Moonland

Масла, консумативи и планово обслужване на A3 8P

Recommended Posts

Да опитах се да копирам но нещо не ми се получи...сега погледна и ще напиша..

Изпратено от моят LG-D855

Така от колегата " PORSHE- VARNA " номера на чистачките е : 8P0998002.Заспаха идеално...наложими се само да опърна капачките им за да си ги сложа на мястото на старите ми чистачки...Които не са сменяни сигурно от както е излязла колата от завода....гумата им пеше яко изгоряла....между старите и новите чистачки нямаше грам разлика ...нито на външен вид нито по щампи.

Изпратено от моят LG-D855

Share this post


Link to post
Share on other sites

Някой има ли идея откъде мога да видя колко тампона на двигателя има при, ако има някаква схема някъде (1.9 tdi BKC двигателя, предполагам че има разлика с 2.0-ката) и къде точно се намират (понеже имам скъсан един отзад зад двигателя на магарето, а доколкото разбрах над него имало още 1, който се предполага, че и той ще е скъсан ама не се виждал). А би трябвало да има отляво и отдясно още 2, та тампоните 4-ли са или 3. И евентуално ако някой има информация какви са им номерата за да проверя какви пари са.

ПС: прерових някъде по форума ама не намерих нищо, само една тема в която няма отговор http://audibg.com/forum/index.php?showtopic=168281&hl=%D1%82%D0%B0%D0%BC%D0%BF%D0%BE%D0%BD%D0%B8

Edited by Иван Лютов

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обади се в "Порше Запад" (телефон: +359 2 81 28 400). Те ще ти кажат бройките, VAG номерата и цените на оригиналните. Така ми се струва най-лесно. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Обаждането не е обвързано с покупка от там :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Взимай Lemforder, при мен всичко що е по окачване е тяхно. За щамповано от ауди желязо и необосновано висока цена кинти не давам!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Имах предвид, да ги ползва за информационно бюро. Те ще му кажат бройката и оригиналните номера, пък той по тяхното инфо ще си купи заместители. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здр колеги,имам едно въпросче .Мога да взема това масло на мн хубава цена оригинално от VW

f1608a8da82a402c63d21172254e004b.jpg

Дали е одачен избор за моя мотор 1.9 tdi BLS

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Здр колеги,имам едно въпросче .Мога да взема това масло на мн хубава цена оригинално от VW

Дали е одачен избор за моя мотор 1.9 tdi BLS

 

Удачен избор е само ако:

  • Отговаря на спесификацията за LongLife масло за твоя двигател (нямам представа каква е тя)
  • Сменяш масло на LongLife интервал, т.е. на 30 000км / 2 години или просто караш > 20 000 км годишно и сменяш веднъж годишно за удовбство

В противен случай стой далеч от LongLife масла.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Аз ще го ползвам само 10000 км и ще го сменя а тях ги въртя за 7-8 месеца .В този случай мога ли да го използвам.

30000 км с едно масло звучи ми адски нереално :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не е адски нереално, а напълно реално. Така излизат колите ни от завода.

 

Няма значение, че се каниш да го смениш след 10 000км, не е за препоръчване да се ползва въобще, освен ако не караш по 25-30 000км на година и логично не ти е удобно да сменяш масло 2 пъти в годината. 

 

Ако сменяш масло на година/15 000км ползвай нормално масло и избягвай LongLife. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

какви фантазий и легенди се разказват тук не е истина!! нищо му няма на маслото и абсолютно никакви проблеми няма да имаш ако сменяш на 10 000 км.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Не и в краткосрочен план. В дългосрочен обаче..... Писано е достатъчно в мрежата, вкл. чрез лабораторни анализи, а и практиката е показала.

Хората, които ги е еня за колите си минават от LongLife към нормално масло и интервал. Обратното обаче е епично. И идва въпросът - от какъв зор и в името на какво ако ще се сменя на година/15К!? Единствено потенциални негативи и нито едно предимство.

Share this post


Link to post
Share on other sites

дай ми доказателство че лонг лайф 5-30 масло е вредно за двигателя ако се сменя на 10000км?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Отговорът се крие в съставките на маслото, за да може да държи до 30 000км! Има лабораторни анализи в интернет, които показват наслагванията по двигателя с времето! Питам - каква е ползата и свършиха ли се нормалните масла, че да ползваш на всичкото отгоре по-скъпото LL за приложение, за което въобще не е мислено? Разбира се, че ако го сменяш на нормален 15К интервал е много по-добре от колкото на 30К. Ама пак питам - що трябва да ползваш баш набуханото с "консерванти" масло!? Хората са си посочили спецификация на масло, подходящо за кратък интервал на смяна.

Share this post


Link to post
Share on other sites

с една дума със собствено мнение казваш че маслото не е подходящо за смяна на 10 000 км. което е пълна глупост. тези лабораторни анализи показват че маслото може да държи до 30 000 км. при положение че караш на лонг лайф стил. знаеш ли какво е това изобщо? никакъв ама абсолютно никакъв проблем няма да се сменя това масло на по малко километри и нищо няма да стане на двигателя! стига с тия градкси, сервизно квартални лъжи и заблуждаване на хората.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И защо да се слага такова като ще се сменява на 10 000км Аз също съм на мнение, че не е добра идея масло да се сменява на по малко км от предписаното.

Edited by Passi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jim1 - ти прочети ли НЕЩО от написаното от мен!? Говоря за лабораторни анализи доказващи вредите от лонглайф, а не ползите!! Има в руските сайтове, има в немските сайтове, има в американските. Повече гуугъл, по-малко квартални митове.

 

Ако чаткаш поне малко немски, можеш да се зачетеш в тази тема, ще научиш доста неща от хора, отделили похвално много време и ресурси на темата: http://www.paramedic-lu.de/index.php?page=Thread&postID=103683#post103683

 

Все по-убедително LL маслата се сочат и като една от основните причини за проблемите с вериги на някои TFSI двигатели. 

Edited by Moonland

Share this post


Link to post
Share on other sites

първо господа, нека изясним някои понятия. Понятието "long life" означава общо взето 90% извънградско каране. Или както четах мнение на инжнер мисля че беше от GMC в тест изпитания на масла Mobil за тяхните заводски автомобили - 1 светофар и магистрала. Ако цикъла ти е друг на каране от това, маслото се препоръчва от прозиводителите (това също може да се прочете в някои случаи и по тубите) да се сменя по често. Стандартно това по често стана общо взето 1г. или 15000 км. което дойде първо. Маслото лонг лайф е нормално масло, както другите "нормални" масла за които ти говориш но нямат съставките които да изкарат 2 г. или 30 000 км. пробег както със него.

 

Това е като да кажеш - да, искъш да се напиеш със Бляк рам или със Дом Периньон. И със двете ще успееш, но със второто ще ти излезне малко по скъпо нали? Въпрос на избор на клиента...

 

Ти му препоръчваш да не изпозлва такова масло, видел ли заради наслагванията които се получавали. Да ама тези наслагвания се получават когато са карани много километри, повечето градско, без спазване на лонг лайф режима. Човека ти каза че ще го смени на 10 000км. от което със сигурност няма да стане нищо на двигателя в сравнения с другите "нормални" масла както ти се изразяваш. Ако искаш може да вържем бас и да бъдем там и да видим състоянието на двигателя, а също и маслото след тези 10 000 км. ?

 

Говорим за съществено различни неща.  П.С. Когато режима не е лонг лайф, маслото - същото - играе роля като другите масла, когато се кара в режим градски и по честа смяна или каквато и друга комбинация. Въпроса е че е по скъпо

Edited by jim1

Share this post


Link to post
Share on other sites

В горенаписаното има и истини, но по дефиницията ти за LongLife личи, че не си напълно наясно.

 

LongLife е сервизен интервал за смяна на масло на всеки до 30 000км или 2 години! Ключовата дума е до, както и сам си отбелязал, само че границата далеч не се брои образно в светофари. По-новите модели, в т.ч. и по-късните моделгодини на A3 8P имат динамично изчисляване на "гъвкавия" (както още се нарича официално) сервизен интервал в зависимост от циклите, т.е. брой отсечки, средна скорост, поддържани обороти, работа на място/спирания и вкл. постоянно следене на качеството на маслото (отделен сензор!) и т.н. Така динамичният интервал може да бъде всичко от 15000км/година до 30000км/2 години. За пример, при мен динамичното изчисляване спрямо моето шофиране докато бях на LongLife определи около 24 000км преди необходимост от смяна

 

За да може въпросното масло да покрие минималните критерии за вискозитет, работна температура и т.н. и т.н. през всички тези до 30 000км/2години, химическият състав на LL маслата е логично различен.  Тук не става дума просто за "по-качествени" масла така както едно мляко от магазина със срок на годност от 6 месеца далеч не е "по-качествено" от прясно такова със срок на годност 3 дни! Отново аналогично и съвсем просто казано - консумацията на млякото със срок на годност от 6 месеца в рамките на първите 3 дни далеч не го прави по-здравословно или еднакво здравословно с това да пиеш прясно мляко без консерванти!

 

Безспорно да се ползва LL масло с интервал на смяна от 15 000 км/1 година е с пъти по-добре от това то да се кара до 30 000км/2 години. За това спор не може да има. Но най-доброто е да се избягва изцяло LL масло, освен ако употребата му не се налага от голям годишен пробег и дълги отсечки, които оправдават недостатъците в името на удобството да се сменя масло по-рядко. И най-важното - никой не може да даде отговор на въпроса аджеба защо ще се ползва LL масло за фиксирана смяна на 15000км/1 година!? Няма нито едно предимство в това - нито качествено, нито ценово! А изборът на не-LL масла е достатъчно голям.

Share this post


Link to post
Share on other sites

И аз пдкрепям напълно мнението на Moonland. Примера с прясното мляко ми хареса :) Ако се убедите, че LL, не значи по-качествено, кажете причина заради, която да го предпочитате при фиксирана смяна? Естествено, че след 10-15к км няма да има никаква разлика за мотора, но няма и никаква полза, която да оправдава по-високата му цена.

.....и вкл. постоянно следене на качеството на маслото (отделен сензор!)....

Колега, сподели малко повече за този сензор?? На кои двигатели го слагат, как точно следи качеството на маслото, къде се намира??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.