DOBROSLAV Публикувано 11 Май 2014 Доклад Share Публикувано 11 Май 2014 (Редактирано) Здравейте колеги.Мисля да слагам 19ки данти дали е разумна идея?АУди а3 1.9 –131 Редактирано 11 Май 2014 от DOBROSLAV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 11 Май 2014 Доклад Share Публикувано 11 Май 2014 Мисля си аз, че може да ти опира в под калниците... ако е до 8 J ще бъде добре, но все пак и 19ката стои много много голяма, за нашите малки коли. По-добре 18ка, аз бях на 225/40/18, 8 J и нямах никакви проблеми. Сега съм със 17ки и бих казал, че е по-комфортна колата и волана е по-лек Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOBROSLAV Публикувано 11 Май 2014 Доклад Share Публикувано 11 Май 2014 Колега venkYYY има ли голама разлика в разхода??? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sc00by Публикувано 11 Май 2014 Доклад Share Публикувано 11 Май 2014 Зависи с какви си сега , но ако скочиш от 15-ки на 19-ки ще усетиш разлика в разхода , няма да ти се повиши с 1-2 литра на 100 км разбира се , най много половин литър да гълта повече. Обаче по твърдо возене , повече концентрация върху пътя , защото такива джанти се кривят дооста лесно особено с 40-45h на гумата Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 (Редактирано) Колега venkYYY има ли голама разлика в разхода???Както каза колегата по-горе разлика няма да усетиш, твоя мотор има сила да движи с тези джанти, най-много да ти качи с литър, което ме съмнява Зависи в какъв град си, ако често се налага да спираш ще ти го качи с литър, иначе честно казано ме съмнява П.с.- Джанти кривят само хората които не пазят и не помпят гумите както трябва.. аз 18ките ги помпах на 3.0-3.2 атмосфери и нямах никакви проблеми, при положение, че в Петрохан бях ударил в една дупка в която си мислех, че ще срежа гума и счупя джанта... но нямаше нищо за мой късмет Сега 17ките ги помпя на 2.9 - 3.0 атмосфери и пак не мърдат, просто трябва по-внимателно защото при така напомпани гуми спирачния път се увеличава. Редактирано 12 Май 2014 от venkYYY Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 12 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Тука се дават прогнози за времето на база на наплюнчен палец... Нито някой споменава ширина на гумите в единия и другия случай, нито тегло на колелата/джантите...! Интересна и почти не безсмислена дискусия Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOBROSLAV Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 (Редактирано) Колеги тези дали ще тичат на сива а 3 ка ???Кои от двата варянта бихте избрали ?Искам да се допитам понеже вийдам че, разбирате от тези неща! Редактирано 12 Май 2014 от DOBROSLAV Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 12 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Това е изцяло въпрос на вкус и единственото от значение е на теб какво ти допада. Щом питаш обаче - аз бих избрал третите. Нито едни от двете не ми допадат дори малко, без значение от цвета на колата... И все пак ако трябва да си избирам между двете наказания май с вторите ще ме е с четвърт идея по-малко срам но отново - това е ИЗЦЯЛО въпрос на личен вкус, абстрахирайки се от качеството (или липсата на такова) на тия марки... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
kriskaa89 Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venksta Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Хора я кажете на 8Л климатроника(фейса) може ли да му се махнат и след това сложат копченцата ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
lowforce Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 П.с.- Джанти кривят само хората които не пазят и не помпят гумите както трябва.. аз 18ките ги помпах на 3.0-3.2 атмосфери и нямах никакви проблеми, при положение, че в Петрохан бях ударил в една дупка в която си мислех, че ще срежа гума и счупя джанта... но нямаше нищо за мой късмет Сега 17ките ги помпя на 2.9 - 3.0 атмосфери и пак не мърдат, просто трябва по-внимателно защото при така напомпани гуми спирачния път се увеличава. Как издържаш да караш на 3 бара направо не знам? По принцип от А3 не може да се очаква да вози прилично, още повече като имаме предвид и БГ пътищата, ама това на 3 бара е прекалено според мен. При мен така 17-ките гумаджиите ги бяха направили на около 3, ама усетих, че има нещо нередно. Карах ги на около 2,4-2,5, а по спомен в Autodata-та им даваха даже даже да са 2,2 ако не се лъжа. А иначе на въпроса на колегата DOBROSLAV - трудно може да се кажа, кои ще отиват на Сива А3-ка, ама ако слагаш такива задължително помисли и за по-големи дискове. Такива "отворени" джанти изглеждат нелепо със стоков 288мм диск, стои точно като DVD. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
DOBROSLAV Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Ок. Дайте някакви предложения за марки джанти,идея си нямам какво да купя!!!! Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 (Редактирано) @lowforce, на 2.2 дават за Германия, Австрия... и т.н. ние с нашите "ендъци"(ями) в които можеш да клекнеш и да се скриеш, караме на 3, че и повече Между другото туко що ходих да си махам гумите, и явно от това напомпване се бяха залепили така зверски, че гумаджиите с мъки ги отлепиха от джантите Редактирано 12 Май 2014 от venkYYY Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 12 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Налягането не се определя спрямо терена, а спрямо натоварването и сцеплението, в зависимост и от размера на гумите. А гравитацията е горе долу същата между Германия и България, така че аз бих се придържал към предписанието на производителя. Както сам отбеляза сцеплението намалява доста при пренапомпани гуми. А сцеплението пък на българската настилка далеч не е като на немската... По-добре изкривена джанта пред изкривен череп... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 Ами аз карам леко така или иначе... да чукна на дърво да няма изкривени черепи Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sc00by Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 При мене като се отвори капака на резервоара ми пише доста подробно с колко бара да карам. Доста добре е описано и за размера на гумите и за пасажерите Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 12 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 При всички коли е така. Или от вътр. страна на капака на резервоара или отстрани на шоф. врата както е при мен. Аз си спазвам предписанието там, преди дълъг път качвам малко налягането предвид факта, че колата е по-натоварена. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
baha Публикувано 12 Май 2014 Доклад Share Публикувано 12 Май 2014 0.1 до 0.2 bar над предписанието на производителя, мисля че е оптимално. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Шуши Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 Както сам отбеляза сцеплението намалява доста при пренапомпани гуми. А сцеплението пък на българската настилка далеч не е като на немската... По-добре изкривена джанта пред изкривен череп... аз съм много съгласна с това.карам ги на 2.2 отпред и на 2.0 отзад, до сега крива джанта не съм имала.Ако натоварвам колата много много, на 2.5 всичките.. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
miro299 Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 То сцепление по нашите пътища липсва, ако сте забелязали на стар асфалт (такъв който най често се вижда по второстепенните пътища) сцеплението е доста по добро.Аз моите 18ки ги карам на : 2.4 отпред , 2.3 2.2 отзад и въпреки че предните гуми са хубави ( благодарение на колегата Tsvetkov83 ) пак си ги върти колата... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Wolfgar Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 (Редактирано) Аз с чисто нови Michelin 17 и пак си ми превърта някой път Редактирано 13 Май 2014 от Wolfgar Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
A 3 Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 Да споделя и аз, 225х45х17 ги карам на 2.2 предни и задни (А3 8Л Куатро) Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
venkYYY Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 Добре, гледам, че всички карате с доста по-ниско налягане на гумите от мен.. Да ви попитам, кривили ли сте джанти, правили ли сте балони на гумите и най-фаталното чупени джанти? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
fifipaldi Публикувано 13 Май 2014 Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 И аз карам 17-ките на 2, 2.2 някъде. Зимата 16-ките и тях на толкова. Не съм имал проблеми до сега. Ама тия гуми как ги въртите? ASR не е ли сериен при 8P поне ? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Moonland Публикувано 13 Май 2014 Автор Доклад Share Публикувано 13 Май 2014 (Редактирано) Никога не съм кривил джанта или увреждал гума. Никога обаче не съм и карал с боклучави/евтинджос-ментак алу джанти - или оригинални, или от признат производител. Не бих се обзаложил и кое е по-опасно за самата гума - да треснеш силно пренапомпана гума в дупка... Това повишено налягане в момента на удара някъде избива и когато си на ръба на еластичността на гумата....Иначе и аз карам или на предписанието, или даже 0,1-0,2 под него когато не ми предстои дълъг път (градско). При дълъг път ги качвам предвид повишеното натоварване и по-оптимален разход на гориво. Но отново в рамките на предписанието за по-натоварен автомобил. От както ретрофитнах и TPMS системата съм с още една идея по-спокоен, че карам с правилното налягане на всички гуми във всеки един момент. Редактирано 13 Май 2014 от Moonland Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване