Jump to content

Безопасни обороти при продължително каране


adrian87

Recommended Posts

Здравейте!

 

Колата е Audi 100 2.6 V6 ABC Quattro 92г.

 

Какви за безопасните обороти при продължително каране на дълъг път.

За пример давам че като карам с 160км в час оборотомера е около 5 хиляди оборота , 

температурата на антифриза е около 90-95 градуса а тази на маслото около 120 градуса.

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Според мен 3500-около 130 км/ч .Аз съм с кутия АХМ и някакво си AZD/може би заден диференциал/

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5000 об. са много за продължително каране, по-добре сменяй кутия за да намалиш оборотите или мини на друг размер гуми и джанти. При мене са 80-2000,120-3000,160-4000,200-5000,240-6000 и пак не си позволявам да поддържам 4500-5000 дълго време.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Малко сложно се получава,трябва кутия и заден диф да се сменят.Всичко зависи най много от главното предаване.Примерно в случая е 4,11,ако сложи 3,89 скоростите ще станат по дълги,но ще е по тромава в ускорението с около 2 сек до 100 км,което не е много фатално според мен за този мотор.

Като разгеладах по долните теми,не видях да има главно предаване за куатро 3,89,освен дизеловите на предно.За куатро виждам 4,11 и 4,55.Явно трябва да се търси 6 степенна кутия от S6/С4

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=136876&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=133272&page=2&hl=%2B%D0%BF%D1%80%D0%B5%D0%B4%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82%D0%B5%D0%BB%D0%BD%D0%B8+%2B%D1%87%D0%B8%D1%81%D0%BB%D0%B0#entry1940993

http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=102421&st=0&p=1564143&fromsearch=1entry1564143

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Еми не е лесно, лесният вариант е по-големи джанти и гуми, но пак ще загуби от ускорение и доускорение, може би ще спечели от разход, но е малко субективно това.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Щом мотора не започва да качва температурата всичко, е ОК и няма проблем, че подържаш високи обороти. Да не мислиш, че Ханс или Тропатрони ги карат по техните аутобани с 3000 оборота :hilezh:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

нищо му няма,щом не го караш в червената зона.Друг е въпроса какъв разход прави при тези обороти(на бензин и масло).Гледай си уредите и няма ли промяна ,няма от какво да се притесняваш.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Само аз ли не карам като Фитипалди тука и сменям на 3000-3500 оборота?

Как да не е проблем, човека си казва 90-95 вода и 120 масло и това при 160 км/ч където има достатъчно голяма въздушна струя за охлаждане...

Нямаше да е проблем ако ходеше до 8000 ама кога влиза в лютеницата - 6200-6500?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Със сигурност няма да сменям скоростна кутия заради по-голямото натоварване на двигателя.

Според мен , ако не влиза в някакви критични температури на маслото и водата не е кой знае какъв проблем(освен

по-голямото износване на двигателя)

Температурата на маслото не знам до какви стойности може да стига , но като гледам прибора средата му е малко след 130 градуса.

Така че смятам че , ако е хубаво маслото мога да го карам до около 130 градуса  :rolleyes:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Здравейте колеги :) .... тука може да се водят много спорове защото всичко е силно индивидуално и спрямо всеки отделен характе и разбирания ... първо колега "adrian87" с какво двигателно масло караш - виж му спецификациите как му се променят показателите при тези температури, второ какво ти е налягането в маслената система, ако е ниско значе имаш проблем някъде и трябва да го отстраниш ... вече сменям няколко двигателя като последния още не съм го качил, и за предишните 2 изобщо не ми пукаше защотот бяха тоталки .... единия имаше преебан цилиндър и гълташе масло да си такова майката, но другото му беше стегнато при него беше следно положението при 180-200 вдигаше 125-130 градуса масло (над 2000 об държеше налягане над 4 бара) , но след много продължително каране с тая скорост, втория е с прецакани основни лагери и при 140 вдига 120-130 градуса и държи налягане 2 бара, на ниски обороти след загряване държи 1 бар .... този първия двигател съм го карал (понеже пътувам често Пловдив - София) след тунела къл Пловдив редовно 160-180 и поне 10-тина пъти на мах в продължение на 50-60 км, абсолютно нищо му нямаше, защото той както и твоя повече от 5500 на 5-та не може да вдигне което е 1000 об. преди червеното ... немците са го показали на оборотомера кога сатва опасно за двигателя с червен цвят .... това говорим ако всичко ти е наред по двигателя, ако имаш нещо за смяна, нямам идея какво може да се случи ... разликата между AAH и ABC е единствено в размера на горивната камера .... а за скоростите малко ми е странно би трябвало на 140 да си малко преди 4000 об. а на 160 да си на 4200-4300 .... мойте гуми са 17/45/225 и съм пробвал с 16/55/205 , скороста спрямо оборотите е една и съща но има 1 л разлика в разхода ....  :bia:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

При мен, като се движа извънграда със 110-130 км/ч /около 3500 оборота/ уреда на температурата ми пада под 80 гр.Като вляза в населено място и карам бавно отива на 90 и заспива.В неделя се случи така,а времето беше топло.Температурана та маслото ми никога не е минавал над 100 градуса

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добо утро колега "

integrale45" и ти си за термостат като мен, до сега и двата ми двигателя държат температури около 70-те градуса извунградско, и смятам да си взема вече BEHR, всички казват, че само те стават за Ауди :), аколкото до това с маслото ще мога да кажа след седмица как е на третия двигател ... ще имам вече данни за богата статистика относно AAH-a

 

П.С. на 2000 об. побордовия комп. съм на 118 км. отчетено от първия пак, а борд. комп. съм го сверявал с десетки навигации и е ужасно точен  :2gunsfiring_v1:

Редактирано от Furba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Към колегите с ААН и АВС,може ли да погледнете лепенката до резервната гума и да напишете кодовете на диференциалите и скоростните кутии. При мен пише 6А-AZP-AXM което може би е двигател-??????-скоростна кутия.AZP може би е заден диф,но по запознатите ще кажат.

Редактирано от integrale45
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Публикувано (Редактирано)

Колеги , малко съм ви по излъгал за скоростта и оборотите , за което се извинявам много  :rolleyes: .

Та показания направени от теста преди малко(показанията са от оборотомера и километража на таблото):

 

70км/ч  -  2000об.

100км/ч-  3000об.

150км/ч-  4000об.

180км/ч-  5200об.

200км/ч-  5500об.

 

ПП.

Furba

 

 

защото той както и твоя повече от 5500 на 5-та не може да вдигне което е 1000 об. преди червеното

Това при мен не е така :rolleyes: , пробвал съм го , и на 5-та почти влиза в червеното а скоростта някъде към 240км/ч.

Не знам от какво зависи това , дали е проблем :icon_sad:

Друг е въпроса че по-бавно донабира над 5500об.

 

ПП. Сменял съм ECU-то (то е от A6 и по спомени номера му се различаваше от старото)

Преди това не съм тествал със старото дали минава над 5500об

Редактирано от adrian87
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде чух ,че нашите мотори -АБЦ нямат охладител на маслото и по-високата температура е нормална.

В задръствания съм 90-100 гр.А на магистрала 140-150 отива на 130гр и честно казано не знам дали да се притеснявам :glare: ,

с 5-40 карам дЪртия,но все си мисля,че маслото не е антифриз и 130 гр не са екстремна температура.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колеги , малко съм ви по излъгал за скоростта и оборотите , за което се извинявам много  :rolleyes: .

..............................

 

 

Адаш, много го жеравиш бре. Предавателните числа (скоростта и оборотите) вече ми изглеждат нормални. Не търси никой след 5500. То не набира по-бавно, ами набиране е много силно казано. Виж му графиката на мощността и какво прави линията при 5500. Това не е състезателна кола за да  `фърчи при такива обороти.

Понеже колата ти е куатро дифовете са по-бавните (с по-големи предават. числа). Не сравнявай с аналогична кола без 4х4. Там предавателното число е по-малко. Мога да предположа, че при 100 там ще е 2500-2600 вместо 3000 и разликата ще расте с увеличаване на скоростта. 

Редактирано от Andy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Някъде чух ,че нашите мотори -АБЦ нямат охладител на маслото и по-високата температура е нормална.

В задръствания съм 90-100 гр.А на магистрала 140-150 отива на 130гр и честно казано не знам дали да се притеснявам :glare: ,

с 5-40 карам дЪртия,но все си мисля,че маслото не е антифриз и 130 гр не са екстремна температура.

Имат, естествено. Аз над 100 градуса маслото много рядко съм го виждал, карал съм само с Мотул и Кастрол Едж. Магистрално около 140 карам, случва се да сваля до 100 или да мина до около160 темпо, на 3500 сменям скорости. Според мен си за по- качествено масло.

При магистрално акране, и моята държи 70- 80 градуса, 3 термостата сменени, еднакво поведение. Водната помпата има голям дебит, а като се върти при 3500 РПМ на мотора, направо е във вихъра си :biggthumpup:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мда със сигурност съм за по-качествено масло,сега ще му налея добавка от ЛикиМоли и смяна при първа възможност :zustimm: .

Честно ,така съм чувал,но се радвам да разбера ,че имам охладител на маслото :eusa_boohoo:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

О- пръстена на който се сменя през смяна на маслото.

П.С. никак не съм фен на добавки, на хлОпела преди 10 години имах веселба с налягането на маслото от масло ЛикиМоли и сега твърдо избягвам техни продукти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Честно ,така съм чувал,но се радвам да разбера ,че имам охладител на маслото :eusa_boohoo:

Аз бях останал с впечатление, че всички АВС та имат такъв охладител. Моето е с такъв охладител, както и всички останали, които съм виждал. От форума разбрах, че имало АВС без охладител. На живо не съм виждал такова нещо.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

На масления филтър отпред има един алуминиев куб.

 

 

http://www.ebay.com/itm/AUDI-A4-A6-2-8-2-8L-OIL-COOLER-FILTER-MOUNT-OEM-96-97-/110482153066?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item19b93fde6a&vxp=mtr
 

В момента не мога да се кача да видя км./об. , но по спомени са така :

 

2000 - 78

3000 - 118

4200 - 160

5500 - 215

 

Това са засечени с няколко GPS-a, и на климатроника са ми същите показанията.

На мен ми липсва една част от въздушната система, и е напълно възможно заради това да не мога да развия повече от 5500, но дори и да може ще е мъка :)

 

А коклото до диф. и с.к. абревиатурите имам снимана бележката ...., но в момента не мога да я кача

Редактирано от Furba
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

adrian87 - Колега според мене нещо не си догледал, не че фатално.

Ако на 3000об. си на 100 трябва на 200 да си с 6000об(средата е 4500 и 150). Аз бях с таква кутия на куатрото, но я махнах понеже ми писна всеки път когато дигна над 90км/ч мотора да бучи. Сега сложих кутия със стойности като на Furba. Резултата е по-висока скорост при всички режими, същия и по-висок разход(освен извън градско с нормално каране на пик на върт.момент а именно 4200об. и 160). Колата не мога да кажа че губи в ускорението. Нещата са различни с късия диф на старата кутия беше много агресивна и рязка, но си седеше почти на място. Сега с новата кутия и дългия диф е много по-нормална и спокойна, макар и бавно си ускорява чудесно на 2-ра до 100(а може до 120) . Галимацията излезе 800лв като сега имам полуоски, диф, и кутия в гаража...ако ги продам ще извадя някой лев. Аз не съжалявам, но карам предимно смесено. С дългия диф. колата позволява по-широк диапазон ползване на една предавка, което за града е супер. Старата кутия тръгваш и до 50 си боднал 5-та и караш(иначе бучи)....Сега е различно колата върви и се движи като "голяма", не като нервна бегачка.

 

ПП - Иначе конкретно по темата. За стари коли според мен определящо е общо състояние, качество на консумативи, и конкретно какво може мотора. Примерно Японско 2.0 ще върви съвсем различно на 5000 оборота от Немец на 2.0 на същите.

Редактирано от Vankata_84
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 4 weeks later...

Ако под безопасни се има предвид да не се допусне прекомерно и преждевременно износване на двигателя, правилото е максимума обороти при продължителна работа да бъде на не повече от 2/3 от максималните обороти. На 2.6 мисля че му даваха около 6300 оборота максимум по книга, така че две трети са около 4200, което мисля че отговаря на около 150-160 км/ч, според мен напълно достатъчно. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

adrian87 - Колега според мене нещо не си догледал, не че фатално.

 

Ако на 3000об. си на 100 трябва на 200 да си с 6000об(средата е 4500 и 150).

 

Примерно Японско 2.0 ще върви съвсем различно на 5000 оборота от Немец на 2.0 на същите.

Абсолютно съгласен и с двете твърдения....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...