adrian87 Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Здравейте! Колата е Audi 100 2.6 V6 ABC Quattro 92г. Какви за безопасните обороти при продължително каране на дълъг път.За пример давам че като карам с 160км в час оборотомера е около 5 хиляди оборота , температурата на антифриза е около 90-95 градуса а тази на маслото около 120 градуса. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Според мен 3500-около 130 км/ч .Аз съм с кутия АХМ и някакво си AZD/може би заден диференциал/ Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 5000 об. са много за продължително каране, по-добре сменяй кутия за да намалиш оборотите или мини на друг размер гуми и джанти. При мене са 80-2000,120-3000,160-4000,200-5000,240-6000 и пак не си позволявам да поддържам 4500-5000 дълго време. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 (Редактирано) Малко сложно се получава,трябва кутия и заден диф да се сменят.Всичко зависи най много от главното предаване.Примерно в случая е 4,11,ако сложи 3,89 скоростите ще станат по дълги,но ще е по тромава в ускорението с около 2 сек до 100 км,което не е много фатално според мен за този мотор.Като разгеладах по долните теми,не видях да има главно предаване за куатро 3,89,освен дизеловите на предно.За куатро виждам 4,11 и 4,55.Явно трябва да се търси 6 степенна кутия от S6/С4http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=136876&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=133272&page=2&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0#entry1940993http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=102421&st=0&p=1564143&fromsearch=1entry1564143 Редактирано 4 Юни 2013 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Еми не е лесно, лесният вариант е по-големи джанти и гуми, но пак ще загуби от ускорение и доускорение, може би ще спечели от разход, но е малко субективно това. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Sportakus Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Щом мотора не започва да качва температурата всичко, е ОК и няма проблем, че подържаш високи обороти. Да не мислиш, че Ханс или Тропатрони ги карат по техните аутобани с 3000 оборота Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
stanis Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 нищо му няма,щом не го караш в червената зона.Друг е въпроса какъв разход прави при тези обороти(на бензин и масло).Гледай си уредите и няма ли промяна ,няма от какво да се притесняваш. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Dragomir Burgas Публикувано 4 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Само аз ли не карам като Фитипалди тука и сменям на 3000-3500 оборота?Как да не е проблем, човека си казва 90-95 вода и 120 масло и това при 160 км/ч където има достатъчно голяма въздушна струя за охлаждане...Нямаше да е проблем ако ходеше до 8000 ама кога влиза в лютеницата - 6200-6500? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
adrian87 Публикувано 4 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 4 Юни 2013 Със сигурност няма да сменям скоростна кутия заради по-голямото натоварване на двигателя.Според мен , ако не влиза в някакви критични температури на маслото и водата не е кой знае какъв проблем(освенпо-голямото износване на двигателя)Температурата на маслото не знам до какви стойности може да стига , но като гледам прибора средата му е малко след 130 градуса.Така че смятам че , ако е хубаво маслото мога да го карам до около 130 градуса Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Furba Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Здравейте колеги .... тука може да се водят много спорове защото всичко е силно индивидуално и спрямо всеки отделен характе и разбирания ... първо колега "adrian87" с какво двигателно масло караш - виж му спецификациите как му се променят показателите при тези температури, второ какво ти е налягането в маслената система, ако е ниско значе имаш проблем някъде и трябва да го отстраниш ... вече сменям няколко двигателя като последния още не съм го качил, и за предишните 2 изобщо не ми пукаше защотот бяха тоталки .... единия имаше преебан цилиндър и гълташе масло да си такова майката, но другото му беше стегнато при него беше следно положението при 180-200 вдигаше 125-130 градуса масло (над 2000 об държеше налягане над 4 бара) , но след много продължително каране с тая скорост, втория е с прецакани основни лагери и при 140 вдига 120-130 градуса и държи налягане 2 бара, на ниски обороти след загряване държи 1 бар .... този първия двигател съм го карал (понеже пътувам често Пловдив - София) след тунела къл Пловдив редовно 160-180 и поне 10-тина пъти на мах в продължение на 50-60 км, абсолютно нищо му нямаше, защото той както и твоя повече от 5500 на 5-та не може да вдигне което е 1000 об. преди червеното ... немците са го показали на оборотомера кога сатва опасно за двигателя с червен цвят .... това говорим ако всичко ти е наред по двигателя, ако имаш нещо за смяна, нямам идея какво може да се случи ... разликата между AAH и ABC е единствено в размера на горивната камера .... а за скоростите малко ми е странно би трябвало на 140 да си малко преди 4000 об. а на 160 да си на 4200-4300 .... мойте гуми са 17/45/225 и съм пробвал с 16/55/205 , скороста спрямо оборотите е една и съща но има 1 л разлика в разхода .... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) При мен, като се движа извънграда със 110-130 км/ч /около 3500 оборота/ уреда на температурата ми пада под 80 гр.Като вляза в населено място и карам бавно отива на 90 и заспива.В неделя се случи така,а времето беше топло.Температурана та маслото ми никога не е минавал над 100 градуса Редактирано 5 Юни 2013 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Furba Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Добо утро колега "integrale45" и ти си за термостат като мен, до сега и двата ми двигателя държат температури около 70-те градуса извунградско, и смятам да си взема вече BEHR, всички казват, че само те стават за Ауди , аколкото до това с маслото ще мога да кажа след седмица как е на третия двигател ... ще имам вече данни за богата статистика относно AAH-a П.С. на 2000 об. побордовия комп. съм на 118 км. отчетено от първия пак, а борд. комп. съм го сверявал с десетки навигации и е ужасно точен Редактирано 5 Юни 2013 от Furba Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
integrale45 Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Към колегите с ААН и АВС,може ли да погледнете лепенката до резервната гума и да напишете кодовете на диференциалите и скоростните кутии. При мен пише 6А-AZP-AXM което може би е двигател-??????-скоростна кутия.AZP може би е заден диф,но по запознатите ще кажат. Редактирано 5 Юни 2013 от integrale45 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
adrian87 Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Колеги , малко съм ви по излъгал за скоростта и оборотите , за което се извинявам много .Та показания направени от теста преди малко(показанията са от оборотомера и километража на таблото): 70км/ч - 2000об.100км/ч- 3000об.150км/ч- 4000об.180км/ч- 5200об.200км/ч- 5500об. ПП.Furba защото той както и твоя повече от 5500 на 5-та не може да вдигне което е 1000 об. преди червенотоТова при мен не е така , пробвал съм го , и на 5-та почти влиза в червеното а скоростта някъде към 240км/ч.Не знам от какво зависи това , дали е проблем Друг е въпроса че по-бавно донабира над 5500об. ПП. Сменял съм ECU-то (то е от A6 и по спомени номера му се различаваше от старото)Преди това не съм тествал със старото дали минава над 5500об Редактирано 5 Юни 2013 от adrian87 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skyblue Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Някъде чух ,че нашите мотори -АБЦ нямат охладител на маслото и по-високата температура е нормална.В задръствания съм 90-100 гр.А на магистрала 140-150 отива на 130гр и честно казано не знам дали да се притеснявам ,с 5-40 карам дЪртия,но все си мисля,че маслото не е антифриз и 130 гр не са екстремна температура. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Andy Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) Колеги , малко съм ви по излъгал за скоростта и оборотите , за което се извинявам много ............................... Адаш, много го жеравиш бре. Предавателните числа (скоростта и оборотите) вече ми изглеждат нормални. Не търси никой след 5500. То не набира по-бавно, ами набиране е много силно казано. Виж му графиката на мощността и какво прави линията при 5500. Това не е състезателна кола за да `фърчи при такива обороти.Понеже колата ти е куатро дифовете са по-бавните (с по-големи предават. числа). Не сравнявай с аналогична кола без 4х4. Там предавателното число е по-малко. Мога да предположа, че при 100 там ще е 2500-2600 вместо 3000 и разликата ще расте с увеличаване на скоростта. Редактирано 5 Юни 2013 от Andy Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Някъде чух ,че нашите мотори -АБЦ нямат охладител на маслото и по-високата температура е нормална.В задръствания съм 90-100 гр.А на магистрала 140-150 отива на 130гр и честно казано не знам дали да се притеснявам ,с 5-40 карам дЪртия,но все си мисля,че маслото не е антифриз и 130 гр не са екстремна температура.Имат, естествено. Аз над 100 градуса маслото много рядко съм го виждал, карал съм само с Мотул и Кастрол Едж. Магистрално около 140 карам, случва се да сваля до 100 или да мина до около160 темпо, на 3500 сменям скорости. Според мен си за по- качествено масло.При магистрално акране, и моята държи 70- 80 градуса, 3 термостата сменени, еднакво поведение. Водната помпата има голям дебит, а като се върти при 3500 РПМ на мотора, направо е във вихъра си Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
skyblue Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Мда със сигурност съм за по-качествено масло,сега ще му налея добавка от ЛикиМоли и смяна при първа възможност .Честно ,така съм чувал,но се радвам да разбера ,че имам охладител на маслото Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Ivo_Dinkov Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 О- пръстена на който се сменя през смяна на маслото.П.С. никак не съм фен на добавки, на хлОпела преди 10 години имах веселба с налягането на маслото от масло ЛикиМоли и сега твърдо избягвам техни продукти. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
RaDi_b4 Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Честно ,така съм чувал,но се радвам да разбера ,че имам охладител на маслото Аз бях останал с впечатление, че всички АВС та имат такъв охладител. Моето е с такъв охладител, както и всички останали, които съм виждал. От форума разбрах, че имало АВС без охладител. На живо не съм виждал такова нещо. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
adrian87 Публикувано 5 Юни 2013 Автор Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 Къде е разположен въпросния охладител? Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Furba Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) На масления филтър отпред има един алуминиев куб. http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-A6-2-8-2-8L-OIL-COOLER-FILTER-MOUNT-OEM-96-97-/110482153066?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19b93fde6a&vxp=mtr В момента не мога да се кача да видя км./об. , но по спомени са така : 2000 - 783000 - 1184200 - 1605500 - 215 Това са засечени с няколко GPS-a, и на климатроника са ми същите показанията.На мен ми липсва една част от въздушната система, и е напълно възможно заради това да не мога да развия повече от 5500, но дори и да може ще е мъка А коклото до диф. и с.к. абревиатурите имам снимана бележката ...., но в момента не мога да я кача Редактирано 5 Юни 2013 от Furba Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Vankata_84 Публикувано 5 Юни 2013 Доклад Share Публикувано 5 Юни 2013 (Редактирано) adrian87 - Колега според мене нещо не си догледал, не че фатално.Ако на 3000об. си на 100 трябва на 200 да си с 6000об(средата е 4500 и 150). Аз бях с таква кутия на куатрото, но я махнах понеже ми писна всеки път когато дигна над 90км/ч мотора да бучи. Сега сложих кутия със стойности като на Furba. Резултата е по-висока скорост при всички режими, същия и по-висок разход(освен извън градско с нормално каране на пик на върт.момент а именно 4200об. и 160). Колата не мога да кажа че губи в ускорението. Нещата са различни с късия диф на старата кутия беше много агресивна и рязка, но си седеше почти на място. Сега с новата кутия и дългия диф е много по-нормална и спокойна, макар и бавно си ускорява чудесно на 2-ра до 100(а може до 120) . Галимацията излезе 800лв като сега имам полуоски, диф, и кутия в гаража...ако ги продам ще извадя някой лев. Аз не съжалявам, но карам предимно смесено. С дългия диф. колата позволява по-широк диапазон ползване на една предавка, което за града е супер. Старата кутия тръгваш и до 50 си боднал 5-та и караш(иначе бучи)....Сега е различно колата върви и се движи като "голяма", не като нервна бегачка. ПП - Иначе конкретно по темата. За стари коли според мен определящо е общо състояние, качество на консумативи, и конкретно какво може мотора. Примерно Японско 2.0 ще върви съвсем различно на 5000 оборота от Немец на 2.0 на същите. Редактирано 5 Юни 2013 от Vankata_84 Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
JohnP Публикувано 3 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 3 Юли 2013 Ако под безопасни се има предвид да не се допусне прекомерно и преждевременно износване на двигателя, правилото е максимума обороти при продължителна работа да бъде на не повече от 2/3 от максималните обороти. На 2.6 мисля че му даваха около 6300 оборота максимум по книга, така че две трети са около 4200, което мисля че отговаря на около 150-160 км/ч, според мен напълно достатъчно. Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
PESHO OT MARS Публикувано 4 Юли 2013 Доклад Share Публикувано 4 Юли 2013 adrian87 - Колега според мене нещо не си догледал, не че фатално. Ако на 3000об. си на 100 трябва на 200 да си с 6000об(средата е 4500 и 150). Примерно Японско 2.0 ще върви съвсем различно на 5000 оборота от Немец на 2.0 на същите.Абсолютно съгласен и с двете твърдения.... Адрес на коментара Сподели в други сайтове More sharing options...
Recommended Posts
Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате
За да коментирате, трябва да имате регистрация
Създайте акаунт
Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!
Регистрация на нов акаунтВход
Имате акаунт? Впишете се оттук.
Вписване