Jump to content

Recommended Posts

При това ползвам най-високия им клас SU4 ей тука малко коментари на други потребители. За съжаление ги няма тествани точно тях, но 2 сегмента надолу според разделението на Нексен SU1 в туринг сегмента, Аутобилд бяха тествали спиране 100-0 с 1метър по-добре на мокро от Dunlop sportmax RT която в размер 255/35/20 е 400лв, а не 200.

И все пак и аз бях спептичен в началото заради цената по нищо не отстъпва на топ гуми, с които съм обувал колите досега. Написал съм директно какви гуми замениха и Потенцата ре050 и Pzero-тo на 3ти сезон бяха по-зле от тях. директно сравнени. Как ще са тези на 2ри или 3ти сезон ще мога да кажа най-рано догодина обаче. Също така корейците са си произведени в Корея, а не като топ марките из Румъния, Русия, Турция и т.н. фабрики където от гума до гума разликата може да е като от небето и земята. Като кривини също са доста добри Bridgestone LM32s понеже балансираше преди мен една кола най-добрата й гума имаше почти двойно повече от най-лошата Нексен.

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • Отговори 231
  • Created
  • Последен отговор

Top Posters In This Topic

Вероятно е по-добрата гума CSC5 той в почти всички тестове е лидер. Директно сравнение с SU4 няма, но от теста на Аутобилд 2014 спиране от 100 до 0 контито има 1.8м по-добро време на сухо и 80см на мокро спрямо SU1. Su4 трбява да е по-близо като представяне в твоя размер обаче Контито е към 900лв XL-a, a SU1 550 SU4 570. Трбява да си прецениш дали тоя метър-два по-добра гума си струва разликата в цената.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

то винаги си струват тези 1-2 метра. Проблема е че може и да нямаш финанси за въпросния размер в премиум марка. В крайна сметка ако нямаше нужда от други брандове нямаше и да съществуват, конкуренцията с подобен клас гуми кара все пак премиум брандовете да са такива.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Трбява да си прецениш дали тоя метър-два по-добра гума си струва разликата в цената.

Не е въпросът в този един метър. Аз смених Конти-та на 5 години с Goodyear F1 и чисто новите Ф1 не се представят по-добре от 5 годишно немско конти.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Факт е че стареят. Но няма ревюта оценяващи този фактор. Все пак при UHP сегмента вложените материали са доста сходни. Догодина ще оценя и този фактор животи и здраве към края на лятото. За момента оценката ми е, че 1ви сезон гумите са по-добри от премиум след 3ти и то с малък преход. Просто времето не прощава, затова и по-горе писах, че по-добре гума с 0.5% по-слаба да сменям на 2 сеона от колкото най-скъпата и най-добрата на 3...особено когато в моите случаи цената е *2....а дънлопа е и по-слаб в някой дисциплини например. 

Иначе потребителската оценка тук е малко странна, топ гума а 62% само биха си я купили пак...аз за 20 години 1 път съм карал Конти и повече няма да го повторя също, да не говорим какви кривочи правят в съседна Румъния...за зимни са ок де.

Някак си съвпадението повечето тестове за гуми да са немски АМС, Аутобилд, АДАЦ и победител немски производител е твърде травиален....нещо като скандала с Голф...Евтини номерца при тест в Туринг сегмент "whereas Continental and Dunlop provided their ultra high performance summer tyres"

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Не искам да звучи все едно те апострофирам, просто нека прозвучи, като неангажиращ коментар. 

Накратко, че трябва да излизам:

"Премиум" марките имат редица неуспешни модели.

Кавичките не са случайни. Аз използвам тази дума като събирателно на някои от най-известните марки, а не като определение за качество:).  Едни от най-скапаните гуми, които съм карал, са били Потенци за американския пазар (така ми дойде колата, гумите бяха почти нови). UHP, усилени, без да са РФТ.....дрън дрън.

Едни от най-лошите зимни гуми, които съм карал са Пирели - различни модели. Последните модели (които били супер според АДАК) не съм и имал желание да пробвам.

 

Лятото евентуално трябва да купувам 285/45/19. Разликата между Нексен и Бриджстоун е около 200лв. Заслужава си да пробвам Нексена.

Но разликата между Н8000 и Ф1 в размер 225/45/17 е 20лв. Защо да пробвам Нексен-а?

 

А тестове на известни гуми правят не само немците, отделно има и много инфо по форумите.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Къде гледаш цените за 225/45/17

Аз виждам 

NEXEN N FERA SU1 XL 225/45 R17 94Y 119.72лв.

NEXEN N FERA SU4 XL 225/45 R17 94W 123.88лв.

 

GOODYEAR F1 ASYM 2 XL 225/45 R17 94Y 180.61лв.

 

Не че е фрапираща разликата, но за 4 гуми е 240лв не е точно по 20лв или в проценти е 50%...не е 100 като при 18/19/20" модели обаче така е.

Засичам стария модел Н8000 с Ф1 в два/три теста:

 

2013 Auto Bild Performance Summer Tyre Test

Nexen N8000
Positive: A strong all all-rounder with a balanced performance on wet and dry conditions. Stable running, short braking distances, excellent ride comfort and low noise

Nexen N8000

Positive: Good curved aquaplaning, neutral handling.

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric

Negative: Average aquaplaning resistance.

 

Nexen N8000
Total: 83.1 / Dry: 37 / Wet: 46.1

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Total: 79.5 / Dry: 35.4 / Wet: 44.1

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Total: 31 / Dry: 8 / Wet: 8 

Nexen N8000

Total: 19 / Dry: 7 / Wet: 7

 

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2
Total: 38.6 / Dry: 9.2 / Wet: 7.2

Nexen N8000

Total: 35 / Dry: 8 / Wet: 7.4

 

Очевидно разликите не са фрапиращи, като в последния тест GY изостава на морка настилка, свързано е с коментара от първия.

 

Иначе е интересно да споделиш

Конти-та на 5 години с Goodyear F1

Как ги тества, при какви условия температурни на гумите и настилката, метерологични на времето, влажност, запрашеност и най-вече дали си ги тествал след няколко стотин километра на новите, за да им свалиш защитния/транспортен слой, с който се държат като на лед...

Редактирано от DStealth
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

при по-големите размери гуми разликите в цените между нексен и "премиум" марките са фрапиращи - х2 даже х3. До сега не съм видял или чул един недоволен потребител на нексен. Да не говорим че яко се съзтезават с нексенки в азия, което ми се струва показател за добра гума.

 

Толкова ме е яд, че на старото ауди преди 2-3 години не купих нексенки заради глупавата ми предубеденост, че като са евтини са лоши :(, Вече 2 години откакто карам с N8000 съм супер доволен по всички параграфи.

 

а тези тестове, особено адак .... никой не може да ме убеди, че парите не играят основната роля в тях. Който си плати най-много спира най-добре :) Това е вид реклама и организация с цел печалба ....

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Аз никога не купувам XL гуми. 

За разлика от Нексен, за другите марки има повече доставчици и различни цени, от тези в автогуми.бг.

Честно казано, разликата може да е и под 20лв/гума.

 

Карах около 5000км с Ф1, преди да продам колата. Във всякакви условия без сняг. От магистрала под една педя вода, до гръцките пътища юли/август.

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Ще взема едни Конти, имам над 100к км навъртяни с бусов модел, много добри. Карал съм и 16-ки, като предни, 3-4 годишни на старото ауди, 1 сезон и също бях доволен. Зимни търкалям сега 2-ри сезон, без забележки... и реших да не се отклонявам от правата вяра.  :hilezh:   Аз също не съм привърженик на ХЛ моделите, нормалния модел е малко по-евтин и разликата не е чак толкова фрапираща, особено като се разбият на 3 години експлоатация. При 18,19,20-ки разликата в цените е доооста, ако ми трябваше по-голям размер щях да пробвам Nexen със сигурност. :dance:  

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Последно кое е по-добро и препоръчително SU1 или SU4 ще пробвам версията XL-усилени???

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Маниер на каране 60-90-120 според ограниченията.

От време на време рязко свиване в завой за проба на мостовете (в кръга на шегата) и така.

Изкушавал съм се да вдигам и 200 на магистралата за 20-30 секунди но за тест и то веднъж годишно - тва е ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Тия от автогуми.бг не могат да ми кажат точен ДОТ, защото ги поръчвали от складове извън БГ, но ми гарантират че няма да е по стар от 12 месеца. Съвети да потвърждавам ли поръчката?

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Мдам, взимал съм от тях и няма грижи ! Имат и подвижна работилница, която може да ти ги монтира на място  :zustimm:

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Значи положението е като при мене.

Намерих ги в олх.бг въпросните Nexen NFERA SU4 225/45/17 94W XL - 118 лева за брой с безплатна доставка но ДОТ-а е 1015 ... на въпрос има ли пресен ДОТ и чие производство са:

- Произведени в Китай защото големите размери само там се правели

- Пресен ДОТ след началото на месец Май 2016 година

 

Интересно ...

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за Китай,

някой с менение за KUMHO

в размери 205/55/16 или 205/60/16?

 

Това: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/kumho/ecowing-es01-kh27-20555-p-154953.html

 

и това: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/kumho/kh27-20560-p-153547.html

Редактирано от KCV
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

- Произведени в Китай защото големите размери само там се правели

2016-та година 17" вече не е голям размер:) .....по-скоро малките размери са в Китай. 

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Днес направих заявка за Nexen N`Fera SU4 225/45/17 94W XL - от Автогуми.

Лошо впечатление ми направи електронното обслужване в смисъл:
- Попълних електронната заявка от сайта,на който пишеше доставка до 10 работни дни

- Позвъниха ми 30 минути след изпращане на заявката - попитаха ме само Аз ли съм и до там,въобще не ми отговориха на въпросите от заявката,трябваше Аз да подпитам:

Ами ДОТ-а - отговора беше средата на 2015 година.

Ами произход на гумата,ами незнам ще попитам и след 10-тина минути ще се свържа с Вас,така си и остана ни ума ни дума.

 

В крайна сметка утре ще пристигнат в чували на обща стойност 502 лева с безплатна доставка,интересното е че без чувалите от полиетилен (6лв.) общата цена е под 500 лева и попадате в графа да си платите куриера,който е по 3 лева на гума.

Куриерската услуга се извършва с D&D Express.

 

Повече информация за това какво ще дойде - чак утре като ги взема.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

  • 2 weeks later...

Дойдоха.

Вече са на около 700-800 километра пробег.

Сухо - Мокро - Дъжд ... колата е като залепена на пътя.

Доволен съм за парите им като цяло.

Остава да се види - след първото лято и жеги как ще са на 2-ри може би и 3-ти сезон.

ДОТ с който дойдоха е 2115 и производител Made In China - при друг колега но 18-ки производителя е Made In Korea и ДОТ към 30 и някоя седмица на 2015.

Редактирано от MAPTO7007
Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Като стана дума за Китай,

някой с менение за KUMHO

в размери 205/55/16 или 205/60/16?

 

Това: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/kumho/ecowing-es01-kh27-20555-p-154953.html

 

и това: http://www.avtogumi.bg/oscommerce/letni-gumi/kumho/kh27-20560-p-153547.html

По миналото лято бях с летни 15-ки на кумхо, не помня точния модел, но на мокро бях като пързалка, добре че е куатро колата ...

Sent from my iPhone using Tapatalk

Адрес на коментара
Сподели в други сайтове

Създайте нов акаунт или се впишете, за да коментирате

За да коментирате, трябва да имате регистрация

Създайте акаунт

Присъединете се към нашата общност. Регистрацията става бързо!

Регистрация на нов акаунт

Вход

Имате акаунт? Впишете се оттук.

Вписване
  • Потребители разглеждащи страницата   0 потребители

    • Няма регистрирани потребители разглеждащи тази тема.
×
×
  • Create New...