Jump to content

Направи си сам пневматично окачване


kalin3000

Recommended Posts

Тези дни ми остана малко време за "творчески изяви" по колата и понеже я ползвам

навсякъде(язовири,планини...и т.н.)реших малко да и модифицирам окачването

за да може да се вдига по "кофти" пътища. А иначе по нормалните пътища

си ми харесва ниска,ако приемем че нашите пътища са нормални.Купих си

пневматични сфери по 55лв.броя и излезе това:

http://kalin3000.snimka.bg/other/hidravlik...evmatika.544335 -за някакъв камион са....

Сега остава по-трудната част да намеря подходящ компресор,

който да осигурява 10-12 бара в колата,иначе с "настолния" компресор се вдига бързо.

dsc03600jx.jpg

Редактирано от kalin3000
  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А разликата между този тип и с пружини, в поведението ? Хода на амортисьора се променя и става по-къс нали ?

Браво за решението...Чувал съм, че с такива заместват олроудските, когато сдадат багажа...

Редактирано от mitsubishi galant
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен поведението ще зависи от налягането и обема на системата. Колкото обема е по-малък, толкова по-твърдо ще е окачването и обратно, колкото е по-голям обема толкова по-меко ще е. Поне така си мисля де.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

От компресор за автомобилен климатик ще ти е най-лесно има си готово включване и изключване, само го свързваш някак си ремъчно и айдееее..

Другия вариант е с обикновен компресор от климатик например, ама там много килограми ще мъкнеш със себе си. Може и една бутилка с азот и редуцир вентил - най-лесно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имам един познат, който е сложил задни газови амортисьори (на комбито), които имало възможност да ги напомпиш и така да регулираш височината на колата.

Та той си вози една бутилка от фреон пълна със въздух и я ползва за тази цел.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е браво.... мислех че ще стане хубава тема, пък тя се развила по

традиционния начин...както и да е..

Колата заводски си е с някакво много ниско окачване и вози почти като "голф"

Но с възглавниците, напомпана на средно положение,вози доста по-добре. Хода на амортисьора

зависи от това, колко е напомпана,при най вдигнато положение,стеблото на амортисьора

има още ход около 2-3см(нагоре) за да смегчава малко силата,когато колата"подскочи"

и да не "напъва" стеблото директно в края на хода му. И от двете страни на горната"чашка"

на сферата съм сложил "ударни"тампони ,но съм забравил да ги снимам,дефакто като е спусната

най-ниско,ляга пак на тампон(тоест като е най-долу ,амортисьори все едно няма,или трябва пътя да е много хубав

за да не се усети)

Мда за бутилка и аз си мислех,че щее най лесно,но ми се щеше да направя нещо като "буферен"

съд,ако шльопна здраво в някоя дупка ,да има накъде да "бяга" налягането,без да го губя,въпреки ,че

дебита на щуцерите е малко малък. За компесора от климатик на кола мисля че ще трябва да му "търся"

омаслен въздух (примерно от картерната вентилация,която изолирах)за да не "сдадат багажа" буталцата,

при нормално положение, нали се върти и масло с хладилния агент?

Някой знае ли какво е работното налягане в сферите на "оуроуда" Дали има пресостат, изобщо на къде

"бяга" налягането когато се превиши прекомерно? Дали задното му окачване е на тампони,или вместо

тампони е на лагери за да се избегне голямото усукване в тампоните?

Не мисля, че 20-30 сек работа на компресора ще го повреди без масло.

Ако те притеснява дупката, може да намериш предпазен клапан за налягане, но трябва да е регулируем за да може да го настройваш, а не при всяко камъче да изпуска.

Ако смяташ да го ползваш често, може и наистина една бутилка от фреон, купуваш си климатичен компресор 2-ра ръка и манометър и малко фитинги. Пълниш си бутилката с въздух, посредством компресора, а с манометъра следиш налягането. 20 бара ще ти стигат, защото обема е голям. Проблем ще е лятото, трабява да имаш едно наум ако ще оставяш колата на слънце за дълго. Тя бутилката няма да гръмне, защото всичките си имат предпазен клапан, ама не трябва да се стига до там. Можеш да си разкачаш бутилката.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

... Въпреки че самите сфери колко са надеждни,може да се поспори...

Не са особенн надеждни. Даже оригинални системи, проектирани и изпълнени за дълъг живот имат проблеми с гръмнали възглавници. В този ред на мисли - мислил ли си ако си извън града как ще се прибираш ако стане нещо авария. Аз бих оставил пружините и бих добавил възглавниците само за регулиране на височината. Така при повреда ще се прибера до вкъщи.

За компресор от климатик - това ми звучи като доста скъпо, сложно и мазохистично.

Виждал съм на кола която е имала оригинално въздушно окачване, компресора изгорял и човека не му се давали пари за нов. Извел си до единия праг една медна тръбичка, на края и един винтил от гума и на бензиностанцията си корегира нивото. Каза, че ставало и с помпата, по трудно било.

Редактирано от zili
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

По-добре е варианта с бутилката от фреон, наистина са подходящи. Ако беше от Варна щях да ти дам една, да ти заваря малко фитинги и схемата щеше да бъде с възможност за пълнене от обикновен компресор не бензиностанция, дори и крачна помпа (малко трудно ако нямаш 100 кила). От опит ти казвам да се откажеш от варианта с климатичния компресор, не задруго, а защото ще имаш главоболия с напасването. Гледал съм го този филм, смятай че сменях по ремък на 3-4 дена, и то не заради компресор, а заради хидравлична помпа (тя е с по-малко натоварване), че представям си с този компресор какво напасване ще трябва да гониш. Казах ти го просто като вариант.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като цяло много добре се е получило всичко. Измислил си как да стане, хванал си се и си го направил. Браво.

А за аварии - дано да не стават.

За компресор - оглеждал ли си по моргите - доста марки и модели вече имат въздушно окачване. Обаче може би ще са скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега това са цилиндри от седалка на камион шкода европа, съветвам те да видиш на един такъв камион как са направени и по точно да видиш регулатора за пълнене със въздух който се намира от страни на седалката и да помислиш дали може да пригодиш него успех с начинанието

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

колега това което мога да ти кажа още е че аз съм 120кг и за 5години съм ги сменял веднъж и че работят във интервал от 5 до 9 атмосвери поне на толкова ми избива баланса и честно казано си мисля че са слаби за там но все пак виж една такава седалка и ще прецениш сам

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 month later...
  • 1 month later...

тука изниква един друг проблем с пълненето от колата докато караш трябва нещо да следи или налягането или височината на колата да е енаква на 4-те амортисиора специално при лендкрузера така е направено има датчик отзад и два отпред които следят за височината да е еднаква навсякаде а и тези възглавници ми се струва че на някои завои и дупка може да озтанеш без тях и става доста рисково

по скоро варианта е с други които да са над или под амортисиора

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Относно компресора - може би два броя WABCO от БМВ Е39 комби ще ти свършат работа.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 11 months later...
  • 4 weeks later...

Браво колега :flehan: жестоко е :dance::dance: смятам скоро и аз да си модифицирам 90-ката... сега е с спортно,мн е красиво и стабилно но зимата :steinigung:

Ще сложиш ли снимки в цЕЛ ръст. :hilezh: Вдигната и смъкната? :)

Браво,браво много е добро :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

Ей, тоя Калин ни пусна мухата преди две години и после една дума не обели!

Иначе има и по лесни варианти за такова окачване.

Тази възглавница например е почти готова за вграждане:

http://truckshop.bg/product/624/vazglavnitsa-kabina-predna-zadna-scania-4-series.html

http://ressora.at.ua/_si/0/70884209.jpg

Предимства: няма нужда от много стругарска работа, за външен монтаж е (калта и лугата няма да са проблем), носи цяла кабина - доста по здрава е.

Цената е малко по висока.

Ще кажете - китайска е. Ами ето на FIRESTONE:

http://en.air-springs.eu/index.php?m=320〈=1&springs=19595&pc_=1&firma_springs=2203&springs_id=129

Разбира се има и готови решения, но са скъпи:

http://store.gaugemagazine.com/audicompletekits.aspx

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...