Jump to content

Маслото на маслата-> 5W50 & 10W60


Recommended Posts

На 9/30/2016 at 14:32, Buddah написа:

Цитиране на предходно мнение!

Защо ядеш суджук,като ще се нахраниш и с кренвирши от 2.5 килото?

Редактирано от VBI
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 205
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Аз ще си хапвам сладко любимите кренвирши, а ти си мисли, че вискозитета има нещо общо с класа/качеството на маслото :flehan: Очаквам скоро някой да каже, че си кара колата с Motul 300V серията и си го сменя на 15 000км/1 година. Сега ми възникна и нов въпрос: Защо не прояви завидните си реторика и знания, когато повдигнах въпроса в темата за 2.7Т? >> На който му е интересно, ето я моята теза и обосновка. Във връзка на коментара след моя, ще добавя също, че по-високите вискозитети не запазват свойствата си при по-висока температура, а остават по-гъсти. Това по никакъв начин не означава, че се разпадат при по-висока температура или че не коксуват при еднаква спрямо по-ниските. За МИТАКА - все едно да кажа, че кравето масло е по-добро/подходящо/безопасно/безвредно за пържене от олиото, защото е гъсто/твърдо при стайна температура. Ми не - всъщност точката на запалване на рафинираното слънчогледово олио е над 220 градуса, а на маслото е около 170-180 градуса. Пример, вече с моторни масла - сравнете flash point, съвсем простичък и еднозначен параметър, на 300V Power Racing 5W-30 и 300V Le Mans 20W-60. И двете - рацерски масла (нали започнах състезателно, да поддържам духа), с коренно различни вискозитети, едното с изключително висок. Въпреки това flash point-a им се различава само с 6 градуса. Слочаенос? Не мисла.

Та, приканвам да се включи някой друг, който не използва термини от месокомбинатната индустрия и с когото можем да проведем нормална дискусия.

Редактирано от Buddah
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Колега,не знам защо така с рогата и със сарказъм.Ето подробно обяснено защо масата с по-висок топъл вискозитет са по-добри:http://www.machinerylubrication.com/Read/518/motor-oils

 

Пък и на курсовете по специализация така са ни казвали.Ако не се оправяш с английския мога да ти го обясня по-кратко и просто!!!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

1. Кренвирши и суджук са сарказъм и рога, когато са употребени в тема за автомобилно масло, и то необосновано. А твърдението от последния ти пост може да се нарече безпочвени обвинения - честно да си кажа не съм искал да звуча по нито един от двата начина, просто няма как да знам какво ще разбереш и какво не, след като си влезнал в дискусията по този начин. А примера ми си е легитимен.

2. Не знам какво си специализирал и кога, нито какво точно са ви казали. Би ми било изключително интересно да разбера. Така казано за мен е все едно ми предаваш думите на бай Иван от вчера пред блока.

3. Тази статия е, забележи, на !13! години, не обяснява нищо подробно, езика който е използван в нея е уклончив и спекулативен, има малко отношение към нещата, които аз съм споменал и не е подкрепена с доказателства, а със съвсем общи обяснения за начина, по който работят viscosity modifiers. 2003 година изглежда естерите и полиалкиленгликолите, например, изобщо не са били на хоризонта - даже не са споменати.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Статията визира масла,които са актуални точно за нашите коли.Нямам ни най малко намерение и желание да споря за неща,които са обяснени и изяснени много отдавна.В най-общи линии,идеята е,че маслата с по-топъл вискозитет запазват вискозитета си при по-високи температури,което няма общо с точката на кипене,съответно тези масла издържат на по-високи натоварвания и екстремна употреба.Това не означава,че 5w30 е по-рядко от 5w50 при 150градуса,а че 5w50 запазва течливоста и устойчивостта на масления филм при по-висока температура.Да,новите масла,например двойноестерно 5w30 СН клас издържа на натоварвания като 10w50 СЛ клас,не го оспорвам.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

 

Ако есента се налее масло 0w40 и се кара зимата, а в началото на лятото се добави нещо такова:
Цитат

 Продуктът съдържа сложни естерни полимери, които увеличават вискозитета и вискозитетния индекс на маслото.

Продуктът е съвместим с: всички видове масла - минерални, полу-синтетични, синтетични; всички видове гориво - дизел, бензин, газ; катализатори и филтри за твърди частици. Препоръчва се за двигатели, които имат голяма консумация на масло, пушене или загуба на компресия или за двигатели в натоварени условия през лятото. Добавката намалява консумацията на масло, картерната вентилация и пушенето, възстановява компресията на цилиндрите, защитава по-добре механичните части при високи температури.
 
Естерните компоненти, които се съдържат в продукта, имат обратен на металите поляритет, привличат се от голи метални повърхности и прилепват плътно, създавайки тънък, но изключително здрав филм, който намалява износването. Не въздейства на гарнитурите, уплътненията и масления филтър.
 
Съотношението за смесване с маслото е до 1:10, като се добавя при смяна на маслото на топъл двигател.
 

дали новата смес ще се доближи по вискозитет на масло 5w50,че да съм малко по спокоен в жегите.

 

Вискозитетът на добавката е 350-450 mm2/s при 100 градуса, а количеството е 400 ml.
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Вискозитет и 50, 60 са неприемливи за ежедневна употреба, особено за софийско градско, където средната скорост е много ниска. Температурата на маслото е много висока а "гъстото" масло в никакъв случай не я отвежда по-добре. Най важна е Базата на маслото а не неговия вискозитет.

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Добре, Здравко, съставът на маслото е важен, но ако хипотетично разполагаме с масло с много добра базова съставка (напр. настоящата Group IV) и вискозитет 10W60, тогава какво ще се получи? В подобен хипотетичен сценарий, колегата МИТАКА 1654 ще е правото си да ни обясни каквото е научил някога за маслата.

Според мен трябва да се каже, че гъстите масла са за двигатели със сериозно натоварване, а не са панацея, или обикновено хапче за добро здраве на всеки двигател.

 

А иначе, ако взема да се замисля по-сериозно над въпроса дали да се ползва по-гъсто или по-течливо масло, ами малко са хората, които могат да направят за себе си сравнителен анализ на две и повече масла само на база та технически данни, а като се замисля още повече, то за много голяма част от маслата техническата информация е ограничена до публикуване на относително тегло, вискозитет при различни температури и стандарти на които отговаря маслото. Освен това, за да се направи сравнителен анализ трябва да можеш да разбираш описаните стойности и стандарти, и от при явна липса на сравними технически показатели. Още повече, че дори за един наистина стойностен анализ и за да се оценят качествата на едно моторно масло спрямо друго освен по вискозитета, към който е причислено дадено моторно масло, то за качествата му може да се разбере много и от информацията за това какъв е съставът му, (основата на базовата съставка каква е и евентуално от кой производител е, а също и какви добавки са вложени и пак и евентуално от кой производител), а тази информация е ограничена от т.нар. "Търговска тайна", и това се превръща в усилие, което е непосилно за голяма част от автомобилистите. А освен технически показатели на моторното масло, за представянето на моторното масло важна роля играе двигателя (в какво състояние е, с какъв процес на горене, и др.), и стила на шофиране. Получава се много голям микс от технически показатели и личен стил на шофиране, за да се оцени адекватно едно масло. 

 

Във връзка с горното, емпиричния модел на мислене, който е че щом едно моторно масло е създадено да издържа на големи натоварвания, то значи е по-хубаво от такова, което е създадено да издържа на по-малки натоварвания.

Подобен род емпирични мисли рядко отчитат особеностите на мазителната система, като кратността на превъртане на маслото и охлаждането му, пречистване и особености на горивен процес, особености в конструкцията на двигателя (от което зависи вискозитета на маслото) и личен стил на шофиране и/или други условности. За редовият автомобилист се получават много нови и "мистични" факти, които не могат да се опишат с единствено с усещането че "двигателя утихна" след смяна на маслото. Да не споменавам че има и норма за разходване на масло, че това е анатема.

 

За да не звуча съвсем голословно ще дам следното инфо:

Маслата с висок вискозитет xxW50 или xxW60 са масла, които могат да отнесат от мястото на триене висока температура, и да осигурят непрекъснат маслен клин, НО имат ограничение породено от слабата си течливост и то е, че поради гъстота си във високи обороти на ДВГ разчитат на собственият си вискозитет за да осигурят масленият клин в зоната на триене.

Маслата с нисък вискозитет xxW30 или xxW40, могат да отнесат от мястото на триене дори и по-висока температура от гъстите масла, и да осигурят непрекъснат маслен клин, тъй-като не са засегнати от негативния ефект от слабата течливост поради увеличената кратност на превъртане на маслото в маслената магистрала в следствие на по-добрата течливост.

Накратко тънките и течливи масла разчитат на повишен дебит, за да осигурят маслен клин и не са по-лоши от гъстите и бавно течливи масла, които разчитат на собственият си вискозитет, за да осигурят маслен клин, т.е. с едно просто увеличаване на дебита в маслената магистрала се постига същите нива на маслен клин, а в същото време се намалява инертността на температурата на маслото. Има разбира се едно НО! И то е, че ако двигателя е сериозно натоварен е по-добре да се ползва масло с по-висок вискозитет, за да се подсигури маслен клин в мястото на триене.

 

 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Температурата на маслото може да надхвърли 150 гр., примерно на писта. На 3 - часовото състезание за издържливост "Ендурънс", на някои от колегите градусите са по-вече.

Та.. по темата. В областта на сегменти те, където маслото "събира" най много температура, "масленият" проблем е най голям. По "тънкия" слой масло може да се тазкъса, да не дава нужната защита и това води до повишен износ. По "гъстото" масло от необходимото, създава постоянни излишъци от смазочен материал в областта на сегментите и води до намаляване на тяхната подвижност при определени условия, например - низки обороти и стоене в задръствания.

Като минус за маслата

с вискозитет 50/60 при ежедневно, градско ползване - повишено износване, по-голям разход на гориво, проблеми със сегментите и маслодренажните отвори под масленият сегмент, понижена мощност.

Всеки може да определи своя режим на движение и да направи избор.

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

5e9f63cebad625e1e4aff54dc3810e6f.jpg

Sent from my Lenovo P90 using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

21 hours ago, Zdravko_Marrinov said:

Като минус за маслата

с вискозитет 50/60 при ежедневно, градско ползване - повишено износване, по-голям разход на гориво, проблеми със сегментите и маслодренажните отвори под масленият сегмент, понижена мощност.

Има още един огромен минус - възможното по-често отваряне на байпасния клапан..... И то не само при студено палене, защото "гъстото" масло не може да достигне работна температура и винаги е "студено" от гледна точка на двигател, който не е проектиран за такова (или който се използва в "нормални" режими).

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като в допълнение,при минусови температури,и при наличие на турбо !Пак ли гъстото ще изберете.Важното е как ще се използва автомобила,за градско или състезателно!Всяко масло е предназначено,спрямо географското положение,изминати километри на двигателя,и начина на каране!

Редактирано от pleyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ето затова идеалното масло е 5в50,достатъчно течливо при студен старт и достатъчно държи на бой при яка експлоатация.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Май не си разбрал.

Две неща - първо 5в50 (обикновено) е с по-висок вискозитет от 5w30 и при 20 градуса и при минус 20 градуса.

Второ - ако маслото е висок вискозитет по време на работа на двигателя, то това не е добре за двигателя. А за да докараш работен вискозитет на 5/50, 10/60 трябва колата да се кара на писта. При ежедневно каране, висене в задръстване, каране до 3-4к оборота маслото остава с висок вискозитет и води до преждевременно износване на двигателя. При резките "изрязвания" с гъсто масло се задействат байпасните клапани и просто е.....ш майката на лагери и бутала.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

5В50 очевидно е със същия вискозитет като 5В30 при -20 градуса.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че тази диаграма ще е полезна!  Колкото е по-ниска долната граница, толкова маслото е по-подходящо за ниски температури и толкова износването на двигателя при студен старт е по-малко. До какви- вижда се от таблицата. Колкото е по-ниска горната граница, толкова маслото е по-неподходящо при високи температури и големи натоварвания на двигателя. При тези условия, ако маслото е неправилно подбрано, става прекалено течливо с всички произтичащи от това последици. Да кажем масово харесваното във форума масло 5W30 работи чудесно при ниски температури до -30С° и осигурява чудесен студен старт с минимално износване на двигателя. Лошото е че максималната температура, до която се препоръчва е +20С°. Това означава, че е напълно неподходящо за нашата географска ширина през лятото. Защо се харесва- предполагам заради цената.Най-добрият избор е масло с ниска долна граница и висока горна- има чудесна течливост при ниски температури и осигурява студен старт с минимално износване на двигателя и същевременно необходимият вискозитет при високи температури и голями натоварвания на двигателя. Наистина цената на подобни масла, ако не са фалшификати е висока, но си заслужава.

Viskozitet_DVG_maslo.jpg

Редактирано от pleyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

27 minutes ago, pleyboy said:

 Да кажем масово харесваното във форума масло 5W30 работи чудесно при ниски температури до -30С° и осигурява чудесен студен старт с минимално износване на двигателя. Лошото е че максималната температура, до която се препоръчва е +20С°. Това означава, че е напълно неподходящо за нашата географска ширина през лятото. Защо се харесва- предполагам заради цената.Най-добрият избор е масло с ниска долна граница и висока горна-

Това са такива глупости, че не знам как  да коментирам. От кой форум е този цитат?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Нали пишем за визкозитета след ..W30,40,50,60.Това са горни ,а не долни граници!!!При градуси над 100 на маслото!По доброто е с по-голям визкозитет?Каквото е на таблицата,кое не разбра,си е твое мнение!Има ли,значение от кой форум е !Поне са истина !

Редактирано от pleyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мисля,че не вискозитета е важен,а допуска който производителя определя за двигателя.Примерно масло с допуск 50200 може да е с вискозитет SAE10W-40,5W-40,5W-30. Слагате това,което Ауди предписва и не се кахърите за глупости.Ако масло 5W-50 или 10W-60 имат одобрение за съответния мотор няма какво да се спори.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е да ама,кой се допитва до сервиз на Ауди!След като са си минали гаранцията,или 150000км?Коментират се коли,след този пробег,поне аз така подразбрах?И после нито маслата са с истински произход!Ама в БГ е така!Поне аз,не съм срещал такива.А само ментета,и майстори ментета както маслото!

Редактирано от pleyboy
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Да не говорим. че у нас много трудно може да се купи истинско масло, по-точно не да се купи, а да се твърди, че е истинско. Под истинско разбирам, вътре в тубата да бъде това, което пише на етикета. Тук за това изобщо не се спори, а според мене, това е най-важното. Много се чете, само че тия у нас, които наливат маслата изобщо не четат нищо. Най-големите ментаци са 10W40. Първата предпазна мярка е да не се кара с такова. Това си е мое мнение, всеки може да налива каквото си иска. 

   Това за вискозитетите е интересно, само че няма нищо общо с това, което се продава!

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Е,като е излязла от гаранция колата препоръката на Ауди не спира да важи,нали?И е желателно да се съобразяваме с нея,щото после започваме с теми от сорта "нещо трака" или "износени валове" и т.н.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...