Jump to content

Ауди на предно. Поведение, завиване, спиране


Vankata_84

Recommended Posts

Ами как да го разбирам като колата ми е 15+ годишна ?!

Явно карам неадекватно возило в сравнение с някоя Дачия, или Пежо 315 :hilezh:

Няма значение - не се засегнах, просто ми става интересно как се дават генерални изводи за нещата ...

Дали W126/W140/Е32/Е34 завиват неадекватно ?!

Те също са 15+ убити кошове ?!

Не мислиш ли, че е нормално една кола еволюирала 15 години да има по-добри качества и характеристики от 15 годишна такава ? Дори децата в час по трудово да произвеждаха автомобили за 15 години все нещо щяха да подобрят... Нали ?

Та ако сравниш Б3/4 и Ц3/4 със коли по-нови с 10-15 години е нормално те да са не толкова добри...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 141
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Цоне, на бас, че с вагонетка от типа на кади, берлинго ще влезна с 1,5 по голяма скорост в завой от б4 на предно. Новите дръгели, са проектирани от друго поколение инженери, по нови са (чисто механично) и имат благинки (ЕСП, АСР и т.н.), които правят шофирането детска игра.

Като знам колко е голяма разликата между Б4 и Б5 с промяната на предното окачване и между Б5 и Б6 с промяната на задното окачване, представям си какво е при един пасат 2011 г.

Редактирано от martinich
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Emsi_audi , преди години имах шкода 1000 мв , 120-ката в сравнение с нея си е направо като мотокар !!! :hilezh: Чудно ми е , защо толкова много се задълбочи тази тема ? Все пак всеки си има предпочитания и в известен смисъл и възможности . То голямо изпадане в крайности ! Знае се , че няма перфектен автомобил , всеки си има плюсове и минуси . Най-важното е да стигнеш жив и здрав там , за където си тръгнал . Пък с предно , задно или куатро - има ли значение !

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ако някой сериозно си мисли, че 15 годишен убит кош може да спира и завива адекватно, то явно няма никакви наблюдения върху актуалните модели автомобили за да прецени колко всъщност се лъже :)

Доста повърхностно изказване, но дано си го "изплющял" набързо. Говорим не за възраст, а за качество. Ако се върнем на същата тази нова-новеничка Дачия и ако се наложи тя да спре аварийно, хиляди пъти ще съжаля, че не съм в старата си Б4 с четири нови диска, накладки и спирачна течност, с перфектен АБС. Тя Дачията въобще отзад с какви спирачки е - барабанни?

За какво говорим въобще?

Със старата кола няколко пъти ми се е налагало да спирам "до дупка", еми да ти кажа, спасявала ме е. Включително когато между две коли изскочи дете на десетина метра пред мен и тогава направо за една секунда бях станал вир вода. Ето това беше моя тест за спиране.

При друг случай, на Цариградско шосе, с едно Пежо партнер набор 2006 (то и събитието се развива 2006) бях изключително неприятно изненадан, как при натиснат докрай педал на спирачката, вместо АБС, ми се случи едно "АБС-плъъъз-АБС-плъъз..." ако ме разбираш... Добре че имаше достатъчна дистанция.

А за завиването, пак казвам, всеки трябва да знае горе долу границите на възможностите на колата, а пък и своите. Универсална кола няма.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Цоне, на бас, че с вагонетка от типа на кади, берлинго ще влезна с 1,5 по голяма скорост в завой от б4 на предно. Новите дръгели, са проектирани от друго поколение инженери, по нови са (чисто механично) и имат благинки (ЕСП, АСР и т.н.), който правят шофирането детска игра.

Като знам колко е голяма разликата между Б4 и Б5 с промяната на предното окачване и между Б5 и Б6 с промяната на задното окачване, представям си какво е при един пасат 2011 г.

Ами не знам какво си представяш, но аз ти го казвам от гледна точка на това, че редовно експлоатирам подобни автомобили - най-пресни са ми впечатленията от Авенсис 2010 - с ЕСП и всякакви други екстри.

Не си мисли, че като са ти сложили някакви трибуквени системи можеш да влизаш в завоите с 200 и да не се притесняваш от нищо - пак ще тръгнеш с вратите напред или ще се обърнеш - разликата е, че преди това на таблото ще ти светнат няколко лампи. :hilezh:

Това за Берлингото ше се направя, че не съм го чул. :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде вземи го тФа Чади/Берлинго, и колкото аз мога да влезна макс, искам ти да се излетиш 1.5 пъти повече ! :zustimm:

ПП Карал съм и двете, и колкото и да ти се иска, няма как да изкараш баничарката космически кораб !

Така, понеже темата отново отиде пак в Б3/4 срещу всичкото на пазара - аз спирам !

Не ми се изпада в спорове !

Така е, признавам си - карам 15+ годишен кош с неадекватно пътно поведение, и всякакви Кадита и БерлингОта ме тупат по завоите !

Извинете че ви преча на шофирането ! :bia:

  • Like 3
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Айде вземи го тФа Чади/Берлинго, и колкото аз мога да влезна макс, искам ти да се излетиш 1.5 пъти повече !

Става, но предлагам да спрем 5-10 произволни Б4-ки на улицата и 5-10 кадита (със спирачен асистент). Другото условие е всяка кола да си стои в лентата без да мете улицата, влизайки в другото платно, където има автобус с чавдарчета. Дагаварилис?

Цоне и аз карам нови коли и усещането е че, като не уцелиш точната скорост, или пък тръгнеш за малко повече фън, в завоя компютъра почва да ти отнема газта, АБС-а почва да действа по различно време на различните колелета и колата влиза в пътя. Естествено че можеш да се пребиеш и с нова кола, но стабилността в завой е в пъти по добра от кола на предно от миналия век. За ергономия и пасивна защита няма да говорим, че там нещата са трагични.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с баничарките направо ме просълзи от радост.

Марто, наистина, искам да го видя това, дето ще сътвориш с баничарката. На шлепа съм с газови богета и 235 на 45 на 17 гуми. Повярвай, слабо ти е въображението колко можеш да изцедиш от подобен автомобил.

Освен това, половината тук списващи пишат абсолютни глупости. Явно първо не са виждали Шкода Октавия на подемник и за това говорят така. Понеже в много отношения приликата е зашеметяваща с тия от 94 то лето, например.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спорите за абсолютно лишени от смисъл неща.Кавга да има...

Ясно е на всички ви ,че всеки си има мнение по въпроса и е невъзможно някой да го промени.Поведението на колата и спирането са изключително субективни неща.То не е едно за да се отсече това става,това не.

Общо състояние на автомобила-удряна,неудряна,усуквания и т.н.;

Гуми-състояние,модел,размер;

Окачване-вид,състояние;

Пътна настилка-тук няма какво да изброявам.............хиляди фактори са.Особено в БГ;

Метеорологични условия-същата работа;

Спирачна система-състояние,вид на накладките;

Умения на шофьора;

И още какво ли не......Всичко останало са само празни думи и кавга.

Защо сравнявате Ц4 с Б4 - коренно различни автомобили.Трудно може да се сравняват еднакви коли с различни двигатели,да не говорим за различни коли.

А за сравнение кола 1996` и 2012` - извинявай Wizi,ама :stupid: .Ако А6 от 96` се държи по-добре от A6 2012`,то Ауди да са се тотализирали отдавна...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Става, но предлагам да спрем 5-10 произволни Б4-ки на улицата и 5-10 кадита (със спирачен асистент). Другото условие е да всяка кола да си стои в лентата без да мете улицата, влизайки в другото платно, където има автобус с чавдарчета. Дагаварилис?

След цялата галимация с каква скорост каза че ще влезеш !?

Защото точно Кадито така ще се насмете, и така ще ти свали мощността, че ако решиш да теглиш от завоя, има да си чакаш !?

Ти колко въобще си карал Кади, че тръгна да влизаш на евем ти страна с баничарка с ресори отзад !?

Недей моля те !

Ако си е лична твоя - не вярвам да си толкова смел !

Служебно Кади знам как се кара, а бакшишите с Кадито не съм ги гледал да насмитат завоите !

И какво е това сравнение дето си ми изкарал !?

Ако искаш да изкарам Кадито да спира заедно с някоя Еска !?

Кое мислиш ще е по-добре ?! <_<

приликата е зашеметяваща с тия от 94 то лето, например.

Извинявай - този тип окачване е на конвейра от 84-та ! :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да ти говори за излизане от завоя? Тук говорим за стандартни кочини, карани от стандартни шофьори, които понякога влизат в завой с неправилната скорост. В единия случай с Б4-та ще се овъртиш в другия случай технология ще ти спре колата и ще я вкара в релси. Никой не ти говори за екстремно шофиране с дърпане на ръчни. Пак казвам в завой който Б4-та влиза с 50 км/ч преди да и тръгне задницата и да помете рейса с чавдарчетата, аз ще влезна с кадито с 70 км/ч.

Явно първо не са виждали Шкода Октавия на подемник и за това говорят така. Понеже в много отношения приликата е зашеметяваща с тия от 94 то лето, например.

Така е, но в октавията има по лек мотор, който е разположен по назад спрямо задната ос от там по добър баланс, има по модерен АБС, има спирачен асистент и т.н. Всичко това дава преднина при по критична ситуация, не че не можеш да се пребиеш и с двете кочини.

Редактирано от martinich
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Пак казвам в завой който Б4-та влиза с 50 км/ч преди да и тръгне задницата и да помете рейса с чавдарчетата, аз ще влезна с кадито с 70 км/ч.

Искаш ли друго да направим - Аз зад теб или ти зад мен ?!

Ама предпочитам аз да съм зад теб, че като насмета Чавдара, ти да си продължиш !

Ако почнеш да ми пречиш, да ти свирна !? :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

ДидииииИ! :lol:

Пичове, стегнете се малко. Молям ви са! :) Нямам абсолютно нищо лично към нито един от вас или колите, които карате и толкова обичате. Съжалявам ако сте ме разбрали погрешно и поднасям извинение за което!

Колите ужасно много еволюират и това е добре за всички ни! 15 години са адски много време, за което нещата за радост (или не? - онези, които сега още хейтват по 2000+ година коли и техните собственици) се виждат и усещат още от 5тия метър след като си тръгнал, а не ги търсиш с лупа. :) Та нали всеки един от нас си го казва веднага щом се качи на новата си кола? :wink:

Интеграле-то го описа съвсем кратко и ясно още на предната страница - двигателят стърчи отпред между двата фара и колата всеки завой се бори с физическите сили, които я карат да НЕ дозавива като хората. Това е описание на почти всички Ауди-та от 90та година. :nixweiss: "Ма ти знай'уиш к'ви гуми съм сложИл аз, а?" върши работа, ма само частично, а и като гледам какви гуми се продават във всяка 2ра обява тук.... аре няма нужда от повече реклама. Молим ви от все сърце! :wall: Ако не е с по-стегнато окачване, ако не е S модел то няма как колата да има хубаво поведение на пътя. Волана е тотално индиректен, минимален feedback обратно към шофьора, спирачките сравнително тежки, а и се "влачи" едни 40+ метра спирачен път от 100 до 0. Такива просто са били критериите за "нормален" автомобил в напълно сток състояние - нищо лошо в това! :) Сега обаче един пластмасов Гоуф 6ца или Фокусник прави чудеса от храброст на пътя и нещата от 90та година нямат много общи допирни точки. :wink:

Нека си караме старите брички (включително и аз с Поло-то на жена ми от лето 94то, който е в ежедневна употреба!), да им се радваме и обичаме, но нека не се заслепяваме, че това видиш ли били автомобил с уникално поведение на пътя B)

:bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

.....

Ако искаш да се бутнем челно и после странично да видим на кого еърбеците ще се отворят по бързо. Ей това оунърите на Б4 сте страшна работа. :respekt:

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз не разчитам на бегове със съпротивления по жиците - имам си прокон :respekt:

Дай да си пасеме, че явно тръц оунърите сте по-така от б4 дриверите ! :bia::bia::bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Преди време купих 100-цта със гуми 195/65/15 и накладки + дискове като за влак, нито спираше нито звиваше. Смених дисковете и накладките сложих гуми 225 и същата тази кола стана като трамвай. Не мога да се съглася че гореспоменатите автомобили са чак толкова зле от към управление и спирачки защото просто не е така.

Позволявате си да сравнявате без да се конкретизират детайлите, а така се се правят грешни изводи водещи до заблуда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Най- интересното е, че всички които защитават 15+ годишните коли карат именно такива.

Всяка нова кола е по- стабилна, по- сигурна и по- спираща от всеки аналог като клас и цена на 15+ години, независимо от марката на автомобила.

Технологиите се развиват и то към безопасност и сигурност.

P.s. Дачия Сандеро с " Барабанни спирачки на задните колела" спира по- добре и по- сигурно от Ауди А4 Б5 1998 година с 4 нови диска и накладки. :hilezh:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Прокона как действа на страничен удар? Аз не съм видял масово тръцоунърите да обясняват как колите им са на едно ниво с 15 години по младите. Б4 оунърите обаче от 10 годни насам го правят.

P.s. Дачия Сандеро с " Барабанни спирачки на задните колела" спира по- добре и по- сигурно от Ауди А4 Б5 1998 година с 4 нови диска и накладки. :hilezh:

Тук не говорим за Б5 (които са пълни кенефи), а говорим за последните автомобили правени някога Б4.

Редактирано от martinich
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз само да добавя пък, че Б4 спрямо Б5 въобще не спира и завива:) Един приятел караше Б4 по времето, кото аз карах Б5. И двамата сменихме преди и задни дискове и накладки с нови ATE, от един магазин. Ами спирачките на Б4 изглеждаха, че ги няма спрямо тези на Б5.

А спирачките например на Фокус 2008 година ми се струваха светлинни години напред спрямо тези на Б5-цата....та така. Еволюция има. И тя е в полза на по-новите коли.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук не говорим за Б5 (които са пълни кенефи),

Точно толкова кенефи са В5, колкото е В4, С4 и С5 от същите години, не живей в заблуда.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Taка е, както и Б6 са същите кенефи като Б5, а Б4 и Б3 нямат разлика, т.е. дали яйце или Б6 все тая.

Странно обаче защо хората пускат такива мнения:

ц4 куатро е по-зле от ц5 на предно.

Аз само да добавя пък, че Б4 спрямо Б5 въобще не спира и завива:)

Редактирано от martinich
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Викаш дай да лягаме и да умираме, че караме 15+ годишни коли !? :hilezh::flehan:

Не ви разбирам оунърите на 2000+ година коли ...

Нещо сте по спъшъл ли, как ли ?!

Само се каня де, но един ден ще направя фотосесия на гумите с които влизат 5+ годишни "кошове", и повярвай, ще останеш изненадан !

Абсолютно....Например точно до сервиза където работиш, зимата гледам едно Пежо 407 (демек нова кола) с едни летни галоши на 2 мм. и се наредил в лапавицата и той кола кара :hilezh: Ми като се пързулне и тресне някоя 20 годишна кола като нашите отзад....каква файда, че аз съм със зимни гуми горе-долу на 60% от живота им <_<

За стабилността....миналата седмица карах едно Пежо 307 комби ХДИ.....амортисьори ли имаше за смяна какво, но тропаше като 80-ка и по завоите до село не го усетих много по- стабилно от Б4-ката....

Подържаната кола , каквато и да е тя (без стари соц. коли) си има добро пътно поведение...

Не мислиш ли, че е нормално една кола еволюирала 15 години да има по-добри качества и характеристики от 15 годишна такава ? Дори децата в час по трудово да произвеждаха автомобили за 15 години все нещо щяха да подобрят... Нали ?

Та ако сравниш Б3/4 и Ц3/4 със коли по-нови с 10-15 години е нормално те да са не толкова добри...

Колега, качи на подемника едно Б5 или Ц4...огледай му окачването и после направи същото с една Вектра или Октавия на 4-5 г. Ако откриеш някакви извънземни иновации, особено при предното окачване, сподели за невежите :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А ти като един виден автомобилен експерт, с поне два кетапа го твърдиш :rolleyes:

Казваш до милиметър са еднакви, разпределението е еднакво, тва център на тежестта все едно не съществува... Да вземете да се осъзнате какви ги пишете :rolleyes:

  • Like 2
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Спрете са Уе :hilezh:

Нали си минаваме прегледите с 25 годишните кошове,щом съм минал значи същия този "старец" все още има поведение на пътя....

Ся ще има "минаваш преглед за 5 мин и си ненадежден на пътя".

Е не минавам нито за 5 нито за 10 или 15 мин,поне аз вися и ме държат по около 1 час.

Специално за нас каращите "старците" ся може би ще направят прегледи на всеки 8 или 10 месеца,за да може Вие изявените баровци с новите коли,като ни срещнете на пътя да сте по-спокойни dry.gif Недозавиване дрън дрън,Я съм Фитипалди сигурно и припадам като видя завой и се метам направо.... dry.gif

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някой да ти говори за излизане от завоя? Тук говорим за стандартни кочини, карани от стандартни шофьори, които понякога влизат в завой с неправилната скорост. В единия случай с Б4-та ще се овъртиш в другия случай технология ще ти спре колата и ще я вкара в релси. Никой не ти говори за екстремно шофиране с дърпане на ръчни. Пак казвам в завой който Б4-та влиза с 50 км/ч преди да и тръгне задницата и да помете рейса с чавдарчетата, аз ще влезна с кадито с 70 км/ч.

Така е, но в октавията има по лек мотор, който е разположен по назад спрямо задната ос от там по добър баланс, има по модерен АБС, има спирачен асистент и т.н. Всичко това дава преднина при по критична ситуация, не че не можеш да се пребиеш и с двете кочини.

Бате пак плямпаш врели некипели. <_<

Това, че караш някаква служебна баничарка и ти се струва неземна технология нищо не значи.

Колите и технологиите еволюират, но реално погледнато пътното поведение на нова кола от нисък и среден клас не е чудовищно по-различно от по-стар модел в добро състояние.

Тъй че тва за ЕСП-то и технологията дето те връща в пътя може да го разправяш на чичовците пред блока ти, за които Б5 е много нова кола.

Технологиите, асистентите и т.н. са хубави неща, но законите на физиката важат и за Б3 и за Б8.

Некъдърник с най-нова и модерна кола, кйто се мисли за безсмъртен и чака ЕСП-то да го изважда, е много по-вероятно да се отрепе от разумен и можещ шофьор на Б4/5.

При положение, че съм карал и карам доста подобни екземпляри някак си ми звучиш доста глупаво. <_<

Редактирано от connor cane
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...