Jump to content

Малка питанка относно А6 4F - част 2


grizzly

Recommended Posts

Колеги, търся малко инфо за смяна на маслото на типтроника. Днес се обадих в Ауди и ми казаха две неща, които ме озадачиха-маслото на тази кутия (6HP19А)никога не се сменя, т.е. lifetime и ако го сменям то литър от тази течност е 100 лева, а като за мен 80 лева :respekt:. Прочетох по-напред в темата, че някой от вас са сменяли масло и после са адаптирали кутията-малко повече инфо за тази операция, кой майстора, какво е маслото, колко струва и т.н.

А иначе направих малко "рисърч" по въпроса с маслото и най-удачно като че ли е варианта с масло ZF Lifeguard 6 на цена от 38 лева/л., мислите ли, че ще бъде проблем. То в крайна сметка ще взема такова масло, освен ако не дадете отпор в темата, но ме притеснява адаптацията, т.к. незнам при кого да отида да я направи и дали изобщо е нужна :steinigung:

Редактирано от PAVKATA26
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Кефа струваше ли 10к годишно? Това е единствения въпрос...

Аз бих казал да... без замисляне. И то ако сметнеш обезценката, налятите кинти за застраховки, обслужване и т.н., може да дойде и повече. Но въпреки това бих казал че си заслужава. :rolleyes:

Все още по някой път се присещам за А6-цата и бих казал че тва е най-готината кола която съм карал.

Сегашната е по-нова, взех я на 40000км, разходите на база на А6 са смешни... всичко е супер... само дето не е А6. :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, търся малко инфо за смяна на маслото на типтроника. Днес се обадих в Ауди и ми казаха две неща, които ме озадачиха-маслото на тази кутия (6HP19А)никога не се сменя, т.е. lifetime и ако го сменям то литър от тази течност е 100 лева, а като за мен 80 лева :respekt:. Прочетох по-напред в темата, че някой от вас са сменяли масло и после са адаптирали кутията-малко повече инфо за тази операция, кой майстора, какво е маслото, колко струва и т.н.

А иначе направих малко "рисърч" по въпроса с маслото и най-удачно като че ли е варианта с масло ZF Lifeguard 6 на цена от 38 лева/л., мислите ли, че ще бъде проблем. То в крайна сметка ще взема такова масло, освен ако не дадете отпор в темата, но ме притеснява адаптацията, т.к. незнам при кого да отида да я направи и дали изобщо е нужна :steinigung:

Не слагай друго масло освен оригиналното. Освен смяната му трябва да се направи ъпдейт на софта на кутията и тогажа се прави адаптация. Адаптацията обикновенно се прави на магистралата и следваш менюто на Ваг-Ком докато се адаптират всички съединители. Маслото се източва по определен начин и мисля загрято до 45 градуса.

Абе ела в Порше Варна, защото в Порше Запад се правят на интересни и не искат да ъпдейтват софта на кутията.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Имаш ли познати там (Порше Варна)? Питам защото от 02.07 ще съм по морето, та мога да дойда за ден до Варна. Питай ги и ми кажи колко ще струва и ще се разберем за ден и час.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

andrei_S40: GATES или CONTITECH, около 30лв е цената му.

Добре а Дайко? Ако не става ще купя друг наново...Днес купих филтри Манн и ремък Дайко...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да ти прекършвам ентусиазма да си обслужиш колата в официалния сервиз на ауди, но това е неразумен разход.

Качествено масло 5W30 от проверен източник ти излиза около 100 лева. Маслен филтър към 30, горивен- 50, въздушен около 40. Водна помпа за този мотор е 100-на лева, 5 литра антифриз по 12 лв/ литър са около 60 макс. Свещи 6 бр. Х 20 лева, пистов ремък с ролки макс. 150 кинта. До тук 650 БГ лева за консумативи. Не е лошо и маслото в скоростите да се смени. Моторът е с верига, която ако няма проблеми, не се нуждае от допълнително обслужване.

Отиди в Порше на диагностика, но си обслужи колата при майстор, на който имаш доверие, или се обърни към препоръчаните сервизи във форума. Няма смисъл за твоята конфигурация извън гаранция да те дерат от официалния сервиз. Не се доверявай толкова на TUV, не е никаква гаранция за реалното състояние на колата.

Подкрепям мнението по горе! И аз си купих наскоро А6 но 3.0TDI и всичко си смених в сервиз на който мога да имам доверие.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Гледам че поленовите филтри са 2/ДВА/ броя....Смяната, съгласно снимковия материал-упътване, приложено към кутиите на поленовите филтри, демонстрират една доста сложна операция...Разглобяване на жабката....

Филтрите са с активен въглен по предписание....

как мислите, да отида ли да прочистват дюзите? просто профилактично...Не усещам проблеми с тях/придърпване загуба мощност и т.н./ Ала все пак..колата е на почти осем години, мисля трябва да се прочистят?

Сменя ли филтрите, ще сложа добавка за почистване на инжектори и на горивната система...добавката е на ,,Бардал"...На старата ми кола съм я ползвал...

как мислите, ако правят достатъчно силна искра, кабелите да ги сменям ли?

ППП горе-долу цената на ангренажна верига за двигател BDW, каква сума е?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не се разглобява жабката заради филтрите. Сваля се едно капаче под жабката, което дава достъп нагоре до филтрите и вече техният капак. Малко пипкава операция е и се работи на сляпо, така че първият път може да ти отнеме повече време. Ето упътване :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре де, при положение, че производителя на кутията дава препоръка да се кара с негово масло (ZF Lifeguard 6) или друго според производителя на колата, то не следва ли да избера по-евтиния вариант, след като и двата вида масла са одобрени от производителя на кутията. Та в крайна сметка във Варна ще стане ли или не?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не знаех, че Йово го няма вече, но дори и да го няма той не се занимава със смяна на маслото. Адаптацията мисля всеки, ще може да ти я направи след смяната на маслото както и ъпдейта на софта.

Обади се направо на Порше Варна и ги питай колко ще ти излезе. Предполагам около 800-900 лв.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да, и на мен ми казаха към 1000 лева, зависело колко масло ще побере, и не било задължително да се прави ъпдейт на софта на кутията. Това ставало ясно, след като се направи тест на автомобила около два часа и евентуално тогава по-точен отговор.

А какво ще кажете за масло на ZF?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако за 2 часа навъртят 2000 км ела и ми кажи. На мен не ми направиха ъпдейт и след 2к км ми се появи ритане в кутията. Колата беше на 120к като го смених. След това последва ъпдейт на софта (Йово даже не вярваше, че ще се оправи след ъпдейта) и адаптация на кутията. Правих поне 2-3 адаптации. След 15-16к км кутията взе да работи перфектно. Преди това винаги м/у 2 -> 1 имаше едно леко ритане. Сега е перфектен.

От тогава с моя случай Порше Варна винаги правят ъпдейт (понеже Йово се занимава със софт часта) без да те питат даже и адаптират. В София ги мързи обаче.

Има 3 вида масла. Жълто, Синьо и Зелено. Виж с какво си и тогава сравни цените. Ако разликата е 100 кинта не си струва, защото в Порше си имаш гаранция, а бри бай Мишо ще ти каже ми не знам що така стана ти си ми първия такъв случай. Поне така си мисля аз де. На мен ми смениха гаранционно обтегача на ремъка, беше изпуснал след 8 месеца ползване и си го смениха без нищо да кажат.

Редактирано от sky
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Проблема е с какво да ги заменим. Новото А6 не ми допада много много. Новото 5 серия ми харесва повече.

Ами аз се заглеждам нещо по инфинити купе... Хюндай Дженезис също ми харесва, та дори Инсиния ОПС, ама на мен дъщеря ми е вече на 18. :D

Но не е въпроса с кво ще ги сменим, а че 4Ф излезна един много як модел, поне според мен. :rolleyes:

Аз освен смяна на единия колектор с клапите, реално за 3г не съм имал проблем.

Редактирано от IVO
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Инфинити е добре, но да не ти се пада да го ремонтираш. Последния път при мойте бояджии имаше едно ударено от дясната страна. От край до край. Казаха ми части само от щатите с чакане и ремонта излизаше към 60к лв и се чудеха дали не го пишат тотал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега ще каже ко е по..... мерцедес или ауди!

Поне дюзите на мерцедесите не са им консуматив на 150хил км,но в Порше пък вече ги дават на промоция-6 бр.2440лв.със всичко!

Редактирано от joro09
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Днес звънях на "бай" Мишо по мои работи и използвах да го разпитам за смяната на маслото при автоматиците.

Ако съм запомнил добре,били са три цвята масло,защото са били три вида кутии.Сега Ауди предлагали само зелено,което било 100 лв. литъра.Не било добре да се смесват маслата,затова при смяна-само зелено и процедурата по-долу.

Смяната включвала освен масло и филтър и някаква гарнитура.Ако запомних добре,източва се старото,сипва се ново,хваща около 8 л.,остават 2 л. в нещо си,кара се около 60 км. и пак се източва и сменя,отново 8 л..Плюс ъпдейт на софтуера.

Адаптацията била за коли от 2007 моделна година нататък,преди това компютрите били по-прости.

Редактирано от Emillion
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Guest
Темата е заключена и Вие нямате право да коментирате в нея.
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...