Jump to content

Парното не затопля достатъчно!?


denisboi

Recommended Posts

Леле пререва ми се! Това като цяло разбрах че е за стигане до радиаторчето или прослувутият дунапрен.... Добре тъй като ми се вижда страшно много работа а и определено колата не може да върви в този вид, а аз я ползвам да забирам децата и да ги разкарвам по цял ден от училище до тренировки и така нататък отписваме тези 2 фактора за сега. Така, налага ли се да свалям цялото табло ако искам просто да сменя механизма за топло/студено? Ако е възможно без да свалям цялото табло а само средата му, то трябва ли да източвам охладителната система? Остават въпросите и за разменените тръби и липсата на дунапрена, какво се случва когато има проблем с тези два фактора? Къде по принцип стои този дунапрен и за какво е служил преди да се прецака?

Редактирано от ComeMyLady
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Налага се ! Понеже и двете са в една кутия ...

Дунапрена уплътнява едни клапи в тоз механизъм и определя откъде да мине въздуха, и дали да го прекарва през радиаторчето (за да ти е топло), или покрай него (през лятото) !

Когато се разлепи динапрена, всичко леко се прее, пардон - разваля ...

На топло вече не е топло, понеже във въздушният тунел навлиза и студен въздух - оттам и неефективно парно отопление, въпреки нормалната работна температура на двигателя !

А и самите клапи за посоката на въздуха не действат (ти му даваш да духа "нагоре", то духа там и в краката и през дукалките) по своето предназначение ...

Въобще всичко е гениално - един миризлив дунапрен, и всичко отива по дяволите ...

Мерцедес просто са сложили пластмасови клапи вътре с гумен накрайник - made forever ...

Ма нееее, Ние в Ауди вме по пекани - метални клапи и хартиено уплътнение ... :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Леле.. май 2ра зима ще карам на "хладко". Това е единственият кусур на моята осемдесетка. Пак ще поразгледам снимките но цялото табло... Твърде много е, най-много тотално да оплескам нещата. Хората ми казват че майсторите се отказват от Алфа ромео защото всичко е наблъскано в тях, а аз като гледам заради едно парно какво трябва да сваля, незнам при "италянците" как е!? Уж що годе голяма кола, не е корса или поло и пак всичко е "едно враз едно". Рових се из темите, вече изчетох какво ли не тук и някъде прочетох за ремонт към 40 лева, та то това цялото ако струва толкова веднага ги давам, трябва да съм със много свободно време за да го извърша, защото определено при толкова разглобяване трябва да се внимава, когато го извършва такъв като мен. Затова Лада се кара още по света и по точно в русия където студът тресе здраво, и не навсякъде и по всяко време имаш време за подобни ремонти.

Все пак снимков матерял ако някой може да намери за прослувутият дунапрен от къде минава точно и ала бала тем подобни, да го разгледам и да преценя финално за какво идва реч.. Аз с посоката на духане проблеми нямам, поне това копче работи 100% перфектно, но останалите две....

Редактирано от ComeMyLady
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Що бе колега? Аз например забелязах, че има нещо странно в конструкцията през годините - парното на един пасат от 2000 година беше с пластмасови клапи. В същото време на друг пасат, от 2005-та (последните 3В) беше с класическите метално-дунапренени клапи :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето как изглежда една клапа в заводски вариант:

025630434.jpg?r=0

А ето как изглеждат нещата след 18 години експлоатация/твоя случай/:

025630431.jpg?r=0

Е през тези големи отвори на клапите въздуха минава и духа навсякъде,ама не и там където трябва.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това като цяло е целият механизъм който разпределя въздуха от къде да минава ли е или има и още части с дунапрен? Радиаторчето в него ли стои? Всички тези дупки в метала трябва да са покрити с нещо подобно на дунапрена? Примерно ако случайно си наумя да го направя, може да ползвам и друг материал? При промяна на потока на въздуха, се мърдат металните пластини и променят посоката? Дунапрена отделно ли е от метала с кръглите дупки? В смисъл ако не е и не се разделя с метала, защо са го направили на дупки? Има ли определено наименование това на български или английски език да се поровя повечко по темата?

Редактирано от ComeMyLady
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да ползваш друг матр'ял ? R you fukkin kidding me !?

Всичко друго, но не и това ! Кожата е добър вариант - няма значение каква ! Абе материали много, важно е изпълнението !

С дунапрена е облицована металната клапа ! Дупки има, за да е по-леко :zustimm:

След 5 години пак ли искаш същото нещо !?

Ако е за 40 лева, нямаше да има толкова много теми :zustimm:

Трудът е тежък - все пак се сваля арматурното табло, отделно самото радиаторче е добре да се смени, и цената вече става около 4 пъти по 40 лева !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Новите дрънкащи радиаторчета на Топран греят просто чудесно,дрънкащи-защото всичките дрънкат,нямам идея поради каква причина и какво са сложили .Ама наистина греят здраво.Цялата нова партида е с дрънкащи радиаторчета,за 28 лв толкова. :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте момчета.И в моята кола е студено.Евтин радиатор/39лв/ сложих преди години и ми изтече в краката в най-голямата жега, на място където и двата оператора, които ползвам нямаха обхват, а аз бях със счупен крак/на винтове и пластини без гипс/патерици и двете деца в колата :hilezh:От три години карам с Бер радиатор, но явно съм изтървал системата и се е позапушил.Операцията 200лв или 80-90 и един ден играчка е ясна. Въпросът е коя е точната химия, която да разкара боклуците без да направи от радиатора гевгир. Ако някой има рецепта с добра успеваемост ще е добре да се опита преди да изрия карантийте.Котления камък мисля че е по-малко от ръждата :respekt: Прочетох, че един колега е сипвал сода каустик.Виждал съм как действа и направо изтръпвам какво може да му се случи на радиаторчето.Алуминият е капризен, ако са медни тръбичките май има по-голям шанс, но не съм отварял радиатор...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само ново радиаторче помага, промивката си е загуба на време. По стените на тръбичките вътре се натрупват сериозни отлагания, които не позволяват топлоотдаване в следствие на което дори и да минава достатъчно антифриз малка част от топлината отива в купето. Аз пробвах какво ли не - промивка с вода, киснене в бира :respekt:, оцет, специален препарат - нищо не помогна. Само ми костваше много труд, време и нерви.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И как имате смелостта пак да ги сложите обратно ... Мен ще ме е страх :respekt:

И с какво толкова карате, та се запушвате тез системи ?!

Еваааа го ... Мерца 5 години изкара при мен, всичкото си му беше ОК !

Алудата почва втората си година, и при нея си е всичко ОК по антифриза ...

Сменям си антифриза всяка година, заедно с проклетите мембрани на изпарителя !?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги, аз миналата година смених моето радиаторче с Topran, колко му е животът - 2 - 3 години?

Също за оригинално в ПоршеБг ли да звъня,че един приятел трябва да сменя?

И последно - въпросното Ауди е с Airbag, каква е процедурата по смъкването на конзолата, за да сваля волана? Трябва да изключа акумулатора и после да дърпам смело към мен?

Редактирано от okops
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Още малко оффф :respekt:

Радиаторчета си купувайте такива, които са бързооборотни ... За жалост, са ТоФран ...

Даже няма и две години при Мечкина (СашО) ...

Гледай щампата да е поне 09 година ... Че си е пластмаса !

Порше или Юнитрейд - ще те улесня ! Около 140 лева му беше цената !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.......Също за оригинално в ПоршеБг ли да звъня,че един приятел трябва да сменя?

И последно - въпросното Ауди е с Airbag, каква е процедурата по смъкването на конзолата.Трябва да изключа акумулатора и после да дърпам смело към мен?

Не се занимавай с Порше,звънни на КОКО 100C4 и той ще те снабди с правилното радиаторче.И недей нищо да дърпаш по волана,това не е ряпа.Свали си клемите на акумулатора,вземи комплект еврейски звезди и развий двата вината от обратната страна на волана,които държат Airbag-а.После той се сваля лесно и си работиш по задачите,като трябва да имаш едно на ум и да не вземеш да превъртиш волана при свалени декоративни пластмаси на конзолата му,че така със сигурност ще прецакаш лентовия кабел.Не трябва да даваш и на контакт при изключена възглавница,защото после ще ти се наложи да триеш записаната грешка.

Редактирано от jordanik
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вици, маме, кви години кви неща, 3 месеца и протече при мен Топла*няна... Йорданик, той като свали акумулатора нема да има грижи дори и да си върти ключа, но иначе си адски прав. Ако е с 1 бег е така, ако е с 2 бега имаш само 1 голям болт изпод жапката и бега се изтегля напред, на волана внимателно се сваля бега като му се откача буксичката и като го свалиш в никакъв случай не трябва да се върти волана спрямо пластмасата, която е останала на него, че ще има ядове. Сваляш го и както си е свален го слагаш някъде, настрани с лицето на бега към земята без да го пипа никой. Преди това може да използваш маркер и да удариш 1 черта от волана през кормилния прът така, че после като го сложиш да си сигурен, че не се разминава някой зъб :hilezh: А и като си монтираш волана обратно затегни внимателно и равномерно 2-те еврейски на бега, че ако пренатегнеш едното пък другото не достатъчно стърчи много грозно от едната страна :respekt: Бавно и спокойно е важно да се бачка при тая операция. Аз сърбах попарата на ремонт от такова естество за период от 3 часа и после видях кво е мармалад и кочина в колата. За щастие си оправих нещата, само ми остана да си свържа кабелите на колоните в таблото, че бързака и тях е пропуснал...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Интресен материал по темата има тук http://www.renault-bg.com/smf/index.php?topic=17372.0 Идеята е в химията. Разглоби ли се таблото не си заслужава да се качва старо радиаторче.

И един цитат без лично мнение "Не рискувайте да промивате цялата система със солна киселина, защото тя е агресивна спрямо големия алуминиев радиатор и може да го пробие. Малкото радиаторче за парното, АКО Е МЕДНО!!!!!!! може да се чисти със солна киселина, защото тя(солната киселина), реагира с медните окиси, но не може да атакува самата мед, в същото време превръща ръждата(железните окиси) в разтворими железни хлориди, зазтваря и калциевите натрупвания."

Редактирано от rumenggr
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,

НЕ правете никакви промивки с никакви киселини, още по-малко със сода каустик. :bia:

Ще ви протекат не само радиаторчетата на парното, ами и всичко де що може по охладителната система на автомобилите ви.

НЕ слагайте и добавки против течове - така добре ще се добавят, че хептен ще задръстят радиаторчето, а и не само него. :steinigung:

Как сода каустик на алуминиево радиаторче бе, колеги, за Бога - не се занимавайте с неща, от които си нямате идея... :hilezh:

Редактирано от connor cane
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пичове,

НЕ правете никакви промивки с никакви киселини, още по-малко със сода каустик. :wall:

Ще ви протекат не само радиаторчетата на парното, ами и всичко де що може по охладителната система на автомобилите ви.

НЕ слагайте и добавки против течове - така добре ще се добавят, че хептен ще задръстят радиаторчето, а и не само него. :steinigung:

Как сода каустик на алуминиево радиаторче бе, колеги, за Бога - не се занимавайте с неща, от които си нямате идея... :hilezh:

прав си колега :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Писах в една тема какво направих,но ще го направя и тук.Преди медсец и половина усетих че парното духа хладничко при условие че двг е загрял до 90 градуса.Приятел ме посъветва да направя нещо,което бях правил и на предишната си кола-10 пакетчета лимонтузу в антифриза и така карах една седмица.После извадих двата маркуча,които излизат от купето и отиват към радиаторчето.Вкарах във входа маркуч и пуснах вода със силна струя.ИЗлязоха мръсотийки , отпуши се радиатора и до ден днешен работи добре.После промих цялата система и напълних с антифриз.

РS:Един приятел профилактично <_< реши да си сложи някаква присадка за почистване на охладителната система.Не успях да го убедя да не го прави.Прочисти я идеално,протече помпата и на още 2-3 места,оттам се досещате какво е последвало.Тези профилактики не ги одобрявам.За добавките категорично не,било то за бензин или към масло на двигателя.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз пък съм чувал че с литър кока кола се оправят нещата. Както знаете тя съдържа киселина, дори желязо разлага ако е подложено на повече време. За алуминий не съм сигурен. Казвали са ми че с нея се оправят нещата за около 1 ден, сипва се в кръговрата на системата и така. НО ако някъде системата ви е на косъм да избие, то това ще подпомогне това да се случи по-скоро. Чудно ми е наистина какви са тези радиатори, каква е тази ваша течност че да се запушват и прецакват толкова често? Слагайте дестилирана вода ако наистина ви се случва толкова често.. Ако наистина ви се запушва често е време за цялостно почистване предполагам наистина с някакъв препарат. Изглежда просто нереално.. Аз примерно както трябва да свалям цялото табло, след като разучих различните видове проблеми, съм 100% сигурен че проблема ми е в дунапрена. Мисля че радиатора никога не е сменян на колата която карам и че макар годините той работи перфектно. Тя е наша от 5-6-7 години и подобни проблеми не е имала, двигателят се държи страхотно а е на 170 000 км, купихме я на 110 000 мисля. Сега очаквам да събера кураж и колата да е свободна за 2-3 дни и ще я разглобя.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Опитах с добавка за промиване на охладителната система/купих я от Бриколаж/.Карах около 2 часа/на опаковката пишеше '20-30 мин.'/ и след това промих добре системата, антифриз и прроба.Ефект имаше, позатоплих се малко на +8+9'С външна темп :zustimm: .На -4 пак греда.Ината и това че си прецаках охладителната система от небрежност/следете концетрацията на антифриза и недопускайте компромиси/ ме накар да се понапъна и да почета.И така. Не бийте камбаната само защото сте чули думата киселина.Има много видове киселини, агресивни, по-слаби и взаимодействието им с различните метали и окисите им е различно.НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ КОНЦЕНТРИРАНИ АГРЕСИВНИ КИСЕЛИНИ И ОСНОВИ/сода каустик/!Спрях се на три варианта.Под името лимонтузу се крие винена киселина, лимонената/била по-ефективна/ е съвсем друго нещо - от това се отказах.Кислол - 7-10% разтвор на солна киселина, 1.50лв за литър в магазините за битова химия.В нея потопих медна, алуминиева ламаринка и поцинкована планка.След около 40мин. на медта и падна окиса, цинка го изяде за секунди, а по алуминиевата ламаринка и алуминиевия радиатор за процесор нямаше видими белези!Третия вариант - оксалова киселина.Отидох при един стар химик.Продава химикали и лабораторна посуда над 20 години.Човека каза,че оксаловата киселина е добрия избор/най-безопасна за радиатора и мен/,разтваря железния окис.Купих килограм/кристали като финна захар/за 5лв.,гумени ръкавици и два маркуча по 1.5 метра фи 18мм.Максимална концетрация на оксаловата киселина се постига при 80гр. кристали на 1литър вода.Няма смисъл от повече сухо вещество-започва да кристализира във водата.Разкачих радиаторчето и го промих с маркуч и налягане от чешмата.Забих му двата къси маркуча с по едно двулитрово шише от кола в двата края.В едното сипах киселината и започнах преливане в другото през маркучите и радиатора.От пълно в празно няколко пъти.Въпреки предварителната промивка се наложи да сменя 4 пъти кисели ната.Ръжда на люспи и прах в изобилие.Промих с вода под налягане и още един път с киселина.Пак вода от чешмата.Измих шишетата и разтворих в едното сода бикарбонат/сода за хляб/ ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПРОМИВКА НА РАДИАТОРА - НЕУТРАЛИЗИРА КИСЕЛИНАТА и разтваря донякъде котления камък.Маркуча от чешмата и в двете посоки последно!Затворих системата и 300гр антифриз в казанчето/толко изгубих при разкачането/.Около три часа ми отне,при лоша подготовка, изчакване киселината да свърши някаква работа, цигари кафе/бира-тъмна и псуване.ИМАМ ЖЕСТОКО ПАРНО :bia: Пиша подробно за да има по-малко, защо,луд ли си, мислУиш лУи и т.н.Аз извадих късмет.А защо се навих на процедурата... нямам обяснение.Факт е, че се прибрах и си сипах водка с ЛЕД, а не ЧАЙ с ром.Поздрави на всички в прекрасния форум на прекрасния клуб. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сега остава да не протече радиаторчето на парното - иначе супер, че си решил проблема. Спестил си сериозно разглобяване за подмяната му.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги вслушайтесе в съвета на conor cane .Не си ли оправите клапите и златен прашец да исипите е антифриза парно няма да имате.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 years later...

Опитах с добавка за промиване на охладителната система/купих я от Бриколаж/.Карах около 2 часа/на опаковката пишеше '20-30 мин.'/ и след това промих добре системата, антифриз и прроба.Ефект имаше, позатоплих се малко на +8+9'С външна темп smile.gif .На -4 пак греда.Ината и това че си прецаках охладителната система от небрежност/следете концетрацията на антифриза и недопускайте компромиси/ ме накар да се понапъна и да почета.И така. Не бийте камбаната само защото сте чули думата киселина.Има много видове киселини, агресивни, по-слаби и взаимодействието им с различните метали и окисите им е различно.НЕ ТРЯБВА ДА СЕ ИЗПОЛЗВАТ КОНЦЕНТРИРАНИ АГРЕСИВНИ КИСЕЛИНИ И ОСНОВИ/сода каустик/!Спрях се на три варианта.Под името лимонтузу се крие винена киселина, лимонената/била по-ефективна/ е съвсем друго нещо - от това се отказах.Кислол - 7-10% разтвор на солна киселина, 1.50лв за литър в магазините за битова химия.В нея потопих медна, алуминиева ламаринка и поцинкована планка.След около 40мин. на медта и падна окиса, цинка го изяде за секунди, а по алуминиевата ламаринка и алуминиевия радиатор за процесор нямаше видими белези!Третия вариант - оксалова киселина.Отидох при един стар химик.Продава химикали и лабораторна посуда над 20 години.Човека каза,че оксаловата киселина е добрия избор/най-безопасна за радиатора и мен/,разтваря железния окис.Купих килограм/кристали като финна захар/за 5лв.,гумени ръкавици и два маркуча по 1.5 метра фи 18мм.Максимална концетрация на оксаловата киселина се постига при 80гр. кристали на 1литър вода.Няма смисъл от повече сухо вещество-започва да кристализира във водата.Разкачих радиаторчето и го промих с маркуч и налягане от чешмата.Забих му двата къси маркуча с по едно двулитрово шише от кола в двата края.В едното сипах киселината и започнах преливане в другото през маркучите и радиатора.От пълно в празно няколко пъти.Въпреки предварителната промивка се наложи да сменя 4 пъти кисели ната.Ръжда на люспи и прах в изобилие.Промих с вода под налягане и още един път с киселина.Пак вода от чешмата.Измих шишетата и разтворих в едното сода бикарбонат/сода за хляб/ ЗА ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ПРОМИВКА НА РАДИАТОРА - НЕУТРАЛИЗИРА КИСЕЛИНАТА и разтваря донякъде котления камък.Маркуча от чешмата и в двете посоки последно!Затворих системата и 300гр антифриз в казанчето/толко изгубих при разкачането/.Около три часа ми отне,при лоша подготовка, изчакване киселината да свърши някаква работа, цигари кафе/бира-тъмна и псуване.ИМАМ ЖЕСТОКО ПАРНО smile.gif Пиша подробно за да има по-малко, защо,луд ли си, мислУиш лУи и т.н.Аз извадих късмет.А защо се навих на процедурата... нямам обяснение.Факт е, че се прибрах и си сипах водка с ЛЕД, а не ЧАЙ с ром.Поздрави на всички в прекрасния форум на прекрасния клуб. laugh.gif

Благодаря за подробното описание.Изпълних точно всичко и от три дена и аз се радвам на добре работещо парно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...