зеФс Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Току що един колега ме пита, дали цилиндрите на А8, Д2 са никасилови. Първо помислих, че е объркал нещо думите, а после гугъл ми показа, че съм назад в познанията, но не намерих никаква читава информация, що за чудо е това.Някой ще ме засветне ли по въпроса? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Да те светнем какво е никасил или дали определен мотор е с алуминиеви стени на цилиндъра, обработени с никасил ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
зеФс Публикувано 21 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Всичко светкай, защото тъна в мрак. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nico Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/NikasilПокритие на цилиндрите, което се влияе зле от бензини с повече сяра (САЩ основно). БМВ ядоха дървото с това чудо и после спряха да го ползват. Сигурен ли си, че си с такова покритие на цилиндрите? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
кагебиста Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 на старите бензинови А8 със сигурност не са на двигатела 3.0 TDI знам че имат никасил и проблеми в последствие Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
зеФс Публикувано 21 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 (Редактирано) Сигурен ли си, че си с такова покритие на цилиндрите?За сефте го чух преди малко.Тенк Ю за линка, но на английски знам само тенк Ю и фак Ю. Редактирано 21 Септември 2011 от зеФс Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
BECKO Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 (Редактирано) Имаше много интересна тема и в нашия форум за това, но нещо не мога да я изровя ....Накратко Никасил-а е покритие, измислено от Mahle и позволяващо изработването на изцяло алуминиев блок.. това дава следните предимства:- алуминиевия блок с много по-добро топлоотделяне от чугунов такъв- алуминиевия блок е много по-лек - алуминиевия блок с никасил е с по-нисък коефициент на триене от такъв с ризи Двигателите от формула1 са с никасил, масово се ползва при моторите (заради въздушното охлаждане), Порше май го плозват активно във всичките си двигатели....Основния проблем идва от некачествени горива - дори и малки количества сяра в тях активно разрушават покритието и мотора става на салата за нула време.. някой писа горе за БМВ - да, те са имали големи проблеми в Америка.. макар, че най-големия брой никасилови мотори са продадени в Европа Просто Американците обичат да си търсят правата като потребители, иначе въпросните никасили са продавани в USA няма и две години..След 2001 по различните стандарти %-тите на сяра намаляват повече и повече, защото сярата не изпълнява полезно действие в процеса на работа на мотора.... Ауди ползват другия комерсиален вариант на такъв тип продукта - Алусил, който уж няма точно тоя проблемОт новите двигатели на Ауди аз знам, че 3,2 ФСИ са никасилови (или пък са алусилови ? - не знам), за никасил в 3.0 ТДИ чувам за първи път... камо ли за проблем с негоEdit: ето тука един хамериканец твърди, че всички 4.2 -та след 1995 са алусилови - http://www.motorgeek...=37659&p=469482Изглежда доста добре подготвен, може и да е прав Редактирано 21 Септември 2011 от BECKO Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Nico Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Имах предвид САЩ, тъй като там нивото на сяра в бензините е много високо. След установяване на проблема, никасиловото покритие е замененено с алусилово Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SinisteR Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Баш батките са го разказали разбираемо: http://www.offroad-bulgaria.com/archive/index.php/t-73473.html Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
audi200V8 Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 И моито V8 е с никасил,ма аз го карам на газ,че в нея маи нема сяра,поне така се надявам Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 21 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 (Редактирано) Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? :P Пуста борба за евтино производство! високояки чугуни - в тях графитът има форма, близка до сфера, и се нарича сфероидален, като тази форма на графита осигурява добър комплекс от механични свойства, и се постига чрез добавяне на тъй наречените модификатори в стопилката (например магнезий или церий);Церий доста трудно се намира и е скъп. Редактирано 21 Септември 2011 от KOKO 100 C4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
зеФс Публикувано 21 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Накратко Никасил-а е покритие.Цъкнах ти плюсче за благодарност, въпреки че плюсчетата се цъкат основно за остроумничене. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
зеФс Публикувано 21 Септември 2011 Автор Доклад Share Публикувано 21 Септември 2011 Ето един линк, който ми прати колега с когото си пишем за нашите шлепове-осмаци. http://www.kolbenschmidt.com.tr/pdf/brochure/KS_50003804-02_WEB.pdf Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
mitsubishi galant Публикувано 22 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2011 на старите бензинови А8 със сигурност не са на двигатела 3.0 TDI знам че имат никасил и проблеми в последствие Руското ЦРУ, тва за 3.0 ТДИ , ...сигурен ли си ? Я покажи копие на стенограмата, че много ме съмнява... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
grizzly Публикувано 22 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 22 Септември 2011 Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? Кокич, ша ма извиняваш ама няма начин чугунов блок да бъде с тегло на алуминиев. Чугун е желязо с въглерод над 4.43%. Желязото е много по-плътно от алуминия и много по-лошо топлопроводимо. Никой не заварява медна или алуминиева пръчка като ги държи в ръка. Нещо което е осъществимо при винкелите (стоманата).наистина точните машини се правеха с ГРАНИТНО шаси. То гаси вибрациите по-добре от чугунИЙ.НикА(л)Сил = Никел, Алуминии, СилицииАлусил = Алуминии със Силиции---------Темата не е за тук. Местя в Двигатели. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Michael Petrov Публикувано 23 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2011 Има специални марки чугуни и с тях блокът на мотора тежи колкото алуминиевия, много по-здрав и як е, но излиза сравнително по-скъпо от хАлуминиевия.Отливането също е по-сложно и по-скъпо, но е просто вечна отливката и вибрациите са по-ниски.Навремето затова се учеше "Металознание", но вече автомобилите се "правят" от "мениджъри", а не от технически напълно грамотни лица. Айде ми направете точен струг с алуминиев корпус??? Пуста борба за евтино производство! високояки чугуни - в тях графитът има форма, близка до сфера, и се нарича сфероидален, като тази форма на графита осигурява добър комплекс от механични свойства, и се постига чрез добавяне на тъй наречените модификатори в стопилката (например магнезий или церий);Церий доста трудно се намира и е скъп. И ме Ша Мъ извиниш- ама това за чугуна)) Пък другото за Халумина-той вече е в такива варианти химически че няма сравнение със стандрартният такъв Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vorsprung durch Technik 3 Публикувано 23 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 23 Септември 2011 И моито V8 е с никасил,ма аз го карам на газ,че в нея маи нема сяра,поне така се надявам a aз кат не я карам съм още по-спокоен Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kalin3000 Публикувано 25 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 25 Септември 2011 малко впечатления от никасила ....хич не му понасят добре спортни филтри...чистак бърсак няма хонинг,обаче слоя никасил не е на "богато" както обичаме по принцип,наруши ли се покритието няма спиране...потъва здраво в алуминия само че цилиндъра е от мотор: Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Цанчо Публикувано 26 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 26 Септември 2011 Май сегмента е задрал. Това с щифтовете на сегментите срещу превъртане е слабо място на двутактовите... Иначе самото покритие е много износоустойчиво. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
KOKO 100 C4 Публикувано 26 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 26 Септември 2011 (Редактирано) Явно не съвсем ясно съм се изразил в предишния ми пост.Никой не оспорва качествата на алуминия, но е недопустимо скъпоструващ автомобил да е с мотор тоталка след 40 хил. км независимо от региона, където се експлоатира.Има достатъчно добри алтернативни материали, които ще дадат нужния ефект дори и с цената на няколко килограма повече и/или малко по-малка топлопроводимост. Редактирано 26 Септември 2011 от KOKO 100 C4 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
SpeedyMan Публикувано 26 Септември 2011 Доклад Share Публикувано 26 Септември 2011 Бях чел, че някои S модели са с никасил. Audi 100 S4/S6 с V8 (4.2 мисля). Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kpematop Публикувано 9 Октомври 2011 Доклад Share Публикувано 9 Октомври 2011 Батката в моторгийк пише, че С6/С8 96-03 са с алусил покритие, което ме съмнява. Доколкото знам 4.2 FSI е с такова и има къс живот.Също някои американци пишат, че не можеш да смениш сегментите на такъв двигател 4.2 32v/40v, защото ще износят веднага останалото покритие алусил. Някой знае ли за 4.2 със сменени сегменти?От няколко дни и аз съм член в клуба V8. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 18 Януари 2012 Доклад Share Публикувано 18 Януари 2012 (Редактирано) На този двутактов двигател му се е разпаднал игления лагер долу на чопа (на биелата) и иглите са се качили през преливниците, набили са канчето на буталото и явно една игла е била захапана от буталото и е унищожила никасиловото покритие. Ако беше с чугунена риза, шлайф, по-голямо бутало и газ. Пистовите мотори със сигурност след 1990 година са с такова покритие. Вероятно и доста преди това. По-късно го слагат на напилените пистови 2Т и кросови 2Т и 4-тактови. Отваряли сме 400 кубиково кавазаки за лагери и от самолет се виждаше хонинга по повърхността на цилиндрите. Значи тези малки буталца (4 на брой) не са успели да изтъркат никасила за поне 40 000 км. и то при положение че се въртят с 13000-15000 оборота. Нещо повече - дори не личеше да е работило. Все едно гледаш нов блок.Много ми е интересно дали наистина триенето е по-голямо при чугунените ризи. И ако да, дали се усеща, или този никасил е просто начин за по-бързо и евтино производство (масова продукция). Повече клоня към второто... Ще ти тръгне някой да набива ризи. Едва ли... топи се в някакви разтвори и по електрохимичен път се нанася директно върху алуминия и приключват случая. Това е според мен. Редактирано 18 Януари 2012 от Andy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване