Jump to content

Никасилов цилиндър.


зеФс

Recommended Posts

Току що един колега ме пита, дали цилиндрите на А8, Д2 са никасилови. Първо помислих, че е объркал нещо думите, а после гугъл ми показа, че съм назад в познанията, но не намерих никаква читава информация, що за чудо е това.

Някой ще ме засветне ли по въпроса?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да те светнем какво е никасил или дали определен мотор е с алуминиеви стени на цилиндъра, обработени с никасил ?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

http://en.wikipedia.org/wiki/Nikasil

Покритие на цилиндрите, което се влияе зле от бензини с повече сяра (САЩ основно). БМВ ядоха дървото с това чудо и после спряха да го ползват. Сигурен ли си, че си с такова покритие на цилиндрите?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на старите бензинови А8 със сигурност не са

на двигатела 3.0 TDI знам че имат никасил и проблеми в последствие

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сигурен ли си, че си с такова покритие на цилиндрите?

За сефте го чух преди малко.

Тенк Ю за линка, но на английски знам само тенк Ю и фак Ю.

Редактирано от зеФс
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаше много интересна тема и в нашия форум за това, но нещо не мога да я изровя ....

Накратко Никасил-а е покритие, измислено от Mahle и позволяващо изработването на изцяло алуминиев блок.. това дава следните предимства:

- алуминиевия блок с много по-добро топлоотделяне от чугунов такъв

- алуминиевия блок е много по-лек

- алуминиевия блок с никасил е с по-нисък коефициент на триене от такъв с ризи

Двигателите от формула1 са с никасил, масово се ползва при моторите (заради въздушното охлаждане), Порше май го плозват активно във всичките си двигатели....

Основния проблем идва от некачествени горива - дори и малки количества сяра в тях активно разрушават покритието и мотора става на салата за нула време.. някой писа горе за БМВ - да, те са имали големи проблеми в Америка.. макар, че най-големия брой никасилови мотори са продадени в Европа :lol: Просто Американците обичат да си търсят правата като потребители, иначе въпросните никасили са продавани в USA няма и две години..

След 2001 по различните стандарти %-тите на сяра намаляват повече и повече, защото сярата не изпълнява полезно действие в процеса на работа на мотора....

Ауди ползват другия комерсиален вариант на такъв тип продукта - Алусил, който уж няма точно тоя проблем

От новите двигатели на Ауди аз знам, че 3,2 ФСИ са никасилови (или пък са алусилови ? - не знам), за никасил в 3.0 ТДИ чувам за първи път... камо ли за проблем с него

Edit: ето тука един хамериканец твърди, че всички 4.2 -та след 1995 са алусилови - http://www.motorgeek...=37659&p=469482

Изглежда доста добре подготвен, може и да е прав :flehan:

Редактирано от BECKO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имах предвид САЩ, тъй като там нивото на сяра в бензините е много високо. След установяване на проблема, никасиловото покритие е замененено с алусилово :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.

Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.

Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. :flehan:

Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? :P :P :)

Пуста борба за евтино производство! :D

високояки чугуни - в тях графитът има форма, близка до сфера, и се нарича сфероидален, като тази форма на графита осигурява добър комплекс от механични свойства, и се постига чрез добавяне на тъй наречените модификатори в стопилката (например магнезий или церий);

Церий доста трудно се намира и е скъп. :lol:

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Накратко Никасил-а е покритие.

Цъкнах ти плюсче за благодарност, въпреки че плюсчетата се цъкат основно за остроумничене.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето един линк, който ми прати колега с когото си пишем за нашите шлепове-осмаци. http://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/KS_50003804-02_WEB.pdf

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

на старите бензинови А8 със сигурност не са на двигатела 3.0 TDI знам че имат никасил и проблеми в последствие

:lol: Руското ЦРУ, тва за 3.0 ТДИ , ...сигурен ли си ? Я покажи копие на стенограмата, че много ме съмнява... :flehan:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.

Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.

Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. :flehan:

Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? :D:lol::)

Кокич, ша ма извиняваш ама няма начин чугунов блок да бъде с тегло на алуминиев. Чугун е желязо с въглерод над 4.43%. Желязото е много по-плътно от алуминия и много по-лошо топлопроводимо. Никой не заварява медна или алуминиева пръчка като ги държи в ръка. Нещо което е осъществимо при винкелите (стоманата).

наистина точните машини се правеха с ГРАНИТНО шаси. То гаси вибрациите по-добре от чугунИЙ.

НикА(л)Сил = Никел, Алуминии, Силиции

Алусил = Алуминии със Силиции

---------

Темата не е за тук. Местя в Двигатели.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.

Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.

Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. :rotcol:

Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? B):rotcol::wall:

Пуста борба за евтино производство! :hilezh:

високояки чугуни - в тях графитът има форма, близка до сфера, и се нарича сфероидален, като тази форма на графита осигурява добър комплекс от механични свойства, и се постига чрез добавяне на тъй наречените модификатори в стопилката (например магнезий или церий);

Церий доста трудно се намира и е скъп. B)

И ме Ша Мъ извиниш- ама това за чугуна:))) Пък другото за Халумина-той вече е в такива варианти химически че няма сравнение със стандрартният такъв

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моито V8 е с никасил,ма аз го карам на газ,че в нея маи нема сяра,поне така се надявам B)

a aз кат не я карам съм още по-спокоен :hilezh::rotcol:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

малко впечатления от никасила ....хич не му понасят добре спортни филтри...

чистак бърсак няма хонинг,обаче слоя никасил не е на "богато" както обичаме по принцип,наруши ли се покритието няма спиране...потъва здраво в алуминия

само че цилиндъра е от мотор:

025122278-big.jpg?r=0

025122281-big.jpg?r=0

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май сегмента е задрал. Това с щифтовете на сегментите срещу превъртане е слабо място на двутактовите... Иначе самото покритие е много износоустойчиво.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Явно не съвсем ясно съм се изразил в предишния ми пост.

Никой не оспорва качествата на алуминия, но е недопустимо скъпоструващ автомобил да е с мотор тоталка след 40 хил. км независимо от региона, където се експлоатира.

Има достатъчно добри алтернативни материали, които ще дадат нужния ефект дори и с цената на няколко килограма повече и/или малко по-малка топлопроводимост.

Редактирано от KOKO 100 C4
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Батката в моторгийк пише, че С6/С8 96-03 са с алусил покритие, което ме съмнява. Доколкото знам 4.2 FSI е с такова и има къс живот.

Също някои американци пишат, че не можеш да смениш сегментите на такъв двигател 4.2 32v/40v, защото ще износят веднага останалото покритие алусил. Някой знае ли за 4.2 със сменени сегменти?

От няколко дни и аз съм член в клуба V8.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 months later...

На този двутактов двигател му се е разпаднал игления лагер долу на чопа (на биелата) и иглите са се качили през преливниците, набили са канчето на буталото и явно една игла е била захапана от буталото и е унищожила никасиловото покритие.

Ако беше с чугунена риза, шлайф, по-голямо бутало и газ.

Пистовите мотори със сигурност след 1990 година са с такова покритие. Вероятно и доста преди това. По-късно го слагат на напилените пистови 2Т и кросови 2Т и 4-тактови. Отваряли сме 400 кубиково кавазаки за лагери и от самолет се виждаше хонинга по повърхността на цилиндрите. Значи тези малки буталца (4 на брой) не са успели да изтъркат никасила за поне 40 000 км. и то при положение че се въртят с 13000-15000 оборота. Нещо повече - дори не личеше да е работило. Все едно гледаш нов блок.

Много ми е интересно дали наистина триенето е по-голямо при чугунените ризи. И ако да, дали се усеща, или този никасил е просто начин за по-бързо и евтино производство (масова продукция). Повече клоня към второто... Ще ти тръгне някой да набива ризи. Едва ли... топи се в някакви разтвори и по електрохимичен път се нанася директно върху алуминия и приключват случая. Това е според мен.

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...