Jump to content

Гръмна ми акумулатора


Recommended Posts

Днес си карах и си палеше както трябва колата, по принцип си пали от четвърт оборот, но при последното палене в момента, вкойто тръгна да върти, изгърмя, отстрани е огънат и пушеше след като отворих капака. Въпросът ми е от се получи това нещо, на 3 години е, Искра е марката, може би просто му е дошло времето?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Просто е окъсил <_<

На старата кола така цял ден карам ,паля ,гася и при поредното запалване дори и лампите на таблото не светнаха.Викам си лабава клема.Намествам уж - дедов... меря с мултиКлеца 2 волта

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуя ли Искра и Монбат и тръпки ме побиват,патил съм и с двете марки на служебни коли,а с едната марка и на личната,вече никога тия подобия на акумулатори.:rotcol:

Редактирано от BAVARECA83
  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Я предложете марка, за да се ориентирам и какви пари да подготвя?

Единия вариант си е Бош поне според мен,аз карам с Magnetti Marelli,вече над 3 години,без никакъв проблем,цената му беше 10 лева надолу от Боша,само че ми беше спешно,а бяха останали само акумулатори,твърде големи за да влязат под задната седалка.А с тоя въпросния Магнети,имаме и 3 служебни коли и вече са по над 4 години с тях,проблем досега никакъв.Цените и на двете ще са около 200лв. и нагоре.

Редактирано от BAVARECA83
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е алтернаторът да презарежда, мисля че малко по - високи стойности даваше при замерване, на снимките се вижда, че е кипял - отгоре има петна?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е алтернаторът да презарежда, мисля че малко по - високи стойности даваше при замерване, на снимките се вижда, че е кипял - отгоре има петна?

Да, на сторото ми Клио това беше причината да гръмне акумулатора ... всичко изтече. Проблемът беше в тъй наречения "диоден блок", ако не се лъжа за наименованието, бил е прецакан и заради него алтернатора е презареждал.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ами измери му зареждането с мултицет сега на новия акумулатор - трябва да е в границите 13,8V - 14.5V . Като съответно на празен ход на запален двигател с включени големи консуматори не трябва да пада под 13.8V и при високи обороти не трябва да минава 14.5V.

Редактирано от Zdravkicha
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

А възможно ли е стартера да е дал фира (окъсил) а всички да отстраняват следствието а не причината?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Чуя ли Искра и Монбат и тръпки ме побиват,патил съм и с двете марки на служебни коли,а с едната марка и на личната,вече никога тия подобия на акумулатори.:rotcol:

За Монбат не съм съгласен.Карам вече 4та година с 62 Ампера Монбат и нямам никакви ядове за това време.Дори взех колата с някакъв Монбат,каран незнайно колко с 2 врящи клетки и пак палеше с повече въртене разбира се.

На Бош акумулаторите са една идея по-хубави,но и по-скъпи.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

За Монбат не съм съгласен.Карам вече 4та година с 62 Ампера Монбат и нямам никакви ядове за това време.Дори взех колата с някакъв Монбат,каран незнайно колко с 2 врящи клетки и пак палеше с повече въртене разбира се.

На две служебни коли се скапаха Монбатите за 2 години точно,и то Монбати 75Ah,все пак бяха служебни дизели.И аз взех колата с незнайно колко каран Монбат и първата зима сдаде багажа.На един комшия Монбата му умря първата година,ама нали си беше гаранционен,въртяха го,сукаха,дадоха му нов накрая и новия на втората зима умря тотално.А бе май зависи и какъв ще ти е късмета и да уцелиш качествена партида.:)

  • Like 1
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Kaзвал съм го няколко пъти вече, работим с всякакви марки акумулатори и статистиката казва много лоши неща за Монбат. Един приятел си взима 3 пъти акумулатор, за напълно изрядно японско 1,6, единия път беше рекламация първата седмица, втория път издържа 2 месеца, а сега последния държи, но на магия, пали винаги, но се усеща как е слабичък. Не е лесно да си мазохист при положение, че на пазара има поне 5 марки за подобни пари, които са далеч по-сигурни :)

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за Монбат няма да се съглася,6 зими и даже 1 месец беше на Такси...Няма такъв акумулатор :zustimm: ...В момента съм с необслужваем Бош Силвър и Слава Богу не съм имал проблем,дори миналата зима,цяла седмица на -15 въртя и пали без грам замисляне.Също много хора знам да карат с Искра,дори и със скъпи коли (С класи,Бмв 7-ци и прочие).Мой приятел с такси е сменил всички уж маркови и много добри и даже не могат да достигнат до гаранцията от 6 месеца,на 4 -тия са аут.То не бяха Банер,Варта,Бош...С искра и монбат изкарва по 7-8 месеца,а са закачени бая неща към него,особено на такси!!!Всичко е явно до късмет де,но исках и аз да изкажа мнение и опит,забравих да кажа,че с тоя Бош съм я взел колата от Италия,тази година живот и здраве ще стане 3-та зима нему.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Tочно късмет е с тоя акумулатор :) Аз затова се опитвам да помогна със статистика от много бройки ама не слушат хората обикновено и решават да пробват дали са късметлии все пак.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 years later...

И моя монбат гръмна преди броени минути... сутринта беше паднал тотално.... зареждах го 8 часа с 3,52А, което си е далеч от 100%, преминах 40-50 км. след това имах още 2-3 запалвания на колата. Отидох на заведение, колата постоя близо 3 часа в покой и след това при самото завъртане на ключа и акумулатора гръмна. Необслужваем беше до момента на гърмежа :D след това капака отгоре беше излязал и също се беше сцепил отстрани. Принципно акумулатора е на около 4-5 години и миналата зима умираше лесно при -20/-25 градуса.. Утре ще замервам дали имам проблеми в инсталацията на колата преди да сложа нов акумулатор. От къде да започна да търся проблема ? Според мен акумулатора няма начин да е бил презареден..

Редактирано от Bukmop19
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само за информация и за статистиката,моя "Монбат" е на девет години и четири месеца откакто е купен и монтиран и колата си пали още с него.Вече прави проблеми,едната му клетка е заминала,но си мисля че до зимата мога да изкарам с него,въпреки проблемите,които прави.Все пак реших да го сменя от гледна точка на спокойствието и сигурността ми.Става дума за батерия от 62Ah.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

И моя монбат гръмна преди броени минути... сутринта беше паднал тотално.... зареждах го 8 часа с 3,52А, което си е далеч от 100%, преминах 40-50 км. след това имах още 2-3 запалвания на колата. Отидох на заведение, колата постоя близо 3 часа в покой и след това при самото завъртане на ключа и акумулатора гръмна. Необслужваем беше до момента на гърмежа :D след това капака отгоре беше излязал и също се беше сцепил отстрани. Принципно акумулатора е на около 4-5 години и миналата зима умираше лесно при -20/-25 градуса.. Утре ще замервам дали имам проблеми в инсталацията на колата преди да сложа нов акумулатор. От къде да започна да търся проблема ? Според мен акумулатора няма начин да е бил презареден..

 

не рови по колата в нея няма проблем. Купи си нов акумулатор направи си всички стандартни измервания (утечка и зареждане) и си карай. Покрай бившата ми работа на поне 2-ма колеги са гърмяли акумулатори ама със солиден взрив и половината акумулатор се разхвърча и само с късмет са се отървали че не е извадили нечие око. По принцип в пространството над плочите се натрупва водород при зареждането и ако някоя клетка е била оставена без достатъчно електролит (т.е. с оголени плочи) при паленето се образуват и солидни електродинамични сили между плочите от големия ток та са е отчупило нещо и е предизвикало искра която е взривила водорода. Това ти е сценката с взрива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Сложих друг акумулатор и няма проблем, иначе без товар на запален мотор на клемите волтажа е около 13,78 което мисля че е добре 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Това с включени консуматори като фарове, климатик....ако е така си ок.Ако ли не, пробвай, ако паднеш под тази стойност която си дал не е добре.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...