Jump to content

Моля за пояснения за ангренажен ремък за Ауди А4


alexandrow

Recommended Posts

Здравейте,

аз съм много нов както в този форум, така и притежател на А4. За съжаление Още на първия "тест" на "новата" ми кола се оказа, че ангренажния ремък е превъртял (след като спря без много шум както си карах със седемдесет). Проблемът идва от това, че ремъкът (заедно със "всичко необходимо") е сменян преди 15-20 000 километра (доказано с фактура), от човек, "който знае всичко за тази кола и я поддържа в идеално състояние". Обяснението на този човек беше, че "се е скъсала пружината на обтегача", а внушението - че това няма връзка със задължителната редовна смяна на ремъка (и "всичко необходимо").

След тази случка, за да си изясня нещата за себе си, бих ви бил много благодарен, ако ми отговорите на следните въпроси:

1. Съществува ли "пружина на обтегача" и ако да (тъй като аз не я откривам по схемите на по-разпространените софтуерни програми) - трябва ли тя да се проверява и сменя при всяка смяна на ангренажния ремък и ролките?

2. Когато колата влиза в сервиз за смяна на ангренажен ремък, обикновено се дава някаква гаранция - ако въпросната пружина съществува, то нейната проверка и смяна би ли трябвало да е част от гаранцията за качествена смяна на ангренажния ремък?

Накрая искам да уточня, че искам да разбера, дали високо квалифициран специалист е можел да предвиди повредата на въпросната "пружина". Колата е била обслужвана от него с уговорката "да се направи каквото трябва", без никога да са поставяни лимити или ограничения.

Ако решите да ми отговорите, ето и подробности за модела:

Ауди А4, 1996, 1.8 (без турбо), на около 150 000 километра.

Ще Ви бъда благодарен за всякакви коментари.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей колега, добре дошъл,

Аз имам А4 ТДИ , но и там си има ремъци и ролки :hilezh: та.. до колкото знам има обтягаща ролка.. дали има пружина незнам но аз такава пружина не съм купувал.

В мойта смяна на ангренаж смених 3 или 4 ролки и 2 ремека ( ангренажния и на климатроника ).. мисля че отделно само пружина няма, ако бъркам някой колега ще ме поправи.

Успех с ремонта, но за 20 хил км. малко е съмнително да се прецака ако е сменяно с ново .

п.п Никога не вярвай само на фактури за свършена работа :hilezh: защото с/у някой леф може да ти издадат фактура че си сменял 1/2 от двигатела и окачването :hilezh: и номера минава.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сори пич но не си виновен от некомпетентноста на майстора или от дефиктен обтегач.

Без да се обиждат търговците а и някой клиенти но много пъти се случва до се разглоби оптегача и смени само ролката е тъпия германец е казал какво се сменя ама при него ни ъкъл ни образование

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами да така го правят смяната,ама ролката 160 лева а целия обтегач 160.спестяваш 100 кинта и после отиваш на ремонт към 1000 :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

>> скъсала пружината на обтегача

Ами тя май си е вътре в обтегача. обикновено тази част не я сменят заедно с другите 'всички необходими'.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравей.

Моето Ауди е 1996 година. До юни или юли (не си спомням точно) 96г. модела на обтегача е един. След това се сменя с по нов. Стария е спрян от производство отдавна и при обсужване се заменя с новия, като ремъка ставаше с един зъб повече.

По принцип при смяна на ремък се препоръчва и смяна на обтегача и ролката, както и на паразитната ролка. Някой препоръчват и смяна на водната помпа, но мисля че това е наистина пресилено.

Иначе обтегачите имат пружина но тя не се сменя отделно.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами тя май си е вътре в обтегача.

И аз мисля така т.е. не може да е сменен оптегача, а пружината не - те са комплект.

Кофти случай. Пази боже.

А като се замисля, защо пък да не е възможно просто оптегача да си е сменен с нов, но за лош късмет-дефектен.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вдигаш се и отиваш в сервиза от там изискваш фирмата доставчик и със представител на сервиза отиваш там и разяснявате ситуацията. Не налитай на бой и не крещи тъй като грешката на 90% е в сервиза сложено едно изписано друго и 100% пичалба за майстора.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Обтягащата ролка е стегната с болт но тя не служи като активен обтегач,и дума не може да става да се лашне ако ремонта е направен както трябва. За обтегач след като вече ремъка е поставен служи амортесьор който също е консуматив и се сменя с всяка смяна.

Но е доста скъпичък, "thesaint11" ще каже точно колко.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 3 weeks later...

тук мога да се намеся защото щеше да ме сполети същия проблем на този обтегач,смених ремаци и ролки преди 2 седмици въпросния обтегач с пружина

не се произвежда вече на негово място се поставя газов амортисьор и ремъка става с 1 зъб повече цената му е от 180-240лв аз лично го намерих с отстъпка на 180лв та по тази причина майстори и клиенти избягват да го сменяват сьс смяната на ремаците.

Тази пружина наистина може да се строши,а също така тя се захваща за ролката с ябълковиден болт който с времето се разбива и може да изскочи от ролката(моят случай)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Абе аз сменях ангренажен ремък комплект с ролките и нищо не са ме омагьосвали за амортисьорчета и един зъб повече.

Само че скоро изхвърлих старите неща... Иначе щях да ги снимам и да се уточним кое какво е.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тук може да се види как изглеждат стария и новия обтегач.

В ЕТКА има номерата и до коя дата са монтирани старите обтегачи и от кога новите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 1 year later...

сменя се ремък, обтегач, ролки, принципно заедно... пък и да не говорим, че като купиш кола, трябва да ти е много близък за да не я обслужиш с предните три неща + маслко, антифриз и пистов ремък. дано се оправиш скоро успех.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Бе човека сигурно се е оправил.. скии датата на първия пост :D

Xedoc незнам отде я изкопа тая тема и защо реши да пишеш след толкова време :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това мисля че е ходравличен обтегач и той се проверява преди смяна на ремъка. По принцип е добре при смяна да се смени всичко (включително и въпросния обтегач)-в него освен пружина има и малко масло, което е с цел да обира камшичния удар при екстремни натоватвания на двигателя. Първо вземи свали главата да видиш какво е положението - са господ знае колко калпана са криви и се моли да не си пробил и бутало.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 months later...

абе по-скоро маи е добре да се кажат причини за превъртането а те са ясни не добре затегнат ремък с лоша центровка от там палеца на делкото загубва ритъм и издухваш минимум цилиндър + водна помпа и блокиране на двигателя и според мен е безмислено да си търсиш безплатното обслужване няма смисъл колата наи-вероятно не става за много работа вече

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Предлагам да направим номинации за званието "миньор на форума" и да му се присъжда престижната награда "златната лопата".

Колеги, темата по проблема, все пак датира от далечната 2006 година, януари месец, големия сняг ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Какво делко, какъв палец? :)

И водната помпа намеси Петко, въпросният колега с лоши познания. :gut::):gut:

Що касае хидравличният обтегач добре е казано - сменя се и без умуване!!! ;)

Наистина имаме големи миньори във форума, но от това няма нищо лошо. Все пак темата е поучителна. :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...