратния ред. При монтажа на фланеца с поплавъка има една част с една пружина, която трябва да се свие, за да легне фланеца на мястото.

Ремонтът беше успешен, машинката върви както преди, пали “от раз”. Аз съм доволен засега, единствения кусур който намирам на тази помпа е че е малко по-шумна, но това май не е от износване, а защото турбинната част е на друг принцип-със съчми, а пиербурга е зъбчата.

Ето линк със снимките в БГФОТО:

http://bgphoto.net/Photos.aspx?UserId=3423...;AlbumId=124831

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Темата заслужава да попадне в един друг раздел ;) моля модераторите ако сметнат за необходимо да я преместят където трябва.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някои капацитети твърдят , при пиербурга остават в резервоара от 7 до 10 литра гориво , при боша източва до дъно .При зъмяната остана ли със таково впечатление .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При ПИЕРБУРГ-а засмукването става през един малък отвор /виж снимката по-горе/, докато при БОШ-а цялото дъно на помпата е цедка и смуче от там. Все пак долната част и при двете помпи стига почти до дъното на цедката, която е на кошницата. Аз лично не вярвам да има такава разлика в остатъчното гориво. Никога не съм оставал без бензин, когато влезе в червеното зареждам. Не е хубаво да се остава без гориво поради ред причини, има моменти когато веднага трябва да се тръгне на някъде и няма време за зареждане. Освен това във Велико Търново има доста стръмни улици и ми се е случвало по голямо надолнище помпата да "изпищи" на сухо ;)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Благодарско за отговора , един сантиметър засмукващата част да е по ниско и това са си доста литри .

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...
  • 1 month later...

Здравейте на всички и Честита Баба Марта !Преди няколко дни нашето ауди не запали и.... решихме че е бензиновата помпа.Благодаря на колегата за снимковия материаб, но при нас помпата излезе без да се сваля пластмасовата кошница....След като се отвари резервоара, само се откачват 3 пластмасови палеца... и помпата излиза

Редактирано от NIKO
логично е......
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Здрасти Галче, как можа да усереш темата с този quote ? :hilezh:

не си открила топлата вода че може само помпата да се вади,

но ако не искаш да купуваш нова помпа след месец е хубаво да почистиш всички цедки ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 months later...

Колега, имам един въпрос, аз смених мойта преди година вече с няква по-евтина китайска ли няква и нямам проблеми :hilezh: (да живеяйт китайците), но ме интересува нещо с което може да си запознат. Понякога бензиновата помпа се чува да бучи по-силно. Това беше и при старата и сегашната, и на един приятел в купето е по същич начин, просто се чудя дали е нормално ? не говоря за нормалното тихичко жижене когато просто работи помпата.

?

Поздрави !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...
а някой ползвал ли е тези GP - италиански са и в Аутосвят са супер евтини?! а пък отвън са в метален корпус не е някой пластмасов..

На този модел се монтират фабрично само два модела помпи,BOSH и PIERBURG.Тъй като работят на голямо налягане са подложени и на доста по голямо износване.За работно налягане от 6.7 ат корпуса задължително ще е метален.Но каква е разликата между двата варианта.Боша Е ролков вид бензинова помпа,и слабото и място е контактната повърхност на ролките със статора на помпата ,които се въртят с 30000 оборота в минута. Върху същата тази контактна повърхност на статора е нанесен слой с дебелина от 0.1мм от PVC материал,който се смятА за много устойчив на механично износване.Но с течение на времето това покритие се износва и това е началото на края на живота на механичната част на помпата.Признаците са следните-започва да става шумна,чува се едно жужене,което с течение на времето се усилва, а след още малко започва да намалява налягането и дебита.Конструкцията на PIERBURGA e подобна, но без ролки и това покритие което я прави по тиха.И двете помпи имат доста дълъГ живот ако са оригинални.Важно условие за това е винаги в резервоара да има бензин, защото той смазва и охлажда помпата ,и резервоара да е идеално чист,защото ако е мръсен при преминаването на твърдите частици през нея заедно с бензина действат като абразив и ги убиват за нула време.BOСSH преди години е правен в Германия и Франция с много добро качество и дълъГ живот,сега се произвежда в Чехия и е пълен боклук.PIERBURGA си е немски, хубав, но вече и по-скъп около 380-400лева.Слабото му място е колектора на ротора и механиката, но няма нищо вечно.За китайски,турски,италиански просто няма какво да се говори,нямат нищо общо с оригиналните само са еднакви на външен вид, имам чувството че ги е правил един и същи китаец,само картонените им кутии са различни.Работят добре първите десет дни но за 200 лева е много малко.Ако слагате такива задължително да е в сервиз за да им поемат гаранцията и те да си ги сменяват ,за да видят какъв х-й да се смени помпа в резервоара и тогава да продават боклуци.Аз бих избрал варианта втора употреба здрава,като след монтажа задължително се прави проверка на налягането с манометър,като измерватето да продължи поне 30 минути докатО колата работи на място,заЩото като работи тя загрява бензина, в следствие на което на него му намалява плътноста и ако помпата е към края при ниска плъпност не може вече да подържа налягането ,или нова PIERBURG.

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

...За китайски,турски,италиански просто няма какво да се говори,нямат нищо общо оригиналните само са еднакви на външен вид имам чувството че ги е правил един и същи китаец,само картонените им кутии са различни.Работят добре първите десет дни но за 200 лева е много малко...

Pierburg е със зъбни колела (не с ролки) и затова са много по-устойчиви на лошо гориво и да доста по-дълговечни. Колкото до китайските - аз си сложих такава преди около 2 години за 110лв и засега нямам никакви оплаквания - върви си идеално на бензин, тиха е и си поддържа необходимото налягане. Причината да сложа такава е, че в последните години BOSCH-a са гола вода и карат максимум 2 години - имам опита от сменени 3 нови такива на старата ми 100-ца. Просто качеството на чехите няма нищо общо с това на германците. За италианските нямам преки впечатления. Специално за помпи 2-ра употреба изобщо не съм съгласен, че е по-добър вариант. Причината е, че престояват дълго време на сухо (в празни резервоари или по стилажи), корозират и след месец нищо не става от тях. Новата помпа се продава в плътно затворена найлонова опаковка в която има масло. Никой търговец на части 2-ра употреба няма да си играе след като извади помпата да я почисти и смаже. Така, че мой съвет е да не взимате 2-ра употреба инжекционна помпа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Pierburg е със зъбни колела (не с ролки) и затова са много по-устойчиви на лошо гориво и да доста по-дълговечни. Колкото до китайските - аз си сложих такава преди около 2 години за 110лв и засега нямам никакви оплаквания - върви си идеално на бензин, тиха е и си поддържа необходимото налягане. Причината да сложа такава е, че в последните години BOSCH-a са гола вода и карат максимум 2 години - имам опита от сменени 3 нови такива на старата ми 100-ца. Просто качеството на чехите няма нищо общо с това на германците. За италианските нямам преки впечатления. Специално за помпи 2-ра употреба изобщо не съм съгласен, че е по-добър вариант. Причината е, че престояват дълго време на сухо (в празни резервоари или по стилажи), корозират и след месец нищо не става от тях. Новата помпа се продава в плътно затворена найлонова опаковка в която има масло. Никой търговец на части 2-ра употреба няма да си играе след като извади помпата да я почисти и смаже. Така, че мой съвет е да не взимате 2-ра употреба инжекционна помпа.

За PIERBURGA не съм споменал че е ролкова,тя е зъбна помпа но тъй като няма ролки които до въртят е и по-тиха.Живота и е многократно по дълък от БОША защото той е много некачествен,както съм споменал, се произвежда в момента само в Чехия.По вапроса за ментетата ,от четири броя 3 китайски по 180 лева и една италианска от 220 лева 100% брак след първите 10дни за китайските и 1 месец за италианската.Характерното за тях е че са в корпус от PIERBURG но с механика наподобяваща BOSH.Роторите са много лощо балансирани и в следствие на високите обороти разбиват втулките,които са направени от графит.Самите помпи могат да се отремонтират като се сменят втулките сдруги ,аз ги правя от текстолит,който е много здрав материал но не си струва да се разглобява нова помпа.Просто това са мойте впечатления и констатации и по никакъв начин не бих искал да повлиявам на избора на който и да е колега.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

горните три коментара са преместени тук от тази тема: http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=60786

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Точно за двигатели с механични инжекционни системи помпите са много скъпи. От една страна заради техните характеристики, от друга заради факта че вече не се вграждат и сигурно не се произвеждат. Специално бях проверил че помпата за А8 4.2 е по-евтина от тая на купето /около 200 лева Бош за А8/. Е*ах му м**ата. Ама нали има една приказка "Имаш брада - имаш си и гребенче..."

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 5 weeks later...
аз имам същия мотор ама 4x4 и помпата ми няма нищо общо с тази--- help

:flipoff: Ами купи си същата като твоята помпа от магазина или някоя морга.Ако не си чувал,на почти всеки детайл или възел на колата ти има един цифрово-буквен номер наречен каталожен,с него(и с помпата желателно) отиваш в магазина и питаш.

Връзката на quattro-то(и що пък 4х4 :hilezh: ) с помпата каква е не стана ясно само?

Какво е "help"?

Редактирано от NIKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Простете, но възможно ли е да се заключат важните теми и при наистина стойностни слова от други такива, свързани с въпросните, да се добавят от модератор (както предложих преди време, именно за бензиновите помни)?

Редактирано от Караконджул
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...
  • 4 months later...
Аз не знам ама помпата за К,КЕ-jetronik е само BOSH(ефтиното излиза -Х2)

То па щото скъпия PIERBURG не ми излезе през носа :)

Желателно е също така при смяна на бензинова помпа да се почиства и резервоара

Редактирано от Don_Diego_
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е то ,като твоята одисея друга няма .

А да попитам, къде е бензиномера , понеже ми прави проблеми напоследък.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте..завчера моята б4,115 к. с,авант,не можа да запали,добре че имам и газ. уредба,на газ веднага запали..като дам контакт с ключа,никакъв шум не се чува от помпата..дайте идея къде какво да измеря,бушон има ли..дано не е помпата..като чета какви цени са страх ме хваща..

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...